Mitä yksittäinen mies voi tehdä?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä taisikin olla hämyketju. Tarkoitus taitaa sittenkin olla naisten sheimaamisessa ja koko homman mitätöimisessä.
Joillekin näillä asioilla on väliä, mutta vänkkäysmiehille nämä ovat vain vänkkäyssotia.
Turvatkaa itsenne naiset, miehistä ei ole ritaroimaan. Me heikommat ollaan ritareita.
Tottakai tämän ketjun tarkoitus oli naisten sheimaaminen ja mitätöiminen. Ei sitä tarvitse edes miettiä.
Se tämä oli koska ap ei vaivaudu keskustelemaan. Tai sitten hän on se joka vänkää ja kääntää keskustelua muualle. Harmittaa että menin vastaamaan aloitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä naiset aikovat tehdä jotta miehillä olisi turvallisempaa?
Enemmistö väkivallan uhreista etenkin julkisilla paikoilla on miehiä.
(ja ei, se ei muuta asiaa jos pahoinpitelijä oli mies, väkivalta ei muutu kivuttomammaksi jos pahoinpitelijä edustaa samaa sukupuolta)
Itse olen mennyt väliin, kun näin miehen joutuvan tuntemattoman miehen väkivaltaisen miehen hyökkäyksen kohteeksi. Olen myös pelastanut lumihankeen sammuneen miehen paukkupakkasilla. Vaikka olen pienikokoinen nainen. Turha väittäät, etteivät naiset muka auttaisi fyysiseen uhkaan joutuneita miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä taisikin olla hämyketju. Tarkoitus taitaa sittenkin olla naisten sheimaamisessa ja koko homman mitätöimisessä.
Joillekin näillä asioilla on väliä, mutta vänkkäysmiehille nämä ovat vain vänkkäyssotia.
Turvatkaa itsenne naiset, miehistä ei ole ritaroimaan. Me heikommat ollaan ritareita.
Tottakai tämän ketjun tarkoitus oli naisten sheimaaminen ja mitätöiminen. Ei sitä tarvitse edes miettiä.
Menin vähäksi aikaa hämyyn, kirjoitin sen "tämä on ihme"- tekstin juuri siltä pohjin. Tuntui kivalta hetken, voiko olla tottakaan, kunnon mies jossain oikeasti suhtautumassa miehekkäästi aiheeseen, mutta ei ollut totta. No hei, nyt kevennykseen: tänäänhän on Aprillipäivä!! xD Että näinhän se meni.
Vierailija kirjoitti:
Miehiä mitätöimällä ja haukkumalla saattekin miehet ihan varmasti puolellenne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(ja ei, se ei muuta asiaa jos pahoinpitelijä oli mies, väkivalta ei muutu kivuttomammaksi jos pahoinpitelijä edustaa samaa sukupuolta)
Tämä on just sitä vähättelyä että ollaan ihan että whatabout. Onko täällä jossain naiset antaneet ymmärtää ettei miehillä ole oikeutta pelätä väkivaltaa, no ei.
On monessakin ketjussa. Itse tosin olen sitä mieltä, että pelkääminen ei ole mikään saavutus eikä oikeuta mihinkään erityiskohteluun.
-Eri
Onko kukaan pyytänyt erityiskohtelua? Ei.
Kysyikö joku mitä itse voisi tehdä? Kyllä.
Ja siihen vastattiin että vähättelyn lopettaminen on yksi. Sitten sinä ryntäät puolustamaan puolustelemaan sitä ettei haluta puhua aiheesta eli vähätellä.
En ymmärrä. Sinä esitit kysymyksen, onko joku antanut ymmärtää jne. Minä vastasin, että on, totuudenmukaisesti. Kerroin sinulle siis asian, jonka halusit tietää. Mikä tässä on ongelma?
Jos oikein olen ymmärtänyt, niin sinua pelottaa. Se on perin ikävää.
Mitä minä olen vähätellyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on just sitä vähättelyä että ollaan ihan että whatabout. Onko täällä jossain naiset antaneet ymmärtää ettei miehillä ole oikeutta pelätä väkivaltaa, no ei.
On monessakin ketjussa. Itse tosin olen sitä mieltä, että pelkääminen ei ole mikään saavutus eikä oikeuta mihinkään erityiskohteluun.
-Eri[/quote No se on tullut selväksi. Jos minä tietäisin että joku ihminen pelkää minua, tekisin kaikkeni käyttäytyäkseni niin ettei hänen tarvitse pelätä. Harvoin on niin tulenpalava kiire esim ettei ole aikaa antaa toiselle tilaa ja hajurakoa. Mutta joo, on tullut harvinaisen selväksi että miehiltä on tällaista turha odottaa.
Itse olen nainen, joka lenkkeilee pimeällä. Jos hiljaisella ulkoilutiellä ohitan takaapäin kenet tahansa, kierrän henkilön mahdollisimman kaukaa, sillä osa selvästi säikähtää juoksijan askeleita ja voimakasta hengitystä. Ei ole suuri vaiva.
Jos tietysti haluaisin aiheuttaa kanssaeläjilleni maksimaalista ahdistusta, juoksisin ensin ihan kävelijään kiinni ja askeleitani hidastamalla hengittäisin jonkin aikaa ihan niskaan ennen kuin pyyhältäisin täysillä hihat viistäen äkisti kiihdyttäen ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tämänkin ketjun todennäköisesti perusti tasan sitä varten että tulisi tilaisuus mitätöidä ja haukkua naisia. Poistakaa se mies kuviosta ja kas, mitätöinti ja haukkuminen loppuu kaikilla osapuolilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen mennyt väliin, kun näin miehen joutuvan tuntemattoman miehen väkivaltaisen miehen hyökkäyksen kohteeksi. Olen myös pelastanut lumihankeen sammuneen miehen paukkupakkasilla. Vaikka olen pienikokoinen nainen. Turha väittäät, etteivät naiset muka auttaisi fyysiseen uhkaan joutuneita miehiä.
