Ei vieläkään eroon kihomadoista
Nyt on vaikka kuin monet pyrvin ja vermox kuurit takana, papaija kapselit ja neilikat joka päiväsessä käytössä. Kädet on pesemisestä jo suunilleen ruvilla ja pyykkikone käy monta kertaa päivässä, samoissa lakanoissa nukun kerran ja nukun aina alushousujen lisäksi pitkät housut päällä. Vermox kuuri auttoi peräpään kutinaan hetkeksi mutta emättimessä niitä oli edelleen. Lienee sieltä möyriny takaisin pyllyyn kun taas kutisee. Mulla on jo joku tulehdus emättimeenkin tullut noista kihomadoista. Onko mitään keinoa millä hitolla ne saa pois sieltä emättimestä ja virtsaputkesta?? Alan olla niin avuton. Päivät menee kotona lukien nettipalstoja kihomadoista ja siivotessa. Ja asun yksin. Mikä avuksi??
Kommentit (49)
Entä jos pitäisit vaikka puuvillahanskoja koko ajan? Eihän ne kihomadot voi uusia sukupolvia tehdä jos munat ei kulkeudu takamuksesta käsiin, käsistä suuhun/pinnoille joiden kautta suuhun. Lisääntyminen tapahtuu vain suolistossa munien nielemisen jälkeen.
Itse olen niistä päässyt eroon siten että en koske peräpäähän käsillä lainkaan vaikka kutittaa ja pesen pikkarit päivittäin muovihanskat kädessä. Nukun pikkuhousut jalassa ja pesen nekin aamuisin.
Joskus olen laittanut yöksi ja päiväksi kuivan vessapaperitaitoksen perävakoon niin matojen munat jää siihen kiinni. Ja alapesusuihkutan vähän väliä ja vaihdan vessapaperitaitosta.
Ei tarvita lääkekuureja jos hygienia pelaa
Onko muut perheenjäsenet lääkitty? Missä oot töissä, onko siellä tartuntaa? Onko tutkittu että on matoja eikä esim pukamat kutita?
Jos olet illalla sängyssä ja kutittaa takapuolessa niin hyvin mahdollista niitä pieniä valkeita matoja kiemurtelee peräaukon lähellä.
Kihomadon erottaa silmillä helposti.
Joku varmaan omalla sormellakin "kaivanut"
Höpö höpö. Kihomadot on helppo hoitaa lääkkeillä ja hygienialla.
Kihomadot ovat jännä juttu sikäli että ne ovat järkyttävän yleisiä mutta silti tieteellinen tieto niihin liittyen on surkeaa ja ristiriitaista. Tai no, taitaa olla koko lääketiede joka on tuolla lailla "jännä juttu" eli suuri osa "lääketieteellisestä tiedosta" on kyseenalaista, melkein mitäsattuu.
Tälläkin hetkellä maailmanlaajuisesti sadoilla miljoonilla ihmisillä on kihomatoja. Useimmiten kihomadoista sanotaan "niistä pääsee eroon lääkkeillä ja hygienialla, siinä se, niin helppoa", useimmat lääkäritkin ovat tuollaisia vähättelyn mestareita. Mutta vähän kun googlailee niin löytää vaikka kuinka paljon täysin päinvastaista informaatiota. Eli kauhutarinoita siitä miten vuosikausia on joutunut taistelemaan kihomatojen kanssa eikä silti ole päässyt niistä eroon.
--
Tärkeää on tosiaan estää se munien pääseminen ympäristöstä sinun elimistöösi. Sinun asuntosi on tällä hetkellä todennäköisesti aivan täynnä kihomadon munia, vaikka siivoaisit jatkuvasti. Paras neuvo jonka olen netistä lukenut: älä ole kotona. Älä yritä turhaan siivota niin paljon että saisit munat tuhottua, koska niiden tuhoaminen on mahdoton tehtävä. Vaan pikemminkin ole sellaisessa paikassa jossa niitä munia ei ole. Eli vaihda paikkaa. Sitten vaihda paikkaa taas. Ja vaihda paikkaa taas. Nuku vaikka ulkona taivasalla, ryhdy irtolaiseksi kunnes pääset kihomadoista eroon. Mutta tietysti tämä on erittäin vaikea neuvo noudattaa jos sinun on käytännössä pakko pysyä kotona.
--
Vielä vaikeampi tilanne on, jos kihomadot onnistuvat lisääntymään sinun elimistössäsi, vaikka uusia munia ei tulisi ympäristöstä sinuun. Monet lääkärit väittävät että tuo on mahdotonta. Mutta niin vain netissä myös väitetään että kyllä vain se on mahdollista. Väitetään, että kyllä: kihomadot voivat elää ja lisääntyä loputtoman pitkään ihmisen "koloissa". Tosiaan, harmittominta on jos kihomatoja on vain pepussa. Mutta erittäin paljon haitallisempaa on jos ne leviävät vaginaan. Siellä kuulemma se kihomatojen loputtoman pitkään lisääntyminen onnistuu. Ja kuulemma kihomadot voivat elää myös muissa ihmisen koloissa, siis ihmisen päässä, en nyt muista oliko se korvissa vai nenässä vai molemmissa vai missälie.
Ap edelleen taistelee kihomatoja vastaan. Teen tällä hetkellä suolen tyhjennystä ja otan vermoxin..
