Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin sairaalassa ja hämmästyin sairaanhoitajan kommentista...

Vierailija
29.03.2021 |

Olen viisi vuotta sitten lihavuusleikattu. Leikkauksen myötä en pysty syömään mitään höttöhiilareita, tai kovin makeaa koska saan niistä ns dumping-oireita, alkaa heikottaa ja oksettaa. Liian nopea verensokerin nousu ja lasku on hirveää; kylmä hiki nousee, vapisuttaa, heikottaa, ja oksettaa.

Kerroin sairaalassa että en voi syödä mitään rasvaista (kuten makkaraa tai makkaraleikkeleitä, rasvassa friteerattua, roskaruokaa) tai ns Höttöhiilareita kuten valkoista riisiä, vehnätuotteita (kuten paahtoleipää, patonkia, pullaa, jne) Enkä voi syödä mitään kovin makeaa/sokeroitua, kuten makeutettuja mehuja, kiisseliä, makeaa jugurttia tai rahkaa (sisältää todella paljon sokeria)!

Sairaanhoitaja vastasi tähän että aah ihan kuola rupesi valumaan ja MITÄ SÄ sitten VOIT syödä???? Eihän tossa jää mitään jäljelle.

Olin ihan että Häh??? Ihan kuin mitään muuta syötävää tässä maailmassa ei olisi??? Naurahdin, ja sanoin että voin syödä ihan mitä vain paitsi noita yllämainittuja. Täysjyväpuuroa, täysjyvä leipää, tummaa riisiä, tummaa makaronia, kaikkia kasviksia ja juureksia, täyslihaleikkelettä, vähärasvaisia juustoja, kaikkea proteiinia, rasvatonta ja makeuttamatonta jugurttia/rahkaa.

Miten pihalla ravitsemuksesta voi olla terveysalan ammattilainen???

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosiaan kasvanut höttöhiilareita ja roskaruokaa välttelevässä, kasviksia ja lautasmallia suosivassa perheessä. Makuni on lapsesta asti siten tottunut sellaiseen. En esim tykkää maustetuista jogurteista yhtään, vaan ostan makeuttamattomia ja lisään itse pakastemarjoja ja hedelmiä, ettei ala ällöttää. Läheiseni eivät ole tottuneet samaan ja jos he laittavat ruoaksi vaikka pelkkää lihaa ja riisiä, alan vaistomaisesti etsiskellä kasvislisäkettä siihen ja saatan kuoria sit jotain porkkanaa, tai vedän hedelmää jälkkäriksi, jos en ehdi/jaksa vääntää salaatteja tai muita.

Monet kaverini aina ihmettelevät, kun osasta esim. täysjyväriisit ja sokerittomat ruoat ovat kuivia ja pahoja. Myös kaupoissa huomaa, että terveellisten tuotteiden etsintään pitää nähdä vaivaa, sillä normaalit ihmiset  mieluummin kuluttavat runsassokerisia myslejä, hilloja ja mehuja ja siksi niitä on enemmän tarjolla. Rasvaa lisätään myös tekemään ruoasta paremman makuista.

Olen saanut paljon palautetta siitä, miten voin syödä niin mauttomia ruokia, vaikka herkuttelen mielelläni. Laitosrahkat ovat ällömakeita, mutta itse tehty puolukkakermarahka, jossa sokeria on maltillisesti, sulaa suuhun. Tässä kohtaa kirjoitustani en kyllä tiedä itkeäkö vai nauraa sillä tajuan itsekin, että porkkanoineen ja puolukoineen tämä saattaa kuulostaa monista jopa provolta tai trollilta, niin paljon ruokavalioni poikkeaa "keskiverrosta". Olen kuitenkin superkiitollinen, että vanhempani aikanaan totuttivat minut tällaiseen. Yhdistelmä on varmaan vaatimattomasti eläneiden suurten ikäluokkien "pitää säästää, joten joka päivä ei ole herkkupäivä, napostelu on turhaa" ja "marjat, oman maan vihannekset, ruisleipä ja peruna"  yhdistettynä 70-luvun hippivaikutteisiin "kasvissyöntiäkin voisi kokeilla". Heillä on ollut myös hoitoala- ja kotitaloustaustaa, joten ehkä siksi ruoan terveellisyys on kiinnostanut. Vaikea sanoa, mutta olen iloinen. On helpompi sopeutua "ankeisiin" ruokavaliosuosituksiin, kun ei ole muuhun koskaan tottunutkaan.

Mutta yhteiskunta ja sosiaaliset piirit eivät tue tämän kaltaista syömistä. Alkoholia ja virvoitusjuomia suositaan kovasti, kehutaan, miten rasva, sokeri ja suola tekevät ruoista hyviä ja "terveellisen" välipalapatukan pitää olla suklaan makuinen, jotta joku sellaisen ostaisi. Arkikahvi ei kelpaa enää siltennään vähäkalorisena, vaan siitä pitää tehdä trendikkäästi sokeroitu kermainen latte. Vuosikymmeniä sitten itse tehty hedelmäsalaatti jälkkärinä on ollut jotain hienoa ja kelvannut myös ravintolassa. Nykyisin sellaiselle naurettaisiin, ehkä itsekin hymähtäisin.

Teen itse tavallisia kala- liha ja kasvisruokia ja välillä käytän lihankorvikkeita, katson vain että puolet annoksesta tulisi kasviksia, joka ruoan sisällä tai lisukkeena, rasvaa olisi maltilla ja hiilarit täysjyvää. Kermainen lohikeitto on juhlavampaa ruokaa, arkena menee vesiliemellä. Valkoista riisiä syön, jos herkuttelen ravintolassa, kotona arkena täysjyvää. Normiarjessa syön täysjyväruisleipää, jos tahdon herkutella ja tulee vieraita, hankin vehnäistä.  Kavereiden kanssa tai "juhlapäivinä" syön iloisesti karkkeja, suklaata, sipsejä, alkoholia, rasvaisia ruokia, mutta arkena itsekseni yritän keksiä muita herkuttelumuotoja.

Tällainen on ihmisistä outoa. Joten ei ihme, jos sairaanhoitaja kommentoi.

Vierailija
62/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän sairaalassa ei laitohuolto tilaa, myös ruokaa jakamassa pitää olla yksi hoitaja. Vaikka samasta kortista luemme nimen ja potilaspaikan. Tämäkin on pois hoitotyöstä, ei ehditä syöttää lämpimänä tai auttaa istumaan tuolille potilasta vaan jää istumaan vuoteenreunalle. Pitkään hoidossa olevien osalta ymmärrän ruokatoiveet, en muutamia päiviä osastolla olevien, näitä suurinosa. Työskentelen sairaalassa.

Niinkun tuolla joku jo sanoi, pari päivää syömällä sopimattomia asioita jotkut saa joo autopian, migreenin yms. Kaikkien keho ei toimi teidän aikataulujen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niissä ruokaohjelmissa ei ole hyvin vaihtoehtoja näille omasta halusta eritavalla syöville. Löytyy kasvis, gluteeniton, maidoton, ym. Jokainen yksittäinen on kirjattava erikseen, vie aikaa ja maksaa yllättävän paljon per kirjattu raaka-aine. Osastoilla osa raaka-aineista tulee keskuskeittiöltä, osa osaston jääkaapista. Sinne ei tilata sokerittomia jugurtteja, täysruisleipää,  ym, muutamia perustuotteita. Omia eväitä voi ottaa mukaan, jos säilyvät huoneenlämmössä, tätä suosittelen. 

On äärimmäisen turhauttavaa kuunnella jonkun ruoka monologia, kun toisessa huoneessa syöpäkivuista kärsivä odottaa sua tuomaan kipulääkettä.

Sairaalaruokaa valmistavat ammattilaiset. Voisi ajatella, että heiltä saisi odottaa tuollaisten asioiden hallitsemista, ja sairaalaruoalta sitä, että se on terveyttä edistävää.

Vierailija
64/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten oma sarjansa ovat nämä, jotka ovat allergisia vaikka mille. Kirjaat ne ruokakortille ohjelmaan. Lounaalla on jälkiruokana perusruokaa syöville suklaaleivos. Moniallergikolle tulee kiisseliä. Jumalaton valitus, kuinka hänellekin kuuluisi suklaaleivos, kyllä se pystytään tekemään ilman sokeria, vehnäjauhoja, kanamunaa ja suklaata. Suurinpiirtein itkupotkuraivarit huoneessa. Tämä vaatii käytöksellään  hoitajan huomion, vaatii selityksiä. Kun syöttämään odottaa muutama potilas tätä hoitajaa, jotka eivät saa itse syötyä. Mielellään vielä, kun ruoka on lämmin.

Miksi sairaalassa tarjotaan jälkiruokaa? Kukaan ei tarvitse jäkiruokaa ravitsemuksellisesti. Yleensä päinvastoin.

Miksi veronmaksajien täytyy osallistua herkuttelun tukemiseen. En ole omassa elämässä syönyt jälkiruokaa juuri koskaan, hengissä ollaan.

Vierailija
65/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niissä ruokaohjelmissa ei ole hyvin vaihtoehtoja näille omasta halusta eritavalla syöville. Löytyy kasvis, gluteeniton, maidoton, ym. Jokainen yksittäinen on kirjattava erikseen, vie aikaa ja maksaa yllättävän paljon per kirjattu raaka-aine. Osastoilla osa raaka-aineista tulee keskuskeittiöltä, osa osaston jääkaapista. Sinne ei tilata sokerittomia jugurtteja, täysruisleipää,  ym, muutamia perustuotteita. Omia eväitä voi ottaa mukaan, jos säilyvät huoneenlämmössä, tätä suosittelen. 

On äärimmäisen turhauttavaa kuunnella jonkun ruoka monologia, kun toisessa huoneessa syöpäkivuista kärsivä odottaa sua tuomaan kipulääkettä.

Sairaalaruokaa valmistavat ammattilaiset. Voisi ajatella, että heiltä saisi odottaa tuollaisten asioiden hallitsemista, ja sairaalaruoalta sitä, että se on terveyttä edistävää.

Kyllä meillä voi tilata vaikka ruisleipää ja maustamatonta jogurttia. Mielestäni hoitajille pitäisi koulutuksessa antaa edes alkeellinen ravitsemustietous. Ihan päivittäin tulee tapauksia, että tilataan väärää: maidotonta laktoosittoman asemasta tms. Sitten niitä pähkäillään keittiöllä turhaan, tehdään turhaan ja lopulta selviää soittamalla, ettei hoitaja edes osaa erottaa näitä. Varmaan säästäisi myös aikaa toisessa päässä, jos tietäisi mitä ylipäätään pitää tilata. 

Vierailija
66/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa kitinää tyypiltä, joka on rasvoittanut itsensä leikkauskuntoon. Tämän on tietysti valtio maksanut. 

Syöt just mitä tarjotaan tai olet syömättä. Ei lihavuusleikkaus mitenkään laatua rajoita, vaan määrää. 

Niin just. Jos haluaa syödä perusterveellisesti, ei tartte kitistä jos on ennenkin syönyt moskaa. Eiku..tarviihan sen jos se ei halua huonoa oloa.

Lihavuusleikattu voi syödä vaikka viinerin tai lihiksen, koska ei se tarvi ravintoaineita. Eiku..Sehän tarvii terveellistä, koska mahalaukkuun ei mahdu paljon mitään.

Ja sairaaloissa, kouluissa ja vanhainkodeissa tarjotasn terveellistä, hyvää ruokaa..Eiku se oliki halpaa ruokaa.

Olipa asiantunteva kommentti.Eiku..Sehän olikin tietämätön ja pahantahtoinen. Keskisormi.

Todellakin voi syödä sairaalassaolon ajan "moskaa". Ja kyse ei ole edes siitä. Ihan perusterveellistä ruokaa kaikki ateriat ovat. Jälkkärin ja välipalapullan voi olla ottamatta. 

Tunnetko itsesi voimaantuneeksi tällä virtuaalisella keskisormen näyttämisellä? En näytä takaisin. 

Olennaista, että kymmenien kilojen ylipaino ei tule tuosta vain viikoissa. Ap on mässännyt työttömyyskorvauksensa "moskaan" ja nyt tulee vaatimaan, että sairaalassa pitäisi olla juuri hänen pirtaansa sopivaa ruokaa. Pyytäköön jonkun kaverin (puolisoa ja lapsia tuskin tällä on) tuomaan niitä sopivia luomusoseita sitten. 

Vierailija
67/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh halusi vittuilla. Raportilla kutsui sinua todennäköisesti venäläiseksi kuulantyöntäjäksi terv. Hoitaja

Vierailija
68/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä voi tilata vaikka ruisleipää ja maustamatonta jogurttia. Mielestäni hoitajille pitäisi koulutuksessa antaa edes alkeellinen ravitsemustietous. Ihan päivittäin tulee tapauksia, että tilataan väärää: maidotonta laktoosittoman asemasta tms. Sitten niitä pähkäillään keittiöllä turhaan, tehdään turhaan ja lopulta selviää soittamalla, ettei hoitaja edes osaa erottaa näitä. Varmaan säästäisi myös aikaa toisessa päässä, jos tietäisi mitä ylipäätään pitää tilata. 

Siellä osastolla on vähän muuta pohdittavaa, kun nämä sinulle työssäsi isoimmat ongelmat. Teet vaan sen maidottoman, hyvin yksinkertaista, kun kerta niin helppoa. Mua kuormittaa ne soittelut ja tivaamiset. Kun kerta on helppo saada kaikkea niin miksi ihmeessä kyselet perään?!!

Vierailija
69/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ollut tietämättömyydestä vaan suhtautumisesta valitukseesi ja sen suhteuttamisesta maailman nälkäänäkeviin.

Missä kohtaa valitin? Hän itse kysyi onko erityisruokavalioita. Ja syön kasvispainotteisesti. Se säästää luontoa ja tunnetusti nälkäänäkeville olisi hyvä jos KAIKKI ihmiset söisivät mahdollisimman paljon kasviksia roskaruoan sijaan. Juuri länsimainen, lihottava ruokavalio on pahinta ja vie paljon energiaa tuottaa. Minun ruokavalioni juuri edesauttaa luonnonvarojen säästämisen nälkäänäkeville.

Olet täysin väärässä. Syökää ihmiset enemmän kasviksia!

Jos kaikki söisivät kasvisruokaa, pitäisi peltoalaa lisätä lähes määrättömästi. Ihminen on sekasyöjä, mutta kukin ottakoon lautaselleen haluamansa kenenkään muun siihen puuttumatta - paitsi jos kysymyksessä ovat terveydelliset näkökohdat. Kasvisruuassa on se ikävä puoli, että se ei sovi heille, joilla on ärtynyt paksusuoli.

Vierailija
70/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän sairaalassa ei laitohuolto tilaa, myös ruokaa jakamassa pitää olla yksi hoitaja. Vaikka samasta kortista luemme nimen ja potilaspaikan. Tämäkin on pois hoitotyöstä, ei ehditä syöttää lämpimänä tai auttaa istumaan tuolille potilasta vaan jää istumaan vuoteenreunalle. Pitkään hoidossa olevien osalta ymmärrän ruokatoiveet, en muutamia päiviä osastolla olevien, näitä suurinosa. Työskentelen sairaalassa.

Niinkun tuolla joku jo sanoi, pari päivää syömällä sopimattomia asioita jotkut saa joo autopian, migreenin yms. Kaikkien keho ei toimi teidän aikataulujen mukaan.

Sitten saa? Autopian :D

Miksi muiden toisten nirsoilut (hui kauheeta migreeni) rahoittaa. Ostakoot sitten sinne omat ruokansa. Sen on kehon toimittavat sairaalan aikataulujen mukaan tai saa olla toimimatta. Hyvä asia ympäristölle, jos jälkimmäinen pelaa. 

Vierailija
71/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa sairaanhoitajista on läskejä ja ne suojelee niitä höttöhiilareita kuin rakastajaansa. 

Ovatko? Viimeksi kun olin sairaalassa, en nähnyt ainoatakaan ylipainoista hoitajaa. Eikä kenenkään paino ole sinun asiasi, pidä huolta omastasi.

Vierailija
72/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pihalla ravitsemuksesta olet sinä ap ollut viisi vuotta sitten kun lihavuusleikkauksen itsellesi hommasit?

Vierailija
73/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän sh n joka oli sanonut just raiskatulle naiselle kahden kesken: -No onko se niin vaikeaa antautua kenellekään?

Siis jotkut noista kuuluisivat linnaan.

Niin, ne raiskaajat kuuluvat vankilaan, ja mikäli joku hoitaja on todella sanonut noin, hänestä voi tehdä valituksen ylemmälle.

Vierailija
74/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen lihavuusleikattu, enkä pysty syömään mitään höttöä, vaaleaa leipää, pastaa, makeaa jne, mutta ei kai sairaalassa sellaista tarjotakaan"

Sairaalaruoka ei ole mitään muuta kuin höttöä, kokemusta on.

Vierailija
75/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Symppaan aloittajaa kirjoitti:

Olen tosiaan kasvanut höttöhiilareita ja roskaruokaa välttelevässä, kasviksia ja lautasmallia suosivassa perheessä. Makuni on lapsesta asti siten tottunut sellaiseen. En esim tykkää maustetuista jogurteista yhtään, vaan ostan makeuttamattomia ja lisään itse pakastemarjoja ja hedelmiä, ettei ala ällöttää. Läheiseni eivät ole tottuneet samaan ja jos he laittavat ruoaksi vaikka pelkkää lihaa ja riisiä, alan vaistomaisesti etsiskellä kasvislisäkettä siihen ja saatan kuoria sit jotain porkkanaa, tai vedän hedelmää jälkkäriksi, jos en ehdi/jaksa vääntää salaatteja tai muita.

Monet kaverini aina ihmettelevät, kun osasta esim. täysjyväriisit ja sokerittomat ruoat ovat kuivia ja pahoja. Myös kaupoissa huomaa, että terveellisten tuotteiden etsintään pitää nähdä vaivaa, sillä normaalit ihmiset  mieluummin kuluttavat runsassokerisia myslejä, hilloja ja mehuja ja siksi niitä on enemmän tarjolla. Rasvaa lisätään myös tekemään ruoasta paremman makuista.

Olen saanut paljon palautetta siitä, miten voin syödä niin mauttomia ruokia, vaikka herkuttelen mielelläni. Laitosrahkat ovat ällömakeita, mutta itse tehty puolukkakermarahka, jossa sokeria on maltillisesti, sulaa suuhun. Tässä kohtaa kirjoitustani en kyllä tiedä itkeäkö vai nauraa sillä tajuan itsekin, että porkkanoineen ja puolukoineen tämä saattaa kuulostaa monista jopa provolta tai trollilta, niin paljon ruokavalioni poikkeaa "keskiverrosta". Olen kuitenkin superkiitollinen, että vanhempani aikanaan totuttivat minut tällaiseen. Yhdistelmä on varmaan vaatimattomasti eläneiden suurten ikäluokkien "pitää säästää, joten joka päivä ei ole herkkupäivä, napostelu on turhaa" ja "marjat, oman maan vihannekset, ruisleipä ja peruna"  yhdistettynä 70-luvun hippivaikutteisiin "kasvissyöntiäkin voisi kokeilla". Heillä on ollut myös hoitoala- ja kotitaloustaustaa, joten ehkä siksi ruoan terveellisyys on kiinnostanut. Vaikea sanoa, mutta olen iloinen. On helpompi sopeutua "ankeisiin" ruokavaliosuosituksiin, kun ei ole muuhun koskaan tottunutkaan.

Mutta yhteiskunta ja sosiaaliset piirit eivät tue tämän kaltaista syömistä. Alkoholia ja virvoitusjuomia suositaan kovasti, kehutaan, miten rasva, sokeri ja suola tekevät ruoista hyviä ja "terveellisen" välipalapatukan pitää olla suklaan makuinen, jotta joku sellaisen ostaisi. Arkikahvi ei kelpaa enää siltennään vähäkalorisena, vaan siitä pitää tehdä trendikkäästi sokeroitu kermainen latte. Vuosikymmeniä sitten itse tehty hedelmäsalaatti jälkkärinä on ollut jotain hienoa ja kelvannut myös ravintolassa. Nykyisin sellaiselle naurettaisiin, ehkä itsekin hymähtäisin.

Teen itse tavallisia kala- liha ja kasvisruokia ja välillä käytän lihankorvikkeita, katson vain että puolet annoksesta tulisi kasviksia, joka ruoan sisällä tai lisukkeena, rasvaa olisi maltilla ja hiilarit täysjyvää. Kermainen lohikeitto on juhlavampaa ruokaa, arkena menee vesiliemellä. Valkoista riisiä syön, jos herkuttelen ravintolassa, kotona arkena täysjyvää. Normiarjessa syön täysjyväruisleipää, jos tahdon herkutella ja tulee vieraita, hankin vehnäistä.  Kavereiden kanssa tai "juhlapäivinä" syön iloisesti karkkeja, suklaata, sipsejä, alkoholia, rasvaisia ruokia, mutta arkena itsekseni yritän keksiä muita herkuttelumuotoja.

Ajatteletko, että vuodatuksesi kiinnosti ketään? 

Ihan hienoa, että ruokavaliosi on kunnossa. Miten se aiheeseen liittyi?

Vierailija
76/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitsut tuppaa olemaan aika usein töykeitä moukkia. 

Kummallista, en ole tavannut ainoatakaan!

Vierailija
77/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön kaikkea. Tärkeintä on syödä tarpeeksi monipuolisesti. Minulla ei tule huono olo mistään syömisestä ja aina olen ollut normaalipainoinen/hoikka. Kysyisin samalla tavalla kuin se hoitaja, koska minun ei ole tarvinnut kerätä mitään nounou-listaa ruokien suhteen.

Itsepähän olet ap syönyt itsesi pilalle ja nyt luulet, että sun uniikki ruokavaliosi olisi se ainoa oikea.

Vierailija
78/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Symppaan aloittajaa kirjoitti:

Mitä ihmettä sä selität? Ihan normaalia ruokaa täysjyväviljat, pähkinät, kasvikset sun muut on. Mä ainakin syön reippaasti kasviksia, leipä on ruista, riisi tummaa jne ja ihan normaalina olen ruokavaliona pitänyt. Tietenkin silloin tällöin (harvemmin) kohtuudella jotain epäterveellisempää.

Luuletko oikeasti, että suurin osa ihmisistä syö pelkästään valkosta riisiä, -pastaa ja -leipää. Sokeroituja jogurtteja, myslejä ja välipalapatukoita ja jättää kasvikset syömättä. Sun ruokavalio on ihan normaali, haluat nostaa vaan itseäs jalustalle.

Vierailija
79/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa surkea provo,lh-leikatuilla ei ole 50cm viiltoja missään.

Vierailija
80/82 |
29.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä osastolla on vähän muuta pohdittavaa, kun nämä sinulle työssäsi isoimmat ongelmat. Teet vaan sen maidottoman, hyvin yksinkertaista, kun kerta niin helppoa. Mua kuormittaa ne soittelut ja tivaamiset. Kun kerta on helppo saada kaikkea niin miksi ihmeessä kyselet perään?!!

Anteeksi? Siis kuvitteletko sinä, että sairaalan keittiöllä tuhansien päiväannosten teossa, jaossa, suunnittelussa, astiahuollossa, tuotetilauksissa jne on ainoa työ se maidottoman valmistaminen? Kun ne virheet ja väärät tilaukset kertautuvat moneen kertaan ja päivittäin niin ei puhuta enää yksittäisistä annoksista. Kun niitä turhia tilauksia tulee niin ne kuormittaa myös astiahuoltoa. Toistan, puhutaan tuhansista annoksista päivittäin mitä keittiön läpi menee. Jos opettelisitte ravitsemuksen alkeet niin keittiöltä ei tarvitsisi soitella perään. Se ruokajako nyt vaan sattuu kuulumaan (yleensä) myös sinun työhön.