Miten toimeentulotuella tulee toimeen?
Miten tuon reilu 500 euroa kuussa saa riittämään?
Kommentit (494)
Ruoka 100-200 €/kk
Puhelin 5,90 €/kk
Pankin palvelumaksu 5 €/kk
Hyvin pärjään toimeentulotuella
Vierailija kirjoitti:
Hahhah, taas tätä, kun ei osata itse ruokaa valmistaa.
Meneehän siihen ihan v....sti rahaa, jos ostaa 4-5 hengelle eineksiä.
Olipa hölmö viesti. No, kiroilu kertoi sinusta jo kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun asuu valmiiksi yhteiskunnan maksamassa asunnossa, jonka sähköt ja vedet maksaa kela, tuo 500 jää käyttörahaksi. Jos on lapsia, saa vielä enemmän. Vaatteet kirpparilta tai kierrätyskeskuksesta eikä mitään sisäfilettä jokapäivä. Maksari apteekkiin tietysti. Helppoa.
Selviätkö itse kaikista kustannuksista kuukaudessa 500 eurolla? Itselleni ainakin tekisi todella tiukkaa.
Tiukkaa sen kuuluu tehdäkin. Sen pitää riittää kaikkein välttämättömimpiin, mutta ei siitä tule kyetä pesämunaa rakentaa. Tämä on viimesijainen tuki, eikä sen ole tarkoituskaan olla houkutteleva. Muutenhan kaikki valitsisivat mieluummin sen, kuin työnteon.
Olet sydämetön.
Valitsisin työnteon, mutta töitä ei tule mulle tarjottimella, vaikka haen ja haen.
Mielestäsi mun kuuluis tappaa itseni, kun koti meinaa mennä????
Järjetön väittää, että 500 €:lla pitäis tulla toimeen.
Kummasti sillä tai jopa vähemmällä vaan kymmenet tuhannet tulevat toimeen. Esimerkiksi opintotukihan ei ole lähellekään 500€/kk.
Ei sitä voi verrata koska opintotuella ei ole tarkoituskaan elää ja opiskelijat saavat valtavasti alennuksia kaikesta.
- eri
Hyvin moni vaan joutuu elämään, kun ei osa-aika töitä kaikille riitä. Haluatko kertoa lisää noista "valtavista" alennuksista, joita opiskelijakortilla saa. Itselle ei tule mieleen kuin parikymppiä normaalihintaa halvempi bussin kuukausikortti ja 3€ lounaat opiskelijaravintolassa.
Kun kela maksaa vuokran, 500€ pärjää oikein hyvin. Mulla on vaatteitakin vaikka kuinka, käytettynä melkein kaikki ostettu, joten ei niitä kovin usein tarvitse ostaa lisää. Ja oikeastaan tykkäänkin metsästää käytettyjä ”löytöjä” esim. netistä. Ruokaan, puhelimeen, bussilippuihin yms. riittää, kampaajallakin käyn muutaman kerran vuodessa. Laitan myös sivuun, niin voi joskus käydä reissussa. Mitään maksullista en harrasta, enkä autoa omista.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka 100-200 €/kk
Puhelin 5,90 €/kk
Miten muut kustannukset? Hygienia? Vaatteet? Liikkuminen? Kodin tarpeet? Vakuutukset? Muut?
Vierailija kirjoitti:
500 eurosta maksetaan vielä puhelin, opintolainat, osamaksut, bensat, autovakuutukset jne, eli noiden jälkeen jääkin vain 200-300 euroa kuukaudessa.
Ja hankitaan kaikki vaatteet, kengät, kodinkoneet jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun asuu valmiiksi yhteiskunnan maksamassa asunnossa, jonka sähköt ja vedet maksaa kela, tuo 500 jää käyttörahaksi. Jos on lapsia, saa vielä enemmän. Vaatteet kirpparilta tai kierrätyskeskuksesta eikä mitään sisäfilettä jokapäivä. Maksari apteekkiin tietysti. Helppoa.
Selviätkö itse kaikista kustannuksista kuukaudessa 500 eurolla? Itselleni ainakin tekisi todella tiukkaa.
Tiukkaa sen kuuluu tehdäkin. Sen pitää riittää kaikkein välttämättömimpiin, mutta ei siitä tule kyetä pesämunaa rakentaa. Tämä on viimesijainen tuki, eikä sen ole tarkoituskaan olla houkutteleva. Muutenhan kaikki valitsisivat mieluummin sen, kuin työnteon.
Olet sydämetön.
Valitsisin työnteon, mutta töitä ei tule mulle tarjottimella, vaikka haen ja haen.
Kummasti sillä tai jopa vähemmällä vaan kymmenet tuhannet tulevat toimeen. Esimerkiksi opintotukihan ei ole lähellekään 500€/kk.
Ei sitä voi verrata koska opintotuella ei ole tarkoituskaan elää ja opiskelijat saavat valtavasti alennuksia kaikesta.
- eri
Hyvin moni vaan joutuu elämään, kun ei osa-aika töitä kaikille riitä. Haluatko kertoa lisää noista "valtavista" alennuksista, joita opiskelijakortilla saa. Itselle ei tule mieleen kuin parikymppiä normaalihintaa halvempi bussin kuukausikortti ja 3€ lounaat opiskelijaravintolassa.
Opintotuella ei ole tarkoitus elää, koska opintolaina on pakko nostaa elämiseen. Ei ole tarkoitus, että yhteiskunta elättää opiskelijan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet sydämetön.
Sinähän se sydämetön ja ahne olet kun vaadit itsellesi saman elintason kuin niille jotka tekevät sen eteen töitä. Kiitollinen sinun kuuluisi olla eikä kitistä. Häpeä! Jos osaat ja opettele elämään sillä 500e joka kyllä riittää liiankin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet sydämetön.
Sinähän se sydämetön ja ahne olet kun vaadit itsellesi saman elintason kuin niille jotka tekevät sen eteen töitä. Kiitollinen sinun kuuluisi olla eikä kitistä. Häpeä! Jos osaat ja opettele elämään sillä 500e joka kyllä riittää liiankin hyvin.
Häpeä nyt ihan itse senkin idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Ruoka 100-200 €/kk
Puhelin 5,90 €/kk
Mikä liittymä on 5,90?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoka 100-200 €/kk
Puhelin 5,90 €/kk
Miten muut kustannukset? Hygienia? Vaatteet? Liikkuminen? Kodin tarpeet? Vakuutukset? Muut?
Tuosta jää paljon säästöön jolla ostaa vaatteita ym. Liikun kävellen, ei muita vakuutuksia kuin kotivakuutus joka toimeentulotukilaiselle maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoka 100-200 €/kk
Puhelin 5,90 €/kk
Eikhän sillä kolmella sadalla saa noikin maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
500 €/yksi ihminenkö?
Todella hyvin riittää, kun karsii pois kaiken turhan.
Nälkään ei kuole.
Kerro sun kuukaden menot vaikka tähän esimerkiksi?
Joo, olisin myös kiinnostunut jostain esimerkkilaskelmista niiltä, joiden mielessä on tosi helppo tulla tuolla summalla toimeen. Ja etsivätkö nämä ihmiset aktiivisesti töitä?
Täällä yrittäjä jonka yritys on kiinni, asumiskulujen jälkeen jää 500€
150€ menee laskuihin
150€ menee ruokaan (hyödynnän ruokajonot, ja viikolla saan joka päivä asukastuvalta ostettua päivän ruuan 2,5€)
Loput jää tilille kun ei ole mitään erikoista tekemistä kuin kytätä missä on seuraavan päivän ruokajono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet sydämetön.
- eri
Opintotuella ei ole tarkoitus elää, koska opintolaina on pakko nostaa elämiseen. Ei ole tarkoitus, että yhteiskunta elättää opiskelijan.
Arvaapa mikä taho hyvittää opintolainasta ison osan, jos valmistuu ajoissa? Ettei vaan olisi yhteiskunta... Miksi sitä opintotukea muuten edes maksetaan, jos sitä ei ole tarkoitettu opiskelijan elämiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoka 100-200 €/kk
Puhelin 5,90 €/kk
Mikä liittymä on 5,90?
Saunalahti Tarkka, rajaton netti kuulu hintaan, puhelut maksullisia
Vierailija kirjoitti:
500 eurosta maksetaan vielä puhelin, opintolainat, osamaksut, bensat, autovakuutukset jne, eli noiden jälkeen jääkin vain 200-300 euroa kuukaudessa.
Itseltäni viedään elatusmaksuja 2000 euron nettotuloista 900 euroa, asumiskulujen.jälkeen saa jäädä saman verran kuin toimeentulotukea. Pitäisi vielä lapsille ostaa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruoka 100-200 €/kk
Puhelin 5,90 €/kk
Mikä liittymä on 5,90?
Saunalahti Tarkka, rajaton netti kuulu hintaan, puhelut maksullisia
siis Tarkka 100 M
Tästä lienee apua.
Tulee toimeen, jos on pakko. Ja jos kokee, ettei tule toimeen, niin sitten alkaa ottaa kulutusluottoja ja pikavippejä, ja päätyy ulosottoon, ja... sitten on pakko tulla toimeen sillä toimeentulotuella.
Voi nyyh nyyh sentään, miten kauheaa on joutua tulla toimeen vähillä rahoilla.
- eri