Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako ketään muuta liikkua valosalla ulkona?

Vierailija
27.03.2021 |

Tuntuu ihan kamalalle, varsinkin nyt pimeän talven jälkeen. Ihan tuntuu, että oksennan kun joudun menemään valosalla ulos. Tulee niin ”exposed” olo. Pimeässä ei niin ahdistanut, kun pystyi sulautumaan pimeyteen. Ja joo, minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja lisäksi koen olevani ruma. Että siitähän tuo johtuu. En kyllä tiedä miten tulen selviämään tästä valoisasta ajasta, jotenkin ahdistus on lisääntynyt nyt muista vuosista..

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski naamalla ja aurinkolasit silmillä:)

Vierailija
2/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma, siksi enimmäkseen pyöräilen kesäisin, kun siinä viuhahdellessa on vähemmän aikaa toisten kyylättävänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joka kevät kun on lunta ja aurinko paistaa niin se lumi kaksinkertaistaa kirkkauden ja päätä alkaa särkemään. Lumet kun ovat sulaneet nii helpottaa silmille. 

Vierailija
4/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ja sit marraskuussa ahdistaa se yletön synkkyys. Ihan ku vajoais syvään kuiluun.

Ole tässä nyt sitte 😒.

Vierailija
5/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu siitä että silmät ovat tottuneet pimeään ja tulee shokki kun niiden pitää tottua valoisaan aikaan. Mulla ihan sama reaktio keväällä. 

Vierailija
6/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, on ihanaa kun aurinko paistaa ja kadut ja tiet ovat sulia. Aurinkolasit päähän.

Vierailija
7/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla omilla vahvuuksilla aurinkolasit niin ne auttaa valo shokkiin. 

Vierailija
8/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko vois painua h*lvettiin. Kuivaa asfalttia sen sijaan kaipaan jo suuresti.

Vierailija
9/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina rakastan pilvistä ja kosteaa säätä kaikkein eniten mutta muuten aurinkoisella pitää olla silmälasi  liikkeestä ostetut tummennetut lasit omilla vahvuuksilla jotta niillä näkee. 

Vierailija
10/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on särkenyt melkein koko viikon verran päätä, en tiedä johtuuko auringosta ja lisääntyneestä valosta. Rakastan kevättä ja kesää mutta tämä päänsärky ja väsymys uuvuttaa :/

Vierailija
11/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinko vois painua h*lvettiin. Kuivaa asfalttia sen sijaan kaipaan jo suuresti.

Samoin kaipaan kuivaa asvalttia ja vihaan näitä jäätiköitä. 

Vierailija
12/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on särkenyt melkein koko viikon verran päätä, en tiedä johtuuko auringosta ja lisääntyneestä valosta. Rakastan kevättä ja kesää mutta tämä päänsärky ja väsymys uuvuttaa :/

Joo se johtuu valo shokista kun silmät eivät ole tottuneet. Mulle tulee ihan sama joka kevät. Juu ja väsymys liittyy myös siihen. 

Vierailija
13/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helpotus, kun liukuesteet voi vihdoinkin ottaa pois. Kävely on kevyttä ja vapaata. Tervetuloa kevät.

Vierailija
14/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkas valo on aivan upea juttu tämän synkäs, paskan rospuuttoajan jälkeen!

Valo tuo energiaa, iloa ja voimaa tehdä vaikka mitä! Mustarastaat laulavat jo aamuvarhain ja mieli on hyvä -kesä ja helteet ovat tulossa.

Suomi on taas hetken paikka jossa viitsii asua.

Vierailija
15/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ilmeiseti UV- säteilystä kun olen puutarha hommia paljon tehnyt niin mennyt silmät niin araksi niin että en siedä ollenkaan aurinkoa varsinkaan jos on lunta ja tehostaa kirkkautta. Mulla on tummennetut lasit koko ajan ja aurinko lasit omilla vahvuuksilla ja silmäsemalta olen kaikkein parhaimmat lasit saanut ja käyn kahden vuoden välein hakemassa uudet lasit sieltä. Kun tarvitsen laseja koko ajan niin ne kannattaa ottaa keveimmäksi hiottuna niin ne eivät paina nenän seutua. Tein sen virheen ensin että säästin siinä hionnassa niin ei olisi kannattanut kun ne alkoivat painavaan liikaa ja alkoi päätä särkemään. 

Vierailija
16/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helpotus, kun liukuesteet voi vihdoinkin ottaa pois. Kävely on kevyttä ja vapaata. Tervetuloa kevät.

Tiedän kuinka raskasta on kävellä nastakengillä ja silti joutuu jännittämään joka askeleella niin ettei niilläkään astella ihan rennosti. Voi kuinka ihanaa on kävellä ilman liukastumisen ja kaatumisen pelkoa eikä tarvitse keskittyä koko ajan siihen että pysyy pystyssä. Kun on raudoitettu jalka niin lääkäri sanoi että sitä ei korjaa muuta kuin kerran ja sitten kolmas kerta jos tulee niin se ei enää toimi niin että pyörätuolissa ilmeisesti. 

Vierailija
17/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo se johtuu valo shokista kun silmät eivät ole tottuneet. Mulle tulee ihan sama joka kevät. Juu ja väsymys liittyy myös siihen. 

Miten joku alapeukuttaa tätäkin niin etteikö tule keväällä mitään valo shokkia ja väsymystä. Ala arvioitko toisten ihmisten tuntemukset?

Vierailija
18/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan vieläkin yöllä pimeää. Joten mitä jos liikkuisit sitten yöllä?

Vierailija
19/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs ihme vampyyreja aurinkopelkoisia tänne on kasaantunut?

Vierailija
20/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa, siksi olenkin syksy- ja talvi-ihminen. Pimeässä on kiva lenkkeillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan