Ei vieläkään eroon kihomadoista
Nyt on vaikka kuin monet pyrvin ja vermox kuurit takana, papaija kapselit ja neilikat joka päiväsessä käytössä. Kädet on pesemisestä jo suunilleen ruvilla ja pyykkikone käy monta kertaa päivässä, samoissa lakanoissa nukun kerran ja nukun aina alushousujen lisäksi pitkät housut päällä. Vermox kuuri auttoi peräpään kutinaan hetkeksi mutta emättimessä niitä oli edelleen. Lienee sieltä möyriny takaisin pyllyyn kun taas kutisee. Mulla on jo joku tulehdus emättimeenkin tullut noista kihomadoista. Onko mitään keinoa millä hitolla ne saa pois sieltä emättimestä ja virtsaputkesta?? Alan olla niin avuton. Päivät menee kotona lukien nettipalstoja kihomadoista ja siivotessa. Ja asun yksin. Mikä avuksi??
Kommentit (49)
Joskus niitä hoidettiin esim. laittamalla sinkkipastaa pyllyyn yöksi. se kuivattaa niin, että ne eivät pääse ulos lisääntymään. Tai voisi varmaan kokeilla jotain talkkia tms.
Meillä oli kerran kihomatoja. Kahdella neljästä. Kaiken saunotuksen ja pakastuksen lisäksi käsipyyhkeet vaihdettiin paperipyyhkeisiin kuukauden ajaksi. Tartunnan saaneet söivät matolääkkeet 2 kuukauden aikana kahden viikon välein eli 4-5 kertaa. Oireettomat vain sen 2 kertaa. Luin, että ihmisessä on monesti munia ja matoja useissa kehitysasteissa ja päätin kokeilla tuota 2 kuukauden lääkitystä uskon, että oli ratkaisevassa asemassa. Lisäksi käytössä oli myös sinkkivoide peräaukolle yöksi. Myös sinkkipasta. Se on vielä paksumpaa, saa apteekista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kerran kihomatoja. Kahdella neljästä. Kaiken saunotuksen ja pakastuksen lisäksi käsipyyhkeet vaihdettiin paperipyyhkeisiin kuukauden ajaksi. Tartunnan saaneet söivät matolääkkeet 2 kuukauden aikana kahden viikon välein eli 4-5 kertaa. Oireettomat vain sen 2 kertaa. Luin, että ihmisessä on monesti munia ja matoja useissa kehitysasteissa ja päätin kokeilla tuota 2 kuukauden lääkitystä uskon, että oli ratkaisevassa asemassa. Lisäksi käytössä oli myös sinkkivoide peräaukolle yöksi. Myös sinkkipasta. Se on vielä paksumpaa, saa apteekista.
Sinkkipastan läpi ei luikertele mikään läpi. Näitä siis käytettiin joko tai, ei pastaa ja voidetta samaan aikaan.
Kun puhut siivouksesta niin kai tajuat, että kun otat sen lääkkeen niin heti sillä hetkellä kaikki tekstiilit pesuun. Pyyhitään kaikki pinnat ja erityisesti kosketuspinnat pyyhkeellä jossa on neutraalia puhdistusainetta, jos olet epävarma kostutuksesta voit suihkuttaa pinnoille ainetta ja pyyhkiä. Käytä käsineitä kun siivoat ja käsineet roskiin, roskis siivouksen jälkeen roskikseen. Sama toistetaan joka ikinen päivä 2 viikon ajan kunnes otat seuraavan kuurin. Sen jälkeen voi siivota pari viikkoa 3 päivän välein kaikki kosketuspinnat
Heppia takaluukkuun niin lähtee madotkin menemään.
Me päästiin niistä madoista eroon sillä että joka aamu mentiin alapääpesulle suihkuun ja yöksi laitettiin aina joko sinkkivoidetta tai teepuuöljyn ja öljyn sekoitusta. Tai noh, mä käytin vaan sitä sinkkivoidetta itse. Myös joku sellainen esim vesirokkovoide jossa on mentholia ni voisko sellainenkin ehkä toimia.
Ehkä se alapääpesu kannattaa suorittaa kertakäyttöhanskoilla.
Hei, kyllä sinä vielä niistä madoista pääset. Mut suosittelen ottamaan voiteet alapäähän käyttöön ja sen aamupesun. Ja ÄLÄ laita sormia suuhun ikinä ja pidä omat kynnet lyhyinä.
Älä vaivu epätoivoon. Mekin päästiin niistä madoista kyllä lopulta.
