Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako ketään muuta liikkua valosalla ulkona?

Vierailija
27.03.2021 |

Tuntuu ihan kamalalle, varsinkin nyt pimeän talven jälkeen. Ihan tuntuu, että oksennan kun joudun menemään valosalla ulos. Tulee niin ”exposed” olo. Pimeässä ei niin ahdistanut, kun pystyi sulautumaan pimeyteen. Ja joo, minulla on sosiaalisten tilanteiden pelko ja lisäksi koen olevani ruma. Että siitähän tuo johtuu. En kyllä tiedä miten tulen selviämään tästä valoisasta ajasta, jotenkin ahdistus on lisääntynyt nyt muista vuosista..

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on epämiellyttävä ympäristö ja kylmää tai liian kuumaa, hyvin mahdollista monelle. Joillekin sopisi melkein pikkukaupunki tai maaseutu paremmin (ei hyttyspaikka), jossa on luontoa reunoilla, isossa kaupungissa voi olla kirkkaita valoja, melua ja kakofoniaa. Ulkomaat luontoineen sopisi osalle, jos työ joustavaa tai etä. Suomessa pimeä aika sopii niille jotka kestävät samalla kylmää, paitsi välillä lämpenee vähän.

Vierailija
22/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla omilla vahvuuksilla aurinkolasit niin ne auttaa valo shokkiin. 

Osalla on silmälasit ja taittovika. Onko aurinkolasi siihen päälle kalliit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. 

Itse lopetan aina lenkkeilynkin kesäksi juuri valoisuuden vuoksi. 

Vierailija
24/25 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän vaikeeta täällä pohjoisessa, jos terveys ei kestä luonnonvaloa. Pitäisi olla sisällä toukokuusta elokuuhun. Toistaalta marras-helmikuussa olisi ulkoiluaikaa runsaasti.

Tavallnen syy valon välttelyyn on iho-ongelmat, toinen silmävaivat. Onneksi on keksitty vaatteet ja aurinkolasit.

Vierailija
25/25 |
28.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa ja senkin takia, että silmät vuotaa kirkkaalla ihan hillittömästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän