Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkä matematiikka on naurettavan helppoa nykyään, kun vertaa vaikka 70-90 lukuihin

Vierailija
25.03.2021 |

Mikäli oikein tulkitsin näitä pisterajoja - kokeesta saa 120 pistettä, ja vuonna 2020 sai jo 79 pisteellä laudaturin, ja vaivaiset 31 pistettä riittää arvosanaan C. Noissa vanhoissa kokeissa piti saada myös noin 30 pistettä arvosanaan C, mutta maksimipisteet olivat vain 60! Eli 10 tehtävää ja 6p jokaisesta.

Myös ensimmäinen osa kokeessa on naurettavan helppo, ja siitä saa jo noin kolmasosan kaikista pisteistä! Vaikeustaso jopa helpompi kuin lyhyen matematiikan taso. Vanhoissa kokeissa ei ollut mitään todella helppoja nakkeja, vaikka pari ensimmäistä tehtävää toki varsin helppoja.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse huomannut ainakin keski-ikäisenä insinöörinä, että kyllä juuri koulusta valmistuneiden inssien matemaattiset taidot on usein melko vaatimattomat, varsinkin kun pitää nopeasti päätellä jotain ja laskea päässä asioita.

Päässälasku ei varsinaisesti ole matemaattinen taito. Se on laskentoa, ja sitä nykyään treenataan vähemmän kuin ennen. Koska siihen on koneet.

Jos esim. palaverissa keskustellaan ja suunnitellaan asioita niin kyllä pitää osata hahmottaa jotain suuruusluokkaa tuosta vaan ja osata keskustella siitä. Ettei nyt kaivele laskinta tai näpyttele koneella kiivaasti, kun vanhemmat suunnittelijat tajuaa sen ilman laskintakin.

Oli se laskentoa tai matematiikkaa niin paljon menettää keskusteluissa em. asioiden huonoilla taidoilla. 

Hyvä pointti. Seiskaluokkalainen poikani on matikassa sellaista hyvää keskitasoa noin keskimäärin, koenumerot vaihtelevat kyllä tosi paljon. Hän sitten taas tykkää laskea päässä ihan huvikseen ja minun näkökulmastani pyörittelee aika vaikeitakin juttuja ihan vain mielessään. Itse hän ei pidä sitä minään, ilmeisesti sitä ei koulumatikassa arvosteta. Minusta taas siitä voi olla käytännössä tosi paljon hyötyä ja olen koettanut tsempata.

Vierailija
82/82 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti aikoo aggressiivinen valistuksen vastustaja ja myös tämän palstan ihmisvihamielinen lukija poistaa tämänkin viestin, kuten myös edelliset?

On ihmisiä, jotka taistelevat valaistumista vastaan, ihmiskunnan valistusta vastaan, hyvää vastaan. He ovat aggressiivisia ja valistuksen vastaisia. He taistelevat ihmiskuntaa vastaan. He ovat jo valinneet puolensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla