Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajana ihmettelen, että nykyihmiset jättävät rokotteen ottamatta. Ihan järjetöntä.

Vierailija
24.03.2021 |

Joka vuosi sama juttu että vastaanotolle tuodaan hyvin heikossa kunnossa oleva influenssapotilas. Rokote ei ole kiinnostanut tai ainakaan sitä ei ole otettu. Lääkärissä sitten huolestuneet omaiset vaativat "lääkettä" eivätkä usko, että influenssaan ei kerta kaikkiaan ole muuta lääkettä kuin sairastaa tai kuolla. Varsinkin lasten ja nuorten kohdalla tehohoitoon siirtäminen on kova paikka.

Olen 15-vuotisen urani aikana vienyt kylmiöön paljon nuoriakin influenssapotilaita. Jokaisen kohdalla olen miettinyt, että miksi? Miksi? Miksi ei oteta rokotetta?

Antibioottihoito aloitetaan yleensä vasta viikkojen sairastamisen jälkeen, kun tulehdusarvo nousee. Särky- ja tulehduslääkkeet purevat huonosti influenssan aiheuttamaan vakavaan tulehdukseen. Siksi tauti on järkyttävä kokemus ja myös huoltajat väsyvät ja usein sairastuvat itsekin pahasti.

Aika moni sairastunut on jälkeenpäin katkera siitä, että joutui moisen taudin kokemaan. Ihmetellään "kun ei saatu lääkettä."

Useimmat rokottamani kertovat sairastaneensa influenssan ja ottaneensa rokotteen joka vuosi sen jälkeen. Tauti siis opettaa.

Pitääkö ensin ajaa autolla raju kolari, että aletaan käyttämään turvavyötä?

Kommentit (161)

Vierailija
81/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nuorehko (27v), terve, urheilullinen ja normaalipainoinen ja väkisin sitä miettii että onko koronan sairastamisessa vai rokotteen ottamisessa suurempi riski. Uskon toki, että isossa kuvassa koronarokotteiden hyödyt ovat merkittävästi suuremmat kuin haitat.

Mielenkiintoista ois kuitenki tietää, et oliko aikanaan esim. sikainfluenssarokotteiden kohdalla epäilijöitä ja miten heihin suhtauduttiin? Tuomittiinko heidät rokote- ja tiedevastaisiksi samalla vauhdilla kun nykyään jos sattuu varovasti kyseenalaistamaan vuodessa kehitetyn rokotteen turvallisuuden?

Olen ihan kahden vaiheilla vielä, mutta luultavasti otan rokotteen yhteisen hyvän nimissä. Jos kyse ois pelkästään omasta terveydestäni nii mieluummin ottaisin koronan kuin rokotteen tuomat riskit.

Olin epäilijä. Luin ulkomaisia tutkimuksia. Mietin ankarasti, etä uskallammeko ottaa rokotteen, kun ulkomailta kantautui uutisia narkolepsiasta. Sitten lapsemme sai tartunnan päiväkodista ja koko perhe sairastui sikainfluenssan varhaisessa vaiheessa epidemiaa. Päätin, että ei oteta rokotetta, kun on jo sairastamalla saavutettua vastustuskykyä.

Mitään tukea ei saatu mistään. Kukaan ammattilainen ei osannut puhelimessa vastata, onko rokote vaarallisempi tai tarpeenkaan juuri sikainfluenssan sairastaneille. Tauti sairastettiin kotona. Hoitoon ei saanut hakeutua kuin hengenhädässä ja silloin olisi pitänyt soittaa ja sopia tulosta. Jopa Tamiflu resepti tuli ilman, että lääkäri näki lapsipotilasta.

Vierailija
82/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on täysin hyväksyttävää, että kaikki eivät ota rokotetta mutta jos näin tekevät niin ei heitä sitten pidä hoitaakaan julkisessa terveydenhuollossa jos saavat tartunnan. Voivat mennä sitten yksityiselle omilla rahoillaan jos kokevat tarpeelliseksi. Vähintäänkin tehohoitoon pääsy pitäisi estää rokotteista kieltäytyviltä.

Sopii, jos sitten samalla vaivalla ajetaan alas julkiset muutkin jutut ja saan lakata maksamasta veroja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä töissä vain muutama otti rokotteen

n. kolmestakymmenestä hoitajasta

Enkä yhtään ihmettele - mikähän sai nuo pari hoitajaa ottamaan tuon geenimanipulaatio seoksen?

Vierailija
84/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Haluaisin kuulla hoitajan mielipiteen tuosta AstraZeneca rokotteesta? Olen kuullut jo ennen keskeytystä, että hoitajatkaan eivät ole sitä halunneet?

Rokotukset on hyvä juttu, mutta meitä jotka eivät ota AstraZenecan toista piikkiä on paljon ja varsinkin viimeisen viikon annetut rokotteet oli hölmö juttu, kun tietoa oli päättävillä tahoilla jo, mutta meitä luottavaisia oli paljon.

Toki, jotenkin ihmisiltä unohtuu kuinka pahana voi koronaan sairastua.

Nämä mRNA "rokotteet" eivät ole lääketieteellisessä mielessä rokotteita vaan geeniterapiaa.

Astra Zenecan rokote ei ole mRNA -rokote.

Ei niin. Astrassa on DNA:ta, joka voi muokata omaa DNA:tasi ja altistaa syöpämutaatioiden syntymiselle. 

Syöpämutaatioiden syntymiselle altistaa myös esim. sokeri ja alkoholi. Niitäkin ihmiset vetää melko huoletta joten miksi tämä nyt yht'äkkiä on ongelma rokotteen kohdalla?

Tämä. Sokeriin ja alkoholiin verrattuna rokotteella on kuitenkin huomattavat positiiviset terveysvaikutukset. Noilla ensin mainituilla on vain terveyttä haittaavia vaikutuksia.

Ihan ehdottomasti otan mielummin koronan kuin syövän. 

Hyvä, ota vaikka molemmat. Toivottavasti ehdit edes vähän kartuttamaan valtion eläkekassaa ennen kuin sinusta aika jättää. Me kulutamme ne rahat kyllä sitten aurinkorannoilla rantabaarissa.

Vierailija
85/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä jatkuu loputtomiin

Vierailija
86/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Haluaisin kuulla hoitajan mielipiteen tuosta AstraZeneca rokotteesta? Olen kuullut jo ennen keskeytystä, että hoitajatkaan eivät ole sitä halunneet?

Rokotukset on hyvä juttu, mutta meitä jotka eivät ota AstraZenecan toista piikkiä on paljon ja varsinkin viimeisen viikon annetut rokotteet oli hölmö juttu, kun tietoa oli päättävillä tahoilla jo, mutta meitä luottavaisia oli paljon.

Nämä mRNA "rokotteet" eivät ole lääketieteellisessä mielessä rokotteita vaan geeniterapiaa.

Ei niin. Astrassa on DNA:ta, joka voi muokata omaa DNA:tasi ja altistaa syöpämutaatioiden syntymiselle. 

Syöpämutaatioiden syntymiselle altistaa myös esim. sokeri ja alkoholi. Niitäkin ihmiset vetää melko huoletta joten miksi tämä nyt yht'äkkiä on ongelma rokotteen kohdalla?

Geeniterapiaa ja ruokavaliota ei voi mitenkään verrata toisiinsa vaikuttavuudeltaan

Ei voikaan. Ruokavaliolla on huomattavasti suurempi vaikutus ja ongelma on paljon laajempi kuin jotkut rokotteiden ongelmat mitkä ovat lähinnä yksittäistapauksia. Ylipaino ja alkoholi tappaa tai vammauttaa huomattavasti kovemmalla prosentilla kuin mikään rokote ja on moninkertaisesti yleisempää.

Vierailija
87/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan sairastanut influenssaa, eikä ole kukaan tuttunikaan, eikä kukaan ole ottanut rokotetta. Olen aina ajatellut, että influenssarokote on raskaana oleville, vanhuksille ja sairaille, eikä perusterveellä ole siihen tarvetta. En siis erityisesti vastusta tai välttele sitä, mutta en vaan ole koskaan ottanut.

Vierailija
88/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

edfged kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Miksi valehtelet?

kuvittelisin sinun reaalitilanteessa sanotan tuon sllaisella samalla kiivaudella kuin se  muutama vuosi stten youtubeen päässyt oppilaille rääkyvä opettaja, joka sai käytöksestään kai potkut

itsemääräämisoikeus? Täällä ei sanota sitä sanaa!

Vierailija
89/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssarokotteiden teho on aivan surkea, joskus vain jotain 20%. Eikä nuorella tai perusterveellä ole tarvetta rokotuksilla, kyllä influenssan kestää, vaikka se voikin olla joskus tuskastuttavaa. Itselläni on ollut 2000-luvulla kolme kertaa influenssa, viimeksi pari vuotta sitten. Oli aika raju tauti, mutta ei perusterveen tarvitse mennä sellaisen takia edes lääkäriin, vaan paljon nestettä ja välillä kuumetta laskevaa särkylääkettä ym., niin se menee jossain vaiheessa ohi ja kaikki palaa ennalleen. Suuri osa ihmisistä ei osaa ollenkaan itsehoitoa ja menee lääkäriin silloinkin, kun sille ei ole oikeasti tarvetta.

Vierailija
90/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Tämä. Sokeriin ja alkoholiin verrattuna rokotteella on kuitenkin huomattavat positiiviset terveysvaikutukset. Noilla ensin mainituilla on vain terveyttä haittaavia vaikutuksia.

Ihan ehdottomasti otan mielummin koronan kuin syövän. 

Hyvä, ota vaikka molemmat. Toivottavasti ehdit edes vähän kartuttamaan valtion eläkekassaa ennen kuin sinusta aika jättää. Me kulutamme ne rahat kyllä sitten aurinkorannoilla rantabaarissa.

Olen maksanut jo enemmän kuin tulet elämässäsi maksamaan ja lapsettomana ei ole tullut pahemmin kulutettua yhteiskunnan varoja. Tosin, jos saan syövän toiveesi mukaisesti, saattaa hoitoihini mennä niin paljon verovaroja, että nettomaksaja kääntyy loppusuoralla saamapuolelle. Fiksuinta olisi, että toivoisit minun kuolevan sydänkohtaukseen tänään. 

Vierailija
91/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan edes kausiflunssia todella harvoin ja olen ehkä kerran sairatanut influenssan, mutta en ole varma oliko se influenssa vai normaali flunssa. Sairaslomapäiviä flussan takia on kertynyt vuosien aikana varmaan pari yhteensä, yleensä teen etäpäivän jos räkätauti iskee. Minulla ei ole koskaan ollut angiinoja tai muita hengitystietulehduksia yms, joiden takia tutut ramppaavat lääkärissä. Kausiflunssatkaan eivät tartu vaikka muilla perheenjäsenillä niitä olisi. Kuumetta minulla ei ole ollut varmaan 20 vuoteen. Influenssaan tai edes flunsaan sairastumise todennäköisyys on siis todella matala. Riskinä on, että saisin rokotteen seurauksena sivuvaikutuksena olevan flunssan, eli sairastaisin rokotteen takia, mutta en ilman sitä.

Voitko siis perustella miksi minun olisi otettava influenssarokote joka vuosi? Varsinkin, kun ne tuntuvat loppuvan kesken.

Vierailija
92/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tulee rokotepassi ja rokotteista kieltäytyvien elämää rajoitetaan entisestään. Eriarvoistamisesta on aivan turha puhua koska kyseessä on oma valinta.

Vierailija
93/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tänä vuonna influenssarokotteet loppuivat kesken eli halukkaita olisi ollut enemmän.

Itse otin influenssarokotteen KERRAN. Ja se riitti - seuraukset olivat kamalat, sain sen seurauksena ensin pahan flunssan, sitten influenssan, jossa jouduin turvautumaan varahappeen ja sen jälkeen jälleen tuli kova flunssa.

Tämä tauti tuli minulle 2019 kevät- talvella ja podin tätä tautia kokonaiset 4 kk. Koko aikana ääni oli täysin poissa, yskökset vihreälimaisia ja kaamea hevosyskä ja keuhkot ja kyljet tosi kipeät tuosta tolkuttomasta yskimisestä ja sahailevasta kuumeesta. Pahinta oli kuitenkin se, että voimat olivat aivan poissa, jaksoin vain maata ja laittaa napapiikkejä, jotten olisi saanut veritulppaa.

Lasken sekunteja siihen, että joku tulee kirjoittamaan, että olisit kuollut ilman rokotetta. 

No en tullut kirjoittamaan niin, vaan muistuttamaan, ettei minkään rokotteen teho ole sataprosenttinen. Eli tuo kirjoittaja on saanut influenssan rokotteesta huolimatta. Kun sen on sairastanut noin rajuna niin ei todellakaan kannattaisi ottaa riskiä sairastaa se uudelleen.

Vierailija
94/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Geeniterapiaa ja ruokavaliota ei voi mitenkään verrata toisiinsa vaikuttavuudeltaan

Ei voikaan. Ruokavaliolla on huomattavasti suurempi vaikutus ja ongelma on paljon laajempi kuin jotkut rokotteiden ongelmat mitkä ovat lähinnä yksittäistapauksia. Ylipaino ja alkoholi tappaa tai vammauttaa huomattavasti kovemmalla prosentilla kuin mikään rokote ja on moninkertaisesti yleisempää.

Mahtavaa denialismia monella kuvitella olevansa turvassa syövältä eläessään terveellisesti. Ette te ole. 

Vierailija
95/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olenkin epäilijä, niin harkitsen parhaillaan vakavastikin koronarokotteen ottamista. Korona on jo lähtökohdiltaan vaarallisempana pidettävä tauti, kuin sikainfluenssa oli pl ehkä jossain ulkomailla, en muista missä maassa, ollut muuntunut sikainfluenssa. Suomessa sika ei ollut kovin vakava verrattuna koronan kykyyn olla ilman riittäviä rajoitustoimia vaarallinen. 

81.

Vierailija
96/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Mahtavaa denialismia monella kuvitella olevansa turvassa syövältä eläessään terveellisesti. Ette te ole. 

Mahdollisuus ja todennäköisyys on kuitenkin huomattavasti suurempi. Eikä siitä terveellisesti elämisestä mitään vaivaakaan ole. Päinvastoin, hyvä fiilis koko ajan.

Vierailija
97/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan positiivinen ilmiö. Näin luonnonvalinta karsii heikot, eli ihmiskunnassa tyhmät, yksilöt pois populaatiosta.

Ei ole mitään luontoa, joka valitsee kuolevat ihmiset. 

Kaikki kuolevat joskus, ennemmin tai myöhemmin ja olen joskus oikein pistänyt merkille, että ne mukavimmat ja hauskimmat ihmiset lähtevät usein ensin - yksinkertaiset ja pahat ihmiset jäävät tänne marmattamaan ja pahojaan tekemään.

Ehkä Jumala antaa heille armoa ja aikaa tehdä parannusta pahuudestaan.

Vierailija
98/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ettet sentään "naisena ihmettele" :D

Itsekin ihmettelen, ihmisenä! 

Vierailija
99/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on täysin hyväksyttävää, että kaikki eivät ota rokotetta mutta jos näin tekevät niin ei heitä sitten pidä hoitaakaan julkisessa terveydenhuollossa jos saavat tartunnan. Voivat mennä sitten yksityiselle omilla rahoillaan jos kokevat tarpeelliseksi. Vähintäänkin tehohoitoon pääsy pitäisi estää rokotteista kieltäytyviltä.

Ymmärrätkö, että rokote on riskiryhmille iso riski! Yhtä suuri kuin koronankin sairastaminen. Eivät riskiryhmiin kuuluvat voi sairauksilleen mitään. Miksi haluat, että heitä rangaistaan?

Vierailija
100/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kuin tarkastin, niin Suomessa on vielä oikeus määrätä omasta kehostaan ja mitä sinne laitetaan. Jokainen ottakoon rokotteen jos haluaa, mutta jos tulee pakkorokotuksia, niin sitten menee kyllä yhtä huonosti kuin Neuvostoliitossa. Toivottavasti ei mennä siihen!