Lasten ja lemmikkien kuvat joulukorteissa, mitä mieltä?
Onko ne nyt ok vai ei?
Jostakin luin että ei ole ok jos lapset on asetettu poseeraamaan, mutta on ok jos kuva on otettu "vahingossa" (ei todellisuudessa ole).
Kommentit (28)
En laittaisi lapsen kuvaa joulukorttiin, jos lapsi on niin pieni, ettei voi antaa siihen suostumustaan. Lapsellakin on oikeus yksityisyyteen.
Inhoan syvästi noita "joulukortteja"!
Aivan yhtä samantekevää kuin kaikki muutkin joulukortit. En vietä joulua, joten kortitkin menee suoraan roskiin.
Onko lapsesi tonttu? Onko lemmikkisi poro? Jos ei, niin älä lähetä niiden kuvia. Eivät ole jouluisia.
Koko perheen kuvat, kaikkine kissoineen, koirineen ja hamstereineen, on kivoja. Mulle saa ainakin lähettää 🤗
On ok. Tykkään enemmän tuommoisesta korteista kuin kaupan bulkkitacarasta. Arvostan tosin kaikkia joulukortteja kun niitä niin vähän nykyään saa.
Ihan sama, heitän kaiken postin kuitenkin roskikseen matkalla postilaatikolta kotiin.
Mieluummin lapsen itsensä piirtämä joulukortti kuin valokuva lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, heitän kaiken postin kuitenkin roskikseen matkalla postilaatikolta kotiin.
Kuulostat syrjäytyneeltä 🥺
Kaikki kortit on kivoja. Kuvat säilytän.
En jaksa kiinnostua siitä, mitä kuvia kortissa on tai ei ole. Yksityisyyden varjelu on kyllä mennyt joillakin ihan foliohattuosaston puolelle. Monen kannattaisi elää ja liikkua enemmän tuolla ulkona.
Miten tämä eroaa entisajoista, kun lapsista otettiin joulupotretti ja valokuva annettiin kaikille? Sillä ettei postinjakaja näe kuvaa?
Minä tykkään lapsi ja lemmikkikorteista. Tavalliset kortit jättää aika kylmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä eroaa entisajoista, kun lapsista otettiin joulupotretti ja valokuva annettiin kaikille? Sillä ettei postinjakaja näe kuvaa?
Mikä ihmeen joulupotretti? Voithan liimata kuviasi vaikka kaupan ilmoitustaululle, mutta vain omiasi. Ei muiden.
Mulle saa jokainen lähettää juuri sellaisen kortin minkä haluaa, tai olla lähettämättä.
Sukulaiset ja ystävät on kuitenkin sen verran fiksua porukkaa ettei sieltä mitään kikkelikortteja tule..
On ihan ok, jos niissä ei ole kuvaan liimattuja tonttulakkeja päässä. Ne päälle liimaillut tai kuvankäsitellysesti päälle laitut versiot on jotenkin korneja. Ja mieluummin aito kuva kuin joku tekotaiteellisesti käsitelty sumea kuva, missä värit on epämääräisesti muutettu olevinaan hämyisen näkymän aikaansaamiseksi. Ne lapsetkin ovat sitten oudon luonnottoman värisiä, vähän kuin jotain avaruusolioita.
Esiinnyin pienenä mainoslehtisessä vaatemallina. Oli uikkariakin päällä. Enkä ymmärtänyt vielä kuvien päätyvän joka kotiin ties kenelle. En traumatisoitunut, eivätkä toivottavasti vanhempanikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat syrjäytyneeltä 🥺
No roskiin ne menee. En minkään säilytä pitkään joulukortteja.
Luin otsikon, että: "Laten ja lemmikien kuvat joulukorteissa" ja ihmettelin, että kuka on Late. En minä ketään Latea tunne enkä halua hänen kuvaansa joulukorttiin.
Lapsi- ja lemmikkikorteista olen aina tykännyt.