3 noin 40v naiskaverusta... kun sain vauvan, minua ei enää kutsuta dinnereille mukaan
Instaan taas päivitetty kivoja yhteisiä illallisia näin korona-aikaan. Sain vuosi sitten vauvan, jonka yhteydessä tämä toinen näistä kahdesta ei onnittelut mitenkään, eikä kutsu enää mukaan illallisille. Sairasta. Ilmeisesti hänelle niin kova paikka, kun on itse lapseton ja vanhapiika. Mietin, kehtaisiko kysyä, miksei minua enää kutsuta yhteisiin tapaamisiin mukaan? Itse olen sitä mieltä, että todelliset ystävät kutsuvat, ja todellisilta ystäviltä voi kysyä...
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, et edes haluaisi olla moisen juntin seurassa.
Ps. Juntti on myös tämä toinen yhteinen kaverinne, kun menee sinne eikä myöskään kutsu sinua.
Pidäpä väliä molempiin ihmisiin, ja nauti lapsistasi ja perheestäsi❤️👌
Eikö teidän ihmisten mielestä oikeasti saa nähdä kaveriporukan jäseniä yksittäin? En ole edes tajunnut olevani törkeä, kun näen useammin meidän porukan jäsenistä sitä jonka kanssa olen pisimpään ollut ystävä.
Tottakai saa, hyvänen aika. Onko susta normaalia että suoraan lapsen syntymisestä Ap jätettiin ulkopuolelle..?
Ei vaan ap kokee jääneensä ulkopuolelle. Tosiasiassa voi olla että nuo kaksi muuta ovat viettäneet aikaa keskenään kuten ennenkin, mutta totta kai koronan myötä isommat illanistujaiset joutuu jättämään väliin.
DINNERI, ei kuulu Suomen sanavarastoon.
Kyllä kaikenlaisia piisaa.
Kun erosin avopuolisostani - jonka kanssa jatkoimme hyvinä kavereina hänen kuolemaansa asti - eräät pariskunnat lopettivat minun kutsumiseni mukaan rientoihin kuin seinään. Joku kaveri oli sitä mieltä, että jotkut naiset kuvittelevat kaikkien sinkkunaisien vikittelevän kaikkia miehiä.
Sittemmin sattui niin, että kaveripiirin yksi kamu sairastui psyykkisesti ja oli toki melko arvaamaton/härski käytökseltään ennen kuin lääkitys osui kohdilleen. Minä pidin tuohon kaveriin aktiivisesti yhteyttä ja pyysin mukaan kävelylle/leffaan/picnicille jne. Sain yhdeltä "kaveripariskunnalta" kommentin: "Mitä sä sitä X:ää hyysäät? Et sä tiedä, että loppupeleissä jokainen pitää itse huolta itsestään!". Tuo pariskunta ei mua pyytänyt enää minkäänlaisiin rientoihin mukaan. Oma analyysini oli, että pelkäsivät mun tuovan mukanani tuon "ongelmatapauksen." Selitykset toki olivat, etten muka ole tullut, vaikka on kutsuttu, joten mua viitsi enää kutsua jne. Selvääkin selvempää on, etten noita tyyppejä enää kaivannut elämääni.
Nykyisin tuo mainittu pariskunta taas pitää yhteyttä tähän sairastuneeseen, kun tällä on esim. mökki, jonne on kiva mennä, kun ei enää oireile ikävästi. Lisäksi tältä saa luonnonantimia tuliaisiksikin ihan ilmaiseksi.
Mulla ei ole ollut/ole sydäntä sanoa tuolle kamulle, mistä tämä pariskunnan uusi mielenkiinto johtuu/miksi aikanaan joutui moniksi vuosiksi jäähylle.
Olen kokenut myös muita outoja "sulkuja", joihin tietenkään oikeat kaverit eivät ole lähteneet mukaan. Milloin riittää, ettei lähde tuohon jonkun dissaamiseen mukaan tai johonkin hypetykseen suhtautuu välinpitämättömästi jne.
Eli ihmisten itsekkyys/oletukset saavat sulkemaan tuttujaan ties mistä syystä. Oikeat kaverit tukevat ja jaksavat kuunnella niitä murheitakin - jos homma toimii molempiin suuntiin eli ollaan oikeita kavereita.
Vaikuttaa että sulla on ylimielinen asenne ja olet kova haukkumaan toisia. Tuo ystävän haukkuminen vanhaksi piiaksi viittaa siihen. Se on nykyään haukkumasana. Jos annat ystävien seurassa sellaisen kuvan että kuvittelet olevasi parempi ihminen kuin ystävät, joilla ei ole miestä eikä lapsia, niin ei sellaista haluta nähdä. Pelkät eleet ja pienet sanat jo riittää luomaan tuon ylimielisen kuvan. Todennäköisesti olet aloittanut tuon käytöksen jo raskausaikana, kun ei kerta vauvastakaan ole onniteltu. Kyllä mukavia ihmisiä onnitellaan ja heitä halutaan nähdä.
Ehkä ne pelkäävät että raahaat lapsen mukaan dinnereille, tai että pitäisi alkaa sopia noita sun ja sun lapsen aikataulujen mukaan, milloin pitää syöttää ja milloin laittaa nukkumaan. On todella väsyttävää kun yksi raahaa sen elämänsä saavutuksen mukaan ja muiden pitäisi käyttää suurin osa ajasta sen ihasteluun. Niin monesti näissä tilanteissa olleena sanon että se on todella vaivaannuttavaa. Ei näiden äitien päähän oikein mahdu mitään muuta enää eivätkä osaa olla koko ajan keskeyttämättä keskusteluja kun pitää vuorovaikuttaa lapsen kanssa joka hiton minuutti. Selvästi loukkaantuvat myös jos muut eivät jatkuvasti myös ihastele tätä alapäästä tullutta ihmettä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa että sulla on ylimielinen asenne ja olet kova haukkumaan toisia. Tuo ystävän haukkuminen vanhaksi piiaksi viittaa siihen. Se on nykyään haukkumasana. Jos annat ystävien seurassa sellaisen kuvan että kuvittelet olevasi parempi ihminen kuin ystävät, joilla ei ole miestä eikä lapsia, niin ei sellaista haluta nähdä. Pelkät eleet ja pienet sanat jo riittää luomaan tuon ylimielisen kuvan. Todennäköisesti olet aloittanut tuon käytöksen jo raskausaikana, kun ei kerta vauvastakaan ole onniteltu. Kyllä mukavia ihmisiä onnitellaan ja heitä halutaan nähdä.
Höpö höpö. Huonon käytöksen puolustelua.
Joillakin naisilla oma arvo nousee avioitumisen ja raskauden myötä. Kun kokee olevansa täydellinen Nainen miehen ja lapsen myötä, niin kyllähän siinä alkaa tulla luonnostaan välimatkaa miehettömiin ja lapsettomiin naisiin, vaikka olisivat kuinka hyviä ystäviä aikaisemmin olleet. Tosin on niitäkin, joilla miehen ja lapsen saaminen ei nosta pissiä päähän.
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa olet kutsunut koko porukan päivälliselle ravintolaan vauva-aikanasi? Kymmenen kertaa? Kahdesti? Katsos kun se vastavuoroisuus koskee myös tuoreita äitejä.
Ravintolaan korona-vuonna? En kertaakaan. He tosin tapaavat ja järjestävät juhlia koronasuositusten vastaisesti...
No monella on jo aikuiset tai isot lapset. Tai ei lapsia
Ymmärrän hyvin.
Vauva tuossa iässä...
Vierailija kirjoitti:
Joillakin naisilla oma arvo nousee avioitumisen ja raskauden myötä. Kun kokee olevansa täydellinen Nainen miehen ja lapsen myötä, niin kyllähän siinä alkaa tulla luonnostaan välimatkaa miehettömiin ja lapsettomiin naisiin, vaikka olisivat kuinka hyviä ystäviä aikaisemmin olleet. Tosin on niitäkin, joilla miehen ja lapsen saaminen ei nosta pissiä päähän.
Seli seli. Kyllä tässä on tämä ”miehetön ja lapseton” niin epäkohtelias ja selkeästi kateellinen, ettei voi iloita toisen onnesta ja isosta elämänmuutoksesta.
Vierailija kirjoitti:
No monella on jo aikuiset tai isot lapset. Tai ei lapsia
Ymmärrän hyvin.
Vauva tuossa iässä...
Kyllä. Et näköjään ymmärrä mitään, jotkut tekevät uraa ensin, eivätkä hanki jälkikasvua itse lapsena...
Olet varmasti saanut paljon uutta elämääsi perheellistymisen myötä. Sinä voit käydä dinnereillä perheellisten ystäviesi ja myös miehesi seurassa ystäväpariskuntien kanssa. Miksi jäisit murehtimaan ja kaipaamaan asioita, joiden aika elämässäsi on ohi?
Multa joskus kysyttiin "lähdetkö dinnerille", kieltäydyin koska tuo DINNERI sana pilasi tunnelman vaikka kysyjä oli kiinnostava.
Ystäväsi haluavat että pystyt levähtämään vauva aikana ja keskittymään siihen kaikkein tärkeimpään. Eivät he halua myöskään riskeerata pienen vauvan terveyttä mahdollisella virustartunnalla.
Vierailija kirjoitti:
Multa joskus kysyttiin "lähdetkö dinnerille", kieltäydyin koska tuo DINNERI sana pilasi tunnelman vaikka kysyjä oli kiinnostava.
On sulla vaikeaa. Hyvä ettet lähtenyt
Mikä v***u on dinneri? H****tin anglinismijuntit.
Englanninkielisillä sanoilla elvistely meni muodista samaan aikaan, kun nolkytluvulla ymmärrettiin, miten noloa juppitouhu oli ollut.
Niin keski-ikäisten akkojen (myös mies-) touhua että myötähävettää.
Vierailija kirjoitti:
Mikä v***u on dinneri? H****tin anglinismijuntit.
Englanninkielisillä sanoilla elvistely meni muodista samaan aikaan, kun nolkytluvulla ymmärrettiin, miten noloa juppitouhu oli ollut.
Niin keski-ikäisten akkojen (myös mies-) touhua että myötähävettää.
Sä oot piipertänyt jo ainakin neljä samanlaista kommenttia. Kiitos riittää jo! Hauskaa dinneriä sulle babe😘
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on ihan tyypillistä. Kun joku saa vauvan, häntä ei oteta enää entisiin kuvioihin mukaan.
Minullekin kävi näin.
Hommasin uusia ystäviä ja annoin entisten jatkaa omaa elämäänsä, mitä niihin takertumaan.
Ne muut ajattelevat, että sen vauvan saaneen on jäätävä kotiin hankkimaan ruokaa ja suojelemaan vauvaa, se on nyt sen päätehtävä, joten emme pyydä sitä enää bingoa pelaamaan.
Onhan tuossa riski, että koko ilta sujuu vauvan ehdoilla. Lisäksi moni äiti saattaa kiistää sen, etteikö muka vaatisi ihailua vauvalleen, mutta muut kyllä tietävät miten asian laita on. Mikäli vauva yrittää ottaa yhteyttä jokellellen, niin johan olet heti pilaamassa sen psyykkisen kehityksen ja aikaansaanut vähintään kaksi tunnelukkoa, mikäli et lopeta tarinaasi kesken ja anna huomiota vauvalle. Se on raskasta, ja myös lapsettomilla on oikeus jatkaa elämäänsä kuin aikaa ennen lapsia. Niin on myös AP:lla, ja toivottavasti pääset vielä joskus mukaan. Kutsu heidät vaikka kesällä teille syömään, ja toimi itse illan emäntänä. On saattanut käydä myös niin, että sinut on vapautettu kaikista velvoitteista vauvan takia, ja muiden on pitänyt tehdä sinunkin osuutesi.
Montako kertaa olet kutsunut koko porukan päivälliselle ravintolaan vauva-aikanasi? Kymmenen kertaa? Kahdesti? Katsos kun se vastavuoroisuus koskee myös tuoreita äitejä.