Mies veti raivarit kun ei "saanut" lähteä pyörälenkille.
Meillä on siis 6 kk vauva. Minä olen kotona ja hoidan vauvaa, mies tekee etänä töitä. Koko työpäivän minä luonnollisesti hoidan vauvan, mutta myös passaan miestä (ruoat jne.)
Mies on käynyt töidensä päälle pyöräilemässä nyt päivittäin. Tekee tunnin parin lenkkejä. Ilmoittaa siis vaan lähtevänsä ja painaa ulos. Tänään mä sanoin, että et mene, mä haluan lepoa ja käydä yksin lenkillä. Olen uupunut ja koen epäreiluksi tän järjestelmän, missä mulla ei oo vastaavaa vapautta vain ilmottaa lähteväni.
Mies pimahti täysin. 34-vuotias korkeakoulutettu mies kiukutteli ja maukui kui nälkäinen taapero tai teinipoika. Asetelma oli kuin miten minä kalkkismutsi en päästä häntä pitämään hauskaa, ei lainkaan missä kaksi aikuista jakaa yhteistä vastuuta. Sössötti miten hänen mielenterveytensä vaatii liikuntaa ja miksi mä en voi ottaa vaunuja mukaan. Ehdotin, että no mennään vuorotellen. Ei käy kun hänen oli päästävä _heti_.
En jaksa tätä. Ero mielessä joka päivä. En ymmärrä miten voi täysin eri mies kuoriutua ukosta joka oli itse se kovempi vauvakuumeilija.
Kommentit (699)
Vierailija kirjoitti:
726 kirjoitti:
MIEHESI ON SPANDEX PELLE
PYÖRÄILEE AUTOTIELLÄ VAIKKA PYÖRÄTIE VIERESSÄ
JÄTÄ SE PELLE HETI!!!!!!
Etkö pääse autolla ohi vai mikä kiukuttaa? Pyörätiellä on koiran omistajan virittämät fleksiansat, kävelijät haahuilevat miten sattuu, niin pyörätie ei ole enää turvallinen paikka pyöräilijälle. Nimimerkillä mummiksella ajelen
No ei oo kyl turvallinen. Pitäis ajaa keskellä pyörätietä kun kävelijät menee koirien kanssa vasemmalla ja oikealla sit välillä vallannu koko tien et saa ajaa välistä.
Mut yleensä keskellä pyörätietä on ollut turvallisinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan ensin: lopeta lounaan laittaminen miehelle. Tai ylipäätään ruuan, kai aikuinen mies itse osaa ateriansa valmistaa. Sinä olet kotona vauvan takia, et miehen.
Toiseksi opettele sanomaan miehen menoille hyvin rauhallisesti, että aha. Anna miehen mennä ja harrastaa, mutta älä mahdollista siitä mitään. Ei siis puhtaita vaatteita jne. Aikuinen mies osaa itse huolehtia tavaroistaan.
Vastaavasti miehen tultua kotiin ojenna vauva hänelle ja sano heippa. Sen enempiä kertomatta, mihin olet menossa. Puhelimeen et vastaa, isä pärjää kyllä vauvan kanssa. Palattuasi et kysele, miten meni tms., vaan menet suihkuun(jos kävit lenkillä) ja jos vauva huutaa, sano miehelle, että vaihda vaippa/anna ruokaa - mikä sillä lapsella nyt hätänä onkin.
Miehelle on itsestäänselvää mennä, myös sinä voit tehdä saman valinnan.
Hyvä vinkki!
Mies: katsokaa että teidän rahanne eivät päädy naisten käsiin.
- Maksakaa vain oma osanne asunnosta,
- nainen ei tarvittse autoa mihinkään, menkööt julkisilla.
- 50% lapsen kuluista kuuluu teille, ei euroakaan enempää, kuitit kaikesta.
Isona miehenä osaatte käydä kaupassa. Ostakaa vain itsellenne ja sitten niitä pilttejä.
alanuolista päätellen naista harmittaa miehen rahojen menettäminen.
Yllättävää, not.
No anna käydä lenkillä, ja sitten hoitaa tyytyväiseä vauvaa koko loppuillan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan ensin: lopeta lounaan laittaminen miehelle. Tai ylipäätään ruuan, kai aikuinen mies itse osaa ateriansa valmistaa. Sinä olet kotona vauvan takia, et miehen.
Toiseksi opettele sanomaan miehen menoille hyvin rauhallisesti, että aha. Anna miehen mennä ja harrastaa, mutta älä mahdollista siitä mitään. Ei siis puhtaita vaatteita jne. Aikuinen mies osaa itse huolehtia tavaroistaan.
Vastaavasti miehen tultua kotiin ojenna vauva hänelle ja sano heippa. Sen enempiä kertomatta, mihin olet menossa. Puhelimeen et vastaa, isä pärjää kyllä vauvan kanssa. Palattuasi et kysele, miten meni tms., vaan menet suihkuun(jos kävit lenkillä) ja jos vauva huutaa, sano miehelle, että vaihda vaippa/anna ruokaa - mikä sillä lapsella nyt hätänä onkin.
Hyvä vinkki!
Isona miehenä osaatte käydä kaupassa. Ostakaa vain itsellenne ja sitten niitä pilttejä.
alanuolista päätellen naista harmittaa miehen rahojen menettäminen.
Yllättävää, not.
Alanuoli tuli siitä, että listauksesi on vain typerä. Unohdit esimerkiksi kirjoittaa, mitä yhteistä tekemistä isällä on lapsensa kanssa.
Miksi h@lv.. joku passaa tuollaista miestä?
Vierailija kirjoitti:
Yksikään mies ei suoraan töistä jaksa lähteä kahden tunnin lenkille.
Selvis että pyöräili työkaverinsa kanssa, rakastuivat. Jätti apn ja vauvan.
Kaksi onnellista avioliittoa ja kolme lasta vääntäneenä tulen kiertoksille. Ekasta leski, nyt uudessa avioliitossa.
1.Lohdutus. Vauva kasvaa, tilanne helpottaa. Tsempillä.
2. Älä edes mieti eroa. Liikkuva mies viedään saman tien ja olet yksin vauvan kanssa. Tässä jäitä hattuun.
3. Anna mennä lenkille. Moni rukoilee, että sohvan läskikaljamooses menisi johonkin joskus.
4. Kerro, että arvostat hänen liikkumistaan. Liikkuvat ovat joskus vähän itsekkäitä ja se vain kuuluu asiaan.
5. Ota vauva vaunuun ja lähde aamulla jonnekin. Vaikka bussilla tms. Vaavi mukaan ja menoksi.
6. Neuvottele omaa aikaa. Etätyö on viheliäistä ja siitä haluaa edes hetkeksi pois - ite teen-joten ymmärrä.
7. Tsempillä. Päätä olla onnellinen. Lapsi, mies ja terveys. Heittäydy kiitolliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vinkki!
Mies asuu mun asunnossa. Mulla on auto eikä naisilta ole kielletty auton omistaminen. Lapsen kulut hoitaa huoltaja jos toinen ei siihen kykene velvollisuus siitä on toisella 100%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä vinkki!
Tällainen mies ei tarvitse parisuhdetta. Haluaa selvästi elää yksin laskemassa kuittejaan. Säästyneet pennoset voi käyttää maksullisiin. Säästyy samalla joku nainen pahalta harha-askeleelta ja lapset kehnoilta geeneiltä.
Ihmeesti vaan pari suhde menee kivikaudelle kun vauva tulee. Vaimo hoitaa vauvan ja kodin, mies käy töissä kodin ulkopuolella. Taas kun vaimo menee töihin niin mies odottaa kuitenkin samaa palvelua ja tukea. Ymmärrän täysin miksi naiset eivät lapsia enää tee. Sitten tullaan vauvalle narisemaan kun akka pihtaa.
AP, olen pahoillani.
Miehen raivostuminen lenkistä kuulosti oudolta. Raivostui, kun ei päässyt sovituille treffeille, ei siksi ettei päässyt lenkille.
Törkykasa. On ikävää että miehet voivat painaa peruuta nappia, kun lapsiperhearki ei huvitakaan. Naisilta se ei onnistu.
Ap, on aika tyhmää "ilmoittaa" mitään jos perheessä on niinkin iso asia kuin uusi vauva. Asioista voi keskustella mutta ei ilmoittaa.
Lukekaa noita kommentteja! Mies POLKEE työkaveria! Nytkin työkaverinsa MÖKILLÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vuorottelu on hyvä ehdotus. Ei kannata kieltää toiselta, vaan esittää rakentavasti, että molemmat pääsee. Arki yhdessä vaatii molemmilta työstämistä toisen eteen.
Eli se on ihan ok että mies vain ilmoittaa ja häipyy eikä ole mitenkään rakentava, mutta naisen pitää sovitella ja neuvotella ja olla kiva ja joustava, koska parisuhteessa pitää tehdä asioita toisen eteen? Just.
Olen kiltti ja huolehtivainen mies, joka hoitaa aina oman leiviskänsä muut huomioiden.
Minä olen kuitenkin yksin vuodesta toiseen, kun AP:t valikoivat mieluummin itsekkäitä miehiä. Kai ulkonäkö tai joku muu vastaava ratkaisi jälleen aloittajankin valinnassa.
Hyvää kesää kaikille yksin tai yhdessä!
Vierailija kirjoitti:
Ihmeesti vaan pari suhde menee kivikaudelle kun vauva tulee. Vaimo hoitaa vauvan ja kodin, mies käy töissä kodin ulkopuolella. Taas kun vaimo menee töihin niin mies odottaa kuitenkin samaa palvelua ja tukea. Ymmärrän täysin miksi naiset eivät lapsia enää tee. Sitten tullaan vauvalle narisemaan kun akka pihtaa.
Kyllähän toi on melko paljon kiinni siitä parisuhteesta. Jos se on alkujaankin tasa-arvoinen en kyllä löydä syytä miksi noin kävisi. Toki naisia tunteet ohjaa enemmän kun miehiä ja he helposti ihastuessaan ja rakastuessaan ei välitä siitä onko suhde tasa-arvoinen, sitä rakasta miestä kun on niin ihana passata.
Vierailija kirjoitti:
Ja p0skat menee. Jos on yhtään oikeaa materiaalia niin vaimo menee saman tien miehen sukulaisuussuhteita pitkin tonteille ja kalenterihin niin että kaikki on yhtäkkiä hänen vauvansa hoitamista varten ja lähisukulaisetkin suunnilleen savustetaan omista kodeistaan ulos koska kätevämpää tälle äipälle että kiinteistö on hänen omaa käyttöä varten. Nähty. Turha tulla väittämään vastaan. Ehdottaisin jotain varjonobelia tälle muijalle jos kehtaisin.
Ap! Illalla en voinut vastata, kun kello tuli 23. Mutta: hienoa, että sinulla on ystävä, joka tukee ja auttaa. Nyt korkki kiinni, viinit pois. Viinhuurut ei tähän tuskaan auta ja pahimmassa tapauksessa joku käyttää niitä sua vastaan, kun lapsenhuolto- ym sovitaan. Hanki kunnollista oikeudellista apua, että saat asianmukaisesti sen, mikä sinulle kuuluu avioerossa ja lapsi kunnon elatuksen. Hanki kriisi- ja keskustelupua.
En käsitä, miten kukaan mies voi noin tehdä lapselleen ja lapsensa äidille. Vaikka kuinka rakkaus äitiin loppuisi. Ehkä tähän joku mies voisi kommentoida.
Tässä on se ongelma, että iso osa kommentoijista ei itse ole vetänyt läpi ensimmäistäkään onnellista avioliittoa with Kids.
Sen nyt vain huomaa. Älä seuraa heitä. Mene vaikka neuvolaan juttelemaan ammattilaisen kanssa. Elämä ei lupaa sen enempää kuin lapsi, mies ja terveys. Se on tietty huippu tässä maailmassa.
Vauva kasvaa.
Maria Nordin on tässä oikeassa : kiitollisuus on tietty avain. Sen jälkeen on rennompi neuvottelemaan.
Ei jestas tuollaisia tunnevammaisia äitejäkin... Ottaisin häneenkin mahdollisimman paljon etäisyyttä.