Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 noin 40v naiskaverusta... kun sain vauvan, minua ei enää kutsuta dinnereille mukaan

Vierailija
30.03.2021 |

Instaan taas päivitetty kivoja yhteisiä illallisia näin korona-aikaan. Sain vuosi sitten vauvan, jonka yhteydessä tämä toinen näistä kahdesta ei onnittelut mitenkään, eikä kutsu enää mukaan illallisille. Sairasta. Ilmeisesti hänelle niin kova paikka, kun on itse lapseton ja vanhapiika. Mietin, kehtaisiko kysyä, miksei minua enää kutsuta yhteisiin tapaamisiin mukaan? Itse olen sitä mieltä, että todelliset ystävät kutsuvat, ja todellisilta ystäviltä voi kysyä...

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä asenteellasi tuota ”lapsetonta vanhaapiikaa” kohtaan on jotakin tekemistä asian kanssa?

No miten pitäisi kutsua?

”Menevä 45-vuotias sinkku” 😂🙈

Vaihtoehdot kaverin kuvailemiseksi on siis kateellinen lapseton vanhapiika tai "menevä 45-vuotias sinkku"? Ok, ihanaa etten kuulu sun ystäväpiiriisi. 

Niinpä. Miten olisi vain sinkku? Ei vanhapiika eikä 45-vuotias menevä sinkku. Kutsutteko myös naimisissa olevia tai lapsiperheellisiä tällaisilla ikä+kuvaus+siviilisääty/perhetilanne -yhdistelmillä?

Vierailija
82/89 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on dinneri? Tarkoitatko päivällistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa olet kutsunut koko porukan päivälliselle ravintolaan vauva-aikanasi? Kymmenen kertaa? Kahdesti? Katsos kun se vastavuoroisuus koskee myös tuoreita äitejä.

Ravintolaan korona-vuonna? En kertaakaan. He tosin tapaavat ja järjestävät juhlia koronasuositusten vastaisesti...

Onhan niitä muitakin mahdollisuuksia tavata. Esim olisit kutsunut piknikille? Sun luokse - riippuen asunnosta - mä kutsuin kavereita meidän takapihalle istumaan iltaa perhekunnittain asettelin pöydät.

jne.

Vierailija
84/89 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kutsuta.

Vierailija
85/89 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa joskus kysyttiin "lähdetkö dinnerille", kieltäydyin koska tuo DINNERI sana pilasi tunnelman vaikka kysyjä oli kiinnostava.

Muutamia vuosia sitten eräs duunikaveri tuli kysymään mua dinnerille. Multa päästi spontaanisti röhönauru, MINNE?! dinnerille?! En ollut silloin vielä kuullut sanaa ja pääsi yllättämään typeryydellään.

En mä vieläkään sanasta ohi pääse nauramalla sisäisesti. Sama juttu brekun kanssa.

Vierailija
86/89 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle myös käynyt näin!

Ensin oltiin niin kaveria, niin kaveria. Babyshowereissa näin tätä toista viimeistä kertaa.

Kun lapsemme syntyi ei edes onnitellut, ei lähettänyt kukkia kuten muut. Lapsen syntymän jälkeen ei seuraa stooreja Instassani, ei tykkää päivityksistäni, eikä kutsu enää kylään.

Ja ihan turha väittää näitä salaliittoteorioita, että olisin hänelle tehnyt jotain. En syyttele itseäni siitä että olen ystävällinen ihminen, sain lapsen, ja tämä on kova paikka tälle sinkulle.

Häntä on kutsuttu ja meillä syötetty. Hän, lapseton on äärettömän epäkohtelias...

Ai ettäkö ihanko ei lähettänyt KUKKIA 😂?!

Eikä tykkää sun päivityksistä?!

Voi hyvääpäivää🙄.

En yhtään ihmettele, että babyshowerit on ollu viimenen tapaaminen...

Kyllä meidän piireissä vauvasta onnitellaan kukilla. Meidän esikoinen kun syntyi, kukat tuli työpaikoiltamme, lapsuudenystäviltä, ja vanhemmilta suoraan jo sairaalaan. Missä junttilassa sä elät...?

Mä elän Helsingissä ja jäin miettimään tätä juttua...

Äitini uusin valloitus laittoi suurimman puskan mitä interflora silloin tarjos ja se oli ihan hemmetin nolo. Ei tässä sentään maailmanmestariksi tultu.

Mä onnittelen aina jollain tarpeellisella, koska en koe järkeväksi törsätä rahojani johonkin niin typerään kuin kukat. Etenkin kun niidenkin eettisyys on mitä on.

Vierailija
87/89 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No monella on jo aikuiset tai isot lapset. Tai ei lapsia

Ymmärrän hyvin.

Vauva tuossa iässä...

Ja mikäköhän siinä on ongelmana?

Itse sain esikoisen 40-vuotiaana koska nuorempana halusin luoda uraa ja nähdä maailmaa.

Nyt tuntuu hyvältä olla kotona vauvan kanssa kun talous on kunnossa eikä tarvitse enää haikailla muita seikkailuja.

Vierailija
88/89 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsisitkö mukaan ilman vauvaa?

Toki, pääsisin, onhan lapsellamme rakastava isäkin. Mutta en pääse, kun nämä ”ystävät” eivät enää kutsu.

Ap

Eihän teillä enää ole mitään yhteistä.

Vierailija
89/89 |
15.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsisitkö mukaan ilman vauvaa?

Toki, pääsisin, onhan lapsellamme rakastava isäkin. Mutta en pääse, kun nämä ”ystävät” eivät enää kutsu.

Ap

Eihän teillä enää ole mitään yhteistä.

Tämä on hieman erikoista, että ei olisi mitään yhteistä. Eihän se sinkkuus tai perheellisyys ole mikään ainoa ihmistä yhdistävä tai määrittävä asia. Elämäntilanteet nimensä mukaisesti muuttuvat läpi elämän - toisinaan ihmiset kasvavat erilleen, mutta erikoiselta kuulostaa jos lapsen saaminen olisi jokin kynnyskysymys ystävyydessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan