Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli suurta luksusta sinulle lapsena?

Vierailija
28.03.2021 |

Tuli mieleen tuosta köyhäilyketjusta.

Mikä - nykyään todennäköisesti paljon tavallisempi - asia oli sinulle suurta luksusta lapsuudessa? Ja siis nimenomaan omakohtaisesti, eli mistä luksuksesta pääsit nauttimaan vain harvoin, jos ikinä?

Kommentit (2747)

Vierailija
2741/2747 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sai tehdä jotain äidin tai  isän kanssa kaksin niin, että vanhemman huomio oli  kiinnitetty yksin minuun. Vanhemmilla oli työnsä ja ja meitä lapsia oli monta, joten ei siinä ehditty hirveän usein antamaan huomiota vain yhdelle lapselle kerrallaan niin, että vain tämä sai vanhemman jakamattoman huomion. Varsinkin, kun olen sisarukssarjan vanhimmasta päästä, niin vanhemmilla ei ollut enää hirveästi aikaa huomioida vain minua enää siihen aikaan jolloin minulla alkaa olemaan muistoja lapsuudesta.

Vierailija
2742/2747 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ommellut vaatteet vanhoista korjaten, olisiko nyt "luksusta"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2743/2747 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma huone olisi ollut. Vanhempani saivat aikoinaan halvalla vuokralle Kontulasta vakuutusyhtiön vuokra-asunnon, eivätkä sitten halunneet lähteä sieltä ikinä, vaikka se oli liian pieni neljälle. Niinpä he sitten laittoivat yhteen huoneeseen lastulevystä väliseinän, eli minulla ei ollut omaa ovea eikä siten juurikaan yksityisyyttä. Aikuistuttuani nautin kovasti siitä, että oli oma asunto.

Vierailija
2744/2747 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkujen tykönä vierailu ja kun he vierailivat meillä. 

Vierailija
2745/2747 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä selvinpäin.

Vierailija
2746/2747 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden vuoden iltana haettiin nakarilta Lihapiirakat kahdella nakilla!

Se oli juhlaa. 

Vierailija
2747/2747 |
14.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaa katsella oven välistä äidin ja isän tuhmailuja. Se isän nautinto ku sai äitiä 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi