Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri kertoi häpeillen, että sen poika hakee ammattikorkeakouluun. Ei pidä sitä "oikeana" kouluna.

Vierailija
25.03.2021 |

Olen itse opiskellut sekä ammattikorkeakoulututkinnon ja sen lisäksi vielä maisterin, enkä todellakaan väheksy ammattikorkeakoulua korkeakouluna. Ammattikorkeakoulututkinto rinnastetaan alempaan korkeakoulututkintoon, eli yliopistomaailmassa kandin tutkintoon.

Työkaverin kanssa juteltiin lasten koulutuksesta ja kerroin, että oma viime kevään abi on ollut avoimessa yliopistossa tämän lukuvuoden, kun ei päässy haluamaansa kouluun viime vuonna. Työkaveri sitten tokaisi, että hänen poikansa on ollut aina vähän huono koulussa ja hakee nyt sitten ammattikorkeakouluun. Että hänhän ei siis pidä sitä minään "kouluna", mutta hämmästeli sitä, että työnantajat tuntuvat arvostavan myös AMK-tutkintoja.

En tajua. Eletään vuotta 2021. Onko oikeasti vielä ihmisiä, jotka eivät pidä ammattikorkeakoulua ihan oikeana kouluna, josta valmistuu ihmisiä ihan vakavasti otettaviin tehtäviin? Se ei ole mikään kansalaisopisto, jossa voi mennä opiskelemaan kansallispukuja tai pastaruokia pariksi kuukaudeksi.

Arvostatko sinä ammattikorkeakoulututkintoja? Siis yhtään?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
25.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa tyytyväisiä, että nuori opiskelee.  Se on jo jotain.  

Niin paljon on niitä, jotka ei tee mitään.   Kunhan pelaavat päivät ja yöt, jossain välissä vähän nukkuvat, ei kiinnosta mikään.  

Kaikki kouluttautuminen on hyvä asia ja kertoo aina siitä, että nuorella on tavoitteita.  Mitä te niitä nimikkeitä tuijotatte, tärkeintä on se, että tekee työtä ja elättää itse itsensä.  

Naureskellaan sille, että ihminen opiskelee lähihoitajaksi tai on "Siwan kassa."  Kumpiakin tarvitaan.  Ja kumpikin tekee töitä, eikä vain loisi yhteiskunnan varoilla.  Kohta elämme aikaa, jolloin mihin tahansa työhön pääseminen on kuin lottovoitto.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi