Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen, joka ei pärjää 2-3 tuntia pidempään syömättä

Vierailija
31.03.2021 |

Mitä ihmettä, mulle tuli täysin yllätyksenä :D ystävä valitti sairaalahoidossa kun oli viimeksi syönyt 4 tuntia sitten että kamala olo eihän tätä kestä, miksei tule ruokaa. Luulin että lapset syö noin?

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti sairaalahoidossa ravitsemuksesta huolehtiminen on tärkeää.

Vierailija
22/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua alkaa huimata jos olen paria tuntia kauemmin syömättä. En tiedä missä vika kun ei diabetestä ainakaan ole. Saan usein myöskin nälkäraivareita.

Miten ihmeessä selviät vaikka jostain ostosreissusta?

En ole tuo lainattu, mutta mulla on täysin sama ongelma. Yleensä mukana on jotain välipalaa, esim. banaani/pähkinöitä/myslipatukka, joskus saatan ostaa vaikka kolmioleivän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövät liian pieniä annoksia tai ravintoköyhää ruokaa.

Vierailija
24/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän ihmiset ovat ennen pärjänneet... tällainen parin tunnin välein puputtaminen on kuitenkin historiaa ajatellen aika uusi ilmiö.

Vierailija
25/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tulee vihainen olo jos en saa ruokaa 3 tunnin välein. Soturigeenit.

Vai että soturigeenit... Pikemminkin länsimaalaisen elämäntapaan tottuneen heikkopeikon geenit.

Vierailija
26/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnen kyllä nälkää, mutta se ei ole epämiellyttävä tunne, oikeastaan joskus ihan mukavakin. Tosin joskus harvoin tulee sellainen pakottava nälkä, minäkin söisin parin tunnin välein, jos nälkä olisi aina sitä laatua.

Olin kerran yhdellä leirillä, jossa täysihoito, aterioita ja välipaloja muutaman tunnin välein. Menin aivan turvoksiin vklopun aikana. 😵

Mutta kun tällainen syömättömyydestä johtuva paha olo ei ole nälkää vaan heikotusta, tuntuu ettei jaksa esim. kävellä ja kädet alkavat täristä. Ap:n tutulla on ollut varmaan sama ongelma. Multa on mitattu verensokerit, ne olivat vähän koholla mutta eivät tarpeeksi diabetesdiagnoosiin.

Vierailija
27/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies syö näin. Jatkuvasti on ruoka, nokoset, kahvi ja koskas on syödään?

Vierailija
28/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi opetella vihanhallintaa, jos pieni nälkä saa vihaiseksi. First world problems, todellakin.

Vierailija
29/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoikka, mutta kyllä minullekin tulee ennen ruokataukoa nälkä. Elin noin kolmen tunnin päästä aamupalasta.

Jos en syö tulee huono olo.

Vierailija
30/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala, välipala, lounas, välipala, päivällinen, välipala, iltapala :D

Ei ihme jos massaa tulee ja hampaat täynnä reikiä :D

Vierailija
31/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aamiaisen lounaan ja illallisen. Välissä suuhun vain kuppi kahvia. Liikun paljon. En kaipaa koko ajan ruokaa.

Vierailija
32/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu mitä on ollut ruuaksi. Jos sairaalaruokana on vaikka ollut potut ja joku laiha kastike niin ei se nälkää pidätä. 

Vierailija
33/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tunnen kyllä nälkää, mutta se ei ole epämiellyttävä tunne, oikeastaan joskus ihan mukavakin. Tosin joskus harvoin tulee sellainen pakottava nälkä, minäkin söisin parin tunnin välein, jos nälkä olisi aina sitä laatua.

Olin kerran yhdellä leirillä, jossa täysihoito, aterioita ja välipaloja muutaman tunnin välein. Menin aivan turvoksiin vklopun aikana. 😵

Mutta kun tällainen syömättömyydestä johtuva paha olo ei ole nälkää vaan heikotusta, tuntuu ettei jaksa esim. kävellä ja kädet alkavat täristä. Ap:n tutulla on ollut varmaan sama ongelma. Multa on mitattu verensokerit, ne olivat vähän koholla mutta eivät tarpeeksi diabetesdiagnoosiin.

Mulla oli verensokerit täysin normaalit, mutta silti tekee samaa.

Vierailija
34/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei koe niin paljoa olevansa parempi ihminen kuin harvoin syövä verrattuna useammin syövään. Huomaa taas tässäkin ketjussa...

Vierailija
35/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pärjää mitä rankimmissakin olosuhteissa. Kehitysmaat jne. Se on tottumiskysymys. Jos joku alkaa tärisemään kahden tunnin syömättömyyden takia, niin ollaan kyllä niin länsimaisella kermaperseasteella kuin voi vaan olla.

Vierailija
36/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavia kommentteja. Jos toisten täytyy syödä useammin kuin toisten, miten se on teiltä pois?Ihmiset ovat erilaisia. Joku tarvii paljon unta, joku useammin ruokaa jne. Olkaa nyt herranen aika aikuisia!

Vierailija
37/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset pärjää mitä rankimmissakin olosuhteissa. Kehitysmaat jne. Se on tottumiskysymys. Jos joku alkaa tärisemään kahden tunnin syömättömyyden takia, niin ollaan kyllä niin länsimaisella kermaperseasteella kuin voi vaan olla.

Joo, sen sijaan onkin niin ihailtavaa, kun näkevät nälkää siellä kehitysmaissa. Varmasti heidän oma valinta?

Vierailija
38/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaudet ja lääkitykset vaatii ruuan lääkkeiden kans, tunnen sairaita ja diabeettikkoja täytyy olla säännölliset ruokatauot muuten voi saada sairaskohtauksen.

Vierailija
39/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sen sijaan onkin niin ihailtavaa, kun näkevät nälkää siellä kehitysmaissa. Varmasti heidän oma valinta?

Ei ole todellakaan valinta, mutta kertoo siitä mikä on välttämätöntä ja mikä on vaan kermaperseen tottumista. Siihen väliin mahtuu aika iso skaala ihmisiä: Kehitysmaan nälkälapsi <--> Kermaperse länkkäri. Kuka tahansa voi totutella itsensä esim. 5 tunnin syömisrytmiin, jos haluaa. Jos nyt ei puhuta jostain oikeista sairauksista, jotka tämän estävät.

Vierailija
40/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi tulla yllätyksenä, kun nykyään harva se päivä joku ravitsemusterapeutti muistuttaa syömään vähän mutta usein?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä