Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkettä kertynyt 730€ olen 49- vuotias

Vierailija
31.03.2021 |

Tällä menolla pääsen johonkin n 1000€ eläkkeeseen. Työhalut meni, hommaan itseni työkyvyttömyyseläkkeelle, diagnooseja löytyy.

Kommentit (311)

Vierailija
141/311 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mut kai sä nyt tajuut, et nykyään töissä olevat maksaa sun eläkkeen?

Tuota ylläolevaa virheellistä jankutusta ei vain enää jaksa....

Joka s...tanan euron olen itse  itselleni maksanut, ja vielä niin, että aikoinaan ennen 23 ikävuotta kyllä maksoin eläkerahat, vaikka niitä ei minulle nyt hyvitetäkään.

Jokainen saa työeläkeotteen, josta voi seurata omaa eläkekertymäänsä. Haistakaa p. te, jotka väitätte muiden maksavan työeläkkeen, kyllä sen jokainen kerryttää aivan itse, omilla palkkatuloillaan. Kansaneläke on sitten eri asia.

No miten ne osaa kuolla oikeaan aikaan, että itse tienattu eläke riittää?

Vierailija
142/311 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v duunari ja 2114 brutto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/311 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

888 tilille napsahtaa eläkettä joka kuukausi. Summa koostuu työeläkeyhtiöltä ja kelalta. Hoitotukien kaa noin 1000€ kuussa. Ei mene veroa. Syy neurologinen sairaus iski, 3 tutkintoa olen suorittanut...

Vierailija
144/311 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuutta, mitä teette työksenne kun eläkettä on tulossa noin vähän? Olen 28-v, yksi lapsi jonka kanssa olin kotona vuoden. Eläkettä tällä hetkellä kertynyt 366€/kk.

Vanhemmilla  kerty eläke myöhemmin vaikka teki töitä kun nuorilla tulee tulee heti ja kaikki aika , esim. aika kotona kerryttää . Ei voi verrata kun täyttymisehdot muuttu . Itse kuuluu siihen ettei kaikista kertynyt ja sitten huononi myös lopusta , sain kaikki paskat niskaani .

Alle 23-vuotiaana ei minulle ainakaan kertynyt eläkettä, vaikka eläkemaksut palkasta kyllä otettiin.

T. 42-v.

Minä kerkesin olla vain parissa kesätyöpaikassa ennen 23v, joten ei ollut suuri menetys omalla kohdallani.

Minä olin 13-vuotiaasta kaikki kesät ja lisäksi opiskelujen ohessa. Olisi pitänyt olla laiskempia.

42-v.

Vierailija
145/311 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä suuruisella eläkkeellä pystyisitte elämään pk-seudulla siedettävää elämää? Jos ei olisi kalliita harrastuksia, asuisi pienehkössä asunnossa ja voisi matkustaa pari kertaa vuodessa.

Vierailija
146/311 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla näyttäisi olla hyvät mahdollisuudet vappusataseen.

Vierailija
147/311 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuutta, mitä teette työksenne kun eläkettä on tulossa noin vähän? Olen 28-v, yksi lapsi jonka kanssa olin kotona vuoden. Eläkettä tällä hetkellä kertynyt 366€/kk.

Vanhemmilla  kerty eläke myöhemmin vaikka teki töitä kun nuorilla tulee tulee heti ja kaikki aika , esim. aika kotona kerryttää . Ei voi verrata kun täyttymisehdot muuttu . Itse kuuluu siihen ettei kaikista kertynyt ja sitten huononi myös lopusta , sain kaikki paskat niskaani .

Alle 23-vuotiaana ei minulle ainakaan kertynyt eläkettä, vaikka eläkemaksut palkasta kyllä otettiin.

T. 42-v.

Minä kerkesin olla vain parissa kesätyöpaikassa ennen 23v, joten ei ollut suuri menetys omalla kohdallani.

Minä olin 13-vuotiaasta kaikki kesät ja lisäksi opiskelujen ohessa. Olisi pitänyt olla laiskempia.

42-v.

90-luvun lamavuosina ei niin vaan kesätyötä edes saanut. Jos kuitenkin sai, niin kannattaa olla tyytyväinen, että sai kerrytettyä säästöjä paljon enemmän kuin he, jotka eivät mitään töitä tehneet. Itse näen, että elämä ennen eläkeikää on tärkeämpi kuin elämä vasta eläkkeellä.

Vierailija
148/311 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä suuruisella eläkkeellä pystyisitte elämään pk-seudulla siedettävää elämää? Jos ei olisi kalliita harrastuksia, asuisi pienehkössä asunnossa ja voisi matkustaa pari kertaa vuodessa.

Meillä mieheni kanssa netti eläkkeet yhteensä 3000€

Oma asunto,kyllä riittää rahaa myös matkustamiseen🤗

Vierailija
149/311 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä logiikkaa, että työnteko ei kannata, jos saman eläkkeen saa ilmankin. Kyllä sillä palkalla saa muutakin, kuin eläkettä ja nimenomaan niiden työvuosien aikana. Ei minullakaan tuo eläkekertymä ole suuri, mutta olen maksanut velattomaksi omistuasunnon ja mökin.

