Ei tarvita muuta kuin hiljainen, vetäytyvä ja rauhallinen luonne, niin jäät ilman parisuhdetta?
Sain maisterin paperit, mutta tärkein eli rakkaus, mies ja avioliitto on löytymättä. Ystäviä on tasan 3, joista kaksi pitkissä parisuhteessa. Ei löytynyt sielunkumppania koulusta, harrastuksista eikä töistä. Tinderiin en mene, seksisuhdetta en halua, joten älkää niitä ehdottako. Myönnettäköön, että tunnen oloni yksinäiseksi. Kaipaisin neuvoja mistä ja miten saada parisuhde?
Kommentit (74)
olen kahden yh äipän kanssa ollut on muitakin. rahat ja isä leikki kyllä kelpaa kasvattamiseen ei saa puuttua. tosin nyt jälkeen päin kaikki 5 lähettävät joulu kortin. äityleitten kanssa en ole ollut missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä on tosi vähän vaihtoehtoja tinderin ja muiden nettideittien lisäksi. Kovin tiukka suhtautuminen seksiin myös hankaloittaa tutustumista. Ei niin, että pitäisi heti olla sängyssä, mutta aloituksen asenteesta tulee kovin iloton fiilis.
Kaikki ei halua niitä tauteja keneltä tahansa.
No ainakin miehillä noin.
Pitää naisenakin tietysti sen verran saada aikaan, että uskaltaa mukaan lähteä kun joku tulee hakemaan.
Riittää kun olet introvertti niin jäät yksin.
Minulla on nuo ominaisuudet ja ruma naama. Koko elämä yksin. Karua.
M50
Luulen että miehet kärsivät yksinäisyydestä enemmän kuin naiset. Jos joku nainen sattuu olemaan yksinäinen, niin luulen että naisen omat valinnat ja elämänkatsomukset ovat tähän johtaneet. Tämä siis suomessa, jossa naisilla on huomattava seksuaalinen parinvalinta valta verrattuna miehiin. Ja kuten tiedettyä, yleensä seksuaalisuus laittaa ihmiset liikkeelle ja on alkuunpaneva voima suhteitten perustalla. Paitsi harvoilla, tiedustavilla ihmisillä, jotka eivät ole sokeita kaiken tämän seksuaalisuuden ympärillä.
Olen introvertti, rauhallinen ja viihdyn paljon kotona. Minulla on kaksi ystävää, mutta olen myös todella läheinen lapsuuden perheeni kanssa. Minulla on myös tutkinto yliopistosta ja koen, että kumppani ja lapset ovat kuitenkin tärkeämpiä.
Minulle on vaikeaa tutustua uusiin ihmisiin, enkä keksi elämästäni tilanteita, joissa kumppanin olisin löytänyt paitsi tinderin (netin) kautta. Löysin sieltä kumppanin noin 2,5 vuotta sitten, hänkin rauhallinen ja olemme menossa pian naimisiin.
Joten kannattaa uskaltautua hakemaan sovellusten tai netin kautta kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Riittää kun olet introvertti niin jäät yksin.
Itsekin introverttina inhoan kaltaisiasi ihmisiä, jotka saavat introversion kuulostamaan joltain sairaudelta. Introversio ei tarkoita vuorovaikutustaitojen puutetta, sosiaalisten tilanteiden pelkoa, ujoutta, hiljaisuutta, kyvyttömyyttä viettää aktiivista vapaa-aikaa, passiivisuutta tms. Introversio tarkoittaa vain, että on rikas sisäinen maailma ja siksi sosiaaliset tilanteet kuormittavat ja niiden väliin tarvitsee palautumisaikaa, jotta saa taas voimia.
Introversio ei aiheuta kenenkään yksin jäämistä, siihen tarvitaan muitakin asioita ja ominaisuuksia jos niin käy.
Olen hiljainen, vetäytvä ja rauhallinen luonne ja niin on myös miesystäväni. Meidän parissuhde voi oikein hyvin ja sovimme hyvin yhteen.
Mulla on hiljainen ja rauhallinen mies. Löysin työpaikalta. Hän on todellinen aarre. Ilman työn parissa vietettyjä tunteja, olisin tuskin päässyt tutustumaan häneen kunnolla missään muussa yhteydessä.
Sanos muuta, olen rauhallisesta koti elämästä ja mökkeilystä tykkäävä rehellinen, luonnollinen,raitis ja reipas, uskollinen eläkeläis nainen, joka pistää täydet 100% hyvään suhteeseen. Ei mitään järkeä lähteä ravintoloista miestä hakemaan kun ei niissä muutenkaan käy. Treffipalstalla ollut n 50-60 treffit, kaikki paitsi 2 miestä halusivat heti sänkyyn tai olivat humalassa ekoilla treffeillä. (syy oli että oot niin ihana) Ja ne 2 eivät noh, no kun ei niin ei.
Vierailija kirjoitti:
Jos vain vetäytyy eikä lähesty ketään niin ei ihme, että jää yksin.
Tätä olin tulossa kans sanomaan, että parisuhteen idea kun on vähän sellanen vetäytymisen vastakohta, harva tykkää koko ajan peräs juosta vaikka jahtaaminen joittenki mielestä jännää onki.
Luulen, että tuollaiset hyväksikäyttäjät löytävät uhrinsa helposti muualtakin, vaikka sieltä Tinderistä tai ruokakaupasta. Lisäksi jos siinä olisi taustalla ihan oikea yritys, eikä mitään yksittäisten ihmisen järjestämiä hämäriä tapahtumia, uskoisin että hyväksikäyttäjät saataisiin karsittua minimiin. Tai sitten olen vaan tosi naiivi.
Ujous ja introverttiys eivät muuten automaattisesti tarkoita, että olisi huono itsetunto. Ehkä huonoitsetuntoiset ovat sitten niitä hyväksikäyttäjämagneetteja. Itse en ainakaan ole ikinä törmännyt ujona ja introverttina tuollaisiin hyväksikäyttäjiin (paitsi pariin naispuoliseen), itsetunto minulla on hyvä enkä anna kenenkään kohdella itseäni huonosti.