Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuoli siivous kuormittaa.

Vierailija
19.04.2026 |

Äitini on 63v ja oma äitinsä 99v. Äiti aloitti talvella kuolinsiivouksensa että pääsette sitten vähällä kun kuolee. Meillä on pieni kolmio ja siellä on yksi juome täynnä  äidin 150neliöstä tullutta kuoli tavaraa. En tule koskaan käyttämään niitä. Mitä äidillä on nyt tilaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kun äitisi on ajoissa

Voi elää vielä 40v

Vierailija
2/16 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoli siivois ei meenaa että tavara tulee teille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota vastaan, jos hän tyrkyttää teille tavaroitaan. Hän voi myydä tai lahjoittaa tuotteet.

Vierailija
4/16 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärräät ne tavarat kierrätyskeskukseen kotoasi. Näin teet jo oman kuolinsiivouksen. Kaikki voittavat.

Vierailija
5/16 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoli siivous? Kuoli tavara? Oletko tyhmä?

Vierailija
6/16 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutit pois äitisi luota, jätitkö hänen asuntoonsa kaiken sen tavarasi, jota et kokenut tarviivasi? Ja joka ikisessä muutossa olet vienyt jotain turhaa äitisi luokse "säilytettäväksi". Nyt äitisi on alkanut siirtämään niitä sinun luoksesi. Hän ei uskalla hävittää niitä, koska ne ovat sinun.

Vierailija
7/16 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ap kirjoittamaan.

8/16 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun muutit pois äitisi luota, jätitkö hänen asuntoonsa kaiken sen tavarasi, jota et kokenut tarviivasi? Ja joka ikisessä muutossa olet vienyt jotain turhaa äitisi luokse "säilytettäväksi". Nyt äitisi on alkanut siirtämään niitä sinun luoksesi. Hän ei uskalla hävittää niitä, koska ne ovat sinun.

Mullekin tuli tuo mieleen eli kyse on ap:n tavaroista eikä hänen äitinsä tavaroista.  Muussa tapauksessa en ymmärrä,  miksi ap on edes ottanut tavaroita vastaan. Mä aikoinaan kysyin lapsiltani,  mitä teen heidän vanhoille tavaroille ja vastasivat,  että heitä pois.  Joten heitin ne pois.  Yhtä tavaraa tytär olisi muutaman vuoden päästä sittenkin tarvinnut,  mutta sanoin,  että myöhäistä.  

Vierailija
9/16 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele ap kirjoittamaan.

Kirjoittajalla voi olla lukihäiriö, miksi haluat loukata?

10/16 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mutsi muutti kaksiosta hoitokotiin pari vuotta sitten. Tavaraa lähti mukaan vaan yksi peräkärry kuorma. Loput jäi mun huoleksi. Arvokkaimat myin ja loput haki kierrätyskeskus. Nyt en uskalla hakea häntä käymään mun luona, kun pelkään reaktiota siitä, että en tuonut kotiini mitään hänen "arvokkaista" tavaroistaan.

Vierailija
11/16 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa vain se mikä on arvokasta.

Loput kierrätykseen tai kaatopaikalle.

Vierailija
12/16 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on niin huonosti kirjoitettu, etten tiedä ymmärränkö oikein. Onko ap ottanut huoneellisen äitinsä romuja? Miksi? Eihän tuo ole kuolinsiivous, joka auttaa perillisiä vaan aikaistaa vaan ongelmia.

Jos ovat apn omia rojuma niin sitten ok.

Vierailija
13/16 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunget pikku hiljaa roskiksiin. Minäkin otan mummolasta aina auton täyteen "aarteita" koska on pakko. Heitän sitten työpaikan roskiksiin. 

Vierailija
14/16 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kuolinsiivousta jo jonkun aikaa. Silppusin kaikki sellaiset asiakirjat, joita lasteni ei tarvitse nähdä. Myös nuoruuteni päiväkirjat meni. Luin ne kertaalleen ja pikkuisen itkinkin, kun olivat niin viattomia lapsuuteni päivät. Nyt pitää vielä käydä läpi varastokomero. Lahjoitan esim. mattoja, jos joku niitä haluaa. Ainut harmi tulee noiden kirjojen kanssa jälkeeni. En pysty yhdestäkään luopumaan.
- n69v -

Vierailija
15/16 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun mummoni kuoli. Omakotitalo oli täynnä kaikkea vanhaa ja tarpeetonta sotavuosista lähtien. Minä kannoin niitä roskalavalle ja äitini itkien pois. Kysyin äidiltäni, mihin hän aikoo tavarat laittaa. Vastaus oli, että antaa minulle ja sisarelleni. 

Sanoin, etten kaipaa satoja pestyjä margariinirasioita tai vanhoja huonekaluja. Itkusta ei meinannut loppua tulla, mutta lopulta kaikki tavarat olivat lavalla.

Vierailija
16/16 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kerrostaloasunnossa p-maiset naapurit niin omaisuuden voisi tuhkata ihan siinä paikan päällä.

Saattaahan siinä palo hiukan levitä mutta ei kai se ketään haittaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän