Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heidät menetettiin koronalle - vaikka oli elämää vielä edessä

Kommentit (174)

Vierailija
121/174 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

" Heidät menetettiin influenssalle"

" Heidät menetettiin keuhkokuumeelle"

" Heidät menetettiin syövälle"

Kolme tarinaa menehtyneistä.

Miksi ei näin tehdä?

Te olette täysin ymmärtämättömiä asian ytimestä.

Me jokainen voimme tehdä osamme siinä, että kenenkään rakkaita omaisia, olivat he vanhoja tai nuoria, ei menetettäisi koronalle.

Me emme voi estää kenenkään sairastumista syöpään, keuhkokuumeeseen tai vaikkapa aivoverenvuotoon, mutta me jokainen voimme tehdä osamme koronan leviämisen estämiseksi.

Mikä tekee ihmisestä niin kylmän ja välinpitämättömän, että oma mukavuus ajaa toisen ihmisen hengen ohi?

Minä olen valmis olemaan helposti sen 6 vkoa lock downissa jos sillä säästetään 75 ihmisen henki, mikä ollaan arvioitu säästettävän sululla. Pystyisitkö sinä katsomaan silmiin ihmisiä jotka ovat menettäneet rakkaansa, kun sinä olet viisveisannut?

Ihminen voi itse vaikuttaa siihen sairastuuko hän koronaan, aivan kun hän voi vaikuttaa siihenkin sairastuuko hän syöpään tai aivoverenvuotoonkin. Myös yhteiskunta voi vaikuttaa näihin mutta siitä ei tehdä numeroa vaan se on niin sanotusti yksilön vastuulla. Minäkin voin periaatteessa olla 6 vko lockdownissa jos säästetään 75 ihmisen henki mutta missä menee raja? Aletaanko näihin lockdowneihin aina uudestaan ja uudestaan kun joku kulkutauti nostaa päätään? Kuka sellaista elämää haluaa elää?Ymmärtäisin edes vähän paremmin jos korona oikeasti olisi nostanut kokonaiskuolleisuutta, mutta että lähteä tällaiseen hystriaan mukaan siitä huolimattakin. Niin tosiaan missä menee raja? Kerro se minulle sinä hyvä ihminen. Pitäisikö sinusta myös influenssakaudeksi ihmisten lukittautua koteihin? Ja jos ei niin perustele toki miksi ei. Meneekö se sallittujen kuolemien raja jossain influenssan ja koronan välissä? Mikä se on?

Kuinka monta lock downia sinun elämääsi on sattunut?

Suomessa on muuhun maailmaan nähden hyvä tilanne, kiitos vähemmän ja harvemmin asutun väestön, mutta jos täällä olisi sama tilanne kuin esim. Brasiliassa niin ajattelisitko edelleen samalla tavalla? Virossahan on myöskin ajauduttu hyvästä tilanteesta katastrofiin ja Virohan ei ole kovin kaukana meistä.

Minusta THL:n Mika Salminen sanoi hyvin, että aivan kuin katselisi hidastettua filmiä jossa juna on syöksymässä kohti seinää, jos rajoituksia ei laiteta mahdollisimman pian.

Influenssaan on rokote ollut jo pitkään ja se on mahdollisuus ottaa halutessaan. Silloin influenssaan sairastuminen on siirtynyt viime kädessä omalle vastuulle. Toki normaaleilla käsihygienia varotoimilla voi pyrkiä muutenkin estämään sairastumistaan ja sillä ennen kaikkea että itse ei sairastuneena levitä tautia eteenpäin. Ymmärrät varmaan, että jokavuotinen influenssa aalto ja korona pandemia ei ole verrattavissa tällä hetkellä toisiinsa.

Se että ihmiset vähättelevät koronaa ja kieltävät asian, ei ainakaan helpota tätä tilannetta. Koska minä en ole asiantuntija, niin minun täytyy luottaa minua viisaampien asiantuntijoiden ja päättäjien tekemään arvioon vallitsevasta tilanteesta se noudattaa heidän antamia suosituksia ja velvoitteita. Silloin olen tehnyt osuuteni.

Vierailija
122/174 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fix ur mind with continous reggae wibes!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/174 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tehdään juttua tuhansista syrjäytyneistä nuorista jotka eivät kuntoudu koskaan työelämään tai kykene perustamaan perhettä?

Minusta aivan surkuhupaisaa yrittää saada sympatiaa näille joilla oli jo täysillä eletty elämä ja rajoitustoimien jatkuessa aina vain, viedään kokonaisia elämiä jotka jäi elämättä.

Mites ne lapset joiden vanhempi ajautui äärimmäiseen ratkaisuun kun alta lähti yritys, asunto ja jäi vuosikymmenien velat?

Jotkut kuolee koronaan ja jotkut ei kykene  perustamaan perhettä, voivoi. Luonnonvalinta nääs. Suomessa ei ole juurikaan rajoituksia ja kun jotain pientä maskisuositusta edes julkisissa niin 40 % teistä ei edes noudata niitä. Lopettakaa toi naurettava uhriutuminen.

Itsemurhat eivät ole lisääntymeet vaan päinvastoin laskeneet. Yritykseille jaetaan kokoajan rajaa BFn, TEMn ja Valtionkonttorin kautta , 4 miljaria. Kun yrittäjä laittaa pillin pussiin niiin heti seuraavana päivänä voi nostaa työttömyyskorvausta. Lisäksi nyt voit lomauttaa jengin todella helposti.

Luonnonvalinta nimenomaan. Valitsen monisairaan ikäihmisen anytime vs. yhdenkään terveen lapsen/nuoren/aikuisen elämä.

Psykiatriset osastot ovat täynnä nuoria. Mitä nämä rajoitukset tekevät nuorten sosiaaliselle kehitykselle ja psyykkiselle hyvinvoinnille? Tiedän myös, että nuoret ovat tehneet itsemurhia rajoitusten takia. Kuka ottaa vastuun nuorten pahoinvoinnista?

Yli 90 % suomalaisista nuorista voi oikein hyvin . Tuo on pieni vähemmistö. Vanhemmat ovat vastuussa jälkikasvustaan, kellekkään muulle sitö ei voi ulkoistaa. Nuorten ruokavalio luultavasti muodotuntu eineksistä ja sokerista ja some ääressä vietetty 24 h. Suoliston epätasapaino aiheuttaa mt-ongelmat.

Vierailija
124/174 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen alle nelikymppisen perusterveen, joka kuoli. Heidän tarinoita pitäisi myös kertoa, jotta päästään kuvitelmasta että vain vanhukset ovat vaarassa.

Älä viitsi puhua pskaa! Täällä ihmiset oikeasti uskoo sinua! Suomessa ei ole tilastoitu yhtään tällaista tapausta. Toki voihan tämä "tuntemasi" tapaus olla ulkomailta.

On tilastoitu. Älä itse puhu paskaa.

eri

Vierailija
125/174 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tehdään juttua tuhansista syrjäytyneistä nuorista jotka eivät kuntoudu koskaan työelämään tai kykene perustamaan perhettä?

Minusta aivan surkuhupaisaa yrittää saada sympatiaa näille joilla oli jo täysillä eletty elämä ja rajoitustoimien jatkuessa aina vain, viedään kokonaisia elämiä jotka jäi elämättä.

Mites ne lapset joiden vanhempi ajautui äärimmäiseen ratkaisuun kun alta lähti yritys, asunto ja jäi vuosikymmenien velat?

Jotkut kuolee koronaan ja jotkut ei kykene  perustamaan perhettä, voivoi. Luonnonvalinta nääs. Suomessa ei ole juurikaan rajoituksia ja kun jotain pientä maskisuositusta edes julkisissa niin 40 % teistä ei edes noudata niitä. Lopettakaa toi naurettava uhriutuminen.

Itsemurhat eivät ole lisääntymeet vaan päinvastoin laskeneet. Yritykseille jaetaan kokoajan rajaa BFn, TEMn ja Valtionkonttorin kautta , 4 miljaria. Kun yrittäjä laittaa pillin pussiin niiin heti seuraavana päivänä voi nostaa työttömyyskorvausta. Lisäksi nyt voit lomauttaa jengin todella helposti.

Luonnonvalinta nimenomaan. Valitsen monisairaan ikäihmisen anytime vs. yhdenkään terveen lapsen/nuoren/aikuisen elämä.

Psykiatriset osastot ovat täynnä nuoria. Mitä nämä rajoitukset tekevät nuorten sosiaaliselle kehitykselle ja psyykkiselle hyvinvoinnille? Tiedän myös, että nuoret ovat tehneet itsemurhia rajoitusten takia. Kuka ottaa vastuun nuorten pahoinvoinnista?

Kun ovat jo sielä  neljän seinän sisällä suljetulla niin eihän  rajoitukset vaikuta heihin yhtään mitään :)

Mikä rajoitus oli tarkalleen se joka  sai nuoren tekemään itsarin ? Kuntosalin asiaksmäärän rajoittamien 10 henkeen, maskisuositus julkisessa,  ??

Mitä kaikkia  rajoituksai on nyt voimassa?

Vierailija
126/174 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen alle nelikymppisen perusterveen, joka kuoli. Heidän tarinoita pitäisi myös kertoa, jotta päästään kuvitelmasta että vain vanhukset ovat vaarassa.

Älä viitsi puhua pskaa! Täällä ihmiset oikeasti uskoo sinua! Suomessa ei ole tilastoitu yhtään tällaista tapausta. Toki voihan tämä "tuntemasi" tapaus olla ulkomailta.

Kyllä on nuoria aikuisiakin kuollut. Ja kyllä perussairaita ihmisiä on myös työelämässä.

Vierailija
127/174 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Alle 10 alle 40-vuotiasta.

Aikamoinen sattuma silti tuntea joku heistä ja reagoida palstalla noin pikaisesti.

Vierailija
128/174 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt onkin hyvä syy laittaa ikuinen ulkonaliikkumiskielto ja maskipakko myös kotona sisällä.

Tätähän suurin osa kansasta toivoo muutenkin.

Vierailija
129/174 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Aikamoinen sattuma silti tuntea joku heistä ja reagoida palstalla noin pikaisesti.

Ja oliko näistä alle kymmenestä yksikään perusterve? Yli 95% koronaan kuolleista on ollut jokin perussairaus.

Vierailija
130/174 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi ettei tällaista olla tilastoitu Suomessa. Tapahtuiko ulkomailla?

Lue vaikka tämän päivän IS,olet viisaampi sen jälkeen.

Vierailija
131/174 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Ensin sanot, että ei ole kuollut mutta nyt olikin mutta vaan alle 10. Eli kummim se on? On vai ei kuollut?

ohis

Vierailija
132/174 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Niin, kyllä, koronaan on kuollut Suomessa alle 10 40->vuotiasta, mutta onko yksikään näistä ollut perusterve?

Vierailija
133/174 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei näin tehdä?

Me jokainen voimme tehdä osamme siinä, että kenenkään rakkaita omaisia, olivat he vanhoja tai nuoria, ei menetettäisi koronalle.

Me emme voi estää kenenkään sairastumista syöpään, keuhkokuumeeseen tai vaikkapa aivoverenvuotoon, mutta me jokainen voimme tehdä osamme koronan leviämisen estämiseksi.

Mikä tekee ihmisestä niin kylmän ja välinpitämättömän, että oma mukavuus ajaa toisen ihmisen hengen ohi?

Minä olen valmis olemaan helposti sen 6 vkoa lock downissa jos sillä säästetään 75 ihmisen henki, mikä ollaan arvioitu säästettävän sululla. Pystyisitkö sinä katsomaan silmiin ihmisiä jotka ovat menettäneet rakkaansa, kun sinä olet viisveisannut?

Ihminen voi itse vaikuttaa siihen sairastuuko hän koronaan, aivan kun hän voi vaikuttaa siihenkin sairastuuko hän syöpään tai aivoverenvuotoonkin. Myös yhteiskunta voi vaikuttaa näihin mutta siitä ei tehdä numeroa vaan se on niin sanotusti yksilön vastuulla. Minäkin voin periaatteessa olla 6 vko lockdownissa jos säästetään 75 ihmisen henki mutta missä menee raja? Aletaanko näihin lockdowneihin aina uudestaan ja uudestaan kun joku kulkutauti nostaa päätään? Kuka sellaista elämää haluaa elää?Ymmärtäisin edes vähän paremmin jos korona oikeasti olisi nostanut kokonaiskuolleisuutta, mutta että lähteä tällaiseen hystriaan mukaan siitä huolimattakin. Niin tosiaan missä menee raja? Kerro se minulle sinä hyvä ihminen. Pitäisikö sinusta myös influenssakaudeksi ihmisten lukittautua koteihin? Ja jos ei niin perustele toki miksi ei. Meneekö se sallittujen kuolemien raja jossain influenssan ja koronan välissä? Mikä se on?

Miten ihminen voi 100 % ehkäistä syöpää tai aivoverenvuotoa? Jos nuorikin ihminen sairastuu näihin, niin onko se oma vika ja hän vain ansaitsee kuolla? Ja mikä ihmeen sallittujen kuolemien raja?

Mikä ihmeen 100%? Sanoin että näihin voi VAIKUTTAA. Samoin kuin jokainen joka haluaa suojata itseään koronalta voi vaikuttaa siihen merkittävästi ITSE.

Sallittujen kuolemien raja= kulkutaudeista johtuvat kuolemat joiden määrä ei vielä ylitä tiettyä kynnystä eli joista ei vaadita lockdowneja eikä aiheudu joukkohysteriaa.

Kuinka vaikutat, ettet saa syöpää tai aivoverenvuotoa? Sinäkö tuon kynnyksen päätät? Mehän yritämme suojella ihmisiä koronakuolemilta, mutta tämä on tietenkin sinusta joukkohysteriaa.

Terveellisillä elämäntavoilla tietenkin? Mahdoitkohan nyt lukea tekstiäni kunnolla. Luepa uudestaan ja jos ei avaudu niin jätetään tämä tähän :) Minua ei kiinnosta vängätä lauantaina vauvapalstalla vänkäämisen ilosta vaan haluaisin keskustella oikeasti. Kysyin että missä teidän mielestänne menee raja siinä kuinka pitkälle olette valmiita suojelemaan. En muista kokeneeni vastaavaa aiempien kulkutautien kohdalla. Kuinka pitkään lockdowniin olette valmiita? Oletteko valmiita vuosittain tähän? Edelleenkin haluan tietää missä menee raja. Puhutte usein myös itsekkäistä ihmisistä. Kuka sellainen on? Minä ainakin ymmärrän pointtinne hyvin mutta sitä vaan mietin että pysähdyttekö ikinä miettimään näitä asioita ollenkaan laajemmin. Ja se miksi vänkään noita "rajoja" on juurikin se syy että asiat eivät ole niin mustavalkoisia ja suoraviivaisia, miten tykkäätte ne esittää. Ei ole olemassa itsekkäiden ihmisten laumaa siten miten näätte, ei ole olemassa hyväksyttävää määrää kuolleita. On vaan eri näkökulmia asioihin, joita ette suostu ymmärtämään.

Vierailija
134/174 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Ensin sanot, että ei ole kuollut mutta nyt olikin mutta vaan alle 10. Eli kummim se on? On vai ei kuollut?

ohis

Milloin kyseinen kirjoittaja kertoi, ettei yhtään sen ikäistä ole Suomessa kuollut koronaan? Vaan, että yhtään PERUSTERVETTÄ sen ikäistä ei ole tilastoitu.

Vierailija
135/174 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Ja oliko näistä alle kymmenestä yksikään perusterve? Yli 95% koronaan kuolleista on ollut jokin perussairaus.

On ollut. Tarkoittaako se sitten, että joutivat kuolla vai?

eri

Vierailija
136/174 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Niin, kyllä, koronaan on kuollut Suomessa alle 10 40->vuotiasta, mutta onko yksikään näistä ollut perusterve?

Se, ettei ole perusterve ei tarkoita sitä, etteikö olisi työelämässä ja eläisi suht normaalia elämää. Nuorillakin on sydänsairauksia, keuhkosairauksia, diabetesta jne. ja silti voivat olla ihan työssäkäyviä perheellisiä ihmisiä.

Vierailija
137/174 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

ohis

Milloin kyseinen kirjoittaja kertoi, ettei yhtään sen ikäistä ole Suomessa kuollut koronaan? Vaan, että yhtään PERUSTERVETTÄ sen ikäistä ei ole tilastoitu.

Todisteet tästä?

Vierailija
138/174 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

ohis

Tänne saattaa kirjoittaa useampi kuin yksi ihminen. Jännä juttu.

Vierailija
139/174 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei näin tehdä?

Miten ihminen voi 100 % ehkäistä syöpää tai aivoverenvuotoa? Jos nuorikin ihminen sairastuu näihin, niin onko se oma vika ja hän vain ansaitsee kuolla? Ja mikä ihmeen sallittujen kuolemien raja?

Mikä ihmeen 100%? Sanoin että näihin voi VAIKUTTAA. Samoin kuin jokainen joka haluaa suojata itseään koronalta voi vaikuttaa siihen merkittävästi ITSE.

Sallittujen kuolemien raja= kulkutaudeista johtuvat kuolemat joiden määrä ei vielä ylitä tiettyä kynnystä eli joista ei vaadita lockdowneja eikä aiheudu joukkohysteriaa.

Kuinka vaikutat, ettet saa syöpää tai aivoverenvuotoa? Sinäkö tuon kynnyksen päätät? Mehän yritämme suojella ihmisiä koronakuolemilta, mutta tämä on tietenkin sinusta joukkohysteriaa.

Terveellisillä elämäntavoilla tietenkin? Mahdoitkohan nyt lukea tekstiäni kunnolla. Luepa uudestaan ja jos ei avaudu niin jätetään tämä tähän :) Minua ei kiinnosta vängätä lauantaina vauvapalstalla vänkäämisen ilosta vaan haluaisin keskustella oikeasti. Kysyin että missä teidän mielestänne menee raja siinä kuinka pitkälle olette valmiita suojelemaan. En muista kokeneeni vastaavaa aiempien kulkutautien kohdalla. Kuinka pitkään lockdowniin olette valmiita? Oletteko valmiita vuosittain tähän? Edelleenkin haluan tietää missä menee raja. Puhutte usein myös itsekkäistä ihmisistä. Kuka sellainen on? Minä ainakin ymmärrän pointtinne hyvin mutta sitä vaan mietin että pysähdyttekö ikinä miettimään näitä asioita ollenkaan laajemmin. Ja se miksi vänkään noita "rajoja" on juurikin se syy että asiat eivät ole niin mustavalkoisia ja suoraviivaisia, miten tykkäätte ne esittää. Ei ole olemassa itsekkäiden ihmisten laumaa siten miten näätte, ei ole olemassa hyväksyttävää määrää kuolleita. On vaan eri näkökulmia asioihin, joita ette suostu ymmärtämään.

Sano nyt suoraan, että millaisilla elämäntavoilla. Sinun kanssasi asioista ei voi keskustella.

Vierailija
140/174 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Eli joutivat jo kuollakin pois? Vai mikä oli pointtisi?