Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei KAIKKI miehet opiskele insinööreiksi ja KAIKKI naiset opiskele hoitajiksi?

Vierailija
13.04.2022 |

Nuo ammatit sopivat kaikille. Kaikille. Hyviä ammatteja, saa varmasti työpaikan, sitten on turvattu tulevaisuus, hyvä elämä. Ei olisi ollenkaan työttömyyttä kun kaikilla olisi töitä.
Noin helppoa se olisi, saada hyvä ura sekä hyvä elämä kaikille. Miksei kaikki tee noin?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun olen tätä miettinyt ja ihmisten elämänvalintoja nähnyt niin vaikuttaa siltä että jotkut ihmiset ihan väenväkisin heittäytyvät hankaliksi, tekevät kaikesta vaikeaa, melkein tahallaan pilaavat oman elämänsä kun valitsevat jotkin ihan muut opinnot. Omituisia oman elämänsä sabotoijia, tyhmiä!, ihan hulluja ihmisiä, heiltä pitäisi viedä itsemääräämisoikeus pois. Heidät pitäisi laittaa holhottaviksi niin että kaikki päätökset tehtäisiin heidän puolestaan. Tyhmät ihmiset holhoukseen, fiksut ihmiset tekisivät päätökset. Kun ei tyhmät ihmiset muutoin elä oikein.

ap

Vierailija
2/16 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en todellakaan sovi hoitsuksi. Joten en ole tuota alaa lähtenyt opiskelemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kielellisesti lahjakas mies, jolle jopa lyhyt matematiikka tekee tuskaa. Insinööriksi vaan?

Vierailija
4/16 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hoitajiksi... vähän ampuu yli, mutta sanotaanko terveyden ja hyvinvoinnin pariin niin se jo kannattaisi.

Pitää muistaa ettei "insinööri" myöskään ole yksi homogeeninen joukko, vaan siellä on sähköä. biokemiaa, ja vaikka mitä muita aloja mukana.

Vierailija
5/16 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota, miksi kuvittelet että kaikista miehistä olisi insinööriksi tai kaikista naisista hoitsuiksi?

Itse tiedän useita insinööriopinnot tehneitä jotka ovat kuitenkin päätyneet loppujen lopuksi muihin hommiin, koska joko kyvyt tai kiinnostus tai molemmat eivät riittäneet.

Vierailija
6/16 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää yhteiskunta tarvii muitakin. Ketkä sit esim. olis rahoitusalalla töissä? Insinööreillä ja hoitajilla ei ole tarvittavaa osaamista.

Itse olen tuleva KTM, ja meitä kyllä tarvitaan kans. Jonkun täytyy olla johtaja niille insinööreille, ei ne talousasioista mitään tajua.

Väität siis myös että yliopistokoulutusta ei tarvita ollenkaan? Entäs lääkärit? Entäs muu tieteellinen tutkimus? Mieti vähän.

Ilman tieteellistä tutkimusta ei olisi esimerkiksi koronarokotusta. Ja voin kertoo, että se ei ole insinöörien eikä hoitajien luoma.

Vierailija
7/16 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset voi myös olla inssejä ja miehet hoitajia. Että näin.

Vierailija
8/16 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites kielellisesti lahjakas mies, jolle jopa lyhyt matematiikka tekee tuskaa. Insinööriksi vaan?

Tyhmä ja laiska!

Opiskele sitä matikkaa ahkerammin!

ap

Vierailija
9/16 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla on parempi kielipää kuin matikkapää pitkässä matikassa. Siksi opiskelenkin Helsingin yliopistossa vieraita kieliä.

T: M28

Vierailija
10/16 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi insinööri ei voisi toimia hoitoalalla? Ai niin mutta toimiihan heitä myös siellä.

Vierailija
11/16 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska silloin maailmassa ei olisi esim. musiikkia, elokuvia, taidetta, kovinkaan monia palveluita, ynnä muuta.

Vierailija
12/16 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksakti logiikka on paitsi uuvuttavaa ja epäkiinnostavaa, myös täysin vastakkaista luontaiselle assosioivalle tiedonprosessoinnilleni, joka ei pyri ratkaisukeskeisyyteen vaan pikemminkin ongelmien monimutkaistamiseen. Miten ei ole läheskään niin kiinostavaa kuin miksi.

M46

Vierailija
13/16 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikilla ei ole rahkeita opiskella insinööreiksi, saati tehdä alan töitä. Ja toisaalta, kuka haluaisi hoitajan tehtäviin, jossa kanat kotkottaa, riehuu ja nokkii toisiaan. Ehei. EI kukaan täysjärkinen. Eli sinne hakeutuvat ne toiset.

Vierailija
14/16 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen nainen ja jos mun pitäisi valita koulutukseksi joko hoitaja tai insinööri, niin lähtisin ehdottomasti insinöörikoulutukseen! Minusta ei ole hoitajaksi.

Vierailija
15/16 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi olisi parempi paikka jos Mauno Koivisto, Tommy Tabermann, Aki Kaurismäki ja Juice Leskinen olisivat olleet insinöörejä

Vierailija
16/16 |
13.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään lukea tiedettä, ja tekniikka on lähellä sydäntä. Kiinnosti kuitenkin enemmän humanistiset opinnot. Onneksi olen silläkin päässyt keskiansioille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän