Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saitte rahaa huonekaluihin silloin kun...

Vierailija
03.04.2021 |

...muutitte omillenne?

22-vuotias poika muuttamassa pois ja mietin, että pitääkö meidän vanhempina maksaa hänelle kaikki huonekalut kun ei hänellä opiskelijana tällä hetkellä juurikaan omaa rahaa ole ostaa niitä.. Mutta eipä ole meidänkään rahatilanteessa hirveämmin kehumista.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan rahoilla ostin huonekalut käytettynä silloin joskus 20-vuotiaana kun muutin. Eipä niillä rahoilla mitään kallista ja hienoa designia ostettu. 😁

Vierailija
2/58 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vanhempien pakko ostaa aikuiselle pojalle mitään mutta toki voitte auttaa häntä hankinnoissa jos haluatte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vanhoja saatiin, ja sitten töissä ollessa ostettua.

Sittemmin erossa meni lähes kaikki, ja elän lähes ilman. Ei sitä paljoa tarvitse. Itse juuri harkitsin ostaa 40€ puutarhapöydän ja penkit kotiin. Katsotaan nyt...

Vierailija
4/58 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin oman sänkyni, mattoni. Äiti antoi yhdet verhot. Olin ostanut pikkuhiljaa kesätyörahoilla imurin, kahvinkeittimen, astiat, aterimet ja oli paljon kaikkea pikkutavaraa. Muutinkin sitten poikaystävän kanssa yhteen ja häneltä tuli tv ja jotain pientä. Sohva ostettiin.

Oma poikani muutti omilleen 1,5 vuotta sitten ja maksoin hänelle kaiken. Kuittia pukkas watsupiin ja makselin. Hyvä sohva minulla oli hälle antaa. Mitäpä ei lasten eteen.

Vierailija
5/58 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain ja sain samasta paikasta kuin nykyäänkin. Kelalta, entisestä sosiaalitoimesta.

Vierailija
6/58 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en saanut mistään kaikkea kerralla. Pienen vanhan sohvan, sängyn ja rippilahja-astiat sain lapsuudenkodista matkaan. Loput on pikku hiljaa kerätty kirppareilta, Ikeasta, kavereilta käytettynä, tori.fi:stä ja Facebookin roskalava-ja kirppisryhmistä. Mikään taho ei kenellekään maksa kaikkia huonekaluja. Sossusta voi saada tukea pyykinpesukoneeseen, jos taloyhtiössä ei ole pyykkitupaa ja tulot ovat tarpeeksi pienet.

Vanhempana voi auttaa esimerkiksi keräämällä vanhoja keittiötarpeita valmiiksi. Jos teillä on esim. kolme kuorimaveistä, annat yhden pojalle. Jälkikäteen voi viisastella, että lapsen kotoa lähtemiseen olisi voinut valmistautua jo pitkän aikaa keräämällä tavaraa talteen, kun edullisesti tai ilmaiseksi on tullut vastaan.

Vierailija
7/58 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotoa otin mukaani sängyn ja petivaatteet, lipaston ja kirjoituspöydä. Sain sukulaisilta kaikenlaista liinavaatetta (lakanoita, pyyhkeitä ja verhoja), sekä astioita. Käytettyjä, mutta hyväkuntoisia. Niillä pääsi alkuun.

Vierailija
8/58 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita paikalliseen Fb:n Roskalavaryhmään ilmoitus. Siellä tarjotaan ihan hyvää tavaraa omilleen muuttaville.

Vierailija
9/58 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin muutaman huonekalun lapsuudenkodista ja ostin uuden sängyn ylioppilaslahjarahoilla. 

Vierailija
10/58 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmisillä tuppaa olemaan nurkat täynnä roinaa ja ovat ilahtuneita jos ne jollekin kelpaa. Mutta silloin ei välttämättä kaikki mätsää yhteen ja ole trendikästä.

Vierailija
11/58 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänky ostettiin minulle uutena, vanhempani olivat kaupassa mukana ja maksoivat. Muut huonekalut sain lapsuudenkodista mukaani. Astioita ja muuta kodintavaraa olin saanut jo vuosien varrella etukäteen lahjoiksi, joten sellaisia tarvitsi ostaa hyvin vähän.

Vierailija
12/58 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mistää. Etin ilmaisia somen avulla ja löytyhä niitä jossei nirsoile. Ei ensiasunnon tarvi olla hienoin vaa voi päivitellä pikkuhiljaa sitä mukaa ku on rahaa (jos se on nii tärkeää)

Vierailija
13/58 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi

Vierailija
14/58 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin töissä opiskelun ohella. 

Omista huoneista otettiin mukaan laverit, siitä saatiin kulmasohva asuntoon. Mulla oli lisäksi kirjahylly. Anoppi muutti samaan aikaan ja jätti meille ruokapöydän ja tuolit. Muuta ei yksiöön mahtunut. 

Sitä mukaa kun rahaa säästyi osteltiin jotain pientä ja omaa. 

Omilla lapsilla samoin, ensin oman huoneen kalusteilla alkuun  ja sitten hankintoja vähitellen. Keittiökamoja, liinavaatteita ja pyyhkeitä ostettiin x summalla Ikeasta.

Nykyään nuo roskalavaryhmät on mahtavia, itse olemme antaneet niiden kautta jopa antiikkihuonekaluja muuton yhteydessä. 

Vierailija
15/58 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain vanhaa romua otin mukaan lapsuudenkodista, loput löytyi ilmaiseksi romulavoilta tai ilmoitusten kautta. Jokusen ostin halvalla.

Vierailija
16/58 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei 22-vuotiaalla ole yhtään säästöjä? Jos on asunut kotona, ei mene (yleensä) rahaa asumiskuluihin, joten luulisi jääneen säästöön esim. kesätöistä. Vai eikö sellaisia ole ollut? Vai onko kaikki mennyt mikä on tullutkin?

Itse kun muutin, isä osti yöpöydän ja patjan. Sittemmin ostin säästöillä tv-tason, töllön ym. mitä ei opiskelija-asunnossa ollut. Kun muutin puolison kanssa yhteen, yhdessä hankittiin sänky, ja pöytä ja pesukone saatiin käytettynä. Onko sukulaisia/tuttavia, joilla olisi vanhoja kalusteita? Myös tori.fi:n annetaan ja myydään osastot kannattaa koluta läpi.

Vierailija
17/58 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pieneen asuntoon paljoa tarvinnut ostaa.

1. Asunnossamme meillä oli vain pöytä, pari tuolia ja patja lattialla.

Nykyään on kirppiksiä ja kierrätyskeskuksia, ei maksa poikamiesboxin kalustus paljon.

Vierailija
18/58 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhasta huoneestani otin jotain. Sukulaisilta vanhoja lahjoituksena. Sängyn vanhemmat osti lahjaksi uuteen kotiin. Alkuun oli tosi minimalistinen kalustus, ekat ite hankitut täydennykset ostin käytettynä.

Ei ensikodissa tarvi kaiken olla uutta ja hienoa. Opiskeluaikana koti oli tyylien sekoitus, kun menin töihin aloi luomaan oman maun mukaista kalustusta.

Vierailija
19/58 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain otin mukaan kotoa ja loput ostin itse. Ei kai siinä kummempaa.

Äiti tais ostaa mulle jonkun pöydän.

Vierailija
20/58 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toasin opiskelijasoluun muutin, siellä oli sänky, kirjoituspöytä, tuoli, vaatekaappi ja kirjahyllyn tapainen. Mukanani vein patjan, ja isä osti syntymäpäivälahjaksi keittiöjakkaran.

Vapaavalinnasta ostin pari lautasta, haarukoita ja veitsiä ja pari lasia sekä jonkun isomman kulhon sekä kauhan. Isovanhemmilta sain kannellisen kasarin ja paistinpannun. Leipäveitsen sain sitten joululahjaksi.

Kuulostaa todella ankealta, mutta hyvin noilla pärjäsi, kun solun keittiössä oli kuitenkin normi sähköhella ja uunissa kunnon uunipellit ja ritilä. Opintotuesta ostin sitten mitä pientä tarvitsi, lukuvalokin taisi olla Toasin puolesta!

Pahin 90-luvun lama-aika, ei silloin kukaan varsinaisesti olettanut mitään olevankaan.