Voi herran jestas. Ymmärrättekö te, että ne madot ei mulla missään välissä ole lähteneet? Lääkkeet EI TEHOA. Otan vaikka mitä tehosatseja montaa eri lääkettä, ne ei missään vaiheessa lähde. Kyse ei ole siitä, että olisi joku viikkojen tai kuukausien tauko välissä, joka tarkottaisi, että lääke tehoaa ja saan vaan uusinta tartunnan. Kyse on siitä, ettei se kutina ikinä missään välissä lopu, vaikka vähäistä onkin. Ja ihanko totta kuvittelet mun olevan noin idiootti, ettenkö tiedä miten siivota? Tänään(kin) oon käyttänyt koko päivän siihen, kun pyyhin kaikki mahdolliset pinnat talouspaperilla, jonka vaihdan joka kerta, kun esim pyyhin eri ovenkahvan, rättiä en halua edes käyttää ettei ne leviä sen mukana. Oon pessyt auton avaimet, puhelimen sata kertaa, kaukosäätimet, nahkasohvan pyyhkinyt, lakanat pessyt, nyt nukun pelkillä lakanoilla koska myös peitto on pesussa. Ulos pakkaseen oon vienyt kaikki viltit, tyynyt, matot. Oon imuroinut, pessyt lattiat, pessyt jääkaapista kaikki pakkaukset, vaihtanut hammasharjan, jynssännyt itteä suihkussa. Mulle ei todellakaan tarvi tulla kertomaan siivouksesta mitään, mä kaipaan täältä vinkkejä sellaselta, joka oikeasti osaa auttaa mua. Idiootti saa olla jos ei osaa siivota, mä en ole uusavuton. Jos ei ole mitään apua siihen, että lääkkeet ei auta, niin ei tarvitse tulla kertomaan itsestään selviä asioita! Tässä on hermo kireellä jo muutenkin kun koko elämä pilalla tämän vaivan takia
Kiitos fiksusta kommentista.. kauan taistelit asian kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Heppia takaluukkuun niin lähtee madotkin menemään.
no hyi kuka haluaa laittaa takarööriin jos on matoja.
Toistan, kyse on nyt minun kohdalla siitä, että lääkkeet ei tehoa. Niinkun olen sanonut, on vedetty niin monet pyrvin/vermox/axilur tehokuurit, mutta jotain mun kropass on että lääke ei pääse niihin tehoamaan. Tämä mies ketä tapailin kyllä pääs heti lääkkeellä eroon näistä, minä kun en. Ja turhaan myöskin mistään bakteerivaginoosista selittää, kihomadot ja bv on kaks täysin eri asiaa, mutta yhteistä niillä on se, että ne kihomadot vaginassa aiheuttaa sen. Olen käynyt lääkärissä ja niin monet kerrat on bv hoidettu pois, välillä on kuukausiakin pois mutta madot vielä jyllää.
Vierailija kirjoitti:
Toistan, kyse on nyt minun kohdalla siitä, että lääkkeet ei tehoa. Niinkun olen sanonut, on vedetty niin monet pyrvin/vermox/axilur tehokuurit, mutta jotain mun kropass on että lääke ei pääse niihin tehoamaan. Tämä mies ketä tapailin kyllä pääs heti lääkkeellä eroon näistä, minä kun en. Ja turhaan myöskin mistään bakteerivaginoosista selittää, kihomadot ja bv on kaks täysin eri asiaa, mutta yhteistä niillä on se, että ne kihomadot vaginassa aiheuttaa sen. Olen käynyt lääkärissä ja niin monet kerrat on bv hoidettu pois, välillä on kuukausiakin pois mutta madot vielä jyllää.
Tartutitko matoja deitillekkin?
TOLLASESTA ASIASTA KERROTAAN TAPAILUKUMPPANILLE ENNENKU HYPPÄÄTTE SAMAAN SÄNKYYN!
Kerropa ap oletko siis NÄHNYT itselläsi noita matoja jatkuvasti vai onko kyse pelkästään kutinaoireesta?
Oletko varma, että se mies on niistä päässyt ja siivonnut samaan tahtiin? Jos edelleen tapailette ja saat ne häneltä aina uudelleen?
No kyllä olen, kun kaikki pitää mua vaan hulluna, myös lääkärit. Aloin itsekin uskomaan, että tää on luulotauti, vaan kun ei ollutkaan. Ja en ole tapaillut ketään kuukausiin, voitte edelleen jättää kertomatta mulle siitä siivoomisesta. Sadannen tuhannen kerran, kun ongelmana on se, että lääkkeet ei tehoa ja kutina ei poistu missään vaiheessa vaikka niitä lääkkeitä syön. Pitääkö vielä toistaa sama asia? Jos ei ole kokemusta asiasta ja aijot kertoa vaan siivouksesta niin ole hiljaa. Etsin nyt neuvoa joltain, joka on kärsinyt samasta ongelmasta! Suomeksi, sulla toimii lääkkeet ja saat madot niillä itse häädettyä, niin ole hiljaa.
Älä nyt suutu, mutta kerrot nukkuvasi legginsseissä. En tiedä tarkoittaako se pitkiä kalsareita. Aiheuttavat ongelmia, jos kireät ja keinokuitumateriaalia. Entäs jos sulla on (krooninen) hiivatuledus.
Mulla alkoi lääkitys tehoamaan kun otin lääkkeet tyhjään mahaan ja odotin siis ruokailun kanssa 30-60min. Otin Pyrvin-kuurin myös suositeltua tiheämmin eli n 8-9 päivän välein usean viikon ajan, siivoukset yms siihen päälle.
Toivottavasti tästä on apua sulle Ap!
Kahden viikon paasto. Nautit ainoastaan vettä, johon laitat joukkoon Composor 13 nimistä luontaistuotetta. Peräaukon eteen yöksi lääketeippi.
Ai niin, unohdin mainita että lakanoita vaihtaessa käytin myös maskia koska luin jostain että ne madon munat pöllähtää ilmaan lakanoidenvaihdon yhteydessä. Joten halusin estää munien pääsyn hengitysteihin.
38.
Monta kertaa pitää selittää sama asia? Miten on niin vaikea uskoa, että kyseessä on kihomadot?