Eläkettä kertynyt 730€ olen 49- vuotias
Tällä menolla pääsen johonkin n 1000€ eläkkeeseen. Työhalut meni, hommaan itseni työkyvyttömyyseläkkeelle, diagnooseja löytyy.
Kommentit (311)
Vajaa 500 koossa tähän asti.
Takana on lama, pätkätöitä, pieni palkka ja entinen eläkkeen kertymisikä.
Onneksi on omistusasunto. Ikää vajaa 50.
Ihan uteliaisuutta, mitä teette työksenne kun eläkettä on tulossa noin vähän? Olen 28-v, yksi lapsi jonka kanssa olin kotona vuoden. Eläkettä tällä hetkellä kertynyt 366€/kk.
Mulla 480€, lopettelen työt kun puoliso jää eläkkeelle muutaman vuoden kuluttua. Saman saan joka tapauksessa.
55 ja 1315€. Jos en enää ikinä pääse töihin, onko tuo nyt se summa jonka saan?
Aika hyvä mielestäni, ottaen huomioon takana olevan vuosien työttömyyden. Tuli aikoinaan tehtyä ylitöitä jonkun verran, ihan pienipalkkaisena duunarina.
Kyllä tulevat eläkkeet olemaan niin pieniä ettei niillä pärjää ilman yhteiskunnan tukea. On tämä maailma mennyt hienoksi kun työiässä töitä on jos on ja palkat niin pieniä ettei niillä pärjää ja eläkkeellä sama tilanne jatkuu. Oi miten ihanaa tämä elämä onkaan. Itse en aio edes eläkeikään asti täällä pyöriä odottaen vain suurempaa kärsimystä.
Huh, en edes uskalla käydä katsomassa. N44, vuoden hoitovapaa, ei ikinä työtön.
Mikä noissa ihmeellistä? Eläkkeen määrä on tasan suhteessa työvuosien määrään. Sen saa mitä on ansainnut. Ei sen kummempaa. Turha ällistellä itsestäänselvää asiaa.
Eläkesumma on todellisempi silloin kun jää eläkkeelle. Silloin siihen on laskettu mukaan ne loputkin työvuodet.
Vain töissä käymällä siihen voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
50v ja vähän yli 1300e. Just tarkistin. Sairaanhoitaja.
Lähtee veroa julmetusti. Minä ainakin otan niin pienen eläkkeen, ettei tarvitse veroja maksella.
Eräillä eläke siis näyttäis ehtivän nousta vielä pariin tonniin! Ihan hyvin.
Jei mulla tonni