1. Lääkärin kanssa puhuttu on, ei apua
2. Ei ole mahdollista asua kun kotona
3. Tosiaan hyvä hygienia ja lääkkeet ei oo niitä multa tuhonnut.
4. Mä nukun joka yö tiukat legginssit jalassa, kutina on vähentynyt vermoxilla muttei lähtenyt kokonaan. Kertaakaan en ole pyllyä raapinut.
5. Asun yksin, en käy töissä
6. Jep, vaginassahan niitä luikertelee myös.. aiheuttaen myös virtsatietulehduksia
Onko todella matoja edelleen todettu? Tulee mieleen hiukan, että ne ovat henkisellä puolella. Kutina voi olla mielikuvituksen tuotetta tai liiallisesta pesemisestä tullutta. Tiedän tämän koska itselläni on ollut syyhypunkki. Punkkia ei enää ollut mutta kuvittelin niin vaikka kuinka pitkään. Tulin vainoharhaiseksi...
Saattaa kuulostaa rajulta mutta kutinan alkaessa madot ovat lähellä peräaukkoa joten kannattaa tehdä kevyt suolihuuhtelu. Itse aikanaan pahimpina epätoivon hetkinä suoritin sen bideesuihkulla. Aika äkkiä loppui vaivat, vaikka hurjalta kuulostaakin.
Ap täällä, sama vaiva edelleen. Kutina pysynyt kurissa koirien Axilurilla mutta ei edelleenkään koskaan täysin hävinnyt. Ja en ole idiootti enkä hullu, tiedän että minulla matoja on, sillä tiedän että olen tartuttanut toiseen henkilöön ne vaikka yritän olla varovainen. Huomaan kyllä toisen käyttäytymisestä. Kihomadot on myös vaginassa ja aiheuttaa tulehduksia, mihin mikään ei auta. Kiva että alapääkin haisee koko ajan. Oon yrittänyt kaikkeni maan ka taivaan välillä, ne eivät vain lähde kokonaan! Kutinaa ei ole todellakaan paljoa eikä häiritsevästi, mutta niin että tiedän että niitä silti vielä on.
Kuvailemasi kutina ja se että alapää haisee koko ajan sopii myös toiseen vaivaan joka on nimeltään bakteerivaginoosi. Suosittelen käymään siitä asiasta lääkärissä. Itselläni jatkuva alapään pesu sai aikaan sen että bakteerivaginoosi tuli. Sain sen itselläni paranemaan ihan juomalla molkosan nimistä herajuomaa päivittäin.
Ei siellä varmaan mitään matoja ole, ne madot on nyt korvien välissä. Madon elinkaarihan on aika lyhyt, vain pari viikkoa, ja se alkaa sieltä suusta kun suuhun menee madon muna (joka on tullut pepusta) ja loppuu sinne peppuun, että jos ei muu auta, niin jos pystyt olemaan laittamatta sormia suuhusi kahden viikon ajan, niin siihen se sitten loppuu. Käytä ruokailuvälineitä, älä raavi persettä ja vaihda lakanoita.
Sinkkivoide. Sellainen vauvojen. Rasvasta koko alapään sillä, mutta erityisesti peräpään. Ulos munimaan tulevat madot eivät pääse liikkumaan siinä enää takaisin. Bonuksena helpottaa kutinaan.
Ole hyvä.
Ap taas. Yhä ja edelleen, en ole idiootti. Aloin itsekin uskomaan, että ehkä mä kuvittelen. Mutta jatkuvasti tartutan muihin ne kihomadot. Tapailin miestä ja hänelläkin yhtäkkiä kihomatoja, että juu jännä juttu. Ja enköhän mä tiedä kuule mikä on bakteerivaginoosi, pitääkö rautalangasta vääntää, että ne kihomadot sen bakteerivaginoosin mulle jatkuvasti aiheuttaa. Kuvitteletko, etten ole sitä hoitanut pois? Se on viikko ja bv on uudestaan, koska ne madot menee myös vaginaan.
Levitteletkö usein pyllyäsi samalla kun katselet sinne peilin avulla 😍
En raavi alapäätä, koska kutinaan oon tottunut ja se on vaan satunnaista eikä kestä kauaa, alussa se oli aivan sietämätöntä mutta ei enää. Mun ongelmana on sosiaalinen elämä. Loppu elämäkö menee sinkkuna ja ilman seksiä
Vierailija kirjoitti:
Kuvailemasi kutina ja se että alapää haisee koko ajan sopii myös toiseen vaivaan joka on nimeltään bakteerivaginoosi. Suosittelen käymään siitä asiasta lääkärissä. Itselläni jatkuva alapään pesu sai aikaan sen että bakteerivaginoosi tuli. Sain sen itselläni paranemaan ihan juomalla molkosan nimistä herajuomaa päivittäin.
Sama täällä. Oli aikoinaan, ja kutina tuntui siis koko alapäässä. Myös hanurissa pahimmillaan, ja tuntui että tulen hulluksi. Sukupuolitaudit ja kaikki testailtiin. Aluksi epäilin hiivatulehdusta, mutta lääkkeet ei auttaneet, eikä labratesteissä näkynyt. Apteekista hain silloin jotain ph- tasapainottavia reseptivapaita kapseleita lääkärin ohjeistuksesta. Niitä säilytettiin jääkaapissa ja laitettiin vaginaan, en nyt muista kuinka usein. Mutta kaksi tuollaista kuuria meni.
Nyt jos alkaa jotain tuntumaan, niin keitän heti vahvaa puolukka-karpalomehua (ei sokeria).
Lääkäriin