Mitä yksittäinen mies voi tehdä?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tehdä yhtään mitään jos kyseessä on tämän palstan kirjoittelijoiden kaltaiset ilkeät ämmät?
Älä muuta sano. Ämmillä on joku outo usko siihen että miehiä vihaamalla ja sortamalla voittaa heidän välittämisensä ja kunnioituksensa.
Tuskin Ap tarkoitti ilkeitä naisia. Palstan ilkeät naiset ei liity mitenkään tämän ketjun aiheeseen. Kysymys oli että mitä mies voi tehdä että naisilla olisi turvallisempaa, niillä kivoilla naisilla. Meitäkin on :)
Hieno kysymys.
Miehellä on tie miesten luo samoin kuin naisia käytetään tietyissä tehtävissä, joiden kulttuureissa naiset saavat puhua vain naisille. Sinulla on siis neuvotteluyhteys miehiin. Helpointa se on tietenkin somessa: Korjaat aina naisia halventavat kommentit ja keskustelet turvallisuustekijöistä: Kuinka ei hyväksikäytetä kännissä olevaa, kuinka ei seurata pimeällä ja kuinka opetellaan pois pillunkannatinpuheista.
Sama sitten tosielämässä mikäli kohtaa asiattomia puheita ja alistavia asenteita. Toki enemmänkin voi tehdä, mutta tuo on helpoin tie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tehdä yhtään mitään jos kyseessä on tämän palstan kirjoittelijoiden kaltaiset ilkeät ämmät?
Älä muuta sano. Ämmillä on joku outo usko siihen että miehiä vihaamalla ja sortamalla voittaa heidän välittämisensä ja kunnioituksensa.
Tuskin Ap tarkoitti ilkeitä naisia. Palstan ilkeät naiset ei liity mitenkään tämän ketjun aiheeseen. Kysymys oli että mitä mies voi tehdä että naisilla olisi turvallisempaa, niillä kivoilla naisilla. Meitäkin on :)
Niin me miehiä mielistelevät naiset, eikös joo? Nauretaan yhdessä kun miehet vitsailevat halventavasti naisista ja otetaan se hyöty mitä miehistä saamme. Kikati kikati ja kaula-aukkoa peliin ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin me miehiä mielistelevät naiset, eikös joo? Nauretaan yhdessä kun miehet vitsailevat halventavasti naisista ja otetaan se hyöty mitä miehistä saamme. Kikati kikati ja kaula-aukkoa peliin ;)
Ohhoh, tulipa heti tunteella sun vastaus... Taisi osua johonkin...
Ei, en tarkoita miehiä mielisteleviä naisia. Tarkoitan sellaisia itsensä kanssa suht onnellisia naisia, joilla ei ole tarvetta olla kenellekään ilkeä. Meitä tosiaan on olemassa :)
Missä tätä häirintää yleensä tapahtuu? Yöelämässä? Julkisessa liikenteessä? Itse en käy baareissa ja liikun pääosin omalla autolla tai kävellen, enkä ole ainakaan 20 vuoteen todistanut mitään minkä voisi laskea häirinnäksi. Sen takia on vaikea puuttua sellaiseen mitä ei koskaan havaitse.
Koska häirintä on tilastojen mukaan yleistä, sen täytyy keskittyä sellaisiin tilanteisiin ja paikkoihin joissa en itse käy lainkaan. Mikä on tyypillinen skenaario jossa tällaista tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puuttua tiukasti ja välittömästi naisten ahdisteluun sanallisesti, jos sellaista omin silmin todistaa.
BUAHAHAHAHAHAAHAAAAAAA!!!!!
Johan unen näit! Ei TOD kannata, naiset ovat ihan itse paskansa ansainneet.
Kuten valinneet joka kerta mieluisamman miehen kuin sinä olisit ollut. Toisin sanoen tehneet juuri niin kuin olisit itsekin tehnyt samassa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Missä tätä häirintää yleensä tapahtuu? Yöelämässä? Julkisessa liikenteessä? Itse en käy baareissa ja liikun pääosin omalla autolla tai kävellen, enkä ole ainakaan 20 vuoteen todistanut mitään minkä voisi laskea häirinnäksi. Sen takia on vaikea puuttua sellaiseen mitä ei koskaan havaitse.
Koska häirintä on tilastojen mukaan yleistä, sen täytyy keskittyä sellaisiin tilanteisiin ja paikkoihin joissa en itse käy lainkaan. Mikä on tyypillinen skenaario jossa tällaista tapahtuu?
Yöelämässä ja julkisissa liikennevälineissä, mutta lopulta ihan missä tahansa. Työpaikoilla, somessa, tällä palstalla,...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yöelämässä ja julkisissa liikennevälineissä, mutta lopulta ihan missä tahansa. Työpaikoilla, somessa, tällä palstalla,...
