Miten saada lomaa ruoanlaitosta? Olen väsynyt jatkuvaan ruoanlaittoon
Olen väsynyt jatkuvaan ruoanlaittoon. Miten saada siitä vähän lomaa?
Olen joululomalla mutta se ei tunnu lomalta kun pitää muutaman tunnin välein kokata ja laittaa ruokia ja siistiä keittiötä. En ymmärrä miten perheelliset jaksavat tätä moninkertaisesti suuremmalla volyymillä.
Tuntuuko kenestäkään muusta samalta? Miten olette helpottaneet jatkuvaa ruoanlaittorumbaa?
Kommentit (16)
Voit joko ostaa kaupasta valmisaterioita tai tilata ruokaa kotiin tai mennä ravintolaan.
Tai hankkia kokkaavan kumppanin.
Mitä kokkaat? Montako kertaa päivässä? Aikuinen ei ainakaan tarvitse kuin 1-3 ateriaa päivässä.
Lomaa saa myös tekemällä kerralla isomman määrän ruokaa ja syömällä sitten sitä niin kauan kuin riittää.
Lihatiskiltä valmista ruokaa. Menee kyllä varmaan siihen, että kohta ei jaksa tehdä enää ollenkaan ruokaa kun pääsee hetken helpolla.
No mulla on mies joka osaa ihan normaaleja ihmiselämän taitoja (ruoan laitto, siivous ym). Lisäksi lapset osaa jo jotain.
Eli joka toinen päivä minä kokkaan, joka toinen päivä mies ja lapset välissä jotain. Ja aina tupla-annos kerralla että voi syödä kahteen kertaan samaa.
Tekee kaiken valmiiksi tai tilaa valmiina. Ei tarvitse kuin lämmittää.
Sama pätee kaikkiin juhliin. Minusta on vieraanakin kivempaa se, että isäntäväki istuu seurana, kuin vahtii uunia. Ruoka ei ole se pääasia, on jotain mikä on vielä tärkeämpää kuin se.
Puolivalmista, valmista kaupasta. Sellaisenaan tai vähän tuunaten. Ravintola, pienimmistäkin kylistä löytyy.
Mikä ongelma, vaihtoehtona on "miljoona"?
Kenelle sinä sitä ruokaa oikein laitat, itsellesikö?
Tein kaikki jouluruoat valmiiksi ennen joulua. Nyt vain käyn jääkaapilla.
Kokkaatko itsellesi? Tee isompia annoksia, pakkaseen loput. Hyödynnä palvelutiskin valikoimaa (sieltä saa edim.lohta, lihaa, broileria valmiina ja siihen tekee helposti lisukkeet itse), osa valmusaterioista on ihan hyviä ravintoarvoiltaan. Korvaa toinen ateria esim. lämpimät voileivät, puuro, täytetty patonki jne.vaihtoehdolla.
En ole tänä jouluna kokannut yhtään ateriaa (olen ostanut kaiken valmiina) :)
Tee iso padallinen kerralla. Kun oli monta lasta kotona tuli aina laitettua armeijan kattilalliset. Nyt lapset maailmalla mutta edelleen tulee armeijan kattilalliset, eipä tarvi usein keitellä yhdelle ihmiselle. Kahvia oon oppinut keittämään pari kuppia kerrallaan.
Ei ihminen tarvitse lämmintä ateriaa joka päivä tai välttämättä mitään ateriaa lainkaan. Luuletko, että esi-isät koko ajan pupelaivat jotain?
Me eläkeläispariskunta syödään yksi lämmin ateria päivässä n klo 13-14 aikoihin.
Usein se on jotakin punalaputettua valmisruokaa, joskus tehdään jotakin isompi annos josta syödään pari kolme päivää. Joku salaatti siihen lisukkeeksi.
Aamupalalla vaihdellen puuro ja leipä.
Illemmalla voileipää, hedelmää tms
Eipä ruuanlaitto juurikaan rasita. Vuorotellen tiskaamme pienet käsitiskit.
Meillä mies rakastaa ruuanlaittoa ja tekee kaikki ruuat. Itse teen silloin tällöin.