Nuoremmilta viedään leskeneläke eikä toimeentulotukea esim. lääkkeisiin saa, jos omistaa mökin.

Vierailija
150/311 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt töihin muuten et tule toimeen. demarit itse olivat eläkkeiden alentamista ajamassa. huusivat valtiota apuun kun itse menivät sijoitus peliin mukaan ja hävisivät onneksi on veroton kajamo että voi politrukien suunnattomat palkkiot maksaa. ay rahatkin kun menevät 60 mariinin avuttomaan avustajaan.

Vierailija
151/311 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On täytynyt tienata lähes 300 000, jotta eläke on tuon verran. Mielestäni aika hyvä 28 vuotiaalle. Olet päässyt heti ammattikoulun jälkeen tienaamaan keskiansiota, tai sitten opiskellut ja päässyt yli 100t€ vuosiansioon. Hyvät sulle!

Vierailija
152/311 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin 30-vuotiaana eläkkeelle.  Eläkettä taisi kertyä ennen vapaehtoista eläkkeelle siirtymistä vain nelisen sataa, mutta onenksi takuueläkettä saa silti ja lisäksi sijoitustuotot juoksee eli hyvä systeemi kun ei tarvitse enää töissä raataa. Hieman pitää vaivaa nähdä, että eläkepaperit nuorena saa, mutta yhä useampi on tajunnut, miten eläkkeelle voi päästä yhä nuorempana.

Vierailija
153/311 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se Kelan minimi eläke on? Siis esimerkiksi ihmisellä, joka ei oo päivääkään tehnyt töitä.

Vierailija
154/311 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten täytyisi olla itsellä paljon säästöjä ja muuta omaisuutta että voisi niillä elellä. Mites on niiden laita?

Vierailija
155/311 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulla on paremmin kuin mulla. Minä 52v ja 546 euroa . Ennen 23v ikää tehdyt työt ei kerryttäneet. Sitten tein 2 maisterintutkintoa ja parin työvuoden jälkeen olin lasten kanssa 7v kotona. Nyt taas töissä, mutta ei tosta kummostakaan ehdi tulla.

Vierailija
156/311 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näemmä n. 650e ja ikää 40v

Onneksi on kuusinumeroinen salkku eläkettä varten.

Vierailija
157/311 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä noissa ihmeellistä? Eläkkeen määrä on tasan suhteessa työvuosien määrään. Sen saa mitä on ansainnut. Ei sen kummempaa. Turha ällistellä itsestäänselvää asiaa.

Koen, että olisin ansainnut saada eläkekertymään huomioiduksi myös 14-23 -vuotiaana tehdyt työt, mutta niitä ei lasketa. Paitsi koululaisena/opiskelijana tehdyt kesätyöt, niin myös vakituisessa kokoaikaisessa työsuhteessa tehdyt 5 vuotta on päätetty jättää huomiotta. 

Eläkettä ei kerry

alle 23-vuotiaana tehdystä työstä ennen vuotta 2005. Kelan palveluksessa olleiden ikäraja on 21 vuotta ennen vuotta 2005.

alle 18-vuotiaana tehdystä työstä vuoden 2005 alusta lukien

alle 17-vuotiaana tehdystä työstä vuoden 2017 alusta

Eläkettä ei ole kertynyt

alle 4 kk kunnan/TEL-palvelusta 30.6.1971 saakka

alle 1 kk kunnan/TEL-palvelusta 1.7.1971–31.12.1997

alle 1 kk valtion, kirkon ja Kelan palvelusta 31.12.1997 saakka

Vierailija
158/311 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 vuotta, työssä yli 20 vuotta 

554,82 € 

Vierailija
159/311 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 38 v ja eläkettä on tulossa näköjään 320€.  30 vuottako pitäisi vielä tehdä näitä paskahommia, että saisi 1000€?

Eläke on noin puolet palkasta, ei se ole mikään salaisuus eikä pitäisi tulla yllätyksenä. Tiedät tilanteen ja sinulla on 30 vuotta aikaa varautua eläkkeeseen. Ei se tilanne jeesustelemalla tai nykyisiä eläkeläisiä kadehtimalla muutu. Varaudu eli säästä.

Niin,joillain on ja joillain ei. Kunnaloitin työuran, eläkettä piti kertyä 60 % palkasta ja nyt se vaatisi 40 täyttä työvuotta hyvällä palkalla, silloin ei. Äitini sai pari vuotta sitten eläkettä käteen yli 2000 e/kk, vaikkei tosiaan tienannut työssä yli viittä tonnia kuussa. Me voidaan vaan haaveilla siitä, että voisi jäädä eläkkeelle 63 v ja saada tuollaisia summia.

Vierailija
160/311 |
01.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman rahan saa tekemättä mitään plus voi lyödä terveydenhuolto, sähkö, vesi jne kelan maksettavaksi sit eläkkeellä. Ikinä ymmärtänyt näitä joilla ei ole muka rahaa maksaa lääkkeitä. Kai ne on näitä jotka tehneet persruvella töitä koko ikänsä ja jäävät noilla tonnin eläkkeillä just ja just toimeentulotuen ulkopuolelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi