Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoitajana ihmettelen, että nykyihmiset jättävät rokotteen ottamatta. Ihan järjetöntä.

Vierailija
24.03.2021 |

Joka vuosi sama juttu että vastaanotolle tuodaan hyvin heikossa kunnossa oleva influenssapotilas. Rokote ei ole kiinnostanut tai ainakaan sitä ei ole otettu. Lääkärissä sitten huolestuneet omaiset vaativat "lääkettä" eivätkä usko, että influenssaan ei kerta kaikkiaan ole muuta lääkettä kuin sairastaa tai kuolla. Varsinkin lasten ja nuorten kohdalla tehohoitoon siirtäminen on kova paikka.

Olen 15-vuotisen urani aikana vienyt kylmiöön paljon nuoriakin influenssapotilaita. Jokaisen kohdalla olen miettinyt, että miksi? Miksi? Miksi ei oteta rokotetta?

Antibioottihoito aloitetaan yleensä vasta viikkojen sairastamisen jälkeen, kun tulehdusarvo nousee. Särky- ja tulehduslääkkeet purevat huonosti influenssan aiheuttamaan vakavaan tulehdukseen. Siksi tauti on järkyttävä kokemus ja myös huoltajat väsyvät ja usein sairastuvat itsekin pahasti.

Aika moni sairastunut on jälkeenpäin katkera siitä, että joutui moisen taudin kokemaan. Ihmetellään "kun ei saatu lääkettä."

Useimmat rokottamani kertovat sairastaneensa influenssan ja ottaneensa rokotteen joka vuosi sen jälkeen. Tauti siis opettaa.

Pitääkö ensin ajaa autolla raju kolari, että aletaan käyttämään turvavyötä?

Kommentit (161)

Vierailija
41/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

antibiootit ja muut megalabtutokset sitten kehittävät sen laumasuojan seuraavalle mutaatiorotaatiolle.

Vierailija
42/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

erillishinnoittelu n takia; jokaisesta yritetään lypsää jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän niitä jotka eivät ota. Itse otan mutta kyllä siihen liittyy tietynlaista vastahakoisuutta kuten kaikkeen terveydenhuollossa asioimiseen. Ensimmäinen ongelma liittyy järjestelyihin. Aina saa jännittää minkähän taudin saan tällä kertaa kun kaikki potilaat odottaa samoissa tiloissa ihan riippumatta siitä millä asialla ovat. Tämänkin vuoden rokotuksiin piti tulla maski päällä. Lopputulos? Maskia vedetään naamalle vasta sitten kun ollaan istuttu vartti odotustilassa ja tulee kutsu rokotushuoneeseen. Toiseksi en usko että saisin mitään muuta kuin voi voi jos tulisi jokin ongelma.

Vierailija
44/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut sekä influenssan että koronan.

Influenssa oli rajumpi, kuumetta 2vk, mutta ei mitään vakavampaa.

Koronassa yskää 3vk, ei kuumetta lainkaan.

Kumpikaan tauti ei ollut sellainen, mitä pelkäisin niin paljon, että kokisin rokottamisen hyödylliseksi.

Vierailija
45/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajana olet varsin matalasti koulutettu joten ei ihmekään ettet ihan kaikkea ymmärrä. 

Vierailija
46/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän influenssaa ei enää ole.

Vierailija
47/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Haluaisin kuulla hoitajan mielipiteen tuosta AstraZeneca rokotteesta? Olen kuullut jo ennen keskeytystä, että hoitajatkaan eivät ole sitä halunneet?

Rokotukset on hyvä juttu, mutta meitä jotka eivät ota AstraZenecan toista piikkiä on paljon ja varsinkin viimeisen viikon annetut rokotteet oli hölmö juttu, kun tietoa oli päättävillä tahoilla jo, mutta meitä luottavaisia oli paljon.

Toki, jotenkin ihmisiltä unohtuu kuinka pahana voi koronaan sairastua.

Nämä mRNA "rokotteet" eivät ole lääketieteellisessä mielessä rokotteita vaan geeniterapiaa.

Vierailija
48/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ennemmin kuulla lääkärin mielipiteen asiaan.

Vierailija
49/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AZ:n rokotetta en ota, kai omasta terveydestään sentää saa olla huolissaan, tämä rokote ei vähimmässäkään määrin vaikuta turvalliselle.

Otin AZ -rokotuksen, ei ongelmia. Turvallisempaa on siis saada tartunta?

Eihän sitä koskaan tiedä. Ennenkuin rokotukset Suomessa alkoivat, kuuluin riskirymään 2 (verenpainetauti, joka on aiheuttanut munuaisvaurion). Kun rokotukset sitten alkoivat, tämä poistettiin riskiryhmistä eli nyt olenkin "perusterve". Vähän aikaa sitten luin AZ:n rokotuksista ja tietyt sairaudet nostavat riskiä saada rokotteesta veritulppa. Juuri tämä mun sairauteni sekä toinen sairaus, joka mulla on. Jos siis  on uskominen virallisia tahoja ja asiantuntijoita, mun on turvallisempaa saada tartunta kuin ottaa AZ:n rokote. 

Vierailija
50/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Haluaisin kuulla hoitajan mielipiteen tuosta AstraZeneca rokotteesta? Olen kuullut jo ennen keskeytystä, että hoitajatkaan eivät ole sitä halunneet?

Rokotukset on hyvä juttu, mutta meitä jotka eivät ota AstraZenecan toista piikkiä on paljon ja varsinkin viimeisen viikon annetut rokotteet oli hölmö juttu, kun tietoa oli päättävillä tahoilla jo, mutta meitä luottavaisia oli paljon.

K-rokote kun ei ole lainkaan mikään rokote, vaan sillä pyritään pääsemään eroon liikakansoituksesta. Näin sanoi massamiljonääriBill Gateskin ihan suoraan, vaikka hänen rahansa on näissä rokotteissa kiinni.

Vierailija
51/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Nämä mRNA "rokotteet" eivät ole lääketieteellisessä mielessä rokotteita vaan geeniterapiaa.

Astra Zenecan rokote ei ole mRNA -rokote.

Vierailija
52/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AZ:n rokotetta en ota, kai omasta terveydestään sentää saa olla huolissaan, tämä rokote ei vähimmässäkään määrin vaikuta turvalliselle.

Otin AZ -rokotuksen, ei ongelmia. Turvallisempaa on siis saada tartunta?

Riskiryhmille mikään ei ole turvallista. Ei koronan sairastaminen eikä rokotteen otto. Parempi vaan eristäytyä joksikin aikaa omaan kotiin.

Vierailija
53/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän niitä jotka eivät ota. Itse otan mutta kyllä siihen liittyy tietynlaista vastahakoisuutta kuten kaikkeen terveydenhuollossa asioimiseen. Ensimmäinen ongelma liittyy järjestelyihin. Aina saa jännittää minkähän taudin saan tällä kertaa kun kaikki potilaat odottaa samoissa tiloissa ihan riippumatta siitä millä asialla ovat. Tämänkin vuoden rokotuksiin piti tulla maski päällä. Lopputulos? Maskia vedetään naamalle vasta sitten kun ollaan istuttu vartti odotustilassa ja tulee kutsu rokotushuoneeseen. Toiseksi en usko että saisin mitään muuta kuin voi voi jos tulisi jokin ongelma.

Mun 90+ vanhemmat kävivät ottamassa rokotteet ja käyttivät koko reissun ajan ffp3-hengityssuojainta. Ainakaan he eivät saaneet koronatartuntaa. 

Vierailija
54/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen ennemmin koronan kuin nämä oudot myrkkyrokotteet.

Vierailija
55/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Miksi valehtelet?

Vierailija
56/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

antibiootit ja muut megalabtutokset sitten kehittävät sen laumasuojan seuraavalle mutaatiorotaatiolle.

Voitko hiukan selventää millä mekanismilla antibiootit vaikuttavat virukseen? Ei ole koskaan aikaisemmin ollut antibiooteilla vaikutusta kuin bakteereihin.

Vierailija
57/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä38452 kirjoitti:

Juuri niin. Näillä voidaan muokata ihmisen geenejä haluamaansa suuntaan. Kun otat rokoteen, olet antanut itsesi heidän käyttöönsä. Et siis sitten enää ole itsesi oma.

Vierailija
58/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsen ennemmin koronan kuin nämä oudot myrkkyrokotteet.

Hae hyvä ihminen apua ongelmiisi.

Vierailija
59/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on oikeassa. T: Lääkäri

Vierailija
60/161 |
24.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjotun vai asiakkaan parasta ajattelevan?