Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi köyhille ei sanota suoraan ettei niiden tilanne tule paranemaan koskaan

Vierailija
31.03.2021 |

Etenkin vanhusköyhyys on kuolemaan johtava ”sairaus”, meidän yhteiskuntamme ei siihen tule vaikuttamaan. Leipäjonossa tänään, leipäjonossa hautaan saakka - jos pysyy tolpillaan. Köyhän elämä Suomessa on turha, onneton ja kärsimystäytteinen eikä tilanne tule muuttumaan.

Kommentit (131)

Vierailija
41/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko mielekkääseen elämään paljon rahaa?? Onpa surullinen ajatus elämästä.

Et ilmeisesti ole koskaan ollut köyhä.

Mielekkääseen elämään tarvitsee rahaa sen verran että saa laskut maksettua, kunnollista ruokaa pöytään ja joskus jopa jotain extraa eikä tarvitse laskujen jälkeen laskea riittääkö rahat loppukuun ruokaan.

Ja ne laskut on ihan perusmenoja, ei osareita eikä pikavippejä.

Ei kannata vältellä työntekoa silloin kun on terve.

Oletko kuullut työssäkäyvistä köyhistä? Näistä jotka ottaa ne pienipalkkaisimmat työt vastaan siinä toivossa että elintaso vielä joskus nousisi.

Vierailija
42/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marttakerhol. kirjoitti:

Kyllä se itse pitää tiedostaa,köyhyytesä.Mikään tuskin muuttuu paremmaksi suomessa.Pahenee.Köyhän pitäisi säästää kaikki mitä tulee.Aina jää joku ropo siirtää syrjään.Ostaa tarjouksia,hamstraa silloin.Ilmasiakin juttuja löytyy oaljon hyödynnä.Osta kuluta vaan tarvittava.Tätä nyt toitottaa!!Kokkaa itse,liiku.Tee arkeen suunnitelma.

Eipä juuri kiinnosta kun suurin osa saa enemmän. Eikä edes vaikeasti sairaana tuohon pysty. Arvoton elämä, ainakin minulla, totaalisen turha kärsimysnäytelmä jonka kuolema kruunaa helpotuksena ja vapautuksena. Mitään hyvää ei osunut kohdalle.

Fatalismi johtaa köyhyyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko mielekkääseen elämään paljon rahaa?? Onpa surullinen ajatus elämästä.

Mielekkääseen elämään tarvitsee rahaa sen verran että saa laskut maksettua, kunnollista ruokaa pöytään ja joskus jopa jotain extraa eikä tarvitse laskujen jälkeen laskea riittääkö rahat loppukuun ruokaan.

Oletko kuullut työssäkäyvistä köyhistä? Näistä jotka ottaa ne pienipalkkaisimmat työt vastaan siinä toivossa että elintaso vielä joskus nousisi.

Niin? Suurin osa tienaa työuran alkupuolella pientä palkkaa, niin on aina ollut. Työnteon vältteleminen sen sijaan ei nosta elintasoa, se on varma.

Vierailija
44/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mukaköyhä on kyllä häpeämätön...niinpä. Ja taas avattu ketju jonka ainut todellinen tarkoitus on lietsoa pelkkää vihapuhetta näennäiskommenteilla. Yks ja sama tyyppi trollaaa näitä työttömiin,köyhiin,pienituloisiin jne liittyviä ketjuavauksia ja sen jälkeen itse itselleen vastaten postaa tänne kommenteissa tota köyhien haukkumistuubaa ketjun täyteen. Ja pitää huolen että ko. ketjut on framilla päivästä toiseen. KYllä mahtaa mielisairaseläkkeellä olevaa ahistaa kun joku +50vee posion mummo

on joutunut työttömäksi ja saa muutaman ruplan tukea että saa voita leivän päälle. Mikä siinä on että kokoomusloisia ja sspersuja tämä ahistaa niin paljon?! Samalla vaietaan kaikista muista verovaroista maksetuista tuista maataloustuki,yritystuet jne.. Köyhyys suomessa koskettaa eniten vanhoja naisia. Tämäkö se ahistaa tätä köyhyystrollia?

Vihapuhe on  viestintää, joka lietsoo vihaa yhtä ihmistä tai ihmisryhmää vastaan(Esim.työttömiä kohtaan). Viestintä voi olla puhetta, mutta se voi olla myös esimerkiksi kirjoituksia, kuvia, symboleja, musiikkia, piirroksia ja elokuvia.

Vihapuheen tarkoituksena on useimmiten luoda kuva tiettyyn vähemmistöryhmään kuuluvista ihmisistä epäilyttävinä, epäluotettavina tai alempiarvoisina(Esim.työttömät). Vihapuhe loukkaa usein syvästi toisen henkilön ihmisarvoa.

Vihapuhe saattaa olla lainvastaista syrjintää yhdenvertaisuuslain nojalla, vaikka se ei välttämättä aina täytä minkään rikoksen tunnusmerkkejä.

Yhdenvertaisuuslain perusteella häirintänä kiellettyä on sellainen puhe tai ilmaisu, jolla useimmiten johonkin vähemmistöryhmään kuuluvan henkilön ihmisarvoa loukataan luomalla häntä kohtaan halventava, vihamielinen tai hyökkäävä ilmapiiri.

Esim työttömiin kohdistuvat loiset,laiskat,työhaluttomat,tuet pois-puheet).

Ihmisarvoa loukkaavan käyttäytymisen ei kuitenkaan tarvitse kohdistua suoraan tiettyyn ihmiseen ollakseen häneen kohdistuvaa häirintää, vaan se voi kohdistua myös ihmisryhmään.

Vihapuhe kohdistuu ihmisiin ja ryhmiin, jotka valikoituvat kohteiksi taustansa, henkilökohtaisten ominaisuuksiensa, tehtäviensä ja kannanottojensa perusteella.

Vihapuhe on erityisen haitallista muutenkin haavoittuvassa asemassa oleville henkilöille ja vähemmistöryhmille.

Myös alustan ylläpitäjä on vastuussa esimerkiksi tilanteessa, jossa ylläpitäjän huomiota kiinnitetään sivustolla olevaan lainvastaiseen aineistoon,

mutta ylläpitäjä tästä huolimatta tietoisesti sallii aineiston pitämisen sivustollaan, eikä ryhdy toimenpiteisiin sen poistamiseksi.

https://syrjinta.fi/vihapuhe

Vierailija
45/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketussa ei kyllä ollut ensimmmäistäkään vihapuheen kriteerit täyttävää kommenttia ennen tuota nro 45:tä. Kritiikki ei ole vihapuhetta. Kaiken ymmärtäminen ja pään silittäminen on pahimmassa tapauksessa karhunpalvelus, jonka seuraukset näkyvät seuraavissakin sukupolvissa.

Vierailija
46/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen noussut köyhyydestä hyvätuloiseksi. Ymmärrän kyllä miksi monet köyhät jäävät köyhiksi. Heidät on lannistettu ja heille on uskoteltu että ovat pohjasakkaa, eikä heistä tule koskaan mitään. Sitä kun kuuntelee vuodesta toiseen, siihen alkaa uskoa. Ihminen on myös laiska olento. Jos siitä köyhyydestä ei pääse irti sormia napsauttamalla, moni jättää yrittämättä. Helpompaa on myös sääliä itseään ja syytellä muita ja olosuhteita omasta köyhyydestä. Moni käyttää myös sairautta syynä köyhyyteensä, niin tein minäkin. Luulin etten ikinä pystyisi kokopäivä töihin kipujen kanssa, mutta olin väärässä. Tarvitsi vain löytää se ala ja työ mikä sopii minun fysiikalle ja lopettaa haaveilu sellaisista töistä joihin en kyennyt. Taakse piti jättää kaikki tuttu ja turvallinen, todeta että kävi miten kävi tilanteeni ei voi ainakaan huonontua. Uudelleen kouluttautumisen myötä pääsin kunnolla kiinni työelämään, edelleen kärsin kivuista päivittäin mutta nekin ovat helpottaneet kun rahan aiheuttama stressi on vähentynyt. Ja mukavampi se on kärsiä kivuista omassa talossa kuin kaupungin vuokrakuutiossa. Rahalla saa myös mukavuuksia elämäänsä. Nyt en edes käsitä miksi kitkuttelin köyhyydessä niin monet vuodet. Ehkä se oli jonkinlainen pelko tuntemattomasta tulevasta joka esti muuttamasta asioita. Pitkään oli vain helpompi sääliä itseään ja kurjuuttaan kuin tarttua toimeen ja lähteä kohti tuntematonta.

Vierailija
47/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä itse olet valmis tekemään tai tehnyt, kustantaaksesi itsellesi ”mielekkään elämän”? Vai koetko että se on muiden tehtävä, sinä vaan nautit?

Vierailija
48/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Suurin osa tienaa työuran alkupuolella pientä palkkaa, niin on aina ollut. Työnteon vältteleminen sen sijaan ei nosta elintasoa, se on varma.

Työuran alkupuolella onkin ihan ok tienata pientä palkkaa, mutta kuinka vaikea se nyt on uskoa että on myös kymmeniätuhansia pienipalkkaisia jo pitkän työuran tehneitä?

Vierailija
49/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työuran alkupuolella onkin ihan ok tienata pientä palkkaa, mutta kuinka vaikea se nyt on uskoa että on myös kymmeniätuhansia pienipalkkaisia jo pitkän työuran tehneitä?

Oma valintahan se on jäädä vuosikymmeniksi esim. marketin kassalle sen sijaan, että tekisi sellaista työtä vain rahoittaakseen opiskelunsa.

Vierailija
50/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut aika paljon köyhyystutkimusta, tietoa löytyy aika helposti hakukonetta käyttämällä.

Keskustelun kannalta olisi järkevää vähän selkeyttää tiettyjä käsitteitä: on absoluuttista köyhyyttä, tätä esim.kehitysmaissa elävien köyhyys. On suhteellista köyhyyttä, niinkuin Suomessa, eli tulot jää reippaasti alle mediaanin. Suomeen alkaa myös tulla jo periytyvää köyhyyttä kuten esim.Britanniassa on ollut jo kauan.

Olisi hyvä myös myöntää lähtökohtien suuri merkitys. Suomessa hoetaan että kaikilla on yhtäläiset mahdollisuudet koska ilmainen koulutus, mutta eihän se näin ole. Alemmasta luokasta on paljon vaikeampi ponnistaa kuin ylemmästä.

Toivoisin todella että köyhien haukkujat ihan oikeasti tutustuisivat aiheeseen. Tietoa ja tutkimusta on, ei ole tarvetta jättäytyä mutun varaan. Joka kahdeksas suomalainen on pienituloinen, joten suhteellinen köyhyys koskettaa n.700 000 ihmistä.

Vanhusköyhyys on Suomen häpeäpilkku.

Vierailija
51/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä hoidetaan sillä, että epäillään tukien olevan liian isoja. Ts. köyhä pysyy hengissä.

Vierailija
52/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät sano koska tahtovat paitsi pitää köyhinä, myös orjuuttaa palkattomiin töihin. Siinäkin on propagandakone olemassa miten muka auttaa köyhiä joutua orjaksi. Nyt koronankin uhalla.

Vierailija kirjoitti:

Koska tuon sanominen olisi valehtelua. Alimman tulodesiilin henkilöistä lähes kaikki siirtyneet seuraavan viiden vuoden sisällä muihin tulodesiileihin. Osa jopa ylimpiin tulodesiileihin.

Otsikossa luki köyhät eikä esim. opiskelijat.

Vierailija
53/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nostanut itseni täydestä tyhjätaskuudesta kahdeksassa vuodessa varakkuuteen.

Vierailija
54/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät teillä tulee aina olemaan keskuudessanne.

Vierailija
55/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei sanota. Minä ja mies elettiin kumpikin toimeentulotuella kun tavattiin. Minä valmistun pian alalle jossa keskiansiot päälle kolme tonnia ja miehen palkka on samaa tasoa.

Jos ei ihan kuoleman kielissä jo ole ikänsä puolesta niin aina on toivoa paremmasta ja varsinkin jos on valmis asioiden eteen jotain tekemään.

Vierailija
56/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluissa on tuki- ja erityisopetusta, läksyparkkeja (joita järjestävät myös koulun ulkopuoliset toimijat, mm. MLL). Näillä pyritään juuri tasoittamaan eroja, jotka syntyvät lasten erilaisista taustoista.

Omilla vanhemmillani oli taustalla vain kansakoulu. Silti he kannustivat opiskelemaan, kuulustelivat kokeisiin ja vieraiden kielten sanoja ym. Toki hyvin koulutetuilla vanhemmilla on usein suhteita, lapset sai hienoja ja arvokkaita kesätöitä, pääsivät hyviin töihin ym. Eli onhan niitä eroja kyllä, mutta tärkeää on, että ei jää tuleen makaamaan vaan pyrkii aktiivisesti itse eteenpäin.

Vierailija
57/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä! Tilanteesi ei tule muuttumaan KOSKAAN!

Noin, nyt se on sanottu.

Kiitos tiedosta.

Vierailija
58/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nostanut itseni täydestä tyhjätaskuudesta kahdeksassa vuodessa varakkuuteen.

Sama, mutta 20 vuodessa.

Vierailija
59/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla muuttui. Olin sairaseläkkeellä vuosia ja sit uusin ylioppilaskokeet ja pääsin yliopistoon alalle, joka työllistää ja palkka 3-4 tonnia. Varsinkin nuorilla köyhillä tämä on mahdollista. Ja aina voi kouluttautua uudelleen ja lisää, kuka vaan (paitsi todella sairaat) Ja ihmiset hoki et en pysty siihen ja mun pitäis jäädä eläkkeelle (olin vaan 20v) mut todistin heidän olevan väärässä. Köyhyys on myös menoista kiinni. Jos tienaa 1500e/kk voi elää niukasti ja saada silti rahaa säästöön...

Vierailija
60/131 |
31.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät teillä tulee aina olemaan keskuudessanne.

Ja heissä Kristuksen valo. ”Totisesti minä sanon teille: Rikkaan on vaikea päästä taivaan valtakuntaan.”