Minulla on sitten käynyt hyvä tuuri työpaikkojenkin suhteen, koska en ole koskaan havainnut häirintää työssäkään. Tai sitten se on osattu pitää tarpeeksi piilossa.
Miten tällä palstalla tapahtuu häirintää, siis ainakaan sellaista joka oikeasti aiheuttaa realistista huolta omasta turvallisuudesta? Täällä anonyymit nimimerkit keskustelevat ja kieli on usein rumaa, mutta miten se on häirintää? Nimimerkin kunniakaan ei voi loukata. Eikä kukaan toinen nimimerkki voi vahingoittaa toisia. Vai lasketaanko tässä nyt kaikki ilkeä viestintä häirinnäksi? Ovatko mielipiteet jotka koetaan vastenmielisinä häirintää? Onko siis kaikki mikä aiheuttaa minussa ahdistusta, häirintää?
Vierailija kirjoitti:
No alkaa nasseksi tietty.
Nyt oli taas niin yli äyräitten tyhmä vastaus että paras kun laitat koneen kiinni.
Kohtele naisia kuin ihmisiä, eikä seksiobjekteja.
Älä koskaan tee mitään, mitä nainen ei halua. Jos nainen sanoo ei, niin sitä on kuunneltava.
Jos joku kaverisi on aggressiivinen naisten kanssa, puutu asiaan heti. Älä naureskele ja puolusta kaveriasi, vaan ole rohkeasti naisten puolella.
Siinäpä tärkeimmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, en tarkoita miehiä mielisteleviä naisia. Tarkoitan sellaisia itsensä kanssa suht onnellisia naisia, joilla ei ole tarvetta olla kenellekään ilkeä. Meitä tosiaan on olemassa :)
Kirjoitathan itsekin palstalle, mutta sitten sanot että palstan naiset ovat ilkeitä. Erikoista. Päädyt uskomaan ämmittelevän trolli/häirikkömiehen sanaa siitä, että kaikki palstan naiset ovat ilkeitä, vaikka se ei tietenkään ole totta.
Tässäkin ketjussa on ollut hyviä naisia. Ja se ettei koskaan sanoisi kenellekään pahasti, no se on Jeesuksen hommia. Ennemmin toivon että jokainen pystyy pitämään puoliaan ja lähtökohta toki on, että kaikkia kohdellaan ok, mutta sitä saa mitä tilaa ja ilkeä voi saada ansaitusti peetä takaisin - dominointi tyssätään vastarintaan ei peesaamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sitten käynyt hyvä tuuri työpaikkojenkin suhteen, koska en ole koskaan havainnut häirintää työssäkään. Tai sitten se on osattu pitää tarpeeksi piilossa.
Miten tällä palstalla tapahtuu häirintää, siis ainakaan sellaista joka oikeasti aiheuttaa realistista huolta omasta turvallisuudesta? Täällä anonyymit nimimerkit keskustelevat ja kieli on usein rumaa, mutta miten se on häirintää? Nimimerkin kunniakaan ei voi loukata. Eikä kukaan toinen nimimerkki voi vahingoittaa toisia. Vai lasketaanko tässä nyt kaikki ilkeä viestintä häirinnäksi? Ovatko mielipiteet jotka koetaan vastenmielisinä häirintää? Onko siis kaikki mikä aiheuttaa minussa ahdistusta, häirintää?
Periaatteessa kyllä. Häirintää on esim. jonkun haukkuminen h*raksi tai vastaavaa. Uhoilu, että toivottavasti sinut r*aiskataan. Hyökkääminen toisen kimppuun, millä tavalla tahansa.
Toki tämmöisellä foorumilla ei ole niin helppo häiritä kuin jossain muussa mediassa, esim. Twitterissä. Siellä häiriköt luovat koko ajan uusia tilejä, jotta pääsevät kiusaamaan ihmistä, joka on jo blokannut heidät. Yllyttävät kaikki seuraajansakin haukkumaan tätä yhtä ihmistä. Lähetetään seksuaalisia sopimattomia kuvia, esim. siemennestettä uhrin kuvan päällä.
Pahinta nettihäirintää on ihmisen henkilökohtaisten tietojen, esim. osoitteen ja puhelinnumeron, löytäminen ja jakaminen. Silloin häiriköt voivat ilmestyä jopa toisen pihalle uhkailemaan tai pilkkaamaan.
Sulla tuntuu olevan hieman puolusteleva asenne, ettet usko häirintään koska et ole itse kokenut sitä. En minäkään ole nähnyt omalla työpaikalla häirintää. Voin kuitenkin uskoa, että joku muu toisenlaisessa työpaikassa on kohdannut sitä. Minun henkilökohtainen kokemukseni ei ole sama kuin kaikkien muiden kokemukset.
Vierailija kirjoitti:
Kohtele naisia kuin ihmisiä, eikä seksiobjekteja.
Älä koskaan tee mitään, mitä nainen ei halua. Jos nainen sanoo ei, niin sitä on kuunneltava.
Jos joku kaverisi on aggressiivinen naisten kanssa, puutu asiaan heti. Älä naureskele ja puolusta kaveriasi, vaan ole rohkeasti naisten puolella.
Siinäpä tärkeimmät.
Ja heti tuli joltain alapeukkua. Odotan jo, että AP sanoo ettei tuo viimeinen onnistu, eihän se ole mitään jos kaverit vähän vitsillä häiriköivät naisia, kun ei ne sitä oikeasti tarkoita.
Useimmille miehille on ylivoimaisen vaikeaa olla kriittinen omia kavereita kohtaan. Bros before hos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa kyllä. Häirintää on esim. jonkun haukkuminen h*raksi tai vastaavaa. Uhoilu, että toivottavasti sinut r*aiskataan. Hyökkääminen toisen kimppuun, millä tavalla tahansa.
Toki tämmöisellä foorumilla ei ole niin helppo häiritä kuin jossain muussa mediassa, esim. Twitterissä. Siellä häiriköt luovat koko ajan uusia tilejä, jotta pääsevät kiusaamaan ihmistä, joka on jo blokannut heidät. Yllyttävät kaikki seuraajansakin haukkumaan tätä yhtä ihmistä. Lähetetään seksuaalisia sopimattomia kuvia, esim. siemennestettä uhrin kuvan päällä.
Pahinta nettihäirintää on ihmisen henkilökohtaisten tietojen, esim. osoitteen ja puhelinnumeron, löytäminen ja jakaminen. Silloin häiriköt voivat ilmestyä jopa toisen pihalle uhkailemaan tai pilkkaamaan.
Sulla tuntuu olevan hieman puolusteleva asenne, ettet usko häirintään koska et ole itse kokenut sitä. En minäkään ole nähnyt omalla työpaikalla häirintää. Voin kuitenkin uskoa, että joku muu toisenlaisessa työpaikassa on kohdannut sitä. Minun henkilökohtainen kokemukseni ei ole sama kuin kaikkien muiden kokemukset.
En sanonut etten usko häirintään, mutta aiheena oli mitä yksittäinen mies voi tehdä. Sellaiseen mitä ei havaitse tai mitä ei tapahdu omassa työyhteisössä ei voi puuttua.
Ymmärrän että h*orittelu on vastenmielistä. Näen sen anonyymillä palstalle kuitenkin enemmän huonona käytöksenä ja ilkeytenä. Mutta jos se on häirintää, niin sitten tällä palstalla esiintyy kyllä hyvin paljon häirintää. Tämä on yleisesti kaikille ja kaikkien taholta erittäin vihamielinen ja myrkyllinen foorumi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sanonut etten usko häirintään, mutta aiheena oli mitä yksittäinen mies voi tehdä. Sellaiseen mitä ei havaitse tai mitä ei tapahdu omassa työyhteisössä ei voi puuttua.
Ymmärrän että h*orittelu on vastenmielistä. Näen sen anonyymillä palstalle kuitenkin enemmän huonona käytöksenä ja ilkeytenä. Mutta jos se on häirintää, niin sitten tällä palstalla esiintyy kyllä hyvin paljon häirintää. Tämä on yleisesti kaikille ja kaikkien taholta erittäin vihamielinen ja myrkyllinen foorumi.
Tuosta viimeisestä pointista olen kyllä samaa mieltä.
Mutta voithan esim. ilmoittaa asiattomaksi kommentin, jossa h*ritellaan tai muuta. Tai voit puolustaa naista joka esittää mielipiteensä, jos huomaat että toiset hyökkäävät aiheettomasti kimppuun.
Kuten sanoin, täällä ei ole niin helppo vainota jotain yksittäistä tyyppiä, koska kommentit ovat nimettömiä. Eri asia jossain foorumissa johon kirjaudutaan omalla nimellä. Olen itse kokenut häirintää tällaisella foorumilla, yksi tyyppi kommentoi kaikkeen mitä sanoin ja aina negatiivisesti, hyökkäävään sävyyn. Foorumin moderaattori ei suostunut puuttumaan asiaan, eikä siellä voinut blokata käyttäjää. Lopulta lähdin koko foorumilta ja kiusaaja voitti, mutta en mitenkään jaksanut enää sitä paskaa. Nykyään näen samaa käytöstä Twitterissä, vaikkei se tällä kohdalla kohdistu minuun. Tämmöisille ei yleensä tehdä mitään.
Anonymiteetti siis tavallaan suojelee tällä foorumilla, vaikka se saa myös jotkut käyttäytymään huonommin kuin omalla nimellä.
Älä koskaan härnää naista teeskentelemällä aggressiivista. Älä edes tutun naisen kanssa. Suhteessa eri asia, jos on sovittu tietyt rajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulatat ihan muuten vaan ämmiksi haukkumisen, sehän olisi sinulta hyvin hyvin ilkeää mikäli puuttuisit sellaiseen. Siis mitäpä se muuta on kuin mielin kielin olemista? Ehkäpä sinä olet se ilkeä... Ainakin toisille naisille. Muksasti ämmittelet muita naisia näin "miesten kesken".
Vierailija kirjoitti:
Menin eräänä kesäisenä päivänä lähikauppaan noin klo 12 päivällä ja tuntematon nuori mies alkoi vonkaamaan.
Menin eräänä kesäisenä päivänä ruokakauppaan ja eräs nuori mies alkoi laulamaan minulle hyllyjen välissä.
Menin useampana keväisenä päivänä kaupungille päiväsaikaan ja lenkille aamuaikaan ja useampi eri-ikäinen mies heitti itse kukin ties mitä juttua.
Sitten on näitä työharjoittelussa sattuneita kun pomo on taputellut pyllylle, koskenut rintoja jne ihan työaikana.
Siihen päälle ne eitoivotut tuntemattomien halailut ja baariörveilyt (siis joku tunki päänsä haaroihini kun istuin baaripöydässä).. Seurattu on sekä baarista lähdettyä, että illalla ruokakaupasta tultua.. Riittääpä nuita.
Sovimies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mies on ratkaisut ongelman seuraavasti.
En tee mitään vaan annan naisten saada sitä mitä he ansaitsevat, tähän on ainostaan muutamia poikkeuksia,
joita henkilökohtaisen arvostukseni johdosta olen valmis auttamaan ja myös autan tarvittaessa.
Naiset ovat pyrkineet tekemään elämästäni helvettiä sen kaikilla osa-alueilla, siinä kuitenkaan
onnistumatta.
Tämän muistan enkä koskaan unohda, enkä anna anteeksi.
Nautin naisten kohtaamista kärsimyksistä.
Amen, veli! 🙏🏻
Kiitos sinulle sanoistasi, veli.
Ilmeisesti ymmärrät omien kokemustesi pohjalta mitä tarkoitan noilla alapeukutetuilla sanoillani?
Ne eivät ole turhaa lätinää vaan perustuvat todellisen elämän lukuisiin kokemuksiin.
Naiset tulevat vielä nielemään kitkerää kalkkia sen johdosta, että ovat kohdelleet miehiä aiheettomasti
kaltoin.
Vaan missä ovat silloin heidän auttajansa, kun hätä on suurin?
Yksi toisensa jälkeen miehet tulevat liittymään suureen joukkoomme ja naiset tulevat jäämään yksin.
Paha tulee saamaan palkkansa.
Sinulle toivotan elämääsi kaikkea hyvää !
Todella ilahduttava aloitus. Surullista vaan nähdä miten hölmöjä kommentteja tämäkin ketju on kerännyt. Idiootit trollailee...
Ap kysyi mitä yksittäinen mies voi tehdä. Yksittäinen mies voi ainakin avata keskustelun aiheesta muiden miesten kanssa ja näyttää siten muille miehille mallia. Hölmöjä sikoja ei pysty koskaan muuttamaan, mutta keskustelussa erottuu jyvät akanoista nopeasti. Älykkäiden miesten kanssa voi sitten jatkaa keskustelua aiheesta enemmänkin.
Mies voi myös puuttua tilanteeseen ja osoittaa tukensa naiselle, jonka näkee kokevan väärinkohtelua. Tosiasia on se, että kadulla tämä voi johtaa tappeluun. Mutta tilanteesta riippuen voi ainakin osoittaa naiselle, että näkee ja tuomitsee sen väärinkohtelun.
Kun joku nainen kertoo kokemuksistaan, kuuntele ja tarjoa tukesi (tämä on ap:lle varmaan luontaista, uskoisin).
Ennen kaikkea: kasvata oma poikasi kohtelemaan naisia hyvin. Ei naisten kynnysmatoksi, vaan näkemään naiset tasavertaisina ihmisinä, joilla on oikeus päättää itse omasta kehostaan. Opeta pojallesi myös se, että naisia huonosti kohtelevat miehet ovat aina niitä säälittävimpiä reppanoita, vaikke päällepäin siltä näyttäisikään.