Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytin auton öljynvaihdossa - mies suuttui

Vierailija
27.03.2021 |

No niin. Öljyvaihtoväli oli päässyt pitkäksi. Mies on yleensä vaihtanut moottoriöljyt itse, mutta nyt on ollut niin paljon kiireitä töissä, ettei ollut ennättänyt. Mulla oli vapaapäivä ja mies nukkui yövuoron jälkeen. Päätin että nythän ehdin käyttää auton drive-in pajalla. Ja mies suuttui. Yhteinen auto joo, mutta omista rahoista maksoin. Miten tuosta voi suuttua?

Kommentit (222)

Vierailija
21/222 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei autoa saa käyttää öljynvaihdon aikana

Vierailija
22/222 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska noissa halvoissa öljynvaihdoissa laittavat moottoriin sitä halvinta yleisöljyä, tunkevat samaa kaikkiin autoihin vaatimuksista riippumatta. Ei moottori suoraan hajoa mutta ei ole mitenkään optimaalista.

Jos mies on vuosikausia laittanut sinne laadukasta öljyä joka on just sitä valmistajan suosittelemaa, kyllä itsekin suuttuisin jos jossain halpispajassa tunkevat sinnä halvinta yleisöljyä jonka luokitukset ovat vähän sinne päin. Menee hukkaan se aiempi satsaus laadukkaisiin just oikeisiin öljyihin.

Esimerkkinä oma auto, Vaatimus 5w30, API SL, ACEA A5 eikä mitään muuta. Eri korjaamoilla ja pikahuolloissa laittavat ihan mitä sattuu ja harva laittaa oikeasti ACEA A5 luokan öljyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/222 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä näkisin, että jos yhteinen auto, nämä asiat sovitaan yhdessä. 

Vierailija
24/222 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et käyttänyt.

Vierailija
25/222 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut auto yli kymmenen vuotta, ikinä ei ole tarvinnut öljyä lisätä. On käytetty vaan ohjeiden mukaan säännöllisesti öljynvaihdossa.

Vierailija
26/222 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurislinna kirjoitti:

no jo on äijä jos suuttuu.Helppoahan se ite.Nykyautot mekaanikko hoitaa.Kyllähän öljyt pitää säännöllisesti vaihtaa .

Itse vaihdan autooni öljyt 2 × vuodessa. Kerran oli auto muuten huollossa ja pyysin, että vaihtavat öljyn ja suodattimen. Ajoin auton talliin. Kun lähdin seuraavana aamuna ajamaan autolla, huomasin, että tallin lattialle oli tippunut öljyä. Öljypropulla oli rikottu öljypohjan propun kierteet rikki. Moottorissa on alumiininen öljypohja ja proppu teräksinen. Öljyt pois ja irtokierre systeemillä kierre kuntoon. Laitimmainen kerta, kun autooni tekee joku muu öljyn vaihdot.

Vierailija
27/222 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin ex teki numeron kaikesta autoon liittyvästä. Itse olisi pitänyt tehdä kaikki eikä mitään viedä autohuoltoon. Minulla oli kädet täynnä kodin ja lastenhoitoa, joten olin tyytyväinen, että mies tekee edes jotain, vaikka se tarkoitti, että työ jonka tekemiseen olisi ammattilaisella mennyt pari tuntia - yksi päivä, kesti meillä parhaimmillaan viikon. Kun työ sitten lopulta valmistui, mies paukutteli henkseleitään miten paljon taas säästi. Nyt eron jälkeen olen ihmetellyt, että miten mies sai niin paljon aikaa tuhlattua auton huoltoon. Tosin ex teki muutakin kuin perushuoltoa, esim vaihtoi soittimia yms, jotka mielestäni oli aivan turhaa. No, olihan tuokin yksi tapa exältä luistaa lasten ja kodinhoidosta.

Vierailija
28/222 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain on niin pinttyneenä tuollaisia älyttömiä periaatteita. Öljynvaihto on niin vammainen homma käsiin jäävine jäteöljyineen, että en ymmärrä, miksi joku sen haluaa tehdä itse. Jossain tuollaisessa drive-in -pajassa se vaihto maksaaa muutaman kympin öljyineen. Eli ei siinä edes pysty säästämään juuri mitään.

Kunhan öljy täyttää vaaditut laatuluokitukset, niin se on ihan se ja sama, mitä litkua sinne koneeseen laittaa. Onhan noita testattukin, eikä juuri mitään eroja ikinä löydetä.

Jäteöljyn voi viedä kunnallisiin keräyspisteisiin, niitä ei tarvi jättää nurkkiin lojumaan. Öljyt on kierrätettävää materiaalia. Puhdistavat ja uudelleen käyttöön. Muita nesteitä ei saa kaataa jäteöljyn sekaan. Sellainen vaikeuttaa puhdistusprosessia.

Vierailija
29/222 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tarkka mitä öljyä autoon laitetaan?

Tämä. Minuakin suututtaisi, jos autooni laitetettaisiin sitä motonetin halvinta litkua.

En tiedä öljyistä,mutta luotan, että merkkihuollossa on osanneet oikeaa käyttää. Ap

Niin sinä oletit, etkä ottanut asioista ensin selvää.

Kun ihminen on tyhmä niin sitten se onkin todella tyhmä. Voi huokauksien kuokaus Mees vaikka kaappiin häpeemään pariksi tunniksi. Työnnä peukku perseeseen ja sitten suuhun.

Vierailija
30/222 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miehesi on typerä urpo. Tämä tuskin yllätyksenä. Kun kiukuttelee, naurahda ja näppäse kevyesti nenäpäälle ja sanoa hellittelyäänellä "pikkuhöppänä". Sitten puistelet päätäsi ja jatkat hommiasi.

Vierailija
31/222 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on vihainen, koska hänen yksi tärkeä työnsä on poissa. Joutuu vaikka siivoomaan, kun ei voi enää sanoa, että "minä vaihdoin öljyt, hoida sinä koti". Kannattaa myös renkaatkin vaihdatuttaa liikkeessä, niin miehelle jää enemmän aikaa kotitöihin.

Vierailija
32/222 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoko ne suodattimen kanssa?

Vierailija
33/222 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin ex teki numeron kaikesta autoon liittyvästä. Itse olisi pitänyt tehdä kaikki eikä mitään viedä autohuoltoon. Minulla oli kädet täynnä kodin ja lastenhoitoa, joten olin tyytyväinen, että mies tekee edes jotain, vaikka se tarkoitti, että työ jonka tekemiseen olisi ammattilaisella mennyt pari tuntia - yksi päivä, kesti meillä parhaimmillaan viikon. Kun työ sitten lopulta valmistui, mies paukutteli henkseleitään miten paljon taas säästi. Nyt eron jälkeen olen ihmetellyt, että miten mies sai niin paljon aikaa tuhlattua auton huoltoon. Tosin ex teki muutakin kuin perushuoltoa, esim vaihtoi soittimia yms, jotka mielestäni oli aivan turhaa. No, olihan tuokin yksi tapa exältä luistaa lasten ja kodinhoidosta.

Sitä se on. Mies haluaa paeta kotielämää sinne autotalliin. Kiva viettää monta tuntia siellä auton parissa, niin ei tarvitse hoitaa kotia ja lapsia.

Vierailija
34/222 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, en edes tiennyt, että kotonakin öljyjä vaihdetaan. Mihin laitatte käytetyn öljyn ja filtterin, kuskaatte ongelmajätteisiin? Ei tulisi mieleenkään mitään lupia perheenjäseniltä tuollaiseen asiaan.

Mies käy yleensä kaverinsa hallilla vaihtamassa nuo öljyt, siellä on tuo ongelmajätteen keräys järjestettynä. Ap

Olisi halunnut mennä sinne juomaan kaljaa ja jauhamaan paskaa.

Vierailija
35/222 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin miehenä vihainen koska siellä mitä todennäköisimmin nyt on väärän luokituksen öljyä.

Kerrotko AP mikä on valmistajan viskositeetti ja ACEA vaatimus? Ja mitä laittoivat öljynvaihdossa?

Omaan autoon saa autonvalmistajan suositteleman öljyn kahdella tapaa: merkkihuollossa tai itse vaihtamalla. Yleis/pikahuolloissa lähes aina väärä öljyluokitus.

Vierailija
36/222 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se on. Mies haluaa paeta kotielämää sinne autotalliin. Kiva viettää monta tuntia siellä auton parissa, niin ei tarvitse hoitaa kotia ja lapsia.

Näin juuri! Onneksi nykyautoissa on koko ajan vähemmän tee-se-itse-miehelle tekemistä, niin pääsee kotitöiden pariin.

Vierailija
37/222 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies tarkka mitä öljyä autoon laitetaan?

Tämä. Minuakin suututtaisi, jos autooni laitetettaisiin sitä motonetin halvinta litkua.

En tiedä öljyistä,mutta luotan, että merkkihuollossa on osanneet oikeaa käyttää. Ap

Pitäähän sun nyt tietää mitä sinne on laitettu, jos joudut lisäämään.

Minä ainakin luotan siihen, että laitetaan sitä mitä käsken ja mitä on ollut ennenkin, sillä ei sitten enää ole väliä lisäänkö samaa vai eri merkkiä.

ohis

Vierailija
38/222 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas miehen on selvästi vaikeaa maksaa muille miehille palveluista. Kaikki on kuulemma järjettömän kallista ja huijausta. Minäpä siis tilaan sähkömiehet, putkimiehet, remonttifirmat, puunkaadon yms. yms. Pakkohan niitä palveluja on ostaa, jos haluaa saada hommat hoitumaan. Auton huoltoon vieminen on kuitenkin ainoa asia, jonka mies hoitaa, eikä siitä ole urputusta maksusta.

Vierailija
39/222 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin miehenä vihainen koska siellä mitä todennäköisimmin nyt on väärän luokituksen öljyä.

Kerrotko AP mikä on valmistajan viskositeetti ja ACEA vaatimus? Ja mitä laittoivat öljynvaihdossa?

Omaan autoon saa autonvalmistajan suositteleman öljyn kahdella tapaa: merkkihuollossa tai itse vaihtamalla. Yleis/pikahuolloissa lähes aina väärä öljyluokitus.

Ihan samanlaista typerää nillitystä kuin se, ettei mustia vaatteita saa pestä yleispyykinpesuaineella.

Vierailija
40/222 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätit kuitenkin sen yövuorolaisen näin aikaisin ei ihme että suuttui.