Miksi köyhille ei sanota suoraan ettei niiden tilanne tule paranemaan koskaan
Etenkin vanhusköyhyys on kuolemaan johtava ”sairaus”, meidän yhteiskuntamme ei siihen tule vaikuttamaan. Leipäjonossa tänään, leipäjonossa hautaan saakka - jos pysyy tolpillaan. Köyhän elämä Suomessa on turha, onneton ja kärsimystäytteinen eikä tilanne tule muuttumaan.
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
Rikkaus ja älykkyys eivät kulje käsi kädessä 😊
Tiede on täysin päinvastaista mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee. Älykkyys ja muutama muu valittu ominaisuus tekevät ihmisistä menestyjiä.
Vasemmisto ei vain pidä tällaisesta ajattelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä valintoja ihmiset tekevät nuorena, vaikuttaa kovasti loppuelämään. Opiskelu, työelämä, ihmissuhteet jne.
Päihteet!
Moni päihteitä (liikaa) käyttävä köyhä pääsisi helposti rahattomuudestaan jos haluaisi
kok ja persut kyllä sanovat että työn teko auttaisi köyhyyteen mutta viher punikit kumoavat väitteen peläten äänestäjä katoa. kun luvataan katteeton vappu satanen niin köyhän pöljän ääni on taattu
Vain itse pystyy tekemään jotakin köyhyydelle. Kukaan ei nosta sieltä . Tee suunnitelma ja noudata sitä.
Minusta myös sairaalle köyhälle olisi sallittava eutanasia. Etenkin kun tällaisia ketjuja lukee. Ei ole miltään osin elämisen arvoista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee. Älykkyys ja muutama muu valittu ominaisuus tekevät ihmisistä menestyjiä.
Vasemmisto ei vain pidä tällaisesta ajattelusta.
Älykkyys kyllä vaihtelee, tosiasia. Totta myös, että se on eräänlainen tabu.
Minusta se ei vaan ole se pointti tässä. Suorittavan työn tekijöitä tarvitaan ihan yhtä lailla kuin vaikka lääkäreitä. Tietenkään siivooja tai muu matalapalkka-alan työntekijä ei oleta ikinä saavansa lääkärin elintasoa, mutta työstä PITÄÄ saada palkka, jota ei tarvitse täydentää tukirahoilla.
"Vuonna 2019 toimeentulotukea myönnettiin 298 017 kotitaloudelle ja 452 991 henkilölle.
Väestöstä 8,2 prosenttia ja kaikista Suomen kotitalouksista 9,5 prosenttia sai toimeentulotukea vuonna 2019."
"Vuonna 2019 toimeentulotuen bruttomenot olivat noin 780 miljoonaa euroa. Perustoimeentulotukea myönnettiin 718,1 miljoonaa euroa, täydentävää toimeentulotukea 34,7 miljoonaa ja ehkäisevää toimeentulotukea 22,3 miljoonaa euroa. Toimeentulotukena maksettavia kuntouttavan työtoiminnan korvauksia maksettiin 5,4 miljoonaa euroa." Molempien lainausten lähde Thl.
Tuossa on iso osa matalapalkka-aloilla työskenteleviä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin nuorempana köyhä, ei ollut ruokaa eikä ollut aina rahaa maksaa laskuja. Ruokaa ei silloin saanut mistään jonoista ainakaan omalla paikkakunnalla. Kävin naapurissa hoitamassa välillä lapsia että sain samalla syödä, keräsin pulloja ja tein kaiken että sain edes puuroa päivisin, aina ei sitäkään. Nyt pärjään hyvin, on ruokaa, laskut ajallaan maksettu ja tilillä aina katetta. Lisäksi on jonkin verran omaisuutta. Itselläni köyhyys nimenomaan lisäsi päättäväisyyttä päästä siitä tilanteesta pois. Vei vuosia mutta nyt on vanhuus turvattu. Otin kaiken työn vastaan mitä tarjottiin, siivouksesta konttoritöihin, välillä tein kahta työtä samaan aikaan ja aluksi laitoin säästöön kympistä alle sataseen kuussa, vuodessa kertyi jonkin verran säästöä. Autan nyt perhettä jolla on tiukkaa, vien ruokaa aina tarvittaessa. Tiedän mitä on maata sängyssä ja miettiä jaksaako nousta edes ylös ja juoda vaikkapa vettä jossa on sokeria että saa energiaa jatkaa. Kahvi oli ylellisyyttä.
Trollolloo taas trolli.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö se sanoa ääneen, eikö köyhä itse sitä tajua?
Yleensä köyhät ovat myös abderiittejä, joten heille pitää puhua yksinkertaistetulla selko-suomella. Haisevat vielä usein lisäksi. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin nuorempana köyhä, ei ollut ruokaa eikä ollut aina rahaa maksaa laskuja. Ruokaa ei silloin saanut mistään jonoista ainakaan omalla paikkakunnalla. Kävin naapurissa hoitamassa välillä lapsia että sain samalla syödä, keräsin pulloja ja tein kaiken että sain edes puuroa päivisin, aina ei sitäkään. Nyt pärjään hyvin, on ruokaa, laskut ajallaan maksettu ja tilillä aina katetta. Lisäksi on jonkin verran omaisuutta. Itselläni köyhyys nimenomaan lisäsi päättäväisyyttä päästä siitä tilanteesta pois. Vei vuosia mutta nyt on vanhuus turvattu. Otin kaiken työn vastaan mitä tarjottiin, siivouksesta konttoritöihin, välillä tein kahta työtä samaan aikaan ja aluksi laitoin säästöön kympistä alle sataseen kuussa, vuodessa kertyi jonkin verran säästöä. Autan nyt perhettä jolla on tiukkaa, vien ruokaa aina tarvittaessa. Tiedän mitä on maata sängyssä ja miettiä jaksaako nousta edes ylös ja juoda vaikkapa vettä jossa on sokeria että saa energiaa jatkaa. Kahvi oli ylellisyyttä.
Trollolloo taas trolli.
valitettavasti ei ole trolli! T. tämän kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhyys ja tyhmyys kulkevat käsi kädessä.
Voi että jonne, sitten et sinäkään näköjään ole rikas.
En olekaan, mutta onhan sitä tutkittu miten nuo asiat korreloivat keskenään.
Korrelaatio ei ole kausaatio. Niukat tilastotieteen taidot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde siihen "tieteeseen", Petteri-persu, ole hyvä.
Silppu pysynyt kasassa paremmin kuin joskus. Hyvät lääkkeet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhyys ja tyhmyys kulkevat käsi kädessä.
Voi että jonne, sitten et sinäkään näköjään ole rikas.
En olekaan, mutta onhan sitä tutkittu miten nuo asiat korreloivat keskenään.
Korrelaatio ei ole kausaatio. Niukat tilastotieteen taidot?
Mikä sinulla on hätänä? Voit olla vapaasti sitä mieltä että köyhät usein ovat erityisen älykkäitä, mutta tiede ja tutkimukset nyt vaan ovat erimieltä.
Vaikka varmaan harmittaakin, Suomessa on kuitenkin parhaat mahdollisuudet vaikuttaa omaan elämään, vaikka olisikin lähtöisin köyhistä oloista. Joissain maailmankolkissa asia on "vähän" eri. Työtä se kyllä vaatii ja ihan kaikilla ei vaan ole tarpeeksi älliä ponnistaa pois tietyistä oloista, mutta mahdollista se on. Mutta jos haluat ottaa uhriasenteen, niin silloin peli on menetetty jo lähtökuopissa.
Kyllä tämä siltä alkaa vaikuttaa. Elämässäni ei ole ollut varmaan yhtäkään kuukautta jolloin lapsuudenperheeni tai minä ei olisi saanut jotain tukea. Olen korkeakoulutettu mutta tällä työllistymisellä ei elätä edes itseään saati kerrytä eläkettä.
Menestymiseen riittää ÄO, jooka on suurimmalla osalla ihmisistä. Muut asiat vaikuttavat enemmän, kuten ympäristö, ympäristön tuki, luonteenpiirteet ja puhdas sattuma tai tuuri. Köyhien ÄO ei ole sen matalampi kuin muittenkaan. Parhaiten menestyvät ihmiset, jotka ovat aivan keskivertoa älykkyydeltään. Keskiverron yläpuolella olevat eivät välttämättä menesty. Älykkyyttä ei voi köyhyydestä päätellä. Tietyt luonteenpiirteet selittävät enemmänkin menestymistä. Länsimaisessa yhteiskunnassa esim. ekstroverttius.
Vierailija kirjoitti:
Menestymiseen riittää ÄO, jooka on suurimmalla osalla ihmisistä. Muut asiat vaikuttavat enemmän, kuten ympäristö, ympäristön tuki, luonteenpiirteet ja puhdas sattuma tai tuuri. Köyhien ÄO ei ole sen matalampi kuin muittenkaan. Parhaiten menestyvät ihmiset, jotka ovat aivan keskivertoa älykkyydeltään. Keskiverron yläpuolella olevat eivät välttämättä menesty. Älykkyyttä ei voi köyhyydestä päätellä. Tietyt luonteenpiirteet selittävät enemmänkin menestymistä. Länsimaisessa yhteiskunnassa esim. ekstroverttius.
Nykyaikana liike-elämässä kovinta valuuttaa on ns diagnoosipiirteisyys. Narsistit menestyvät loistavasti. Eli luonnevikaiset.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä siltä alkaa vaikuttaa. Elämässäni ei ole ollut varmaan yhtäkään kuukautta jolloin lapsuudenperheeni tai minä ei olisi saanut jotain tukea. Olen korkeakoulutettu mutta tällä työllistymisellä ei elätä edes itseään saati kerrytä eläkettä.
Turhaan siitä eläkkeestä huolit, ei sitä parinkymmenen vuoden päästä saa enää ketään.