Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo ja perhe eivät tule toimeen keskenään

Mies pulassa
02.04.2021 |

Oon kädetön asian suhteen, oon vaikeassa tilanteessa puun ja kuoren välissä, jossa valita vaimon ja oman perheen ja suvun välillä, vaimo on kasvanu ilman isää kahdestaan äitinsä kanssa eikä muitakaan sukulaisia oikein oo, mul on koko perhe tukena ja ollaa läheisiä, Häissä oli molempien puolen suvut, ystävät ja kaikki paikalla, meiltä enemmistö, nyt veljeni on pyytänyt vaimoa tulemaan mukaan ajanviettoon perheen kesken enkä mää pääse aina mukaan ja vaimo on vetäytyny eikä aina vastaa veljeni kutsuun. Tää on aiheuttanu eripuraa vaimon ja sukuni välille. Isäni ja veljeni, jotka on rakkaita mulle surevat että vaimo on etäinen eikä haluu osallistua. Oon alakynnessä, koska perhettäni en haluu hylätä mutta en haluu vaimoakaan hyljeksiä. Omaa aikaa on kummallakin ja seurustelun alkuaikoina vaimo toki tuli tutustumaan sukuuni. Veljeni on ehdottanu avioeroa ja sen nopeuttamista, koska vaimo on erilainen kuin me koko suku, mutta mitä mää voin tehdä, en haluaisi erota tyhjänpäiten. Onko kellään kokemusta vastaavasta?

Kommentit (174)

Vierailija
41/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet mennyt naimisiin?

Viettääkö veljesi vaimo kaikki juhlapyhät teidän perheenne kanssa?

Jos viettää, niin miksi hän on hylännyt oman perheensä?

Miksi ei riitä, että sinä olet yhteydessä veljeesi ja isääsi?

Oletko yhtä paljon yhteydessä anoppiisi, kuin mitä veljesi ja isäsi vaatii vaimoaan olemaan heihin yhteydessä?

Ja tärkein:

Miksi et teidän seurustellessanne, kihlautuessanne ja ennen naimisiinmenoa kertonut vaimollesi, että ero tulee, mikäli vaimo ei vietä kaikkia juhlapyshiä sinun perheesi kanssa, ero tulee, mikäli vaimo ei ole yhtedessä veljeesi ja isääsi ja ero tulee mikäli vaimo ei vietä omaa vapaa-aikaansa sinun perheesi parissa, vaikka sinä et ole mukana?

Vielä kysyisin, että miksi veljesi ja isäsi tekevät tästä numeron? Eivätkö he ole onnellisia omina itseinään, oman sukunsa kesken, vai miksi sinne pitää sinun vaimosi pakottaa mukaan? Jos he ovat onnellisia, niin silloin he hyväksyvät toisenlaiset elämäntavat.

Vierailija
42/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen keski-ikäinen veli viettää lomat ja vapaa-ajat 90 % vanhemmillaan. Välillä on hänen perhe mukana mutta hän on yksinkin viettämässä aikaa vanhemmillaan.

Luulen, että jos hänen vaimonsa pyytäisi valitsemaan joko hän tai vanhemmat niin veli ottaisi vanhemmat. Siksi vaimo on hiljaa.

Kyllä on ihmeellisiä sukuja Suomi täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet mennyt naimisiin?

Viettääkö veljesi vaimo kaikki juhlapyhät teidän perheenne kanssa?

Jos viettää, niin miksi hän on hylännyt oman perheensä?

Miksi ei riitä, että sinä olet yhteydessä veljeesi ja isääsi?

Oletko yhtä paljon yhteydessä anoppiisi, kuin mitä veljesi ja isäsi vaatii vaimoaan olemaan heihin yhteydessä?

Ja tärkein:

Miksi et teidän seurustellessanne, kihlautuessanne ja ennen naimisiinmenoa kertonut vaimollesi, että ero tulee, mikäli vaimo ei vietä kaikkia juhlapyshiä sinun perheesi kanssa, ero tulee, mikäli vaimo ei ole yhtedessä veljeesi ja isääsi ja ero tulee mikäli vaimo ei vietä omaa vapaa-aikaansa sinun perheesi parissa, vaikka sinä et ole mukana?

Vielä kysyisin, että miksi veljesi ja isäsi tekevät tästä numeron? Eivätkö he ole onnellisia omina itseinään, oman sukunsa kesken, vai miksi sinne pitää sinun vaimosi pakottaa mukaan? Jos he ovat onnellisia, niin silloin he hyväksyvät toisenlaiset elämäntavat.

Varmaan haluavat määräillä joka asiasta eli tämäkään ei heille kuulu.

Itsellä appiukko joka määräilee ja neuvoo lapsiaan. Lapset koulutettuja ja pärjäävät elämässä. Tämä appi ei tajua kuinka tyhmältä hän vaikuttaa. Jos hänelle sanoo vastaan niin sitten on sota.

Vierailija
44/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä asiana alat nyt itse hoitaa viestinnän sukusi suuntaan: jos he haluavat teidät kylään, niin kysyvät ja sopivat asiasta sinun kanssa (ja sinä sovit vaimosi), eivätkä he laita erikseen kutsuja vaimollesi.

Sen jälkeen sinun pitää tajuta, että oman perheen perustaminen ja parisuhde tarkoittaa asioiden muuttumista ja suvusta itsenäistymistä. Jos olet tottunut olemaan se sinkkupoika, joka viettää kaiken loma-aikansa sukunsa kanssa ja on aina heidän käytettävissään, et voi jatkaa samaa roolia kun elämässäsi on puoliso. 

Tietysti jos olet niin rakastunut sukuusi, että et voi heistä olla erossa ja haluat vaimosi samanlaiseen symbioosiin, niin sinun ehkä kannattaa erota ja yrittää löytää jostain vaimo, joka rakastuu sekä sinuun että sukuusi, mutta jolla ei kuitenkaan ole omaa laajaa sukua (koska sekin rajoittaisi sinun ja sukusi yhteydenpitoa).

Vierailija
45/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää viettää vapaa-aikansa sukulaisten kanssa? Eikö ole muita ystäviä tai yhteistä harrastusta?

Hankkikaa yhteinen harrastus. Lähtekää yhdessä lomalle.

Jos veli ja isäsi on viinamäen miehiä niin ei kukaan nainen halua viettää aikaansa ko seurassa kuin pari kertaa vuodessa.

Itse en käy miehen suvun mökillä kun siellä ryypätään. Ennen kävin ja olin kuski. Nyt saa mies käydä ihan omalla kyydillä siellä.

En viihtynyt siellä yhtään. Anoppi haastoi riitaa ja kun en juo niin vieraiden ihmisten kanssa oleminen oli yhtä tuskaa.

Vierailija
46/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko veljen vaimo kyllästynyt laittamaan juhlaruoat yksinään miehelleen ja appiukolleen? Mitä te teette viikonloppuisin? Juotte ja saunotte? Vaimot laittavat ruokaa? Moni ei jaksa tuon tyyppistä juhlintaa.

Vierailija
47/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tähän ketjuun on tullut erinomaisia vastauksia. Toivottavasti luet ne ajatuksella läpi, ja alat ymmärtää myös vaimoasi tässä asiassa.

Vierailija
48/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko velipoika ja isäukko yrittäneet käpälöidä vaimoasti? Itse sain niin tarpeekseni ex-miehen suvusta, ettei tosikaan. Onneksi ei tarvitse enää olla missään tekemisissä. 

Vierailija
49/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kokisin kiusallisena, jos miehen isä ja veli koko ajan viestittelisivät minulle...

Vierailija
50/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille nämä sukulaisvierailut on pelkkää hauskaa juttelua ja kivaa tekemistä. Vaimon oletetaan osallistuvan ruoanlaittoon, tiskaukseen ja siivoukseen. Minä en vähiä vapaitani käytä ilmaisena piikana. 

Vierailija
51/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää viettää vapaa-aikansa sukulaisten kanssa? Eikö ole muita ystäviä tai yhteistä harrastusta?

Hankkikaa yhteinen harrastus. Lähtekää yhdessä lomalle.

Jos veli ja isäsi on viinamäen miehiä niin ei kukaan nainen halua viettää aikaansa ko seurassa kuin pari kertaa vuodessa.

Itse en käy miehen suvun mökillä kun siellä ryypätään. Ennen kävin ja olin kuski. Nyt saa mies käydä ihan omalla kyydillä siellä.

En viihtynyt siellä yhtään. Anoppi haastoi riitaa ja kun en juo niin vieraiden ihmisten kanssa oleminen oli yhtä tuskaa.

Tässä on hyviä pointteja. Lisäksi kannattaa huomioida sekin, että vaikka jotkut käyttävätkin alkoholia, haluavat he kuitenkin valikoida seuransa. Itsekään en lasiin sylje, mutta silti olen hyvin tarkka siitä, keiden seurassa haluan näyttäytyä humalassa.

Vierailija
52/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljesi on tyhmä ja ajattelematon. Ei vaimosi tarvitse seurustella veljesi kanssa jos ei kiinnosta. Onko sukusi läheisriippuvainen niin että kaikkien pitää olla jossain koukussa toisiinsa. 

Minua ei mieheni ole jättänyt vaikken ole missään erityisissä väleissä hänen sukunsa kanssa ja hän pitää itse välejä omaan sukuunsa niin ettei siinä minua tarvita. Me ei kummatkaan käydä toistensa suku juhlissa. Mun olisi pitänyt käydä mieheni sukujuhlissa ja hänen sukunsa ihmetteli kun en tullut mutta kun mieheni ei koskaan tullut mun sukujuhliin saadeni aina yksin edustaa niin ei ollut tarvetta mennä hänenkään sukujuhliin. Ajattelin että ollaan sitten tälläinen pariskunta että silleen. 

No eihän kaikissa suhteissa tarvitsekkaan mennä perinteiden mukaan eikä varsinkaan hyppiä toisten pillin mukaan. Jos rakastat puolisoasi niin älä anna sukusi eikä kenenkään vaikuttaa siihen. 

Vierailija
53/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko velipoika ja isäukko yrittäneet käpälöidä vaimoasti? Itse sain niin tarpeekseni ex-miehen suvusta, ettei tosikaan. Onneksi ei tarvitse enää olla missään tekemisissä. 

Tämä.

Vierailija
54/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä kokisin kiusallisena, jos miehen isä ja veli koko ajan viestittelisivät minulle...

Nimenomaan.

Vierailija
55/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu neuvoo, että miehen pitää erota äidistään ja isästään ja tulla yhdeksi vaimonsa kanssa. Tämä ohje pätee edelleen.

Näin on, mutta ex-anopilleni (uskovaisista piireistä) tällä asialla ei ollut käytännön merkitystä. Hän oli leski kun tavattiin mieheni kanssa, ja häntä piti koko ajan passata. Ajattelin, kun löysi papin elämänkumppanikseen, että asiat paranisivat, mutta ei, tuli juuri tällaista että olisi pitänyt olla anoppilassa ilman miestäni, kun mieheni oli paljon töissä. Kun en halunnut, pääteltiin juuri näin: en heistä tykkää ja meidän pitää erota. Tämä itseään varsin säädyllisenä pitävä rouvashenkilö rupesi sitten olemaan niin ilkeä, että sai minua ihan väsytettyä ja sellaisestahan nyt varmasti pitää ottaa ero, niin mieshän otti.

Nykyään minulla on normaali anoppi ja anoppilaan on kiva mennä aina kun mieheni kanssa ehditään. Mieheni käy äitinsä luona joskus myös yksin ja pitää häneen myös itsenäisesti yhteyttä.

Vierailija
56/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän sun auta kun erota. Saat sitten viettää veljesi ja isäsi kanssa aikaa kaikessa rauhassa. 

Tänää ollaan kahestaa vaimon kaa kotona ja juhlitaa pääsiäist, mut omii sukulaisiin ku meen niin oon siel koko päivän tai parhaimmillaa koko viikonlopun, siks mää ja koko suku toivotaa et vaimo tulis mukaa eikä olis yksinäinen. Me tehää koko suvun kesken laajaa projektia mikä vie aikaa, mut yritän kerran pari kuus käydä vaimon kaa anopin luona.

Vierailija
57/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ole provo, niin ap:n kannattaa hakea ammattiapua. Nämä palstavastaukset eivät riitä ap:ta auttamaan. Ei lapsuudenperhe voi tuolla tavalla määrätä elämän. Heillä on kyllä siihen mahdollisuus yhteisen historian vuoksi, mutta se on, vahingollista, itsekästä ja sairasta. On vaikeata olla ap:n tilanteessa, jossa joutuu nostamaan kissan pöydälle, kun yhteinen rintama perhettä ei halua mitään kissaa pöydälle, koska he haluavat jatkaa itsekästä menoa ja toisten, aikuisten ihmisten ohjaamista ja alistamista oman sisäisen tyhjyyden vuoksi.

Vierailija
58/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille nämä sukulaisvierailut on pelkkää hauskaa juttelua ja kivaa tekemistä. Vaimon oletetaan osallistuvan ruoanlaittoon, tiskaukseen ja siivoukseen. Minä en vähiä vapaitani käytä ilmaisena piikana. 

Meillei oo sellast. Vaimon ei tartte koskee tiskiharjaan vaan saa istua suoraan ruokapöytään. Meil on koko suvun pitkään jatkunut projekti, mikä vie aikaa. En ole pariin vuoteen vain piipahtanu omis sukulaisis ja vaimo ties tän ennen kui alkoi seurustella mun kaa. Isäukko, veli ja kaikki toivoo et saataisiin vaimoki mukaa yhteisee projektii mis häl olis pieni osa eikä oo rasittava.

Vierailija
59/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo käpälöineet mut suuttuneet ku vaimo ei viimeks vastannut viesteihi.

Vierailija
60/174 |
02.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä pistää niiin vihaksi. Seurasin lapsuuden vierestä kun äiti hääräsi anoppinsa keittiössä toisen miniän kanssa ja suvun miehet jutustelivat mukavia tuvan puolella. En todellakaan jatka perinnettä, enemmän miehelläni veljineen on asiaa anopin keittiöön kuin minulla vieraana. Anoppia tämä tympii, yrittää aina huhuilla minua hommiin, johon tiedustelen mieheltäni, pitäisikö hänen mennä auttamaan äitiään. Toinen anopin miniöistä (miehen veljen vaimo siis) vaimoilee ihan kunnolla anopin keittiössä, passaa kaikkia joilla on munat ja tiskaa astioita kun muut istuvat pöydässä syömässä samalla kun anoppi yrittää vihjailla, että minun kuuluisi olla auttamassa. Oikeasti, kuvottavaa. Onko ihme, että en käy kylässä kuin pakosta. Viime kerrasta on yli vuosi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän