Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin miehen ja tämän kavereiden kanssa pyöräreissulla - järkytys!

Vierailija
22.03.2021 |

Taustana voin sanoa, että olen 30- ja mieheni 35-vuotias. Yhdessä ollaan oltu vähän yli kaksi vuotta ja kihlauduimme jouluna. Miehellä on kova vauvakuume ja itse vasta kypsyttelemässä ja miettimässä ajatusta. Meillä on ollut asiasta jopa riitaa, koska koen että mieheni painostaa lapseen ja kärttää jatkuvasti että pistettäisiin pulla uuniin. Eletään harrastusten ja matkustamisen täyteistä elämää melko itsenäisesti ja itselleni tämä riittää hyvin.

No, viime lauantaina olimme maastopyöräilemässä koko päivän (klo 8-21) mieheni ja tämän kavereiden kanssa. Reissu oli sinänsä hauska, mutta järkytyin kun kuulin millaisessa elämäntilanteessa miehen kaverit elävät...

Kaverin nro 1 vaimon laskettu aika on 2 viikon päästä ja mies on jättänyt tämän yksin kotiin koko päiväksi aiempien lapsien kanssa. Kaveri nro 2 on kahden alle 3-vuotiaan isä ja rehellisesti vähintään pari kertaa viikossa meidänkin kanssa ajamassa, omat treenit siihen päälle. Kaverilla nro 3 vaimo sai keskenmenon ja jäi kuulemma sitä kotiin suremaan, aiemmin ollut mukana paljon näillä reissuilla myös.

Mulla iski kamala ahdistus ja pelko. Jos miehen kaverit liihottelee vapaana menemään raskauksista, keskenmenoista ja pikkulapsista huolimatta niin mitä mies ajattelee isyyden olevan? Pitäisikö munkin tyytyä siihen, että oma elämä loppuu ja oon kiinni lapsissa 247 kun mies jatkaa elämäänsä normaalisti. Mies on puheissaan vinkannut, että kyllä lapset aina enemmän naisen projekti on.

En todellakaan ole enää valmis tai halua edes keskustella lapsien hankkimisesta. Tekis mieli jopa heittää koko suhde menemään, kun tulevaisuus ahdistaa niin paljon. Parempi olisi päästää mies etsimään se nainen joka haluaa olla äiti. Mä en halua.

Kommentit (428)

Vierailija
181/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla pyöriin herkkähipiäinen mies, joka ei suostu kertomaan omaa lapsilukuaan. Tavallisesta poiketen hänelle on tällä kertaa naiselle iso miinus, jos tällä on lapsia vain yhden miehen kanssa. Kovasti hän tietää lapsiperhe-elämästä vaikka ainoa kokemus siitä hänellä on oma lapsuus.

Tuiksulla on taas huono päivä, ja kovasti mielipiteitä. Kumpikaan ei yllätä.

1 aikuinen erityislapsi, 1 isä, 2 aviomiestä - peräkkäin, ei yhtä aikaa

Vierailija
182/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45 kirjoitti:

Se on ihan tutkittu juttu, että naiselle jää vastuu lapsista, vaikka mieskin niitä olisi halunnut. Näin naisena voin sanoa toiselle naiselle, että älä ikinä hanki lasta, ellet ole valmis yksinhuoltajaksi.

Kerropas oma lapsilukusi? 

3 tytärtä olen tähän maailmaan synnyttänyt. Kuinka niin, miten minun lapsilukuni liittyy tieteelliseen tutkimuksiin, jotka about jokainen osaa/voi googlata?

- tuo kenelle vastasit

Joo, laitapa tähän.

Mitä luulet, vaikuttaako osaltaan se, että naiset ITSE HALUAVAT jäädä kotiin enemmän?

Minä ainakin nautin tästä elämästä kotona

Ohis

Vaikka sinä nautitkin kotona kykkimisestä 24/7, jotkut naiset oikeasti tykkää käydä vaikka ystävän kanssa kahvilla tai urheilemassa. Luuletko oikeasti, että nainen ei voi olla esimerkiksi myös kiinnostunut urastaan? Ja jos haluat lukea näistä tutkimuksista, niin lue esimerkiksi Caroline Criado Perezin kirja "näkymättömät naiset - näin tilastot paljastavat miten maailma on suunniteltu miehille". Hänen koko kirjansa perustuu näille tutkimuksille, joissa käsitellään esimerkiksi naisten tekemää palkatonta työtä ja perhe-elämän vastuiden epäarvoista jakautumista. 

- sama

Kuka sanoi, että kykin kotona 24/7? Käyn harrastamassa ja toimin järjestöissä. Olen muuten toimitusjohtaja ja koulutukseltani maisteri. Ei sinun tarvitse puhua minulle alentuvasti.

Viittasin vain siihen, että jos löydät tutkimuksia, jossa päävastuu lastenhoidosta on äidillä, niin siihen vaikuttaa mitä suurimmassa määrin se, että äidit myös haluavat olla kotona - ainakin lasten ollessa pieniä. Minä olen tällä hetkellä enemmän kotona, kyllä. Omasta tahdostani. Mutta olenko yksi "alistettu uhri" tilastoissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotta olet vastuussa lapsestasi, eikä se jää edes siihen.

Vierailija
184/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen ja miehen fundamentaali ero on siinä, että lastenhankintaiässä naisen päämääriä ja toimintaa ohjaavat pesänrakennukseen, lisääntymiseen ja hoivaamiseen motivoivat hormonit joita miehellä ei käytännössä ole. Nainen ei voi ymmärtää, kuinka mies ei ole valmis luopumaan kaikesta muusta ja keskittymään sataprosenttisesti perheeseen ikään kuin kaikki muu elämä katoaisi ympäriltä. Mies taas on parhaassa iässä ja koko elämänsä kaaren zeniitissä eli huipulla liikkumaan, urheilemaan, metsästämään, harrastamaan, bailaamaan, nussimaan useiden naisten kanssa, elämään täysillä siis.

No sitten sen miehen ei kannata vinkua lapsia, kuten AP:n tapauksessa.

Vierailija
185/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä joillain hipstereillä toisinkin, mutta äidit usein edelleen on ne, jotka jää lasten kanssa kotiin. Loputonta jankutusta joudun harrastamaan, että mies edes jotain tekisi.

Vierailija
186/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtaosa miehistä ajattelee noin.

Valtaosassa tapauksista pienet lapset ovat pääosin naisen vastuulla.

Lapsia ei myöskään tule tehdä toisen tahdosta tai painostuksesta, sitä on haluttava itse.

Vierailija
187/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nyt oli todella huono.

toisekseen, eikö vanhemmilla saa olla omaa aikaa? 

Yks on varmaa, sinulla ei ole lasta. Minulla on ja ei tulisi mieleenkään koppeilla olenko lasten kanssa vaiko menenkö omiin viettoihin. Joskus toki menen ja joskus sanon rouvalle että alkaa nyt mennä ja kehitellä ..ota sisko ja käy.. Mutta siis nehän tehdään yhdessä? Sillai toinen päällä ja toinen alla. 

Vierailija
188/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen ja miehen fundamentaali ero on siinä, että lastenhankintaiässä naisen päämääriä ja toimintaa ohjaavat pesänrakennukseen, lisääntymiseen ja hoivaamiseen motivoivat hormonit joita miehellä ei käytännössä ole. Nainen ei voi ymmärtää, kuinka mies ei ole valmis luopumaan kaikesta muusta ja keskittymään sataprosenttisesti perheeseen ikään kuin kaikki muu elämä katoaisi ympäriltä. Mies taas on parhaassa iässä ja koko elämänsä kaaren zeniitissä eli huipulla liikkumaan, urheilemaan, metsästämään, harrastamaan, bailaamaan, nussimaan useiden naisten kanssa, elämään täysillä siis.

Ja tämän fundamentaalin eron vuoksi erotilastot ovat tänä päivänä mitä ovat. Naisten sairaalloisen voimaantumisen ja Internetin vertaistukikanavien ansiosta moderni pienen lapsen äiti voi näppärästi käydä raportoimassa miehensä tekemiset ja menemiset foorumeille ja saada välittömästi kannustuksia ottamaan ero, koska mies on ilmiselvästi kelvoton, itsekäs paska koska kehtaa yrittää jatkaa omaa elämäänsä lapsen syntymän jälkeen.

Vierailija
189/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset miehet ovat yllättävän itsekkäitä. Olen naimisissa kreikkalaisen miehen kanssa eikä hän lähtisi ikinä omiin harrastuksiin jos olisin viimeisilläni raskaana! Heillä on eri perhearvot kuin poispilatuilla suomalaisilla miehillä.

Niin samaa mieltä. Olen saksalaisen kanssa naimisissa ja jos vertaa suomalaisia miehiä ja saksalaisia miehiä, joita kaveripiirissä on, niin suomalaiset miehet AINA ajattelevat ensin itseään. Minä minä minä mimimimi...

Vierailija
190/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset miehet ovat yllättävän itsekkäitä. Olen naimisissa kreikkalaisen miehen kanssa eikä hän lähtisi ikinä omiin harrastuksiin jos olisin viimeisilläni raskaana! Heillä on eri perhearvot kuin poispilatuilla suomalaisilla miehillä.

Ystäväni on naimisissa italialaisen kanssa. Heillä ei ole lapsia, eivätkä he niitä halua, mutta mies ei ikinä jättäisi vaimoaan pulaan missään asiassa.

Vierailija
191/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollot Jonossa Taas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivisty kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin Suomea on hyvät kelit oikein usean tunnin maastopyöräilyille?

Millä vuosisadalla elät!

Vaikka missä ja TALVELLAKIN voi pyöräillä,on läskipyörät sun vaik mitä.

Lue "talvimaastopyöräily"

13 tuntia putkeen? Trollijunasi meni jo 

Voe heveletti! Kaik pitää rautalangasta vääntää!

Tottakai pysähdytään lounaalle ja kahville ja huoltohommiin välillä.

Puhutaan pyöräilystä eikä mistään työmatkapyöräilystä tai kauppareissusta.

Oletko lukenut,jotkut ajavat satakin kilsaa vähimmillään päivässä?

Mitä kohtaa et ymmärtänyt?

Ps tutustu retkipyöräilyyn myös.

Eikä sata kilometriä päivässä edes ole harrastajalle matka eikä mikään. Minun työyhteisössä täällä pohjoisessa ajellaan työmatkat säällä kuin säällä ja töistä kotiin maalaispaikkakunnan kautta (75km suuntaansa), muut retket vapaa-ajalla päälle, jolloin ajellaan "kunnolla". Onhan esim talvipyöräilykisakin olemassa. Itse ajelen työmatkat 9km suuntaansa tavispyörällä kesät, talvet mutten itse ihan pysty ymmärtämään kuka vapaaehtoisesti sotkee tuollaisia matkoja 😅

Vierailija
192/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni on naimisissa italialaisen kanssa. Heillä ei ole lapsia, eivätkä he niitä halua, mutta mies ei ikinä jättäisi vaimoaan pulaan missään asiassa.

Kääntöpuolena tuleekin sitten se vanhakantainen kulttuuri piirteineen.... Turha sitä on silotellakaan.

Ei voi saada kaikkea. Suomessa lapset kasvatetaan siihen että kaikkien pitää pärjätä itse.

Vierailija
193/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin samaa mieltä. Olen saksalaisen kanssa naimisissa ja jos vertaa suomalaisia miehiä ja saksalaisia miehiä, joita kaveripiirissä on, niin suomalaiset miehet AINA ajattelevat ensin itseään. Minä minä minä mimimimi...

On se jännää kuinka te naiset näette miehet vain massoina.

Eli sinä ottaisit kenen tahansa saksalaisen miehen, eikö vaan? 

Vierailija
194/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tämän tiedät? 

Italialaismiehethän on pahimpia häntäheikkejä Euroopassa, ja siellä on ihan vakio, että miehellä on joko mies tai nainen rakastajana vaimon ohella 

Vierailija
195/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut muuttuu, kun vauva tulee.

Jotkut vaan jatkaa pyöräilyä.

Se kannattaa puhua etukäteen.

Joillakin ln vaikea luopua harrastuksista. Jotkut ottaa oerhern mukaan.

Jotkut liianki extreme, kyn vauvan pitäisi saada olla vauva rauhassa.

Hyvä, että mietit nyt. Puhu myös nyt. Tee sitten ratkaisusi.

Vierailija
196/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45 kirjoitti:

Se on ihan tutkittu juttu, että naiselle jää vastuu lapsista, vaikka mieskin niitä olisi halunnut. Näin naisena voin sanoa toiselle naiselle, että älä ikinä hanki lasta, ellet ole valmis yksinhuoltajaksi.

3 tytärtä olen tähän maailmaan synnyttänyt. Kuinka niin, miten minun lapsilukuni liittyy tieteelliseen tutkimuksiin, jotka about jokainen osaa/voi googlata?

- tuo kenelle vastasit

Joo, laitapa tähän.

Mitä luulet, vaikuttaako osaltaan se, että naiset ITSE HALUAVAT jäädä kotiin enemmän?

Ohis

Vaikka sinä nautitkin kotona kykkimisestä 24/7, jotkut naiset oikeasti tykkää käydä vaikka ystävän kanssa kahvilla tai urheilemassa. Luuletko oikeasti, että nainen ei voi olla esimerkiksi myös kiinnostunut urastaan? Ja jos haluat lukea näistä tutkimuksista, niin lue esimerkiksi Caroline Criado Perezin kirja "näkymättömät naiset - näin tilastot paljastavat miten maailma on suunniteltu miehille". Hänen koko kirjansa perustuu näille tutkimuksille, joissa käsitellään esimerkiksi naisten tekemää palkatonta työtä ja perhe-elämän vastuiden epäarvoista jakautumista. 

- sama

Kuka sanoi, että kykin kotona 24/7? Käyn harrastamassa ja toimin järjestöissä. Olen muuten toimitusjohtaja ja koulutukseltani maisteri. Ei sinun tarvitse puhua minulle alentuvasti.

Viittasin vain siihen, että jos löydät tutkimuksia, jossa päävastuu lastenhoidosta on äidillä, niin siihen vaikuttaa mitä suurimmassa määrin se, että äidit myös haluavat olla kotona - ainakin lasten ollessa pieniä. Minä olen tällä hetkellä enemmän kotona, kyllä. Omasta tahdostani. Mutta olenko yksi "alistettu uhri" tilastoissa?

Hyvä, että nautit kotona olostasi. Mutta se, että sinä olet kotona vapaaehtoisesti, ei tarkoita että ne miljardit naiset esimerkiksi Afrikan tai Aasian maissa olisivat vapaaehtoisesti kotona koko ajan. Suurin osa naisista, ainakin esimerkiksi tuon Perezin kirjan tutkimusten perusteella, hankkisivat mielummin elantonsa itse, mutta eivät siihen pysty koska ovat naisia ja äitejä. Poikkeukset tilastoissa eivät tee niistä tilastoista ei-paikkaansapitämättömiä. Ja näitä suomalaisia vapaaehtoisesti töissä käyviä naisia on, ainakin oman kokemukseni perusteella, suurin osa naisista, jotka nauttivat työyhteisön sosiaalisuudesta ja (osittaisesta) taloudellisesta riippumattomuudesta (naisen rahat yleensä käytetään nimenomaan lasten hankintoihin).

- eri

Vierailija
197/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä tämän tiedät? 

Italialaismiehethän on pahimpia häntäheikkejä Euroopassa, ja siellä on ihan vakio, että miehellä on joko mies tai nainen rakastajana vaimon ohella 

Ja sinä tiedät tämän, koska...? Ettet vaan nyt pikkuisen yleistä?

Vierailija
198/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jata se sika!

Vierailija
199/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45 kirjoitti:

- tuo kenelle vastasit

Joo, laitapa tähän.

Ohis

- sama

Hyvä, että nautit kotona olostasi. Mutta se, että sinä olet kotona vapaaehtoisesti, ei tarkoita että ne miljardit naiset esimerkiksi Afrikan tai Aasian maissa olisivat vapaaehtoisesti kotona koko ajan. Suurin osa naisista, ainakin esimerkiksi tuon Perezin kirjan tutkimusten perusteella, hankkisivat mielummin elantonsa itse, mutta eivät siihen pysty koska ovat naisia ja äitejä. Poikkeukset tilastoissa eivät tee niistä tilastoista ei-paikkaansapitämättömiä. Ja näitä suomalaisia vapaaehtoisesti töissä käyviä naisia on, ainakin oman kokemukseni perusteella, suurin osa naisista, jotka nauttivat työyhteisön sosiaalisuudesta ja (osittaisesta) taloudellisesta riippumattomuudesta (naisen rahat yleensä käytetään nimenomaan lasten hankintoihin).

- eri

Lopeta jo sen meemikirjan mainostaminen.

Sinä kehtaat suomalaisena naisena uhriutua kehitysmaiden naisten heikolla asemalla? 

Vierailija
200/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena huikkailen, että mulla on parisuhde- ja perhekeskeinen suomalainen mies, ja aivan kultakimpale onkin vielä perhe-elämän jälkeenkin. Minun kuninkaani, minä hänen kuningattarensa. Ei kannata tyytyä vähään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän