Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi köyhille ei sanota suoraan ettei niiden tilanne tule paranemaan koskaan

Vierailija
31.03.2021 |

Etenkin vanhusköyhyys on kuolemaan johtava ”sairaus”, meidän yhteiskuntamme ei siihen tule vaikuttamaan. Leipäjonossa tänään, leipäjonossa hautaan saakka - jos pysyy tolpillaan. Köyhän elämä Suomessa on turha, onneton ja kärsimystäytteinen eikä tilanne tule muuttumaan.

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät teillä tulee aina olemaan keskuudessanne.

Totta, nykyään pelkkä subjektiivinen kokemus köyhyydestä riittää ihmisen määrittelyyn köyhäksi.

Vierailija
62/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja heissä Kristuksen valo. ”Totisesti minä sanon teille: Rikkaan on vaikea päästä taivaan valtakuntaan.”

Kuka mistäkin lohtua saa. Köyhä itsensä ylentämisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottahan tuo on ja moni tajunnut mm huonopalkkaisen työn ihan turhaksi joka ei johda mihinkään, sillä maksaa ihan samat mitä korvauksillakin mutta viettääkö nautinnolista elämää vai täyttä kärsimystä jota nuo matalapakka-alat usein on

Vierailija
64/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nostanut itseni täydestä tyhjätaskuudesta kahdeksassa vuodessa varakkuuteen.

Ja tämän tekee kroonisesti nuoruudessaan sairastunut vanhus leipäjonossa siten että? Pikkaisen sellaista mietintää ennen kuin tullaan jeesuksina paikalle laukomaan narsistisia itsekehuja.

Vierailija
65/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko Tshekin rikkain mies sai rahaa mukaansa kuollessaan?

Vierailija
66/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja heissä Kristuksen valo. ”Totisesti minä sanon teille: Rikkaan on vaikea päästä taivaan valtakuntaan.”

Sen sanoi jeesus, ei köyhät.

Vierailija
67/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaus ja älykkyys eivät kulje käsi kädessä 😊

Vierailija
68/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lohduta hirveästi täällä sairasvuoteella nälkäisenä, but nice try. Thanks for nothing.

Vierailija
69/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sanoi jeesus, ei köyhät.

Köyhä ei itseään ylennä vaan tässäkin ketjussa rikasta esittävä ääliö.

Vierailija
70/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lohduta hirveästi täällä sairasvuoteella nälkäisenä, but nice try. Thanks for nothing.

Jos sulla on nälkä, se on hyvä merkki. Oot toipumassa.

Vierailija
71/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pk-seudulla asuva ei peri asuntoa niin se on ikuinen köyhyysloukku, ei asuntoa palkalla osteta.

Jos taas perii kämpän niin voi vuokratuotolla lyhentää omistunasuntosa lainaa ja kohta asuntoja on 3 ja sitten 4 jne.

Tämä siis niin selkeä ja pelkistetty esimerkki että lapsikin (köyhäkin) ymmärtää.

Vierailija
72/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhyys ja tyhmyys kulkevat käsi kädessä.

Vierailija
73/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuroa pötsiin niin paranee olo. Rikkaallakin alkaa se syöpää kehittävä lihansyöjän betoni liikkua suolessa.

Vierailija
74/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko mielekkääseen elämään paljon rahaa?? Onpa surullinen ajatus elämästä.

Lukiko siinä niin? Mielekkääseen elämään hyvinvointiyhteiskunnassa tarvitsee todellakin rahaa! Saadakseen laadukasta terveydenhoitoa vaikeassa sairaudessa, sekä kunnollista ruokaa. Sinun kaltaisesi eivät tiedä kärsimyksestä mitään, ja sitten kehtaat täällä tulla vinkumaan kuin halutaan ”paljon rahaa mielekkääseen elämään”. Minä kerron sinulle, että elämä ilman rahaa ei ole elämisen arvoista miltään osin, se on sinun pikku päässäsi kehittelemä defenssi ettet kantaisi vastuuta kanssaihmisten kivusta, ei mitään muuta.

Aijaa? Minä elän pienessä mökissä keskellä metsää, yritän elää mahdollisimman omavaraisesti, kuukaudessa kulutan n.300e rahaa enkä ole ikinä ollut onnellisempi. Tämä on minun unelmani. Että ole hyvä vain ja ”onnea” siihen rikastumiseen ja sen tuomaan onneen.

Vierailija
75/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että jonne, sitten et sinäkään näköjään ole rikas.

Vierailija
76/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiriintynyt tyyppi teeskentelee taas rikasta ja onnellista, vaikkei ole. Silppuko?

Vierailija
77/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko mielekkääseen elämään paljon rahaa?? Onpa surullinen ajatus elämästä.

Et ilmeisesti ole koskaan ollut köyhä.

Mielekkääseen elämään tarvitsee rahaa sen verran että saa laskut maksettua, kunnollista ruokaa pöytään ja joskus jopa jotain extraa eikä tarvitse laskujen jälkeen laskea riittääkö rahat loppukuun ruokaan.

Ja ne laskut on ihan perusmenoja, ei osareita eikä pikavippejä.

Köyhä ja köyhä, tienaan nettona 1600e, en nyt missään nimessä hyvätuloinen ole ainakaan. Joka kuukausi saan kuitenkin rahaa säästöön.

Vierailija
78/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että jonne, sitten et sinäkään näköjään ole rikas.

En olekaan, mutta onhan sitä tutkittu miten nuo asiat korreloivat keskenään.

Vierailija
79/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukiko siinä niin? Mielekkääseen elämään hyvinvointiyhteiskunnassa tarvitsee todellakin rahaa! Saadakseen laadukasta terveydenhoitoa vaikeassa sairaudessa, sekä kunnollista ruokaa. Sinun kaltaisesi eivät tiedä kärsimyksestä mitään, ja sitten kehtaat täällä tulla vinkumaan kuin halutaan ”paljon rahaa mielekkääseen elämään”. Minä kerron sinulle, että elämä ilman rahaa ei ole elämisen arvoista miltään osin, se on sinun pikku päässäsi kehittelemä defenssi ettet kantaisi vastuuta kanssaihmisten kivusta, ei mitään muuta.

Aijaa? Minä elän pienessä mökissä keskellä metsää, yritän elää mahdollisimman omavaraisesti, kuukaudessa kulutan n.300e rahaa enkä ole ikinä ollut onnellisempi. Tämä on minun unelmani. Että ole hyvä vain ja ”onnea” siihen rikastumiseen ja sen tuomaan onneen.

Se on sinun valintasi, ilmeisesti pakko? Mitä kävi? Minä olen sairastunut nuorena etenevään sairauteen, joka vei käytännössä kaikki mahdollisuudet. Ei ole varaa käydä erikoislääkärillä silloin kuin olisi tarvetta, ei edes kaikkiin lääkkeisiin. Kyllä minä odotan ainoastaan kuolemaa tästä helvetistä, ei auta auringonpaiste ei.

Vierailija
80/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Mulle ei ois onneksi voinut niin sanoa, koska mä tiesin koko köyhyyteni ajan, että kun isäni kuolee, minusta tulee varakas. Eli kaikki eivät onneksi joudu olemaan köyhiä koko elämäänsä. Mä perin 1.4 miljoonaa euroa isäni kuoltua ja kun hänen leskensä kuolee, hallintaani tulee vielä ainakin 0,5 miljoonaa euroa lisää.

Minut tapaava ihminen josta tulisi kumppanini pääsisi myös pois äärimmäisestä köyhyydestä, jos osaa olla sellainen, jonka kanssa mulla on hyvä olla.