Ei tarvita muuta kuin hiljainen, vetäytyvä ja rauhallinen luonne, niin jäät ilman parisuhdetta?
Sain maisterin paperit, mutta tärkein eli rakkaus, mies ja avioliitto on löytymättä. Ystäviä on tasan 3, joista kaksi pitkissä parisuhteessa. Ei löytynyt sielunkumppania koulusta, harrastuksista eikä töistä. Tinderiin en mene, seksisuhdetta en halua, joten älkää niitä ehdottako. Myönnettäköön, että tunnen oloni yksinäiseksi. Kaipaisin neuvoja mistä ja miten saada parisuhde?
Kommentit (74)
Mitä teit, että sait tutkinnon?
Tuliko se vaan?
Mitä sä teet, että sä tutustut ihmisiin? Tai tuleeko ne vaan?
Mielummin ne miehet haluaa ujon kuin menevän naisen.
Tällä hetkellä on tosi vähän vaihtoehtoja tinderin ja muiden nettideittien lisäksi. Kovin tiukka suhtautuminen seksiin myös hankaloittaa tutustumista. Ei niin, että pitäisi heti olla sängyssä, mutta aloituksen asenteesta tulee kovin iloton fiilis.
Ap, tulee fiilis, että sinulla on jotenkin vastahakoinen asenne. Ethän sinä mitään menetä, jos annat esim nettideittailulle mahdollisuuden. Siellä voi pitää kiinni omista ehdoistaan, ja siellä voi löytää samoja arvoja omaavan tyypin. Pitää toki kestää sitä toistakin lajia, mutta heidät on helppo sivuuttaa.
Se että pysyt vapaana tarkoittaa, että olet ns. kakkoslaatua naisena. Ykköslaadun naiset eivät murrosiästä alkaen pysy vapaana minuuttiakaan.
Piti useampi vuosikymmen seurata muutamaa ystävääni ja nähdä itsekin niitä jatkuvia lähestymisiä ennen kuin uskoin tämän asian.
Ainoa mahdollisuus sulla on olla aktiivinen, lähteä nuolen kanssa metsälle. Tai sitten luovuttaa ja todeta, että tässä nyt ollaan, yksin.
Minä olen tuollainen. Luulin, että joutuisin olemaan lopun ikääni yksin. Ei löytynyt nuorena ketään. Koulujen jälkeen tapasin sattumalta netissä kivan miehen. Ei ollut mikään deittipalsta. Tutustuimme, ihastuimme, seurustelimme ja muutimme yhteen. Hän vaikutti juuri minulle sopivalta. Meillä oli hyvää kemiaa, hyvää huumoria, rentoa yhdessäoloa, hyvää seksiä ja samat toiveet tulevaisuudelta. Tulin raskaaksi. Hänestä kuoriutui väkivaltainen ja kontrolloiva ventovieras olento. Minä jätin hänet väkivaltaisuuden vuoksi. Nyt olen yksin lapsen kanssa. Tuskin löydän parisuhdetta enää koskaan. Kuka muka haluaa yksinhuoltajaäidin? No, sentään minulla on lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Mies joka varta vasten haluaa ujon ja aran naisen on kyllä epäilyttävä. Kun on kokemusta vaarallisesta parisuhteesta, niin tuo herättää mulla hälytyskellot.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliset taidot = opetellaan teeskentelemään ja näyttelemään kiinnostunutta, hymyillään epäaidosti, puhutaan vaikkei ole asiaa...
En todellakaan halua mennä mukaan tuohon sirkukseen.
-Sinkkunainen
Ei tarvitse teeskennellä mitään, mutta nuo taidot kuuluvat ihan peruskäytöstapoihin ja sosiaaliseen käyttäytymiseen. Jos et ikinä osoita minkäänlaista kiinnostusta toisten ihmisten juttuihin ja asioihin, elleivät ne kiinnosta sinua juuri henkilökohtaisesti, olet k.u.si.pää. Normaalit ihmiset ymmärtävät että sosiaalisen eläimen elämään kuuluu muiden huomioiminen oman navan tuijottelun sijaan.
Sinkku olet ja sinkkuna pysyt, ellet sitten löydä rinnallesi yhtä tympeää ukkoa.
Kyllä ap olet ihan oikeassa.
Jos olisit mies niin sinut olisi kyllä napattu by munahaukka, kuten aiemman sukupolvien naiset olisivat osanneet kertoa. Tai ehkä niin on tapahtunut aiemmin eli ennen 2000 lukua kun perheen perustaminen on ollut ihmisen tarkoitus olla olemassa. Sukupuoli roolitus ollut melko selvä: naiset kotona lasten kanssa ja mies työssä elantoa tuomassa.
Sittemmin meille tytöille on tullut paremmat opiskelumahdollisuudet ja ehkäisy kun lapsista ei ole tarvinnut huolehtia niin on voinut rakentaa omaa elämää toisin kuin aiemmat sukupolvet. On siellä ihmisiä joiden ei olisi pitänyt koskaan saada lapsia ja mennä yhteen, se vaan on ollut pakko. Nykyihminen ei sitä enää kohta ymmärrä.
Summasunmarium, nyt on 2021 eli parikymmentä vuotta olemme olleet erilaisessa tilanteessa kuin aiemmat sukupolvet.
Voimme perustaa parisuhteen puhtaasti tunteeseen ilman mitään ulkopuolista pakkoa kuten että lapsi ilmoittaa tulostaan tai että kylmään kotiin jossa perunat odottavat keittäjäänsä - kaupassa - ei ole kovin hauska mennä. On siis muija otettava ja se on voinut olla kuka vaan kuka ensin lämpee.
Eikä tietenkään kaikilla. Jotkut onnekkaat löysivät itsekeen hyvä vaimon tai miehen.
Niin että sitä tuossa pohdin mikäli ihmisen olisi pakko ottaa puoliso niin siihen suhtautuisi aivan eri tavalla. Toisiko se onnellisuutta onkin sitten eri asia.
Onnekas on nykyihminen saadessan rakentaa juuri sellaisen elämän kuin haluaa, vähän kärjistetysti.
Yksi mitä näin sinkkuna olen pohtinut että se sinkkuus pitäisi näkyä. Ei kukaan vieras näe minusta että olen sinkku. Mistä tiedän kiinnostavan miehen olevan sinkku? En mistään.
Mikä merkki pitää olla päällä että voisi uskaltaa lähestyä? Faceen nyt ainaki laittaa status kuntoon.
Mitä hävettävää on kertoa olen sinkku? Jos sitä ei kerro, ei voi saada yhteydenottoa ja kierre on valmis.
-30 joka on piilottanut parisuhdestatuksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies joka varta vasten haluaa ujon ja aran naisen on kyllä epäilyttävä. Kun on kokemusta vaarallisesta parisuhteesta, niin tuo herättää mulla hälytyskellot.
Tämän palstan mukaan todennäköisesti joka ikinen mies on jollain tavalla epäilyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän palstan mukaan todennäköisesti joka ikinen mies on jollain tavalla epäilyttävä.
Jos miettii, että kolmasosa naisista Suomessa on kokenut parisuhdeväkivaltaa, niin ei ehkä ihmekään että naiset ovat epäileväisiä ja on luottamusongelmia. Ikäväähän se on, koska suurempi osa miehistä on normaaleja kuin hulluja. Mutta varmasti sellainen vaikuttaa pariutumiseen.
Minun paras kaverini on täydellinen introvertti, pohdiskeleva, hiljainen. Lisäksi on - kaikella kunnioituksella - ruma. Pienet silmät, iso pää, huono iho, maha kaikista isoin elementti hänestä. Ja ikääkin on 50+.
Kaikki yh-vuodet hän oli yksin. Mutta lasten aikuistuessa hän lähti nettiin. Ja löysi puolessa vuodessa miehen, juuri hänelle sopivan, ikäisensä.
Mielestäni ujoille ja introverteille pitäisi olla jokin oma nettideittipaikkansa/tapahtumansa tms. jossa voisi tavata kaltaisiaan. Voi kun joku keksisi perustaa yrityksen, joka tavalla tai toisella auttaisi ujoja löytämään toisensa.
Tinder ja baarit eivät todellakaan houkuttele ainakaan minua yhtään. En osaa/uskalla lähestyä miehiä, eivätkä ujot, rauhalliset, mukavat miehet uskalla lähestyä minua. Emme kohtaa missään ja vaikka kohtaisimme, kumpikaan ei tee aloitetta. Tähän ongelmaan kun saisi ratkaisun. Esimerkiksi jotain pienimuotoisia tapahtumia, rentoja illallisia, mukavaa tekemistä pienehköllä porukalla ilman mitään paineita. Auttaisi tutustumaan, jos tietäisi että kaikki osallistujat ovat "samassa veneessä". Mutta ei mitään hel..tin tutustumisleikkejä ja muuta sosiaalisille suunnattua pakkopullaa, vaan rentoa olemista/tekemistä porukalla. Ja jos ei niistä löydy ketään, niin sekin olisi ihan fine, kivaa olisi silti.
Mielelläni osallistuisin tuollaiseen, jos vaan joku järjestäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miettii, että kolmasosa naisista Suomessa on kokenut parisuhdeväkivaltaa, niin ei ehkä ihmekään että naiset ovat epäileväisiä ja on luottamusongelmia. Ikäväähän se on, koska suurempi osa miehistä on normaaleja kuin hulluja. Mutta varmasti sellainen vaikuttaa pariutumiseen.
Vaikuttaahan se pariutumiseen puolin ja toisin. Aika vaikeaa on naisten kanss olla, kun kaikesta ollaan vainoharhaisia ja mies on jollain tapaa paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaahan se pariutumiseen puolin ja toisin. Aika vaikeaa on naisten kanss olla, kun kaikesta ollaan vainoharhaisia ja mies on jollain tapaa paha.
Ymmärrän tämän. Deittailukulttuuri on myös muuttunut sellaiseksi, että puuttuu kaikki spontaanius. Ihmisiä saa lähestyä vain tinderissä. Muuten on joku hyypiö, joka tulee häiritsemään muiden elämää. Parisuhteen ikävät kokemukset tosiaan tekevät ihmisestä epäluottavaisen ja hankaloittavat tulevaa pariutumista. Minä haluan kyllä löytää vielä hyvän parisuhteen. Mutta vähän huolettaa, että jos oma vaisto on taas väärässä ja tulee valittua joku mielipuoli.
Tällä hetkellä netti on valitettavasti se ainoa varteenotettava vaihtoehto. Normiaikoina suosittelisin esim. harrastuksiisi liittyviä tapahtumia ja yhdistystoimintaa (aktiivina!).
Hankalaahan tuo voi olla, kun et mitenkään suostu itseäsi mainostamaan etkä mitään aktiivisesti asian puolesta tekemään. Se nyt vaan on fakta, että netin kautta suurin osa nykyään tapaa toisensa ja tuolla luonteellasi et ole vapaissa sosiaalisissa tilanteissa parhaimmillasi (kun ei kerran koulusta, työstä tai harrastuksista löytynyt). Eli lusikka kauniiseen käteen ja nettiin. Ei sen tarvi olla Tinder, kokeileppa vaikka OKCupidia, E-kontaktia ja deitti.nettiä.
Täällä keskustellaan tasaisin väliajoin siitä, mistä voisi löytää kunnollisen miehen, ja harmitellaan sitä, kun vastaan tulee vain huonokäytöksisiä ehdokkaita, jos ketään. Sen sijaan että yrittäisin jakaa neuvoja asian korjaamiseksi, kasasin tämän listan paikoista, joissa voi tavata miehiä luonnollisesti.
Yksi vaihtoeho on kokeilla joitain näistä erittäin miespainotteisista harrastuksista: frisbeegolf, puu- ja metallityöt, maantiepyöräily, laitteistoläheinen ohjelmointi, vanhojen autojen rassaaminen, suurriistan metsästys, elektroniikan näpertely, lukkopaini, pienpanimotoiminta, kitaran tai rumpujen soittaminen, retrovideopelit. Harrastuksista ei tarvitse olla kiinnostunut kokeillakseen niitä, mutta positiivisin ja avoimin mielin vastaanotto on varmasti parempi.
Jos ei halua kokeilla uusia harrastuksia, mutta ei myöskään kiinnosta etsiä seksiseuraa Tinderistä tai muista Match Groupin omistamista treffipalveluista (vaikka niistä voi löytää muutakin), niin toinen vaihtoehto on lähestyä miehiä joillain näistä treffipalstoista: Suomi24 Treffit, Happy Pancake, Yli lauta (erityisesti alalauta /deitti/), Reddit Personals (r4r). Palstoille ei tarvitse laittaa itsestään juuri mitään henkilötietoja, mutta siinä tapauksessa täytyy olla itse aloitteellinen, koska kukaan, joka tietää mitä haluaa, ei kiinnostu tyhjästä ja kuvattomasta profiilista.
Nämä havainnot perustuvat omiin kokemuksiini ja ovat siis välttämättä puutteellisia. Jos listoilta puuttuu jotain oleellista tai kiinnostaisi kasata vastaavat suositukset toisen sukupuolen näkökulmasta, niin parannusehdotuksia otetaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Täällä keskustellaan tasaisin väliajoin siitä, mistä voisi löytää kunnollisen miehen, ja harmitellaan sitä, kun vastaan tulee vain huonokäytöksisiä ehdokkaita, jos ketään. Sen sijaan että yrittäisin jakaa neuvoja asian korjaamiseksi, kasasin tämän listan paikoista, joissa voi tavata miehiä luonnollisesti.
Yksi vaihtoeho on kokeilla joitain näistä erittäin miespainotteisista harrastuksista: frisbeegolf, puu- ja metallityöt, maantiepyöräily, laitteistoläheinen ohjelmointi, vanhojen autojen rassaaminen, suurriistan metsästys, elektroniikan näpertely, lukkopaini, pienpanimotoiminta, kitaran tai rumpujen soittaminen, retrovideopelit. Harrastuksista ei tarvitse olla kiinnostunut kokeillakseen niitä, mutta positiivisin ja avoimin mielin vastaanotto on varmasti parempi.
Jos ei halua kokeilla uusia harrastuksia, mutta ei myöskään kiinnosta etsiä seksiseuraa Tinderistä tai muista Match Groupin omistamista treffipalveluista (vaikka niistä voi löytää muutakin), niin toinen vaihtoehto on lähestyä miehiä joillain näistä treffipalstoista: Suomi24 Treffit, Happy Pancake, Yli lauta (erityisesti alalauta /deitti/), Reddit Personals (r4r). Palstoille ei tarvitse laittaa itsestään juuri mitään henkilötietoja, mutta siinä tapauksessa täytyy olla itse aloitteellinen, koska kukaan, joka tietää mitä haluaa, ei kiinnostu tyhjästä ja kuvattomasta profiilista.
Nämä havainnot perustuvat omiin kokemuksiini ja ovat siis välttämättä puutteellisia. Jos listoilta puuttuu jotain oleellista tai kiinnostaisi kasata vastaavat suositukset toisen sukupuolen näkökulmasta, niin parannusehdotuksia otetaan vastaan.
Nää on tosi hyviä neuvoja. Harmi että ap ei taida oikeasti haluta tehdä asialle mitään muuta kuin valittaa.
Olet saanut tutkinnon ja ystäviä, parisuhdetta sinulla ei ole etkä suostu mitään tekemään sen eteen. Hyvää yötä