Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen, joka ei pärjää 2-3 tuntia pidempään syömättä

Vierailija
31.03.2021 |

Mitä ihmettä, mulle tuli täysin yllätyksenä :D ystävä valitti sairaalahoidossa kun oli viimeksi syönyt 4 tuntia sitten että kamala olo eihän tätä kestä, miksei tule ruokaa. Luulin että lapset syö noin?

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alkaa huimata jos olen paria tuntia kauemmin syömättä. En tiedä missä vika kun ei diabetestä ainakaan ole. Saan usein myöskin nälkäraivareita.

Vierailija
2/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua alkaa huimata jos olen paria tuntia kauemmin syömättä. En tiedä missä vika kun ei diabetestä ainakaan ole. Saan usein myöskin nälkäraivareita.

Miten ihmeessä selviät vaikka jostain ostosreissusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ostosreissuista? Tunnin kestää matkoineen Prisma-reissu.

Vierailija
4/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et käy ikinä ostamassa huonekaluja, vaatteita, mitään?

Vierailija
5/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noin voi olla, jos henkilö on erittäin herkkä verensokerin vaihteluille.

Ykköstyypin diabeetikoilla on aina mukana jotain pientä välipalaa, vaikkapa banaani, tai tuoremehutölkki, ehkäisemään heikotusta.

Vierailija
6/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten selviät työelämässä?! Ei mun työssä ainakaan voi syödä kahden tunnin välein. Tänäänkin aamupalan ja lounaan väli yli 6h. Päiväkahvista päivälliseen menee 5,5h. Eikä tee edes tiukkaa.

Vierailija
7/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana oli ihan mahdotonta, kun jollain exculla porukka halusi vaan syödä koko ajan. En enää koskaan halua ryhmämatkoille, koska ne ovat ainaista mässäämistä ja tauotonta ruokapaikan metsästystä. 

Vierailija
8/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et käy ikinä ostamassa huonekaluja, vaatteita, mitään?

Äsken kävin tekemässä ruokaostokset ja kävin samalla kirjastossa, tasan tunti meni kotoa poistumisesta kotoa tulemiseen. Vaateostoksissa en ole koskaan saanut menemään puolta tuntia kauempaa ja sängyn ostamiseen taisi mennä vajaa tunti, tuskin ainakaan kovin paljoa kauempaa. Ennen koronaa oli pakko jokaisen luennon jälkeen syödä edes jotain pientä. Ryypätessä syön koko ajan ja tuntuu että kuolen jos en saa ruokaa. :D

Vierailija
9/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri syö vaan kerran päivässä.

Vierailija
10/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kenenkään minkään ostosreissu voi kestää yli tuntia. Vaatteitako sovitellaan tuntikausia? Huonekalujako ei ensin katsella netistä ja tehdä pikainen ostopäätös liikkeessä? En voisi kuvitellakaan viettäväni yli tuntia jotain asiaa hoitamassa. Jos niin kauan menee, niin täytyy opetella suunnittelemaan asioita etukäteen.  Tuo ehkä ohi aiheen... Mutta varsinaiseen asiaan liittyen, olen itse ns. pieniruokainen nainen ja annoskoot pieniä, koska vatsaan ei mahdu hevosen annosta. Siksi on pieni nälkä about kolmen tunnin välein. Ymmärrän kyllä, jos muillakin näin on. 

Vierailija
11/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostosreissu tarkoittaa eri ihmisille eri asioita.   On niitä muitakin ostoksia kuin pelkät ruokaostokset.

Kun lähtee ostamaa vaikkapa kevättakkia, kun kyllä sitä kiertelee useita liikkeittä, ennenkuin päättää, minkä takin lopulta ostaa.  Sama muissakin vaatteissa ja kengissä.

Käydään ostoksilla myös elektroniikka liikkeissä, eikä sitä oiken 15 minuutissa päätetä, että tämän tietokoneen / telkkarin / pyykipesu / tai pölynimurin ostan.

Joten miksi kommentoida noin tyhmästi, kun ei edes käsitä mitä ostosreissu tarkoittaa toisille ihmisille.

Vierailija
12/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten selviät työelämässä?! Ei mun työssä ainakaan voi syödä kahden tunnin välein. Tänäänkin aamupalan ja lounaan väli yli 6h. Päiväkahvista päivälliseen menee 5,5h. Eikä tee edes tiukkaa.

Paha sanoa kun en ole työelämään asti vielä ehtinyt. Varmaan pökrään jonnekin taukohuoneeseen sitten.

Vierailija
13/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on moneksi, itse pärjään koko päivän syömättä ilman mitään ongelmia, laihanpuoleinen olen. Jos pitää syödä parin tunnin välein niin jossain ammateissa voi olla hankalaa. Terveydenhuollon sektorilla on hommia joista ei noin vaan välipalalle piipahdeta.

Vierailija
14/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostosreissu tarkoittaa eri ihmisille eri asioita.   On niitä muitakin ostoksia kuin pelkät ruokaostokset.

Kun lähtee ostamaa vaikkapa kevättakkia, kun kyllä sitä kiertelee useita liikkeittä, ennenkuin päättää, minkä takin lopulta ostaa.  Sama muissakin vaatteissa ja kengissä.

Käydään ostoksilla myös elektroniikka liikkeissä, eikä sitä oiken 15 minuutissa päätetä, että tämän tietokoneen / telkkarin / pyykipesu / tai pölynimurin ostan.

Joten miksi kommentoida noin tyhmästi, kun ei edes käsitä mitä ostosreissu tarkoittaa toisille ihmisille.

En ole koko elämäni aikana ollut tuntikausia ostoksilla, en edes kavereideni kanssa ja aika usein kyllä on ollut tapana käydä jossain. :-D Minä nimenomaan teen ostopäätökset jo kotona netin avulla ja käyn lähinnä hakemassa liikkeestä, jos ei tilaaminen onnistu.

Vierailija
15/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee vihainen olo jos en saa ruokaa 3 tunnin välein. Soturigeenit.

16/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheksutaanko kuorossa?

Vierailija
17/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostosreissuun menee meillä koko päivä. Tunti ajoa suuntaansa, useampi kauppa kierrettävä. Syödä täytyy jossain välissä, mutta ei nyt sentään parin tunnin välein.

Vierailija
18/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän työelämässä selviää, yleensä on ruokis ja pari kahvitaukoa. Ja ostosreissulla jos joku hullu nyt tuntitolkulla haluaa kaupoissa pyöriä niin eikö sitä varten nimenomaan ole kahvilat yms.. Kyllä minä syön lasten kanssa n. kolmen tunnin välein ja jos en syö niin nälkä tulee.

Vierailija
19/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnen kyllä nälkää, mutta se ei ole epämiellyttävä tunne, oikeastaan joskus ihan mukavakin. Tosin joskus harvoin tulee sellainen pakottava nälkä, minäkin söisin parin tunnin välein, jos nälkä olisi aina sitä laatua.

Olin kerran yhdellä leirillä, jossa täysihoito, aterioita ja välipaloja muutaman tunnin välein. Menin aivan turvoksiin vklopun aikana. 😵

Vierailija
20/85 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pohdin kotona niitä vaihtoehtoja ensin useamman päivän ja etsin netistä tietoja ja hintoja. Sitten käyn sen kaupasta hakemassa. Pesukoneen hankintaa pohtiessani kävin kyllä kirjastossakin lukemassa jonkun Kuluttaja-lehden testin enkä pelkän netin kanssa pelannut.

Viimeisin härvelihankintani oli WiFi-USB sovitin, kun läppärin oma langattoman sovitin sanoi sopparit irti. Kännykällä, kele, piti surffata tuo. Löytyi asiakaspalauteversio hintaa pikkasen päälle kympin. Sitä ei saanut postitse tilata, vaan piti varata myymälään. Onneksi asun pks:lla eli itselleni sopivaan aikaan piipahdin sen noutamassa tiskiltä.

Ikää mulla on jo sen verran, ettei noita muotivaatteita ole vuosiin tarvinnut käydä hypistelemässä. Painokin on pysynyt normaalin lukemissa eli laadukkaat vaatteet toimivat edelleenkin. Kotimaista tekoa olevan pitkän villakangastakkini olen ostanut 80-luvun alussa ja tykkään siitä edelleenkin. Sen verran harvoin pitkää takkia käytän, että ihan hyvässä kunnossa on edelleen. Itse olen se oman koneen villapesuohjelmalla pessyt välillä, vaikka ohje ei vesipesua suositellutkaan.

Menipäs ohi aiheen vastaukseksi, sorry,.

Olen 2-tyypin diabeetikko, mutten syö koko ajan. Syön aamupalan ja yhden tai kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Kahvin/teen kanssa sitten jotain vähän tai pari karjalanpiirakkaa tms., jos on jäänyt yhteen ateriaan. Banaania tms. kulkee lähes aina kassissa mukana varalla, jos alkaa huikoa/menee reissu pitkäksi. Syön, kun mulla on nälkä ja niin paljon, että se lähtee. Olemme erilaisia tässäkin asiassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme