Ellinooran laulutyyli
Len-tä-vii di-no-sau-ruk-sii, laulaa kuin vessassa isolla tarpeellaan olisi, sa-no-ja ta-vut-taa häi-rit-se-väs-ti.
Kommentit (39)
En ymmärrä että häntä pidetään jotenkin poikkeuksellisen lahjakkaana laulajana ja lauluntekijänä. Biisit ovat kuin 12-vuotiaan keksimiä.
Hienoa kuitenkin, että on menestynyt urallaan ja löytänyt faninsa.
Oikeastaan useimmissa lauluissa ihan keneltä vaan niin itseäni häiritsee tavutukset:
Rak-ka-us, vaikka oikeasti on rak-kaus
Hai-ke-us oikeasti tämäkin hai-keus
Miksi biiseissä jätetään pois hienot sanojen soivat kohdat?
Laulutyyli on valtavirtaa, paljon muuta ei nykyään kuule. Välillä tuntuu että sama nainen laulaa kaikki biisit. Ellinooran sanoituksista tykkään.
Mun tekee mieli räjähtää, kun mä kuulen mä odotan sua kohdan. Jotakin Ellinoora tekee väärin, kun aiheuttaa karmeita kylmiävärejä itselleni. Kukaan muu nais-laulaja ei saa itseäni niin ärtyiseksi, kuin tämä Ellinoora.
Behmillä sama tyyli, samat maneerit.
Behmin biisissä kohta sä voit pitää Fri-da Kah-lon maalauksen on karmea, pakko kääntää radiosta kanavaa asap. Mikä ihmeen tavutus-homma tässä laulamisessa on nykyään?
Niinkuin hiireltä henkeä otettaisiin.
He luulevat, että tavut- us tuo kappaleeseen jotain kohtalokasta/ salaperäistä.
Kaikki laulut kertoo jostakin norsusta.
Vierailija kirjoitti:
Behmin biisissä kohta sä voit pitää Fri-da Kah-lon maalauksen on karmea, pakko kääntää radiosta kanavaa asap. Mikä ihmeen tavutus-homma tässä laulamisessa on nykyään?
Musiikissa sitä kutsutaan tahdiksi ja rytmiksi. On ollut aina ihan normaali ilmiö musiikissa.
Itseäni ei häiritse tavutus vaan tavujen painotus. Normaalissa suomenkielessä tavu on ensimmäisellä painolla, mutta Ellinooralla ainakin painotus on ihan miten sattuu. Esim tuossa aloituksessa
Len-tä-vii di-no-sau-ruk-sii, kun pitäisi olla len-tä-vii di-no-sau-ruk-sii.
Tämän takia monet hänen laulunsa kuulostavat aluksi ihan vieraalta kieleltä, jos sieltä kuulee sanat tävii ja ruksii.
Minä en pidä hänen singature facestaan, aina sama huulet töröllä-ilme kuvissa. Toki tämä on vain minun ongelmani.
Ellinooralla on myös se sama tapa kuin Maarit Hurmerinnalla, että vokaalit äännetään vähän sinnepäin ja mieluiten jotenkin ihan eri tavalla ja konsonantteja korostetaan omituisesti.
Ljentjävii dynjosauroksjii.
Kyllähän se nuorella naisella menee tuollainen ässävikainen honotus. Mutta mites sitten kolme-nelikymppisenä? Ei se mene läpi enää. Ja nyt ei ole kyse nuorista naisista sinänsä, koska inhoan myös sitä ässävikahonotusta nuorilla mieslaulajillakin. Ah niin kohtalokkaasti yritetään kuulostaa dramaattiselta, mutta kun niistä sanoistakaan ei tahdo saada selvää.
Vierailija kirjoitti:
Ellinooralla on myös se sama tapa kuin Maarit Hurmerinnalla, että vokaalit äännetään vähän sinnepäin ja mieluiten jotenkin ihan eri tavalla ja konsonantteja korostetaan omituisesti.
Ljentjävii dynjosauroksjii.
Jep, suomen kieltä yritetään häivyttää oudolla ääntämisellä. Alkanut ärsyttää tuo tyyli ja nyt tulee vaan lisää artsisteja samalla maneerilla.
Vierailija kirjoitti:
Nykytyyli naisilla. En pysty kuuntelemaan yhtään.
sama homma. Kaija koo aloitti tuon suomenkielen runtelun. Ei kestä kuunnnella väärin painotettua suomea yhtään.
Nykytyyli naisilla. En pysty kuuntelemaan yhtään.