Käytin auton öljynvaihdossa - mies suuttui
No niin. Öljyvaihtoväli oli päässyt pitkäksi. Mies on yleensä vaihtanut moottoriöljyt itse, mutta nyt on ollut niin paljon kiireitä töissä, ettei ollut ennättänyt. Mulla oli vapaapäivä ja mies nukkui yövuoron jälkeen. Päätin että nythän ehdin käyttää auton drive-in pajalla. Ja mies suuttui. Yhteinen auto joo, mutta omista rahoista maksoin. Miten tuosta voi suuttua?
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein halvimmalla pääsette kun haetta kaupasta tarjousöljyt 20e/4l joko Teboil, Shell tai Mobil öljyä. Varaatte autokorjaamoon ajan joissa öljynvaihdon hinta on 25-30 euroa.
Entä jos haluaa päästä kaikkein helpoimmalla?
Itse laskisin asian niin päin että mitä muuta sillä säästetyllä ajalla tekisi? Jos säästää 80€ sillä että hakee itse öljypurkin Tokmannista ja kiikuttaa sen korjaamoon, niin tulee aika kalliit av-palstan selailut jos tuon verran maksaa ekstraa siitä ettei mitään viitsi tehdä.
Säästetyllä ajalla voi tehdä jotain paljon mielekkäämpää kuin lähteä Tokmannille ostamaan moottoriöljyä. Miksi se niin kaivelee, että joku arvottaa vaikka harrastuksen sen 80-100 euron säästön arvoiseksi tai arvokkaammaksi? Tai vaikka sen ajan makaisi sohvalla, mitä väärää siinä on?
Tuo nyt on ihan silkkaa typeryyttä, ellet ole joku haistapaskarikas. Suurin osa käy töissä jollakin 15€ tuntipalkalla. Miksi sitten menet töihin tuolla palkalla jos arvotat aikasi maksamaan 100€ / tunti?
Yksinkertainen vastaus: työstäni ei makseta enempää. Minä voin silti maksaa enemmän jonkun muun työstä, jos katson sen tarpeelliseksi. Maksan myös monesta muusta asiasta, mitkä pihi tekee itse.
eri
Mieshän sen auton omistaa joten hänellä on määräämisvalta siihen.