Vaimo ja perhe eivät tule toimeen keskenään
Oon kädetön asian suhteen, oon vaikeassa tilanteessa puun ja kuoren välissä, jossa valita vaimon ja oman perheen ja suvun välillä, vaimo on kasvanu ilman isää kahdestaan äitinsä kanssa eikä muitakaan sukulaisia oikein oo, mul on koko perhe tukena ja ollaa läheisiä, Häissä oli molempien puolen suvut, ystävät ja kaikki paikalla, meiltä enemmistö, nyt veljeni on pyytänyt vaimoa tulemaan mukaan ajanviettoon perheen kesken enkä mää pääse aina mukaan ja vaimo on vetäytyny eikä aina vastaa veljeni kutsuun. Tää on aiheuttanu eripuraa vaimon ja sukuni välille. Isäni ja veljeni, jotka on rakkaita mulle surevat että vaimo on etäinen eikä haluu osallistua. Oon alakynnessä, koska perhettäni en haluu hylätä mutta en haluu vaimoakaan hyljeksiä. Omaa aikaa on kummallakin ja seurustelun alkuaikoina vaimo toki tuli tutustumaan sukuuni. Veljeni on ehdottanu avioeroa ja sen nopeuttamista, koska vaimo on erilainen kuin me koko suku, mutta mitä mää voin tehdä, en haluaisi erota tyhjänpäiten. Onko kellään kokemusta vastaavasta?
Kommentit (174)
Mies pulassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille nämä sukulaisvierailut on pelkkää hauskaa juttelua ja kivaa tekemistä. Vaimon oletetaan osallistuvan ruoanlaittoon, tiskaukseen ja siivoukseen. Minä en vähiä vapaitani käytä ilmaisena piikana.
Meillei oo sellast. Vaimon ei tartte koskee tiskiharjaan vaan saa istua suoraan ruokapöytään. Meil on koko suvun pitkään jatkunut projekti, mikä vie aikaa. En ole pariin vuoteen vain piipahtanu omis sukulaisis ja vaimo ties tän ennen kui alkoi seurustella mun kaa. Isäukko, veli ja kaikki toivoo et saataisiin vaimoki mukaa yhteisee projektii mis häl olis pieni osa eikä oo rasittava.
Kuka sen valmiin ruokapöydän muuten laittaa kaikille? Veljesi vaimo? Isäsi? Veljesi?
Ja mikä ihmeen projekti, ja miksi vaimosi pitäisi siihen osallistua? Anna nyt hyvä ihminen sen vaimosi itse päättää mitähän haluaa vapaa-ajallaan tehdä. Eihän tuollaista määilyä ja holhousta kestä kukaan täysjärkinen!
Vierailija kirjoitti:
Mies pulassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehille nämä sukulaisvierailut on pelkkää hauskaa juttelua ja kivaa tekemistä. Vaimon oletetaan osallistuvan ruoanlaittoon, tiskaukseen ja siivoukseen. Minä en vähiä vapaitani käytä ilmaisena piikana.
Meillei oo sellast. Vaimon ei tartte koskee tiskiharjaan vaan saa istua suoraan ruokapöytään. Meil on koko suvun pitkään jatkunut projekti, mikä vie aikaa. En ole pariin vuoteen vain piipahtanu omis sukulaisis ja vaimo ties tän ennen kui alkoi seurustella mun kaa. Isäukko, veli ja kaikki toivoo et saataisiin vaimoki mukaa yhteisee projektii mis häl olis pieni osa eikä oo rasittava.
Eli suomeksi appivanhemmilla joku rakennusprojekti, johon vaimoa tarvitaan ilmaiseksi työntekijäksi. En ihmettele ettei halua tuhlata viikonloppujaan sellaiseen.
Ei oo rakennusprojektia eikä vaimo ole mikää ilmanen orja. Me ostettii yhteinen talo viime vuon mut meil o kaikki valmiin. Vaimo ei vaa diggaa mun perheest ja minkä mää sille voin mut tärkein et rakastetaa toisiimme.
Vierailija kirjoitti:
Siis, vaimosi pitäisi mennä sukusi kanssa viettämään aikaa, vaikka sinä et pääse ja kun hän tätä ei halua, niin veljesi ehdottaa, että eroaisitte? Tässä arvellaan provoksi, mutta tiedän valitettavasti, että tälliaisia ihmisiä on olemassa.
Veljesi kannattaisi tajuta, että vaimosi on sinun kanssasi naimisissa, eikä hänen tai sukusi kanssa.
Keskustele asiasta vaimosi kanssa,äläkä täällä sitä ihmettele ja hae itsellesi,asialle tukea.Hyvin heikolla kanteilla on avioliitosi jos menee avioeron puolelle?Onko niin että sukusi alentaa vaimoasi? Jotain sinun suvussasi vikaa,jos vaimosi ei heidän kanssa halua vapaa aikaa vietää.Kun itse et ole läsnä, onko homman nimi:Kontroloitko vaimosasi,kun olet jossain ,sukusi vahtii häntä silläaikaa?
Mies pulassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä mitään omaa yhteistä arkea? Viikot töissä ja viikonloput jo vuosikausia jossain miehen suvun projektissa. Miksi?
Mies pulassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kommentttia ylös lukee, että "omii sukulaisiin ku meen niin oon siel koko päivän tai parhaimmillaa koko viikonlopun" ja nyt väität, ettet ole "pariin vuoteen vain piihahtanut omissa sukulaisissa"? Melkoinen soppa tämä. Olet joko provo tai joku muu kirjoittaa väliin tai tarvitset ihan oikeasti ammattiapua.
Vierailija kirjoitti:
Mies pulassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen valmiin ruokapöydän muuten laittaa kaikille? Veljesi vaimo? Isäsi? Veljesi?
Ja mikä ihmeen projekti, ja miksi vaimosi pitäisi siihen osallistua? Anna nyt hyvä ihminen sen vaimosi itse päättää mitähän haluaa vapaa-ajallaan tehdä. Eihän tuollaista määilyä ja holhousta kestä kukaan täysjärkinen!
Periaattees ei kukaa, paitsi mummi ja mun äiti joskus tuo jotain pientä mut muuten tilataan kaik valmiin tai mennää suoraa ravintolaa syömää. Ketää ei komenneta eik kukaa oo orja! Vaimol on helppoo ku istuu vaan pöytää ja joku muu aina maksaa kaiken. Projektii tarvitaa koko sukuu myös puolisoit ja lapsii. On vaa helpompi et vaimo on paikan pääl ku et eriksee kyselen asioita kotona. Luulen myös et vaimo ei diggaa projektist vaik sanoin jo seurustelles et tää tulee viemää aikaa ja kestää kaua. En edelleekää pakota vaimoo mukaa ja nyt ollaa kotona kahestaa!
Vierailija kirjoitti:
Mies pulassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kommentttia ylös lukee, että "omii sukulaisiin ku meen niin oon siel koko päivän tai parhaimmillaa koko viikonlopun" ja nyt väität, ettet ole "pariin vuoteen vain piihahtanut omissa sukulaisissa"? Melkoinen soppa tämä. Olet joko provo tai joku muu kirjoittaa väliin tai tarvitset ihan oikeasti ammattiapua.
Eli hän ei siis vain piipahda, vaan on koko päivän tai koko viikonlopun
-ohis
Mies pulassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies pulassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaattees ei kukaa, paitsi mummi ja mun äiti joskus tuo jotain pientä mut muuten tilataan kaik valmiin tai mennää suoraa ravintolaa syömää. Ketää ei komenneta eik kukaa oo orja! Vaimol on helppoo ku istuu vaan pöytää ja joku muu aina maksaa kaiken. Projektii tarvitaa koko sukuu myös puolisoit ja lapsii. On vaa helpompi et vaimo on paikan pääl ku et eriksee kyselen asioita kotona. Luulen myös et vaimo ei diggaa projektist vaik sanoin jo seurustelles et tää tulee viemää aikaa ja kestää kaua. En edelleekää pakota vaimoo mukaa ja nyt ollaa kotona kahestaa!
Jonkun kuolinpesän jakamattoman maatilan tuunausta.... harva haluaa siihen soppaan mukaan
Vierailija kirjoitti:
Onko veljelläsi vaimoa? Miksi ihmeessä sinun vaimosi pitäisi yksin ilman sinua mennä viettämään aikaa sinun miespuolisten sukulaistesi kanssa ja vielä jatkuvasti?????
Todella omituinen kuvio, ei mikään ihme että vaimosi kieltäytyy.
Ohis, mutten ymmärrä miksi just se sukulaisten miespuolisuus on niin kauheaa. Yleisesti ottaen viihdyn paljon paremmin miesten kanssa kuin naisten, ja kun olin suhteessa, enemmän juttelin miehen miespuolisten sukulaisten kanssa.
En ymmärrä miksi parisuhteen takia pitäisi sotkeutua toistensa sukuihin.
Ap ei kyllä vaikuta olevan penaalin terävin kynä. Joku epämääräinen projekti, johon tarvitaan koko suku useammaksi viikonlopuksi kuukaudessa, mutta ei kuitenkaan rakennusprojekti. Mitä helvetin sukueeposta te kirjoitatte?! Ja vaimo on yksinäinen, kun ei halua lähteä yksin tämän karavaanin kanssa viettämään aikaa :D
Mies pulassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko velipoika ja isäukko yrittäneet käpälöidä vaimoasti? Itse sain niin tarpeekseni ex-miehen suvusta, ettei tosikaan. Onneksi ei tarvitse enää olla missään tekemisissä.
Ei oo käpälöineet mut suuttuneet ku vaimo ei viimeks vastannut viesteihi.
Ei ole normaalia että appiukko ja puolison veli painostavat viesteillä osallistumaan johon sukuprojektiin.
Vierailija kirjoitti:
Mies pulassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisko velipoika ja isäukko yrittäneet käpälöidä vaimoasti? Itse sain niin tarpeekseni ex-miehen suvusta, ettei tosikaan. Onneksi ei tarvitse enää olla missään tekemisissä.
Ei ole normaalia että appiukko ja puolison veli painostavat viesteillä osallistumaan johon sukuprojektiin.
Ei oo painostaneet vaan kysyneet haluuko vaimo tulla kun en mää päässy töiden takii. Kysyminen o eri asia ku painostus! Täst pahoittivat mielensä ku vaimo vältteli eikä vastannu mitää. Ärsytti itteeki ku vaimo vaa makas kotona eikä ollu edes vastannu. Ehkä täytyy erota ku muija ei tajuu onneesa.
Vierailija kirjoitti:
Mies pulassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia että appiukko ja puolison veli painostavat viesteillä osallistumaan johon sukuprojektiin.[/quote
Väännetää rautalangast kysyivät tuleeks vaimo mut ei vastannu. Kukaa ei oo painostanu ketää!
Mies pulassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies pulassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo painostaneet vaan kysyneet haluuko vaimo tulla kun en mää päässy töiden takii. Kysyminen o eri asia ku painostus! Täst pahoittivat mielensä ku vaimo vältteli eikä vastannu mitää. Ärsytti itteeki ku vaimo vaa makas kotona eikä ollu edes vastannu. Ehkä täytyy erota ku muija ei tajuu onneesa.
Miksi ihmeessä vaimo menisi vapaapäivänään sinun sukusi projektiin töihin, kun sinäkään et mene.
Mies pulassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies pulassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia että appiukko ja puolison veli painostavat viesteillä osallistumaan johon sukuprojektiin.[/quote
Väännetää rautalangast kysyivät tuleeks vaimo mut ei vastannu. Kukaa ei oo painostanu ketää!
Miksi he kuvittelivat hänen tulevan, et sinäkään ollut siellä.
Mies pulassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies pulassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voisko siitä päätellä että ei halua mennä. Ja sitten voisi kasvaa aikuiseksi, ne sun isäs ja muu junttiporukka.
Mies pulassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies pulassa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onni on miehen suku ja suvun projekti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis, vaimosi pitäisi mennä sukusi kanssa viettämään aikaa, vaikka sinä et pääse ja kun hän tätä ei halua, niin veljesi ehdottaa, että eroaisitte? Tässä arvellaan provoksi, mutta tiedän valitettavasti, että tälliaisia ihmisiä on olemassa.
Veljesi kannattaisi tajuta, että vaimosi on sinun kanssasi naimisissa, eikä hänen tai sukusi kanssa.
Keskustele asiasta vaimosi kanssa,äläkä täällä sitä ihmettele ja hae itsellesi,asialle tukea.Hyvin heikolla kanteilla on avioliitosi jos menee avioeron puolelle?Onko niin että sukusi alentaa vaimoasi? Jotain sinun suvussasi vikaa,jos vaimosi ei heidän kanssa halua vapaa aikaa vietää.Kun itse et ole läsnä, onko homman nimi:Kontroloitko vaimosasi,kun olet jossain ,sukusi vahtii häntä silläaikaa?
Perhe ja koko suku kohtelee vaimoa lämpimäst ja oottaa meit innola käymää, mut vaimo välttelee viesteihi vastaamis ja käymist, vaik ymmärn kyl ettei sukuloimast selviä pari tunnis laaja projekti takii. Meidän suvust oon ainoo ketä vaimo haluu nähä mut oonki aviomies. Surullist mut totta! Alkuaikoja ku vertaa nykysee nii ittel tulee mieli surulliseks kaikest. En oo sanonu tätä vaimol mut epäile vahvast viime aikaise perusteel et vaimoo ahdistaa yhes tekemine ja väen paljous ku o kasvanu vaa äitinsä kans. En vaa pysty repee joka suuntaa. :( En kontrolloi vaimoo tai muitakaa.
Eli suomeksi appivanhemmilla joku rakennusprojekti, johon vaimoa tarvitaan ilmaiseksi työntekijäksi. En ihmettele ettei halua tuhlata viikonloppujaan sellaiseen.