Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika moni nainen ei osaa tankata!? Mä vähän ihmettelen että miksi?

Vierailija
13.08.2006 |

Sehän on tosi yksinkertainen asia. Bensaletku tankkiin ja sitten tuijotat mittaria, lopetat kun olet haluamallasi summalla tankannut. Meet sisälle ja sanot mittarin numeron ja maksat.

Bensaletku ja diesel-letkukin on ihan selvästi erottuvia.

Ettekö ole edes yrittäneet?

Perustaito joka pitäisi osata, jos autoa ajaa.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen oli mies aina hoitanut homman. Yritti maanitella mua tankkaamaan mutta en suostunut kun pelotti ja jännitti.

No, muutettiin pois helsingistä ja tuli ajankohtaiseksi hankkia mullle oma auto. Mies heti alkuun ilmoitti että, hän ei sitten sitä rupea tankkaamaan vaan se mun pitää tehdä itse. Pakkohan se oli sitten opetella, ja nyt naurattaa se että, miten yksinkertaista asiaa olen osannut pelätä. Joku sanoi että se on kuin voileivän voitelemista, ja tähän mä voin yhtyä itsekkin.

Vierailija
62/81 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos mä lähtisin autolla ja tankissa oli liian vähän bensaa. Hän ei koskaan suostuisi lähtemään erikseen tankkaamaan mulle. Enkä kyllä koskaan moista pyytäisikään. Jos käytän autoa, osaan hoitaa myös normaalit jutut, eli tankkauksen, tuulilasinpesusäiliön täyttämisen, öljymäärän tarkastuksen ym.

Mäkin luulin ensin, että nämä " en ole koskaan tankannut" ihmiset on provoja, mutta ei kai sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa tankata, ei huvita opetella eikä tarvitse tankata, kun mies tekee sen. Niin yksinkertaista se on.

Vierailija
64/81 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sitten syttyi naisen ajaessa (hänellä oma auto, piti saada aivan tuliterä pikku-Focus kun ei vanhoilla autoilla ei voi ajaa...) bensa-valo ja nainen ajoi huoltoaseman pihaan. Jätti auton siihen ja tilasi taksin ja ajoi sillä kotiin noin 5km.....Soitti miehelle että auto on Shellin pihassa, käy tankkaamassa se ja tuo kotiin.

Vierailija
65/81 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

valitset tankkauksen

Vierailija
66/81 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

, valitset tankkauksen maksimisumman,

Vierailija
67/81 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei niissä laina-autoissa ole muita erilaisia " systeemejä" kuin ehkä bensatankin luukku eri puolella. :)

No et ole sitten kovin monella eri merkkisellä autolla ajanut??? Bensatankin avaamiseen on olemassa niin monia eri konsteja, etten muista niistä puoliakaan. Bensatankin korkit eivät todellakaan kaikki aukea samalla tavalla! Osa avataan jo sisältä autosta, osa ulkoa avaimella, osa ilman avainta, osa yhdistelemällä, osaa on kierrettävä ja samalla vähän nostettava, osaa kierrettävä ensin sinne ja sitten tänne (oikeassa järjestyksessä tietysti) ja jostain luukusta se kansi vain avautuu - ja jotkut ovat niin tiukkoja, ettei niitä saa auki kuin 150kg mies.

Vierailija
68/81 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi olen kurkistanut konepellin alle autokoulussa ja jo silloin mietin, että mitä ihmettä varten tänne oikein pitää pällistellä. Kortti minulla on ollut 17 vuotta. Nykyinen autoni on 6v vanha, ja ihan hyvin olen pärjännyt, vaikka en ole kertaakaan konepeltiä avannut. Mies ja korjaamon kaverit kyllä osaavat sen sitten avata kun on tarvis ollut.

Vierailija
69/81 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi tätä aiemmin uskonut, mutta nykyisessä autossa on niin erikoinen systeemi, että monta kertaa olen joutunut pyytämään apua muilta tankkaavilta:) Vähän noloa..

Meilläkin on sellainen, että ensin kierretään avaimella toiseen suuntaan, sitten pätkä toiseen suuntaan ja vähän vielä toiseen. Sitten väännetään auki. Tosi monimutkaista! Kun harvoin tankkaan, niin aina pitää miettiä, että mihin suuntaan milloinkin. Ärsyttävää, että helposta asiasta on tehty niin vaikeaa:(

Vierailija
70/81 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei niissä laina-autoissa ole muita erilaisia " systeemejä" kuin ehkä bensatankin luukku eri puolella. :)

Vierailija
71/81 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei osaa käynnistää pyykinpesukonetta, ei myöskään pölynimuria saati sitten astianpesukonetta. miksiköhän?

Vierailija
72/81 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä siis kuulun siihen ryhmään, joka ei ole koskaan tankannut autoa. Meidän huushollissa se on miehen homma ja sellaisena pysyy. Ja ei kiinnosta mitkään kommentit, koska tämä on meidän perhe ja meidän systeemit, hyvin toimii. Autossa on aina bensaa ja kaikilla puhtaita kalsareita kaapissa ;)

Vierailija
73/81 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi en sillä koskaan tankkaakaan, kerran kokeilin, se riitti.

Mä ajelin autolla jo kauan ennen kuin löysin miehen avukseni, joten taatusti opin tankkaamaan ennen sitä. Meillä on myös kaksi autoa, molemmat pitävät käyttämänsä auton tankin täynnä. Mutta jos olemme molemmat liikenteessä, mies tankkaa, suuremmat tulot riittävät paremmin bensaan.

Bensatankin korkeissa on todellakin eroja. Kauan sitten ajelin ikivanhalla Taunuksella, kerran jouduin lähtemään tankilta ilman bensaa, koska en saanut korkkia auki. Nykyisissä autoissa on tosi helpot korkit, tiukat, mutta ne saa sentään auki naisen voimillakin.

Vierailija
74/81 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on aina 3 lasta autossa ja periaatteessa ei jätä niitä koskaan autoon ilman aikuista. Eli minun pitäisi irrottaa kaikki vöistä ja roudata edes takaisin. tiedätte kyllä, ettei se ole kaikkein mukavin tehtävä. Tai sitten pitäis opetella ulkoa kortin numero, mut numerot ei tartu mun päähän, ei sitten mitenkään. Seteliautomaattia ei meidän lähiasemalla ole, eikä bensan takia kannata kovin kauas lähteä. Mies tankka sitten ajoissa jollain reissullansa.

Vierailija
75/81 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eipä tuo minulle kuulu, oma valintanne.

Vierailija
76/81 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mulla on aina 3 lasta autossa ja periaatteessa ei jätä niitä koskaan autoon ilman aikuista. Eli minun pitäisi irrottaa kaikki vöistä ja roudata edes takaisin. tiedätte kyllä, ettei se ole kaikkein mukavin tehtävä. Tai sitten pitäis opetella ulkoa kortin numero, mut numerot ei tartu mun päähän, ei sitten mitenkään. Seteliautomaattia ei meidän lähiasemalla ole, eikä bensan takia kannata kovin kauas lähteä. Mies tankka sitten ajoissa jollain reissullansa.

Vierailija
77/81 |
13.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kun on useasti vieras auto alla, niin katson jo ajoissa ennen huoltoasemalle menoa, miten korkki aukeaa.

Mutta se miksei naiset tankkaa, johtuu siitä, että yleensä tankkaaja maksaa ne bensat eli mies. Aika harvoin näkee naisen maksavan, jos pariskunta liikkeellä.

Vierailija
78/81 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koomista jo ajatellakin että joku osaa ajaa autolla, tuntee liikkennesäännöt, mutta sitten ei osaa tankata. Sehän on niin yksinkertainen juttu että sitä ei edes autokoulussa opeteta kaikille.

En mä vaan kehtais olla osaamatta! ja entäs nää autonlainaajat, palautatteko auton tankki tyhjänä?

Vierailija
79/81 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

umpiopäät!

Vierailija
80/81 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pariskunta kun minä osaan tankata. Tankkasin jo välillä lapsena kun isä ajoi tankille. Akun vaihtokin onnistuu ;) Johtuu varmaan siitä, että yksinhuoltajan lapsena oppi tekemään hommat itse ilman että hihku miestä apuun joka pikku hommaan. Mies taas osa pyykätä, kokata, vaihtaa vaipan ja siivota.

Jos omistaa ajokortin, niin luulis osaavan tankatakin. Ei se ole niin vaikeaa.