Tarkoittaako tämä kiivas alapeukuttaminen sitä, että miehet eivät haluakaan minun tulevan apuun tai, että naisen apuun tuleminen on miehelle noloa?
Alapeukuista huolimatta aion jatkossakin mennä väliin, jos näen kenet tahansa uhkatilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Eri
Onko kukaan pyytänyt erityiskohtelua? Ei.
Kysyikö joku mitä itse voisi tehdä? Kyllä.
Ja siihen vastattiin että vähättelyn lopettaminen on yksi. Sitten sinä ryntäät puolustamaan puolustelemaan sitä ettei haluta puhua aiheesta eli vähätellä.En ymmärrä. Sinä esitit kysymyksen, onko joku antanut ymmärtää jne. Minä vastasin, että on, totuudenmukaisesti. Kerroin sinulle siis asian, jonka halusit tietää. Mikä tässä on ongelma?
Jos oikein olen ymmärtänyt, niin sinua pelottaa. Se on perin ikävää.
Mitä minä olen vähätellyt?
Ahaa olen olet siis joku joka ei lue edes uutisia että ymmärtäisi ajankohtaisia ilmiöitä. Ok, minä en nyt jaksa alkaa selittää aloituksen ideaa kun ilmeisesti apkin puuttuu paikalta.
Sovimies kirjoitti:
Minä en sormeani nosta naisten hyväksi, sen vannon. Vaikka sitten juoksisi paniikissa ilta-aikaan ilman hametta jotakuta paeten niin nauraisin vain ivallisesti. Takaa-ajajalle voin sanoa että se juoksi tiohon suuntaan.
Selvä. Geenisi ei pääse jatkoon joten ihan sama noin ihmiskunnan näkökulmasta.
Ketjusta ei ole koitumassa mitään hyvää, naiset. Ei mitään hyvää. Nämä tietyt miehet eivät halua muuta kuin vängätä.
Jos heille vaan sanoisi, ok, olette voittaneet, onko nyt hyvä olo. Sehän ei mitään auta naisia, mutta itse autetaan itsejämme ja toisia myös miehiä tuolla ulkona, suojelusenkelit toivoon jne.
Turha lisätä huonoa mieltä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä minua ihan oikeasti kiinnostaa, että mitä voin asialle tehdä, ja toivoin naisilta asiallisia vastauksia. Ihan liian karmeisiin tarinoihin olen törmännyt parisuhde- ja/tai seksuaaliseen väkivaltaan liittyen. Todella haluaisin tehdä jotain hyvää asian puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luit kommentteja niin ehkä ymmärrät ettei ainakaan tällä ole miehiä jotka olisi valmiita auttamaan, ennemmin kääntyvät pois kuten aihekin halutaan jo täällä kääntää muualle. Sekä on näitä jotka ei edes ymmärrä mistä kyse. Todennäköisemmin apu tulee toiselta naiselta joka ymmärtää aloituksen.
Onko tämän hyväksyminen miesten haukkumista?
Vierailija kirjoitti:
Ketjusta ei ole koitumassa mitään hyvää, naiset. Ei mitään hyvää. Nämä tietyt miehet eivät halua muuta kuin vängätä.
Jos heille vaan sanoisi, ok, olette voittaneet, onko nyt hyvä olo. Sehän ei mitään auta naisia, mutta itse autetaan itsejämme ja toisia myös miehiä tuolla ulkona, suojelusenkelit toivoon jne.
Turha lisätä huonoa mieltä täällä.
Näinpä.
Naisena lupaan että autan tuolla kaduilla ja toreilla miehiä aina kun se on tarpeen ja mahdollista. Siitä huolimatta että täällä miehet tekee tällaisia ketjuja vain päästäkseen yrittämään alistaa naisia.
Sovimies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovimies kirjoitti:
Minä en sormeani nosta naisten hyväksi, sen vannon. Vaikka sitten juoksisi paniikissa ilta-aikaan ilman hametta jotakuta paeten niin nauraisin vain ivallisesti. Takaa-ajajalle voin sanoa että se juoksi tiohon suuntaan.
Selvä. Geenisi ei pääse jatkoon joten ihan sama noin ihmiskunnan näkökulmasta.
Miksi minä muka haluaisin jakaa geenejäni? Geeneistä voi vaikka syntyä uusi nainen ja se on ajatuksena irvokas että olisin itse luonut yhden näitä väärämielisiä hirviöitä lisää. Ja hirviön kanssa.
No niin, sittenhän asiat on just niin kuin kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, kyllä minua ihan oikeasti kiinnostaa, että mitä voin asialle tehdä, ja toivoin naisilta asiallisia vastauksia. Ihan liian karmeisiin tarinoihin olen törmännyt parisuhde- ja/tai seksuaaliseen väkivaltaan liittyen. Todella haluaisin tehdä jotain hyvää asian puolesta.
Millaisiin tapahtumiin siis haluat kuulla kommentteja?
Miksi kenenkään miehen pitäisi naisia turvata? Soldiers of Odinhan tätä yritti eikä saanut naisilta muuta kuin paskaa niskaansa. Eli naiset eivät edes halua että mies heidän turvaansa ajattelisi. Turhaa kaakatusta taas kerran.
Voi solders of odin. Jengiväkivalta jengitunnusten allahan onkin just se joka tekee tästä maasta turvallisemman 🙄. Oikeasti voisitte edes yrittää miettiä nenääänne pitemmälle...