Eläkettä kertynyt 730€ olen 49- vuotias
Tällä menolla pääsen johonkin n 1000€ eläkkeeseen. Työhalut meni, hommaan itseni työkyvyttömyyseläkkeelle, diagnooseja löytyy.
Kommentit (311)
Mistäte tuota summaa tarkistatte?
Hei nyt rauhoittukaa! Tuo ei ole AINOA summa mitä saatte. Lopullinen summa muodostuu kansaneläkkeestä ja työeläkkeestä. Laskukaavan mukaan kansaneläke aina pienenee sitten sen mukaan mitä suuremmaksi työeläke kasvaa. Takuueläke on 1000e luokkaa ja sen saa vaikkei ole koskaan tehnyt mitään.
Eli te joilla pieni kertymä niin saatte silloin osan kansaneläkkeestä siihen myös.
Itse ole.mn akateeminen ja keskijohdossa ja mullakin pieni eläkkertymä, 46v iässä 640e. Mun tapauksessa useampi äitiysloma pienensi eläkettä roimasti. Paljon vähemmän tienaava samanikäinen mieheni omaa paljon isomman kertymän eli n.1000e. Lasten saanti rokottaa todella rajusti naisten eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Mistäte tuota summaa tarkistatte?
KVG tarkasta työeläkkeesi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tulevat eläkkeet olemaan niin pieniä ettei niillä pärjää ilman yhteiskunnan tukea. On tämä maailma mennyt hienoksi kun työiässä töitä on jos on ja palkat niin pieniä ettei niillä pärjää ja eläkkeellä sama tilanne jatkuu. Oi miten ihanaa tämä elämä onkaan. Itse en aio edes eläkeikään asti täällä pyöriä odottaen vain suurempaa kärsimystä.
Juu ei pärjää ei. Työkykyisenä nuorena ei pääse töihin tai ei kannata työtä ottaa vastaan, mutta eläkkeellä sitten kannattaa kun se on vaan lisätuloa, eikä eläke siitä pienene vaikka keikkaa tekeekin. Keski-ikäisenä kipeenä ei pääse tutkimuksiin eikä saa hoitoa että toipuis työkykyiseksi. On tämä hulluksi suunniteltu systeemi tässä maassa. Toivottavasti vielä 10v päästä on takuueläkettä jaossa, muutoin kuolen nälkään. No onneksi on konsti poistua täältä siististi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuutta, mitä teette työksenne kun eläkettä on tulossa noin vähän? Olen 28-v, yksi lapsi jonka kanssa olin kotona vuoden. Eläkettä tällä hetkellä kertynyt 366€/kk.
Ennen eläkettä ei kertynyt alle 25-vuotiaana tehdystä työstä. Joten vaikka olisi tehnyt kesätöitä 14-vuotiaasta lähtein joka kesä, ja töitäkin heti lukion jälkeen, niin eläkettä alkoi kertyä vasta 25-vuotiaasta eteenpäin. Jos on sitten lapsia, 90-luvun lama, konkursseja, vähänkin työttömyyttä, pätkätyötä, osa-aikatyötä, niin ei tule enempää.
Vierailija kirjoitti:
51-vuotias, töissä 32 vuotta, eläkekertymä nyt 1600 €. Ei naurata.
Tuohan on hyvä eläke. Todiste vain sitä että sairaanhoitajilla on hyvä palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan uteliaisuutta, mitä teette työksenne kun eläkettä on tulossa noin vähän? Olen 28-v, yksi lapsi jonka kanssa olin kotona vuoden. Eläkettä tällä hetkellä kertynyt 366€/kk.
Ennen eläkettä ei kertynyt alle 25-vuotiaana tehdystä työstä. Joten vaikka olisi tehnyt kesätöitä 14-vuotiaasta lähtein joka kesä, ja töitäkin heti lukion jälkeen, niin eläkettä alkoi kertyä vasta 25-vuotiaasta eteenpäin. Jos on sitten lapsia, 90-luvun lama, konkursseja, vähänkin työttömyyttä, pätkätyötä, osa-aikatyötä, niin ei tule enempää.
Eläkejärjestelmä on täysin epäoikeudenmukainen. Kun toiset saa eläkettä vasta yli 25 vuotiaana tehdyistä töistä toiset yli 23 vuotiaina tehdystä työstä ja toiset jo 18 vuotiaina tehdystä työstä
Te ketkä kerrotte eläkekertymän olevan muutaman satasen, niin se on työeläkkeen osuus, siihen tulee kansaneläke päälle. Ja jos nekin jäävät pieneksi, on takuueläke, joka on 837,59 e/kk. Eläkkeen verotuskin on pienempi kuin esim. tukien. Mutta se, pääseekö eläkeelle, onkin sitten toinen juttu. Sairauksista ja niiden aiheuttamasta haitasta (työkyvyttömyydestä) huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Hei nyt rauhoittukaa! Tuo ei ole AINOA summa mitä saatte. Lopullinen summa muodostuu kansaneläkkeestä ja työeläkkeestä. Laskukaavan mukaan kansaneläke aina pienenee sitten sen mukaan mitä suuremmaksi työeläke kasvaa. Takuueläke on 1000e luokkaa ja sen saa vaikkei ole koskaan tehnyt mitään.
Eli te joilla pieni kertymä niin saatte silloin osan kansaneläkkeestä siihen myös.Itse ole.mn akateeminen ja keskijohdossa ja mullakin pieni eläkkertymä, 46v iässä 640e. Mun tapauksessa useampi äitiysloma pienensi eläkettä roimasti. Paljon vähemmän tienaava samanikäinen mieheni omaa paljon isomman kertymän eli n.1000e. Lasten saanti rokottaa todella rajusti naisten eläkettä.
Mitään takuuta ei ole siitä että takuueläkkeitä kohta enää jaetaan. Itselläni eläkeikään vielä 15v ja töitä en pysty tekemään. Tulee leipäjonot hyvin tutuiksi sitten eläkeiässä, jos niitäkään enää sitten kukaan järjestää. Onneksi on vielä omaisuutta jota myymällä saa ehkä ruokaa sen verran että hengissä pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi peukku alas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alle 23v. ei kertynyt eläkettä. ja kuka sanoo että tulevaisuus takaa eläkkeen? eläkeyhtiöt ovat sijoittaneet eläkevaroja ja eikä aina niin hyvin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tulevat eläkkeet olemaan niin pieniä ettei niillä pärjää ilman yhteiskunnan tukea. On tämä maailma mennyt hienoksi kun työiässä töitä on jos on ja palkat niin pieniä ettei niillä pärjää ja eläkkeellä sama tilanne jatkuu. Oi miten ihanaa tämä elämä onkaan. Itse en aio edes eläkeikään asti täällä pyöriä odottaen vain suurempaa kärsimystä.
Juu ei pärjää ei. Työkykyisenä nuorena ei pääse töihin tai ei kannata työtä ottaa vastaan, mutta eläkkeellä sitten kannattaa kun se on vaan lisätuloa, eikä eläke siitä pienene vaikka keikkaa tekeekin. Keski-ikäisenä kipeenä ei pääse tutkimuksiin eikä saa hoitoa että toipuis työkykyiseksi. On tämä hulluksi suunniteltu systeemi tässä maassa. Toivottavasti vielä 10v päästä on takuueläkettä jaossa, muutoin kuolen nälkään. No onneksi on konsti poistua täältä siististi.
Tämä on täysin järjetön systeemi. Paras on kun pääsee nopeasti työkyvyttömyyseläkkeelle ja sitten voi tehdä jotain pientä siinä sivussa.
Tyhjän saa pyytämättäkin.
Kuka pääsis eläkkeelle 50-kymppisenä? Sen jälkeen eläke ehtii nousta reilusti, 500 - 1000 euroa aika monella.
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä kerrotte eläkekertymän olevan muutaman satasen, niin se on työeläkkeen osuus, siihen tulee kansaneläke päälle. Ja jos nekin jäävät pieneksi, on takuueläke, joka on 837,59 e/kk. Eläkkeen verotuskin on pienempi kuin esim. tukien. Mutta se, pääseekö eläkeelle, onkin sitten toinen juttu. Sairauksista ja niiden aiheuttamasta haitasta (työkyvyttömyydestä) huolimatta.
Tiedetään. Laskin että jos olen tappiin asti töissä, saan bruttona 1350€. Tästä sitten verot pois. Joten siksi jään aiemmin pois töistä, saan alle tonnin eläkettä, josta en maksa euroakaan veroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
alle 23v. ei kertynyt eläkettä. ja kuka sanoo että tulevaisuus takaa eläkkeen? eläkeyhtiöt ovat sijoittaneet eläkevaroja ja eikä aina niin hyvin...
Ihmiset työskentelevät koviten juuri 18-23 vuotiaina. Kun on nuoria ja jaksaa, mutta ei ole vielä lapsiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkejärjestelmä on täysin epäoikeudenmukainen. Kun toiset saa eläkettä vasta yli 25 vuotiaana tehdyistä töistä toiset yli 23 vuotiaina tehdystä työstä ja toiset jo 18 vuotiaina tehdystä työstä
Lakia pitäisi muuttaa vaikka takautuvasti siten, että kaikkien kaikki työ lasketaan. Teki työtä sitten 17-vuotiaana tai 37-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedetään. Laskin että jos olen tappiin asti töissä, saan bruttona 1350€. Tästä sitten verot pois. Joten siksi jään aiemmin pois töistä, saan alle tonnin eläkettä, josta en maksa euroakaan veroa.
Olet viisas. Nettona on melkein se ja sama saatko 1350 euroa vai 1000 euroa eläkettä. Yhteiskunnan tukia tarvitsee kuitenkin. Eli työnteko on hyödytöntä.
Mutta tuohan se hulluinta onkin, että vaikka olisi vuosia raatanut töissä, tulee eläke olemaan suunnilleen takuueläkkeen luokkaa, jonka saisi lorvimalla koko ikänsä.
Tietty ikäluokka putsasi eläkepajatson.
Isäni, valtion virkamies, jäi valtion erikoiseläkkeelle (tietty virkamiesryhmä sai näitä kermaperse-eläkkeitä) 56v iässä ja sen eläke on 80% viimeisestä palkasta, eli siis todella korkea.
Oma eläkeikäni on 67 v (tarkalleen 66v10kk) ja eläkkeeni alle 40% siltä mitä tienaan.
Lisäksi isäni maksoi itse oman eläkevakuutuksen määränä n.1,6% eläkevskuutusmaksua ja minä maksan n. 7%. Eli ne meidän vanhemmat maksoi tosi pientä maksua itse palkastaan ja saivat hitonmoiset eläkkeet. Me maksamme ison siivun ja palkkioksi surkeat eläkkeet. Reilukerho!
Tuskin pääset työkyvyttömyyseläkkeelle. Tosi sairailtakin sitä työkykyä aina tuppaa paperilla löytymään lääkärinlausunnoista huolimatta, joten eläkehakemus hylätään. Eikös ainakin työttömien työkyvyttömyyseläkehakemuksissa käsittelyn lähtökohta ole löytää porsaanreikä, jolla eläkehakemus hylätään eikä lähtökohtana ole tosiaankaan se, hyötyisikö hakija eläkkeestä. Korjatkaa jos olen väärässä.