Kokemuksia, eli ei omia lapsia häihin.
Olen menossa ekaa kertaa naimisiin, mutta mulla edellisestä avoliitosta lapsia, joita en häihin kutsu. Kokemuksia kaipaan.
Kommentit (38)
Ei ole kokemusta, mutta miksi ihmeessä et kutsuisi omia lapsiasi häihin...?
Mikäs siinä. Itselläni oli myös lapsettomat häät eli aikuisten juhlat, ei haluttu mitään lastentarhaa siitä vaan meidän näköiset juhlat. Ei tosin ollut omia lapsia eikä tule.
Eli siis, vähän erikoinen ratkaisu teillä mutta ne ovat teidän juhlat, te maksatte ja päätätte.
Enpä ole ennen kuullut, ettei joku omia lapsiaan haluaisi häihinsä.
Ex meni naimisiin pari vuotta sitten. En tiedä tietääkö lapset sitä tänä päivänäkään. Itse luin Facebookissa.
Minkä ikäisiä lapsesi ovat? Ja kuinka suuret häät on kyseessä? Jos lapset on jo täysi-ikäisiä, ja kutsutte kaikki kaverit ja tututkin niin vähän outoa. Tai jos muiden vieraiden samanikäiset pienet lapset saa tulla, niin sekin erikoista.
Ihan itse päätät. Läheisimpiä ihmisiähän sinne omiin häihin on tapana kutsua...
Jos lapset ovat jo aikuisia tai edes teinejä, sinänsä vähän outoa, olettaisin että välinne eivät ole hyvät. Jos taas ovat pieniä lapsia, olisi helpompi tajuta, että pariskunta haluaa keskittyä sinä yhtenä päivänä enimmäkseen toisiinsa ja viettää aikaa muiden läheisten aikuisten kanssa, eikä vahtia ja huomioida lapsiaan jatkuvasti.
Varmasti joku idiootti perheilijä tulee paheksumaan, koska joillekin häät ovat umpikonservatiivinen perhe-ja sukujuhla. mutta oikeasti teidän oma päätös.
Me kutsuttiin mieheni lapset, mutta ei heidän aveceja. En vaan halunnut, että hääkuvissamme tulee ikuisesti olemaan ne teinien senhetkiset tyttö- ja poikaystävät. Eivätkä todellakaan ole nyt 10v myöhemmin enää samat kummallakaan.
Lapset on 11 ja 12-vuotiaita.t.ap
Kai sivulla itselläsikin on kokemuksia aikuisten kesken pidetyistä illanvietoista ja juhlista? Joten eiköhän ne lapsettomat häät suju samalla lailla kuin muutkin. Lastenhoitaja toki kannattaa varata ajoissa, että varmasti saa haluamansa hoitajan. En oikein nyt tajua, mitä erityistä kokemusta tuollaisesta voisi olla.
En saa ihan ajatuksesta kiinni, ovatko lapset pahimmassa uhmaiässä ja tulossa aikuisten juhlat, vai etkö halua hankalia teinejä rollimaan hääjärjestelyistätoisen vanhemman suvulle? Vai onko lasten oma toivomus, etteihän heidän tarvitse osallistua? Ymmärrän, että jossain vaiheessa voi olla kiusallista nuorelle todistaa vanhemman avioitumista uuden puolison kanssa.
Mä ymmärrän hyvin sen että morsiuspari ei halua kaitsea lapsia pikkutunneilla, mutta oikeastikko ei ole mitään välimuotoratkaisua? Itse en olisi kyllä ikinä antanut anteeksi jos minua ei olisi kutsuttu äidin tai isän häihin! Voiko selvemmin enää sanoa että lapsilla ei meille ole mitään väliä ja heitä ei tähän perheeseen haluta? Meillä lapset osallistuisivat seremoniaan ja muun ohjelman alkuun (jos oltaisiin järjestämässä kekkereitä jotka eivät lapsille sovi).
Teidän tapauksessa kyse ei ole edes mistään taaperoista!
Ne on vaan häät, ei sen ihmeellisempi juttu. Vähän ihmettelen, että edes haluatte tuhlata rahaa moiseen, mutta omapa toki asianne.
No varautukaa ettette saa omalta lapselta hääkutsua omiin häihin tai muihin juhliin.
Mua ei kutsuttu isäni häihin kun olin 15vuotias ja vihainen kun olin pitkään jätin isäni kutsumatta omiin häihini, lapseni ristiäisiin ja kaikkiin synttärijuhliin yms
Vierailija kirjoitti:
Me kutsuttiin mieheni lapset, mutta ei heidän aveceja. En vaan halunnut, että hääkuvissamme tulee ikuisesti olemaan ne teinien senhetkiset tyttö- ja poikaystävät. Eivätkä todellakaan ole nyt 10v myöhemmin enää samat kummallakaan.
Jätin mainitsematta häiden koon: vieraita oli kaikkiaan viisi eli vain lähimmät perheenjäsenet kummaltakin.
Me käytiin maistraatissa niin ei ollu lapset mukana.
Vierailija kirjoitti:
Me käytiin maistraatissa niin ei ollu lapset mukana.
Minä aikaisemmin ketjussa paheksuin kovasti ajatusta, mutta tosiaan tällainen mentiin naimisiin, mutta ei varsinaisesti järjestetty häitä voisi toki olla ok ilman lapsiakin. Meillä oli kyllä mukana maistraatissa.
Nyt oli kyllä kryptinen otsikko.