Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertoo jotakin ihmisen asenteesta elämään, jos ei pidä ollenkaan lapsista

Vierailija
03.04.2021 |

Olen tätä miettinyt pitkän aikaa. Joskus tietysti tulee vastaan tilanteita missä lapset ärsyttää, oli sitten oma tai tuntematon lapsi. Se on ihan normaalia, koska lapset tietysti osaa olla äänekkäitä tai muuten vaan rasittavia.

Kuitenkin jos vihaa kaikkia lapsia jatkuvasti, kertoo se jotakin ihmisestä itsestään. Lapsethan ovat tulevaisuus, ja he merkitsevät toivoa ja elämän jatkumista. Ehkä lapsien vihaaminen siis tarkoittaa että ihminen ei halua nähdä hyvää tulevaisuutta, vaan on aika kyyninen. En vihaa ihmisiä jotka sanovat että vihaavat lapsia, se vaan on aika surullinen asenne elämään. Mitä olette mieltä?

Kommentit (477)

Vierailija
281/477 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas vanhus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisas vanhus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä liikkuu näiden ihmisten mielissä, jotka täällä julistavat, että otetaan lapsivihamielisiltä kaikki palvelut pois tulevaisuudessa? Kuten yksikin luetteli, että vanhusten ja sairaanhoito, poliisi, palokunta, ambulanssit, huolto ja remonttipalvelut, it-tuki, bussit, junat yms. julkiset kulkuvälineet, taloyhtiön palvelut, ravintolat yms. Miettivätkö he pienissä sievissä päissänsä, että tulevaisuudessa kysyttäisiin jokaiselta kaikissa tilanteissa, että noh oletkos vihannut koskaan lapsia elämäsi aikana? "Ai olet, no hei tsori, poliisi ei voi auttaa sua nyt eikä ikinä".

Sitä paitsi aivan varmasti nykyäänkin tarjotaan palveluita ihmisille, jotka ovat vihanneet lapsia joskus tai vihaavat lapsia edelleen. Ja niitä palveluita heille tarjoavat juuri ne ihmiset, jotka myös joskus olivat lapsia ja jotka kenties kokivat lapsuudessaan lapsivihaa. Tälläkin hetkellä joku lapsena aikuisten vihaa kokenut henkilö luultavasti pyyhkii jossain jonkun lapsivihaajan pyllyä. Mitäs ajattelitte tehdä tälle epäkohdalle? Järjestää mielenosoituksen, jossa vaaditaan ottamaan palvelut pois lapsivihaajilta? Vai mites olisi kansalaisaloitteen perustaminen lakimuutoksen aikaansaamiseksi?

Kansalaisalotetta kannatan, lastenvihaajia ei tarvitse auttaa eikä hoitaa, heidän vihaaminen sensijaan on kannatettavaa, ansiomerkin arvoinen.

:D Noniin, siitä sitten vaan kansalaisaloitetta tulille. Mites ajattelit noin niinku käytännössä hoitaa lastenvihaajien tunnistamisen palvelutilanteissa?

Lasten vihaaja käytöksellään voidaan tunnistaa, puheissa ja käytöksessä.

No mutta mikä on? Ei näkynyt aloitetta kun kävin äsken katsomassa, hopihopi äkkiä aloite vetämään :D

Vierailija
282/477 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fät Mama kirjoitti:

Ai, katsos vaan, täällä onkin keittiöpsykologien juhlat menossa. 

Kolahtiko jokin erityisen kipeästi? :'D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/477 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko se on kai sanoa, kun ketjun puolvälin jälkeen on saanut ”nauttia” lähinnä ”naisen tehtävä on hoivata ja synnyttää”, ”naiset ovat ansainneet saamansa vihan” ym. viesteistä:

#naisvihanäkyväksi

Vierailija
284/477 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ei ole tehty vanhemmiksi eikä kaikkien tarvitse pitää lapsista. Itse en näe mitään syytä miksi niitä pitäisi hankkia. Tiedän syvällä sisimmissäni että jos koskaan vahingossa löytäisin itseni siitä asemasta, niin sanotusti "söisin lapseni" siinä psykoosissa joka siitä seuraisi.

Vierailija
285/477 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisas vanhus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisas vanhus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä liikkuu näiden ihmisten mielissä, jotka täällä julistavat, että otetaan lapsivihamielisiltä kaikki palvelut pois tulevaisuudessa? Kuten yksikin luetteli, että vanhusten ja sairaanhoito, poliisi, palokunta, ambulanssit, huolto ja remonttipalvelut, it-tuki, bussit, junat yms. julkiset kulkuvälineet, taloyhtiön palvelut, ravintolat yms. Miettivätkö he pienissä sievissä päissänsä, että tulevaisuudessa kysyttäisiin jokaiselta kaikissa tilanteissa, että noh oletkos vihannut koskaan lapsia elämäsi aikana? "Ai olet, no hei tsori, poliisi ei voi auttaa sua nyt eikä ikinä".

Sitä paitsi aivan varmasti nykyäänkin tarjotaan palveluita ihmisille, jotka ovat vihanneet lapsia joskus tai vihaavat lapsia edelleen. Ja niitä palveluita heille tarjoavat juuri ne ihmiset, jotka myös joskus olivat lapsia ja jotka kenties kokivat lapsuudessaan lapsivihaa. Tälläkin hetkellä joku lapsena aikuisten vihaa kokenut henkilö luultavasti pyyhkii jossain jonkun lapsivihaajan pyllyä. Mitäs ajattelitte tehdä tälle epäkohdalle? Järjestää mielenosoituksen, jossa vaaditaan ottamaan palvelut pois lapsivihaajilta? Vai mites olisi kansalaisaloitteen perustaminen lakimuutoksen aikaansaamiseksi?

Kansalaisalotetta kannatan, lastenvihaajia ei tarvitse auttaa eikä hoitaa, heidän vihaaminen sensijaan on kannatettavaa, ansiomerkin arvoinen.

:D Noniin, siitä sitten vaan kansalaisaloitetta tulille. Mites ajattelit noin niinku käytännössä hoitaa lastenvihaajien tunnistamisen palvelutilanteissa?

No mutta mikä on? Ei näkynyt aloitetta kun kävin äsken katsomassa, hopihopi äkkiä aloite vetämään :D

Siinä kestää kun yrittää lapsiperhearjen lomassa kuuklettaa, "kuinka tunnistaa mielestäni epäkelpo ihminen"? Jotta on laittaa perustelut lähdemateriaaleineen.

Vierailija
286/477 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa lapsia, vihaaminen on yleensäkin sairasta sillä siinä pyritään usein vahingoittamaan vihan kohdetta. En kuitenkaan pidä lapsista, en nauti heidän seurastaan, en pidä iholle tulemisesta, jankkaamisesta, kiljumisesta ym levottomasta käytöksestä. Lapset ulkona, kaupoissa ym julkisissa tiloissa eivät aiheuta mitään tuntemuksia (käytän kuulokkeita), omaan kotiini en päästä lapsivieraita parin huonon kokemuksen jälkeen (on rikottu tavaroita) ja vanhemmat ovat vain hymisseet eivätkä ole mitään aiheutteua vahinkoa korvanneet. Lapsuudenkodissa joudun sisarusten lapsia sietämään mutta se on ok tilanteen lyhytaikaisuuden vuoksi ja koska tiedän että pääsen sieltä kohta omaan rauhalliseen kotiini jossa parhaana seurana on kaksi kissaa.

Vierailija
287/477 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. En nyt ihan sanoisi vihaavani lapsia, mutta en kyllä todellakaan lapsista pidä. Ja sanomattakin on selvää että omia lapsia en siis hanki. Sanotaan näin että lapset on ihan ok jonnekin 2 ikävuoteen asti. Mutta mitä enemmän lapsi kehittyy, sitä rasittavammaksi ne muuttuu. Kiltti, rauhallinen, vanhempiaan totteleva lapsi on ihan kiva. Mutta yleensä ne on näitä kauhukakaroita, jotka ei tottele pätkääkään. Huutaa, ulvoo, riehuu, kiukuttelee vaan. Eipä tarvitse kun katsoa telkkarista Super Nannya, ja toteaa että luojan kiitos mä en halua ikinä kakaroita! Tällaisena super-introverttina mulle rauha ja hiljaisuus on äärimmäisen tärkeää. Ei mun pää kestäis joka päivä sellaista riehumista, kirkumista ja kiukuttelua.

Vierailija
288/477 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen niin, että jos ei pidä mistään eläimestä ei pidä elollisesta ja osaa jakaa hyviä tunteita.

Eläimet ovat ihania, meidän pitää suojella kaikkia niitä, koska osa "meistä" on täysiä sikoja, joistain lapsista kasvaa niitä🐖 nytkin nähtiin koskelan tapaus.

Ihmiset tappaa, eläimetkin, mutta eri syystä.

Vierailija
289/477 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a. En nyt ihan sanoisi vihaavani lapsia, mutta en kyllä todellakaan lapsista pidä. Ja sanomattakin on selvää että omia lapsia en siis hanki. Sanotaan näin että lapset on ihan ok jonnekin 2 ikävuoteen asti. Mutta mitä enemmän lapsi kehittyy, sitä rasittavammaksi ne muuttuu. Kiltti, rauhallinen, vanhempiaan totteleva lapsi on ihan kiva. Mutta yleensä ne on näitä kauhukakaroita, jotka ei tottele pätkääkään. Huutaa, ulvoo, riehuu, kiukuttelee vaan. Eipä tarvitse kun katsoa telkkarista Super Nannya, ja toteaa että luojan kiitos mä en halua ikinä kakaroita! Tällaisena super-introverttina mulle rauha ja hiljaisuus on äärimmäisen tärkeää. Ei mun pää kestäis joka päivä sellaista riehumista, kirkumista ja kiukuttelua.

Väärin, minulla 3 ja ei koskaan rehellisesti mitään ongelmaa, he kasvoivat siinä meidän mukana ja vanhenivat ja nyt on tulossa eka lapsenlapsi.

Vierailija
290/477 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas vanhus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisas vanhus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Ai käytöksellään siinä palvelutilanteessa? Luuletko ettei kukaan osaa esittää tarpeen tullen lapsirakasta? Vai suunnittelitko kenties että kaikkien käytöstä kyttäillään valvontakameroilla 24/7 lapsivihamielisten puheiden ja käytöksen varalta? Vai toimisiko homma mielestäsi niin, että lapsivihamielisestä puheesta ja käytöksestä voi kuka tahansa tehdä ilmoituksen jonnekin, niinkuin lastensuojeluilmoituksen? Ja siis minne sellainen ilmoitus tehtäisiin? Lapsivihaviranomaisilleko?

Vierailija
291/477 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisas vanhus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisas vanhus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Ai käytöksellään siinä palvelutilanteessa? Luuletko ettei kukaan osaa esittää tarpeen tullen lapsirakasta? Vai suunnittelitko kenties että kaikkien käytöstä kyttäillään valvontakameroilla 24/7 lapsivihamielisten puheiden ja käytöksen varalta? Vai toimisiko homma mielestäsi niin, että lapsivihamielisestä puheesta ja käytöksestä voi kuka tahansa tehdä ilmoituksen jonnekin, niinkuin lastensuojeluilmoituksen? Ja siis minne sellainen ilmoitus tehtäisiin? Lapsivihaviranomaisilleko?

Sitten kuulemiset ja todistajat ja massiivinen koneisto asian valvontaan verovaroin - vain jotta vanhemmat voivat tuntea itsensä hieman korkeamman tason ihmisiksi. Kun pikkumaisuudella ei ole rajaa.

Vierailija
292/477 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanopa yksikin hyöty, joka lapsesta on!

Se, kun lapsi kietoo tahmeat kätensä ympärillesi ja lässyttää ”äiti mä lakastan sua”.

Silloin av-mamma tietää elämänsä tarkoituksen - elää lasta varten.

Vaikeaan persoonallisuushäiriöön voi saada apua. Se tarkoittaa vuosien psykoterapiaa, mutta kannattaa. Silloin elämä saattaa muuttua positiivisemmaksi ja saat ympärillesi hiljalleen ihmisiä, jotka oikeasti haluavat olla siinä. Pääset tuosta katkeruudesta ja vihasta eroon ja kiukkusi omaa sukupuoltasi kohtaan myös hiljalleen helpottaa. Tsemppiä!

Vierailija
293/477 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kukaan aidosti vihaa lapsia. On ihmisiä, jotka eivät halua lapsia tai tuntevat olonsa vaikeaksi tai epämiellyttäväksi lasten seurassa, mutta viha on aika voimakas sana. Tämä jo siitäkin syystä, että meistä jokainen on joskus ollut lapsi. Silloinhan ihminen vihaisi itseään, jos aidosti vihaa lapsia..

Vierailija
294/477 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä on merkitystä mitä ajattelen lapsista, koska kun kuolen niin millään ei ole mitään väliä.

"Minä, minä, minä, minä ja minun maailma ja minä ja minä ja minä ja minä ja minun elämö ja minun jälkeen ei ole mitään ja mitä väliä sillä millainen maailma minun kuolemani jälkeen jää, koska tärkein on minä, minä, minä, minä."

Vierailija
295/477 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, kun lapsi kietoo tahmeat kätensä ympärillesi ja lässyttää ”äiti mä lakastan sua”.

Wau! PMS?

Vierailija
296/477 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko se on kai sanoa, kun ketjun puolvälin jälkeen on saanut ”nauttia” lähinnä ”naisen tehtävä on hoivata ja synnyttää”, ”naiset ovat ansainneet saamansa vihan” ym. viesteistä:

#naisvihanäkyväksi

Samaa olen ihmetellyt itsekin. Mikä siinä onkin että naiset ovat niin ilkeitä toisilleen? Kysyin mieheltäni ja vastaavaa ei kuulemma koskaan näe miesten keskustelupalstoilla.

Vierailija
297/477 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaan persoonallisuushäiriöön voi saada apua. Se tarkoittaa vuosien psykoterapiaa, mutta kannattaa. Silloin elämä saattaa muuttua positiivisemmaksi ja saat ympärillesi hiljalleen ihmisiä, jotka oikeasti haluavat olla siinä. Pääset tuosta katkeruudesta ja vihasta eroon ja kiukkusi omaa sukupuoltasi kohtaan myös hiljalleen helpottaa. Tsemppiä!

Mamma ragesi...

Vierailija
298/477 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silta-sarjan Saga kiteytti timanttisesti, kun yksi lapsi sanoi hänelle kuulleensa, ettei hän pidä lapsista ja kysyi eikö Saga siis pidä hänestäkään. Vastaus kuului - en tunne sinua vielä tarpeeksi hyvin voidakseni sanoa pidänkö sinusta vai en. En pidä lapsista vain siksi että he ovat lapsia.

Vierailija
299/477 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät kuulu elämääni, nyt eivätkä tulevaisuudessa. Ei siinä mitään sen kummempaa. En vihaa lapsia, en vain halua olla heidän kanssaan suoraan tekemisissä (tarkoittaa, että lahjoitan kyllä rahaa vähävaraisille perheille ja kyselen kohteliaasti lasten kuulumiset tuttavilta jne.) Jännää on vain se, että joillekin (etenkin naisille) tämä yksinkertainen totuus ei millään kelpaa.

Arvaas, ap, mikä siinä on hauskinta? No tietenkin se, ettei minun tarvitse selitellä tai perustella välinpitämättömyyttäni ja kiinnostuksen puutettani mitenkään!

Ap on niitä ihmisiä jotka yrittävät udella, ensin kautta rantojen ja lopulta suorempaan, mikä minussa on "vikana" kun olen tätä mieltä VAIKKA OLEN NAINEN (jostain syystä on itsestään selvää, että miehet saavat olla rauhassa lapsista mitä mieltä tahansa, haluta tai olla haluamatta niitä itselleen, kaikki on ok).

Kun ilmiselvää vikaa ei ole, alkaa psykologisointi ja ihmeelliset kuvitelmat synkistä salaisuuksista ja traumoista (joita ei ole, kuten ei mt-ongelmiakaan). Minä väittäisin, että jotakin omituista on pikemminkin ihmisessä joka ei voi millään hyväksyä ajatusta siitä, että kaikki eivät ajattele lapsista ja niihin liittyvistä asioista samalla tavalla vaan maailma on käsitettävä vain kun ajattelee, että jos joku ei ole samanlainen kuin minä, siinä on jotakin pahasti vialla tai ainakin se täytyy yrittää käännyttää.

Vierailija
300/477 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa lapsia vaan lepsuja vanhempia, jotka eivät edes yritä opettaa käytöstapoja. Vihaan tätä minä minä vapaata kasvatusta. Lapset voisivat olla ihania mutta kiitos teidän, ne ovat hirviöitä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi