Mitä asioita teet jotka EIVÄT ole ikäisillesi tyypillistä?
Aloitan: Olen 20v ja silti mammapalstailen päivittäin.
Kommentit (1116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 61 v koodari, ja panen 20-35 v naisia.
Niin varmaan
Ei ole pakko uskoa, ei ole multa mitenkään pois. Näin vaan kuitenkin on. No vähän liioittelin tuota ikähaarukkaa, Tänä vuonna olen harrastanut seksiä 22,25,26, ja 33 vuotiaan kanssa.
You're a 60 year old man who fukcs young women.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Scheherazade kirjoitti:
Olen 40+ tietokonenörtti (nainen) ja iästäni huolimatta en ole boomer. Koska tiedän paljon asioista.
Tietotekniikka, sähköpuoli yms. myös tuttuja. Seuraan somea, Youtubessa katselen ulkomaisia tubettajia lempiaiheistani, pelaan videopelejä, olen Sims 3 hc-pelaaja. (käytän modeja ja scriptejä). Sims 4 on mutten juuri pidä siitä. Löytyy pleikkarit ja kotiteatteria, iso tv, mitkä olen itse hankkinut ja asentanut.
Joskus kirjoittelen tarinoita, muokkaan kuvia, olen myös editoinut videoita. T.koneella pystyy moneen.
Mulle on joskus sanottu että samanikäiseltä mieheltä odottaisi tuollaista, mutta silti olen nainen. xDOot kyllä aika pihalla. Nelikymppiset ei ole boomereita, seitsemänkymppiset ovat.
Olen 47 v enkä ole pitänyt mitenkään omituisena, että koodaan ja editoin työkseni. Ja kotona joskus pelaan pleikkaria.
Sinänsä sympaattista, joskin surullista, että ihmiset kuvittelevat olevansa hyvinkin erikoisia tapauksia, jos käyvät rankamettällä, tekevät itse ruokaa tai koodaavat jossain tietyssä iässä. Kertoo ehkä enemmän henkilön omista rajoittuneista ajatusmalleista tuollainen.
Vai onko niin, että sinäkin olet tyypillinen suomalainen? Toinen on tyytyväinen elämäänsä, osaamiseensa ja harrastuksiinsa.
Jos sen sanoo ääneen, joku ehättää aika nopeasti sanomaan, että tuo luulee olevansa jotain erikoista, vaikka on ihan tavallinen ja jopa rajoittuneet ajatusmallit.Mistä se tulee, että itseensä ja saavutuksiinsa ei saisi olla tyytyväinen vaan pitäisi häpeillä, että oon vaan tällainen?
Minun mielestäni on ikävää yrittää pilata toisen ilo kertomalla (huonosti peitellyn) omahyväisesti kuinka tuo ei ole mitään ja olet tosi mitätön ja luulet olevasi jotakin.
Se ei ole sympaattista ja tulen surulliseksi, kun kohtaan sellaista.Vaan kun keskustelun aihe ei ole asiat, joita olen saavuttanut ja joihin olen tyytyväinen.
Ok pahoittelen, kiva että selvensit. Luettuani uudestaan huomasin, että keskustelun aihe oli miettiä, miksi ihmiset kuvittelevat olevansa erikoisia mutta ovatkin pelkästään rajoittuneita. :D
Kuulostat todella nuorelta. 40+ nainen ei olisi vaivautunut käyttämään spesifiä nuorisoslangia, kuten "sims 3 hc pelaaja" vauvapalstalla, jossa tietää että keskimäärin palstalaiset eivät tiedä mitä se tarkoittaa.
Naisväki etenkin osaa mutta myös vanhetessa oppii arvioimaan yleisönsä ja kalibreerata sanavastonsa.
Käyttäjä37100 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät kuulu elämääni (onneksi) millään tavalla. Halveksin lapsiperheitä .
Eli kuvittelet olevasi muiden yläpuolella, parempi ihminen kuin muut. Kerrohan vielä miksi halveksit lapsiperheitä? Olethan itsekin ollut joskus lapsi, vaikka henkisesti vaikutat kyllä olevan vielä lapsen tasolla, siksi varmaan halveksitkin lapsia kun et osaa aikuistua. Säälittävää.
Miten niin kokee olevansa yläpuolella?
Kyllä minäkin olen ollut lapsi, mutta enhän minä sen takia ala lasta itse haluamaan tai automaattisesti miellä sellaisen elämän olevan nyt tavoittelun arvoista jotenkin. Onpa omituinen näkökanta.
Miten lapsiperheiden halveksuminen olisi lapsellisuuden merkki? Aikuisuuden merkki on lapsiperhemyöntyisyys? Se vasta onkin säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Scheherazade kirjoitti:
Olen 40+ tietokonenörtti (nainen) ja iästäni huolimatta en ole boomer. Koska tiedän paljon asioista.
Tietotekniikka, sähköpuoli yms. myös tuttuja. Seuraan somea, Youtubessa katselen ulkomaisia tubettajia lempiaiheistani, pelaan videopelejä, olen Sims 3 hc-pelaaja. (käytän modeja ja scriptejä). Sims 4 on mutten juuri pidä siitä. Löytyy pleikkarit ja kotiteatteria, iso tv, mitkä olen itse hankkinut ja asentanut.
Joskus kirjoittelen tarinoita, muokkaan kuvia, olen myös editoinut videoita. T.koneella pystyy moneen.
Mulle on joskus sanottu että samanikäiseltä mieheltä odottaisi tuollaista, mutta silti olen nainen. xDOot kyllä aika pihalla. Nelikymppiset ei ole boomereita, seitsemänkymppiset ovat.
Olen 47 v enkä ole pitänyt mitenkään omituisena, että koodaan ja editoin työkseni. Ja kotona joskus pelaan pleikkaria.
Sinänsä sympaattista, joskin surullista, että ihmiset kuvittelevat olevansa hyvinkin erikoisia tapauksia, jos käyvät rankamettällä, tekevät itse ruokaa tai koodaavat jossain tietyssä iässä. Kertoo ehkä enemmän henkilön omista rajoittuneista ajatusmalleista tuollainen.
Vai onko niin, että sinäkin olet tyypillinen suomalainen? Toinen on tyytyväinen elämäänsä, osaamiseensa ja harrastuksiinsa.
Jos sen sanoo ääneen, joku ehättää aika nopeasti sanomaan, että tuo luulee olevansa jotain erikoista, vaikka on ihan tavallinen ja jopa rajoittuneet ajatusmallit.Mistä se tulee, että itseensä ja saavutuksiinsa ei saisi olla tyytyväinen vaan pitäisi häpeillä, että oon vaan tällainen?
Minun mielestäni on ikävää yrittää pilata toisen ilo kertomalla (huonosti peitellyn) omahyväisesti kuinka tuo ei ole mitään ja olet tosi mitätön ja luulet olevasi jotakin.
Se ei ole sympaattista ja tulen surulliseksi, kun kohtaan sellaista.Vaan kun keskustelun aihe ei ole asiat, joita olen saavuttanut ja joihin olen tyytyväinen.
Ok pahoittelen, kiva että selvensit. Luettuani uudestaan huomasin, että keskustelun aihe oli miettiä, miksi ihmiset kuvittelevat olevansa erikoisia mutta ovatkin pelkästään rajoittuneita. :D
Kuulostat todella nuorelta. 40+ nainen ei olisi vaivautunut käyttämään spesifiä nuorisoslangia, kuten "sims 3 hc pelaaja" vauvapalstalla, jossa tietää että keskimäärin palstalaiset eivät tiedä mitä se tarkoittaa.
Naisväki etenkin osaa mutta myös vanhetessa oppii arvioimaan yleisönsä ja kalibreerata sanavastonsa.
Oho. Ensinnäkin, en ole tämän säikeen ensimmäinen kirjoittaja. En laittanut "eri", koska se kävi mielestäni ilmi tekstistäni, ja kirjoitustyylinikin on erilainen.
Toisekseen kohteesi arvioiminen meni vähän hutiin, koska tytöttelit huomattavasti vanhempaa kuin 40+. Hyvin "kalibreerattu" kohta muuten, olet vanhetessasi oppinut käyttämään "sanavastoasi" niin, että voit myöhemmin väittää, ettet ole ikinä vihjannutkaan näin. Ihan tyypillinen tietynlainen nainen, ns. "sosiaalisesti taitava yleisönsä arvioija".
Kolmannekseen, spesifiä nuorisoslangia? Älä nyt viitsi.
Iästäni huolimatta sorrun profiloimaan sinut: Vaihdevuodet, tarve halventaa nuoremmiksi luulemiaan yleisön edessä. Ravistele ne hiekat pikkareistasi, ennen kuin alat aliarvioimaan yleisöäsi ja "kalibreeraamaan" ilkeyttäsi.
Ettei menisi ihan ot:ksi: olenko tyypillinen ikäluokkani (50+++++..) edustaja?
Paheksun koulukiusaajamaista otetta, jossa pyritään sheimaamaan joku otollinen uhri, ja haetaan yleisön hyväksyntää muka nokkelalla pistelyllä. Ketjun tarkoitus oli kertoa itsestään, ja muut arvioivat, onko kirjoittaja tyypillinen ikäisensä vai ei. Miksi silloin pitää piilovattuilla? Moni tässä ketjussa on avoimesti ylpeä siitä, ettei ole stereotyyppisesti ikäisensä. Ja joku huomionnälkäinen tulee kertomaan, että ihan pihalla. 🤓
Kiva keskustelu muuten kyl
Hiihdän. Kellään kavereista eikä puolisolla ole suksia.
Vierailija kirjoitti:
Sormetan useita kertoja päivässä.
N98
Jahah .Mitä se taas tarkoittaa ? Annat peukkuja täällä vai ?
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppiset ovat minun käsittääkseni tietokonenatiiveja. Eli ovat syntyneet aikana, jolloin perheissä oli tietokoneita ihan yleisesti jo.
Olihan niitä tietokoneita, mutta ne olivat hyvin erilaisia mitä nykyisin. C-64, ei ollut varsinaista käyttistä vaan komentoriviltä voit suoraan kirjoittaa basic koodia ja ladata softaa kasetilta tai levykkeeltä.
PC:t olivat 286 tai 386 koneita, eikä graafisia käyttöjärjestelmiä vielä ollut. Ensimmäinen kunnollinen graafinen tuli vasta -90 luvun puolivälissä, mutta vaati käytännössä aika tuoreen 486 tai Pentium koneen.
Kiinteitä internet yhteyksiä ei ollut ja käyttö oli kallista minuuttihinnoiteltua analogisella modeemilla tai ISDN liittymällä. ADSL ja kaapelimodeemi oli vain suurimmissa kaupungeissa käytössä, eikä kiinteää liittymää saanut läheskään joka paikkaan.
Ei sitä tietokonetta läheskään jokaisessa taloudessa ollut. Kyllä tämä nykyaika olisi ollut melkoista sci-fiä -90 luvulta katsottuna. LCD näytöt, suuret taulutelkkarit, säteenseurantaan kykenevät näytönohjaimet, SSD levyt, kosketusnäyttöpuhelimet, mobiili internet joka paikassa. Ei noita olisi voinut kuvitella silloin.
Poltin tupakkaa jo kuusivuotiaana, vaikka sitä polttivat vain aikuiset!
Olen 26-vuotias ja harrastuksiini kuuluu neulominen ja ompelu samalla kun kuuntelen Ylen radio-ohjelmia. Henkisesti eläkkeellä :D
Syön vhh/keto enkä ole kiinnostunut "herkuista". En ole myöskään tippaakaan ylipainoinen. Olen 68.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 48 mies. Nuorekas ja kukaan ei usko ikääni. Kolmekymppiset naiset haluaa seuraani ja ravintolassa olen haluttua seuraa (ennen isoa K:TA)
Olet 48, mutta luetunymmärtäminen on kuin ala-asteikäisellä tasolla. Ei sua voi ainakaan fiksuksi tai älykkääksi kehua.
Surulliseksi tekee tämä katkeruuden määrä mammapalstalla. Keski-ikäinen mies ei saa täällä sanoa, että on ikäistään nuorekkaampi ja hyvännäköinen. Kolmekymppisenä rupsahtaneet mammat eivät kestä kuulla sellaista.
T. nainen
Vierailija kirjoitti:
Lautailen ja liikun, en valita juuri mistään , olen ystävällinen, en pelkää ihmisiä, olen normaalipainoinen, haluan ystäviä (uusia), elämää on edessäpäin, en tuomitse muita, ja ymmärrän että viinin juonti ei tarkoita alkoholismia.
Ja tämä, saanut valtavan määrän alapeukkuja. Miksi ihmeessä? Tämähän oli tosi hyvä kuvaus aikuisesta (keski-ikäisestä?), joka elää ikäisekseen epätyypillisellä tavalla. Täällä kun keski-ikäisen kuuluu valittaa, ilkeillä, kauhistella erilaisia ihmisiä, olla plösö, ja tyytyä elelemään sitä samaa vanhaa rataa.
Olen täysin normaalipainossa oleva, hyväkuntoinen mies 46v. (verikokeet ja lekurintarkistus kerran vuodessa)
Ja siis tuo on ihan oma valinta, jonka jokainen pystyy tekeen, mutta hyvin harva edes yrittää kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Scheherazade kirjoitti:
Ääliö.
Jaha ja tämänkin ketjun valtaa yli-ikäset epätoivoiset ukkelit jotka tulevat kehumaan kuinka ovat kertakaikkisen nuorekkaita ja upeita sportti-pettereitä.
Onko kaikki 40+ miehet oikeesti täysiä imbesillejä? Siinä laihassa sporttikropassaan?
Olen 32. En käytä alkoholia, enkä ole käynyt baarissa kymmeneen vuoteen. Minusta se on tylsää.
Mökkeilen mielelläni ja pidän sienestyksestä, marjastuksesta sekä kalastuksesta.
Kuljen paljon luonnossa, ja olen kiinnostunut kaikesta luontoon liittyvästä. Tykkään tehdä erilaisia luontohavaintoja, ja toivoisin kovasti näkeväni luonnossa karhun tai suden.
Seuraan mielelläni esim. kevään edistymistä kasveista ja linnuista, ja opettelen lajintunnistusta.
Silloin tällöin joku kaveri saattaa innostua ja pyytää minua oppaaksi sieni- tai marjametsään, mutta kyllästyy pian. Tämä ei haittaa minua, jaan innostukseni puolison kanssa.
Juttelen ja olen aina (jo nuorena) jutellut mieluiten sellaisten ihmisten kanssa, joilla on jopa kymmeniä vuosia enemmän ikää kuin itselläni, mutta (nyt keski-ikäisenä) harrastan liikuntaa kymmeniä vuosia itseäni nuorempien kanssa. Puoliso sentään omasta ikäluokastani.
Olen 50+ mies enkä juo juuri lainkaan alkoholia. Juhlissa otan sen kuoharilasin. En vaan tunne mitään kiinnostusta viinaksiin. Oudoksun, kun töissä kahvitunnilla joku kollega alkaa kuola valuen muistella jotain erityistä konjakki- tai viskilaatuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nelikymppiset ovat minun käsittääkseni tietokonenatiiveja. Eli ovat syntyneet aikana, jolloin perheissä oli tietokoneita ihan yleisesti jo.
Olihan niitä tietokoneita, mutta ne olivat hyvin erilaisia mitä nykyisin. C-64, ei ollut varsinaista käyttistä vaan komentoriviltä voit suoraan kirjoittaa basic koodia ja ladata softaa kasetilta tai levykkeeltä.
PC:t olivat 286 tai 386 koneita, eikä graafisia käyttöjärjestelmiä vielä ollut. Ensimmäinen kunnollinen graafinen tuli vasta -90 luvun puolivälissä, mutta vaati käytännössä aika tuoreen 486 tai Pentium koneen.
Kiinteitä internet yhteyksiä ei ollut ja käyttö oli kallista minuuttihinnoiteltua analogisella modeemilla tai ISDN liittymällä. ADSL ja kaapelimodeemi oli vain suurimmissa kaupungeissa käytössä, eikä kiinteää liittymää saanut läheskään joka paikkaan.
Ei sitä tietokonetta läheskään jokaisessa taloudessa ollut. Kyllä tämä nykyaika olisi ollut melkoista sci-fiä -90 luvulta katsottuna. LCD näytöt, suuret taulutelkkarit, säteenseurantaan kykenevät näytönohjaimet, SSD levyt, kosketusnäyttöpuhelimet, mobiili internet joka paikassa. Ei noita olisi voinut kuvitella silloin.
Nelikymppiset eivät kyllä oikein C64-aikaan enää sovi.
Nelikymppiset olivat kymmenvuotiaitai kun Amiga500:n valmistus loppui, muutos PC-koneisiin oli kohtuunopea 90-luvun alussa. Pentium julkistettiin -93, eli tuossa yllä kuvataan vajaiden viiskymppisten maailmaa oikeemmin. Ihan vaan piti päästä sanoon tämäkin. :)