Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies veti raivarit kun ei "saanut" lähteä pyörälenkille.

Vierailija
28.03.2021 |

Meillä on siis 6 kk vauva. Minä olen kotona ja hoidan vauvaa, mies tekee etänä töitä. Koko työpäivän minä luonnollisesti hoidan vauvan, mutta myös passaan miestä (ruoat jne.)

Mies on käynyt töidensä päälle pyöräilemässä nyt päivittäin. Tekee tunnin parin lenkkejä. Ilmoittaa siis vaan lähtevänsä ja painaa ulos. Tänään mä sanoin, että et mene, mä haluan lepoa ja käydä yksin lenkillä. Olen uupunut ja koen epäreiluksi tän järjestelmän, missä mulla ei oo vastaavaa vapautta vain ilmottaa lähteväni.

Mies pimahti täysin. 34-vuotias korkeakoulutettu mies kiukutteli ja maukui kui nälkäinen taapero tai teinipoika. Asetelma oli kuin miten minä kalkkismutsi en päästä häntä pitämään hauskaa, ei lainkaan missä kaksi aikuista jakaa yhteistä vastuuta. Sössötti miten hänen mielenterveytensä vaatii liikuntaa ja miksi mä en voi ottaa vaunuja mukaan. Ehdotin, että no mennään vuorotellen. Ei käy kun hänen oli päästävä _heti_.

En jaksa tätä. Ero mielessä joka päivä. En ymmärrä miten voi täysin eri mies kuoriutua ukosta joka oli itse se kovempi vauvakuumeilija.

Kommentit (699)

Vierailija
201/699 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kysy mieheltä moneltako hänen työpäivänsä päättyy. Jos hän vastaa klo 17, hilaa vauva hänen työpöytänsä viereen klo 17 ja lähde lenkille. Toimi siis samoin, kun mies toimii. Olet pari tuntia poissa. Jos hän valittaa sinulle kotiin palattuasi, sano, että mielenterveytesi vaatii lenkkeilyä.

Oikeasti kumpikaan teistä ei ymmärrä täysin toista, koska ei elä toisen elämää. Meillä tilanne helpottui siinä kohtaa, kun olin ihan loppu ja mies ehdotti jäämistä hoitovapaalle. Minä jatkoin opintojani ja hän oli kahden alle 3-vuotiaan kanssa kotona 5kk. Täytyy sanoa, että roolit vaihtuivat täysin päittäin ja sen jälkeen olemme ymmärtäneet toisiamme ja kotityöt + lastenhoito on jaettu tasan.

Eihän tuossa ole mitään järkeä.. Kun toiselta loppuu työvuoro, niin lykättäisiin vauva heti vastuulle. Tietämättä siitä, mitä mies nyt työkseen tekee, se voi olla varsin raskasta ajattelua vaativaa työtä, josta tarvitsee hetken irtatautumisen. Ennen koronaa se irtautuminen tapahtui mm. työmatkan muodossa (esim. työmatkaliikuntana), mutta nyt etätyöaikana pitäisikin olla valmis heti toiseen rooliin.

Miksi ap ei ole sopinut järjestelyistä miehensä kanssa etukäteen, kun tietää, että miehen rutiiniin kuuluu irtiotto työpäivän päätteeksi lenkkeilemällä? Mies saa rentoutua työpäivänsä jälkeen käymällä lenkillä, jonka jälkeen voi viettää illan lapsen kanssa ja ap käy lenkillä. Eikai tuosta nyt olisi niin sopia etukäteen?? Eri asia kuin ilmoittaa ”et muuten lähde, mä lähden nyt”, tässä ei ole mitään järkeä, pikemminkin kiusantekoa toiselle, kun tietää toisen rutiinit.

Miksi ap ei käy rattaiden kanssa ulkoilemassa? Vaan kertoo, ettei se käy hänelle.

Jos et halua laittaa päivän aikana ruokaa, eli ilmeisesti ap ei itsekään syö ruokaa kuin vasta illalla, niin ilmoita tästä miehellesi - eiköhän hän osaa tilata lounaansa kotiin, ennen varmaan söi töissä lounaan, joten mikään ei muutu…

Vierailija
202/699 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP. mikä vaivaa, miehes halus mennä "tapaamaan" naapurin Lissua. siellä vasta ajellaankin.

ajetaan oikein tandemilla lissu ,läski ja mä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/699 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, kysy mieheltä moneltako hänen työpäivänsä päättyy. Jos hän vastaa klo 17, hilaa vauva hänen työpöytänsä viereen klo 17 ja lähde lenkille. Toimi siis samoin, kun mies toimii. Olet pari tuntia poissa. Jos hän valittaa sinulle kotiin palattuasi, sano, että mielenterveytesi vaatii lenkkeilyä.

Oikeasti kumpikaan teistä ei ymmärrä täysin toista, koska ei elä toisen elämää. Meillä tilanne helpottui siinä kohtaa, kun olin ihan loppu ja mies ehdotti jäämistä hoitovapaalle. Minä jatkoin opintojani ja hän oli kahden alle 3-vuotiaan kanssa kotona 5kk. Täytyy sanoa, että roolit vaihtuivat täysin päittäin ja sen jälkeen olemme ymmärtäneet toisiamme ja kotityöt + lastenhoito on jaettu tasan.

Eihän tuossa ole mitään järkeä.. Kun toiselta loppuu työvuoro, niin lykättäisiin vauva heti vastuulle. Tietämättä siitä, mitä mies nyt työkseen tekee, se voi olla varsin raskasta ajattelua vaativaa työtä, josta tarvitsee hetken irtatautumisen. Ennen koronaa se irtautuminen tapahtui mm. työmatkan muodossa (esim. työmatkaliikuntana), mutta nyt etätyöaikana pitäisikin olla valmis heti toiseen rooliin.

Miksi ap ei ole sopinut järjestelyistä miehensä kanssa etukäteen, kun tietää, että miehen rutiiniin kuuluu irtiotto työpäivän päätteeksi lenkkeilemällä? Mies saa rentoutua työpäivänsä jälkeen käymällä lenkillä, jonka jälkeen voi viettää illan lapsen kanssa ja ap käy lenkillä. Eikai tuosta nyt olisi niin sopia etukäteen?? Eri asia kuin ilmoittaa ”et muuten lähde, mä lähden nyt”, tässä ei ole mitään järkeä, pikemminkin kiusantekoa toiselle, kun tietää toisen rutiinit.

Miksi ap ei käy rattaiden kanssa ulkoilemassa? Vaan kertoo, ettei se käy hänelle.

Jos et halua laittaa päivän aikana ruokaa, eli ilmeisesti ap ei itsekään syö ruokaa kuin vasta illalla, niin ilmoita tästä miehellesi - eiköhän hän osaa tilata lounaansa kotiin, ennen varmaan söi töissä lounaan, joten mikään ei muutu…

Ap tosiaan oli kohtuuton, kun yritti estää miehen rentoutumisen työpäivän jälkeen. Kyllä puolivuotiaan isälläkin on jotain oikeuksia. Kuten käydä työkaverin kanssa pyörälenkillä ja vähän nusauttamassa. Lukemaan ap:n eilinen tilannepäivitys, pliis.

Vierailija
204/699 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan ensin: lopeta lounaan laittaminen miehelle. Tai ylipäätään ruuan, kai aikuinen mies itse osaa ateriansa valmistaa. Sinä olet kotona vauvan takia, et miehen.

Toiseksi opettele sanomaan miehen menoille hyvin  rauhallisesti, että aha. Anna miehen mennä ja harrastaa, mutta älä mahdollista siitä mitään. Ei siis puhtaita vaatteita jne. Aikuinen mies osaa itse huolehtia tavaroistaan.

Vastaavasti miehen tultua kotiin ojenna vauva hänelle ja sano heippa. Sen enempiä kertomatta, mihin olet menossa. Puhelimeen et vastaa, isä pärjää kyllä vauvan kanssa. Palattuasi et kysele, miten meni tms., vaan menet suihkuun(jos kävit lenkillä) ja jos vauva huutaa, sano miehelle, että vaihda vaippa/anna ruokaa - mikä sillä lapsella nyt hätänä onkin.

Miehelle on itsestäänselvää mennä, myös sinä voit tehdä saman valinnan.

Hyvä vinkki!

Mies: katsokaa että teidän rahanne eivät päädy naisten käsiin.

- Maksakaa vain oma osanne asunnosta,

- nainen ei tarvittse autoa mihinkään, menkööt julkisilla.

- 50% lapsen kuluista kuuluu teille, ei euroakaan enempää, kuitit kaikesta.

Isona miehenä osaatte käydä kaupassa. Ostakaa vain itsellenne ja sitten niitä pilttejä.

Tällainen mies ei tarvitse parisuhdetta. Haluaa selvästi elää yksin laskemassa kuittejaan. Säästyneet pennoset voi käyttää maksullisiin. Säästyy samalla joku nainen pahalta harha-askeleelta ja lapset kehnoilta geeneiltä.

Perheessä siis oltava mies, joka tekee 8 tuntia töitä, on sen jälkeen 16 tuntia hoitamassa vauvaa, koska puoliso on väsynyt ja tietenkin lisäksi elättää vaimon ja lapsen. Kaikki velvollisuudet ovat miehellä, koska naisella on niin raskasta!

Eikö olisi reilumpaa, että äiti hoitaa vauvaa 8 tuntia ja sen jälkeen lähtee töihin, koska töitä 8 tuntia tehnyt mies ryhtyy vauvanhoitajaksi ilman mitään lepoa. Naiset, nuo 2020-luvun vapaamatkustajat!

Vierailija
205/699 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä miesvastaisia aloituksia tulee liukuhihnalta.

En käsitä miksi mammat uskovat kaiken ilman mitään kyseenalaistamista.

Alapeikkua tulee kun puuttuu asiaan.

Onko teillä jokin parviäly? Miksi uskotte kaiken ihan suoraan? Kiinnostaa.

Miksette kyseenalaista netistä lukemaanne?

Tähän on yhdistetty nyt parin ketjun juttuja raflaavaan muotoon. Nyt pääsee kunnolla haukkumaan niin ei tajua että provohan tämäkin.

*tirsk* Miesasiamiehillä vaikeuksia päättää, ulistako siitä miten tämäkin on täysin mielikuvituksellinen provo vai länkyttääkkö siitä miten naisen tehtävä on passata miestä ja miten miehen pitää antaa mennä ja elää kuin pellossa.

Vierailija
206/699 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies kovempi vauvakuumeilija = juokse ja lujaa. 

Vierailija
207/699 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, taakkasi luultavasti helpottaa nyt, kun pääsit ylimääräisestä painolastista eroon. Sopikaa tapaamiset mahdollisimman tasan, ja pidä niistä kiinni. Saat omaa aikaa. Kotityöt yms vähenevät, kun mies muuttaa pois, tulet huomaamaan. Ja tulee paremmalle mielelle arjessa, kun ei ole vapamatkustajaa kotona. Pärjäät kyllä!

Yritä saada lastenhoitoapua ja kun lapsi on isompi, vie se kerhoon, tai esim ota kuntosalijösenyys paikasta, jossa on lastenhoitohuone. Mitä vanhemmaksi lapsi kasvaa, sitä helpommaksi kaikki muuttuu. Jos kärsit univaikeuksista, hae unilääkkeitä yksityiseltä lääkäriltä, siellä olet asiakas, kunnalla taas voi olla, että niitä annetaan nihkeästi ja voi tulla ongelmia sosiaalipuolella tms.

Todella ikävä äiti sinulla, sen vuoksi olet tietysti tuntenut vetoa k-pää mieheenkin.

Jaksamista!

Vierailija
208/699 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies ei olisi pettänyt, vaan olisi hoitanut osuutensa. Minkä ihmeen takia naiset valitsevat näitä pettureita?

Vierailija
209/699 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan ensin: lopeta lounaan laittaminen miehelle. Tai ylipäätään ruuan, kai aikuinen mies itse osaa ateriansa valmistaa. Sinä olet kotona vauvan takia, et miehen.

Toiseksi opettele sanomaan miehen menoille hyvin  rauhallisesti, että aha. Anna miehen mennä ja harrastaa, mutta älä mahdollista siitä mitään. Ei siis puhtaita vaatteita jne. Aikuinen mies osaa itse huolehtia tavaroistaan.

Vastaavasti miehen tultua kotiin ojenna vauva hänelle ja sano heippa. Sen enempiä kertomatta, mihin olet menossa. Puhelimeen et vastaa, isä pärjää kyllä vauvan kanssa. Palattuasi et kysele, miten meni tms., vaan menet suihkuun(jos kävit lenkillä) ja jos vauva huutaa, sano miehelle, että vaihda vaippa/anna ruokaa - mikä sillä lapsella nyt hätänä onkin.

Hyvä vinkki!

Isona miehenä osaatte käydä kaupassa. Ostakaa vain itsellenne ja sitten niitä pilttejä.

Tällainen mies ei tarvitse parisuhdetta. Haluaa selvästi elää yksin laskemassa kuittejaan. Säästyneet pennoset voi käyttää maksullisiin. Säästyy samalla joku nainen pahalta harha-askeleelta ja lapset kehnoilta geeneiltä.

Perheessä siis oltava mies, joka tekee 8 tuntia töitä, on sen jälkeen 16 tuntia hoitamassa vauvaa, koska puoliso on väsynyt ja tietenkin lisäksi elättää vaimon ja lapsen. Kaikki velvollisuudet ovat miehellä, koska naisella on niin raskasta!

Eikö olisi reilumpaa, että äiti hoitaa vauvaa 8 tuntia ja sen jälkeen lähtee töihin, koska töitä 8 tuntia tehnyt mies ryhtyy vauvanhoitajaksi ilman mitään lepoa. Naiset, nuo 2020-luvun vapaamatkustajat!

Nainen saa yleensä äitiysloman kolmen ensimmäisen kuukauden aikana täyttä palkkaa ja sen jälkeen ansiosidonnaista vanhempainrahaa. Siihen naisen koulutukseen, ammattiin ja tulotasoon kannattaa kiinnittä huomiota pariutuessa, vinkvink.

Vierailija
210/699 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun pidit pintasi.

Jätä mies hoitamaan vauva ja koti yksin useammaksi päiväksi nyt pääsiäisenä. Muuten hän ei ymmärrä, millaista se on.

Mies sitä, mies tätä, jäkä, jäkä.

Vain taivas kattona mies sitä/tätä -trollien mielikuvituksella. Ja aina läytyy näitä joo-mammoja.

Vierailija
211/699 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis, ap pyöräilijämies jätti hänet ja vauvan. Polki työkaveria, nyt työkaverin mökillä.

Vierailija
212/699 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies menee metsään panemaan jotain kollegaansa. On näitä ennenkin nähty.

Vierailija
213/699 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni pari on eronnut juuri Ap:n mainitseman tilanteen takia. Keskusteluyhteys puuttuu sekä molemminpuolinen ymmärrys. Molemmat vanhemmat haluavat omaa aikaa, mutta eivät ymmärrä toistensa tarpeita. Sitten kun äitikin palaa töihin ja sama valtataistelu kotona jatkuu edelleen, niin monien kohdalla ero on väistämätön.

Vierailija
214/699 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeesti vaan pari suhde menee kivikaudelle kun vauva tulee. Vaimo hoitaa vauvan ja kodin, mies käy töissä kodin ulkopuolella. Taas kun vaimo menee töihin niin mies odottaa kuitenkin samaa palvelua ja tukea. Ymmärrän täysin miksi naiset eivät lapsia enää tee. Sitten tullaan vauvalle narisemaan kun akka pihtaa.

Tää. Lisäksi lapsenteko on naisen uralle, varallisuuden kertymiselle ja tulotasolle todella negatiivinen asia, ja samaan aikaan kaikki tämän maailman talousliberaalit ukot käyttävät aikansa lähinnä ilkkumiseen ja v*ttuiluun siitä miten "naiset eivät säästä ja sijoita" ja "naiset eivät tee yhtä paljon palkkatyötä kuin miehet" kun molemmat johtuvat siitä, että tuon uran keskeytymisen lisäksi se on juuri naiset jotka joutuvat käyttämään epäsuhtaisessa määrin omia rahojaan sen (jonkun miehen kanssa yhteisen) lapsen hyväksi, ja käyttämään täysin epäsuhtaisessa määrin omaa aikaansa lapsen hoidon ym. hoitamiseksi. Hyvässä lykyssä siinä on kyljessä vielä loisimassa joku ukko, joka ottaa kaiken passauksen kuin taivaasta annettuna ja luistaa lapsenhoidosta säännöllisesti. Ja kaikesta tästä passaamisesta ei kiitosta ja kunnioitusta tule, vaan pelkkää v*ttuilua ja päänaukomista.

Ei, suomalaisen naisen ei missään tapauksessa kannata tehdä lapsia suomalaisen miehen kanssa, ei ainakaan ilman lakimiehen juttusilla tehtyä pitävää sopimusta siitä, että mies korvaa naisen menetetyt tulot ja mm. eläkesäästöt siltä ajalta kun nainen uhraa tulonsa, urakehityksensä ja terveytensä tuottaakseen miehelle jälkikasvua. Mikäli nainen kokee voivansa itse kustantaa lapsenteon, on mies turha ja lapset voi tehdä itsekseen - on täysin mieletöntä lähteä subventoimaan jonkun äijän lisääntymistä, varsinkaan kun siitä ei muuta saa kuin p*skan käteensä.

Vierailija
215/699 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kovempi vauvakuumeilija = juokse ja lujaa. 

Meillä oli näin, vielä ei ole ollut tarvetta mutta mihin mun pitäisi juosta? Lapset alkaa olla teini-iässä.

Vierailija
216/699 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vinkki!

Nainen saa yleensä äitiysloman kolmen ensimmäisen kuukauden aikana täyttä palkkaa ja sen jälkeen ansiosidonnaista vanhempainrahaa. Siihen naisen koulutukseen, ammattiin ja tulotasoon kannattaa kiinnittä huomiota pariutuessa, vinkvink.

No voisiko se nainen sitten palkata lapselleen hoitajan sen sijaan että olettaa, että 8 tunnin työpäivän tehnyt mies samantien siirtyy toiseen työvuoroon ja naisella alkaa 16 tunnin vapaus ennen seuraavaa raskasta vauvanhoitorupeamaan. Naisen koulutuksella, ammatilla tai tulotasolla ei ole mitään merkitystä silloin, jos nainen ei maksa 50% perheen yhteisistä kuluista ja 100% omistaan. Oli töissä tai ei.

Vierailija
217/699 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiltti ja huolehtivainen mies, joka hoitaa aina oman leiviskänsä muut huomioiden.

Minä olen kuitenkin yksin vuodesta toiseen, kun AP:t valikoivat mieluummin itsekkäitä miehiä. Kai ulkonäkö tai joku muu vastaava ratkaisi jälleen aloittajankin valinnassa.

Hyvää kesää kaikille yksin tai yhdessä!

Ja kun saat vauvan... meno muuttuu.

Vierailija
218/699 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ukko löysi vieraan naisen ja käytti pyörälenkkiä keinona karata nussimaan vierasta ämmää.

Ap, ole tyytyväinen, että pääsit mulkerosta eroon. Tuollainen pettäjä pettää sitä työkaveriaankin. Se on varma. Parempi kun pääsit eroon nyt, etkä vasta joskus 10-vuoden päästä. Ties minkä sukupuolitaudin tuollaisesta jokapaikan höylääjästä olisit ajan kuluessa saanut.

Vierailija
219/699 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vinkki!

No voisiko se nainen sitten palkata lapselleen hoitajan sen sijaan että olettaa, että 8 tunnin työpäivän tehnyt mies samantien siirtyy toiseen työvuoroon ja naisella alkaa 16 tunnin vapaus ennen seuraavaa raskasta vauvanhoitorupeamaan. Naisen koulutuksella, ammatilla tai tulotasolla ei ole mitään merkitystä silloin, jos nainen ei maksa 50% perheen yhteisistä kuluista ja 100% omistaan. Oli töissä tai ei.

Meillä lapsilla on isäkin, joka toki on huolehtinut osuutensa niin lastenhoidosta kuin kuluistakin. Yhdessä maksettiin mm. siivotaan palkka kun lapset oli pieniä.

Vierailija
220/699 |
10.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeesti vaan pari suhde menee kivikaudelle kun vauva tulee. Vaimo hoitaa vauvan ja kodin, mies käy töissä kodin ulkopuolella. Taas kun vaimo menee töihin niin mies odottaa kuitenkin samaa palvelua ja tukea. Ymmärrän täysin miksi naiset eivät lapsia enää tee. Sitten tullaan vauvalle narisemaan kun akka pihtaa.

Tää. Lisäksi lapsenteko on naisen uralle, varallisuuden kertymiselle ja tulotasolle todella negatiivinen asia, ja samaan aikaan kaikki tämän maailman talousliberaalit ukot käyttävät aikansa lähinnä ilkkumiseen ja v*ttuiluun siitä miten "naiset eivät säästä ja sijoita" ja "naiset eivät tee yhtä paljon palkkatyötä kuin miehet" kun molemmat johtuvat siitä, että tuon uran keskeytymisen lisäksi se on juuri naiset jotka joutuvat käyttämään epäsuhtaisessa määrin omia rahojaan sen (jonkun miehen kanssa yhteisen) lapsen hyväksi, ja käyttämään täysin epäsuhtaisessa määrin omaa aikaansa lapsen hoidon ym. hoitamiseksi. Hyvässä lykyssä siinä on kyljessä vielä loisimassa joku ukko, joka ottaa kaiken passauksen kuin taivaasta annettuna ja luistaa lapsenhoidosta säännöllisesti. Ja kaikesta tästä passaamisesta ei kiitosta ja kunnioitusta tule, vaan pelkkää v*ttuilua ja päänaukomista.

Ei, suomalaisen naisen ei missään tapauksessa kannata tehdä lapsia suomalaisen miehen kanssa, ei ainakaan ilman lakimiehen juttusilla tehtyä pitävää sopimusta siitä, että mies korvaa naisen menetetyt tulot ja mm. eläkesäästöt siltä ajalta kun nainen uhraa tulonsa, urakehityksensä ja terveytensä tuottaakseen miehelle jälkikasvua. Mikäli nainen kokee voivansa itse kustantaa lapsenteon, on mies turha ja lapset voi tehdä itsekseen - on täysin mieletöntä lähteä subventoimaan jonkun äijän lisääntymistä, varsinkaan kun siitä ei muuta saa kuin p*skan käteensä.

Me ollaan just tekemässä lapsen suunnittelua varten tätä sopimusta lakimiesten kanssa, onko sulla ideoita miten pakollinen asepalvelus ja siitä koituvat tulo- ja eläkemenetykset tulee naisen kompensoida miehelle koska asepalvelus on pakollinen ainoastaan miehille ja pituudeltaan vastaa äitiyslomaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme