Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin miehen ja tämän kavereiden kanssa pyöräreissulla - järkytys!

Vierailija
22.03.2021 |

Taustana voin sanoa, että olen 30- ja mieheni 35-vuotias. Yhdessä ollaan oltu vähän yli kaksi vuotta ja kihlauduimme jouluna. Miehellä on kova vauvakuume ja itse vasta kypsyttelemässä ja miettimässä ajatusta. Meillä on ollut asiasta jopa riitaa, koska koen että mieheni painostaa lapseen ja kärttää jatkuvasti että pistettäisiin pulla uuniin. Eletään harrastusten ja matkustamisen täyteistä elämää melko itsenäisesti ja itselleni tämä riittää hyvin.

No, viime lauantaina olimme maastopyöräilemässä koko päivän (klo 8-21) mieheni ja tämän kavereiden kanssa. Reissu oli sinänsä hauska, mutta järkytyin kun kuulin millaisessa elämäntilanteessa miehen kaverit elävät...

Kaverin nro 1 vaimon laskettu aika on 2 viikon päästä ja mies on jättänyt tämän yksin kotiin koko päiväksi aiempien lapsien kanssa. Kaveri nro 2 on kahden alle 3-vuotiaan isä ja rehellisesti vähintään pari kertaa viikossa meidänkin kanssa ajamassa, omat treenit siihen päälle. Kaverilla nro 3 vaimo sai keskenmenon ja jäi kuulemma sitä kotiin suremaan, aiemmin ollut mukana paljon näillä reissuilla myös.

Mulla iski kamala ahdistus ja pelko. Jos miehen kaverit liihottelee vapaana menemään raskauksista, keskenmenoista ja pikkulapsista huolimatta niin mitä mies ajattelee isyyden olevan? Pitäisikö munkin tyytyä siihen, että oma elämä loppuu ja oon kiinni lapsissa 247 kun mies jatkaa elämäänsä normaalisti. Mies on puheissaan vinkannut, että kyllä lapset aina enemmän naisen projekti on.

En todellakaan ole enää valmis tai halua edes keskustella lapsien hankkimisesta. Tekis mieli jopa heittää koko suhde menemään, kun tulevaisuus ahdistaa niin paljon. Parempi olisi päästää mies etsimään se nainen joka haluaa olla äiti. Mä en halua.

Kommentit (428)

Vierailija
161/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45 kirjoitti:

Se on ihan tutkittu juttu, että naiselle jää vastuu lapsista, vaikka mieskin niitä olisi halunnut. Näin naisena voin sanoa toiselle naiselle, että älä ikinä hanki lasta, ellet ole valmis yksinhuoltajaksi.

Kerropas oma lapsilukusi? 

3 tytärtä olen tähän maailmaan synnyttänyt. Kuinka niin, miten minun lapsilukuni liittyy tieteelliseen tutkimuksiin, jotka about jokainen osaa/voi googlata?

- tuo kenelle vastasit

Joo, laitapa tähän.

Mitä luulet, vaikuttaako osaltaan se, että naiset ITSE HALUAVAT jäädä kotiin enemmän?

Minä ainakin nautin tästä elämästä kotona

Ohis

Vaikka sinä nautitkin kotona kykkimisestä 24/7, jotkut naiset oikeasti tykkää käydä vaikka ystävän kanssa kahvilla tai urheilemassa. Luuletko oikeasti, että nainen ei voi olla esimerkiksi myös kiinnostunut urastaan? Ja jos haluat lukea näistä tutkimuksista, niin lue esimerkiksi Caroline Criado Perezin kirja "näkymättömät naiset - näin tilastot paljastavat miten maailma on suunniteltu miehille". Hänen koko kirjansa perustuu näille tutkimuksille, joissa käsitellään esimerkiksi naisten tekemää palkatonta työtä ja perhe-elämän vastuiden epäarvoista jakautumista. 

- sama

sinä se jaksat mainosta tuota "älypuhelimet on liian isoja"-feministiäsi. -eri 

Vierailija
162/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45 kirjoitti:

Se on ihan tutkittu juttu, että naiselle jää vastuu lapsista, vaikka mieskin niitä olisi halunnut. Näin naisena voin sanoa toiselle naiselle, että älä ikinä hanki lasta, ellet ole valmis yksinhuoltajaksi.

3 tytärtä olen tähän maailmaan synnyttänyt. Kuinka niin, miten minun lapsilukuni liittyy tieteelliseen tutkimuksiin, jotka about jokainen osaa/voi googlata?

- tuo kenelle vastasit

Montakos eri miestä ja isää? 

Ihan yksi ukko on näiden lasten takana. Jälleen kerran, kuinka liittyy aiheeseen? 

- sama

eli ihan yhden miehen perusteella teet miesyleistyksiäsi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan tavalliselta. Viisi vuotta jaksoin sitä mieslasta katsella, sit otin eron. No HELPPOA ei ole sen jälkeenkään, mutta mistään hinnasta en exän kanssa enää elelis.

T. Kaksi lasta ja pääosin ne aina yksin hoitanut

Vierailija
164/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45 kirjoitti:

- tuo kenelle vastasit

Montakos eri miestä ja isää? 

Ihan yksi ukko on näiden lasten takana. Jälleen kerran, kuinka liittyy aiheeseen? 

- sama

eli ihan yhden miehen perusteella teet miesyleistyksiäsi? 

Kuinka monta lasta sinulla on ja kuinka monelle naiselle?

Vierailija
165/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asia puheeksi miehesi kanssa heti. Sanot, että jos lapsi tulee, täysimetyksen jälkeen hoidatte 50:50. Todennäköisesti miehesi luulee, että hänen elämänsä jatkuu kuten ennenkin. Älä lankea siihen ansaan. Myös kaikista kotitöistä kannattaa sopia etukäteen ihan pienintä yksityiskohtaa myöten esim pyykin pesu, viikkaus, jääkaapin puhdistus, lastenneuvolakäynnit, lapsen lääkärikäynnit, kuka jää kotiin, jos lapsi on sairas, miten kesälomat pidetään jne. Kun sovitte asiat etukäteen, ei tarvitse sitten väsyneenä riidellä pikkulapsiaikana. Niin ja tietenkin rahankäytöstä pitää sopia. Joka tapauksessa kannustan lasten hankkimiseen mutta vähemmällä pääsee, kun sovitte järjestelyistä etukäteen.

Vierailija
166/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla pyöriin herkkähipiäinen mies, joka ei suostu kertomaan omaa lapsilukuaan. Tavallisesta poiketen hänelle on tällä kertaa naiselle iso miinus, jos tällä on lapsia vain yhden miehen kanssa. Kovasti hän tietää lapsiperhe-elämästä vaikka ainoa kokemus siitä hänellä on oma lapsuus.

Vierailija
167/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on sikäli oikeutettu kun lapsia aletaan hankkimaan, niin ei sitä ikinä pysty kuvittelemaan mitä siitä seuraa.

Näin jälkikäteen ajateltuna, edes jotakin olisin minäkin voinut hahmottaa mitä se arki tuokaan tullessaan.

Turha väittää että elämä nyt niin auvoista on.

Mun ukko oli täysin epäkypsä kun meidän naperot syntyivät. Huiteli missä sattui ja silleen.

Nuorin pojistamme nyt samanlaisessa elämäntilanteessa. 3 alle neljävuotiasta. Tulivat sitten miniän kanssa lapsineen tänne mummolaan kamala riita päällä. Kuka tekee mitä tekee, kuka siivoaa ei siivoa, kuka hoitaa kuka ei. Ja sotkivat vielä meidätkin siihen soppaan.

Miniä teki jo avioeroa siinä olkkarissa. Kamalaa kuultavaa ja katsottavaa. Ehdotin että selvittävät välinsä kotonaan ja pidetään paussia tapaamisissa. Meidän koti ei ole mikään avioliittoneuvola. Enkä minä ota kantaa kuka oikeassa ja kuka väärässä. Heippa !

Silloin mullekkin tuli ne ajat mieleen kun oikein oli väsynyt ja kaikki kaatuu niskaan ja pakko vain oli jaksaa, niin ei tuokaan pariskunta vielä tiedä, että pienten lasten kanssa pienet murheet, isojen kanssa isot murheet.

Vierailija
168/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota asia puheeksi miehesi kanssa heti. Sanot, että jos lapsi tulee, täysimetyksen jälkeen hoidatte 50:50. Todennäköisesti miehesi luulee, että hänen elämänsä jatkuu kuten ennenkin. Älä lankea siihen ansaan. Myös kaikista kotitöistä kannattaa sopia etukäteen ihan pienintä yksityiskohtaa myöten esim pyykin pesu, viikkaus, jääkaapin puhdistus, lastenneuvolakäynnit, lapsen lääkärikäynnit, kuka jää kotiin, jos lapsi on sairas, miten kesälomat pidetään jne. Kun sovitte asiat etukäteen, ei tarvitse sitten väsyneenä riidellä pikkulapsiaikana. Niin ja tietenkin rahankäytöstä pitää sopia. Joka tapauksessa kannustan lasten hankkimiseen mutta vähemmällä pääsee, kun sovitte järjestelyistä etukäteen.

Mies voi noilla sopimuksilla pyyhkiä persettä kun lapsi on syntynyt ja tajuaa mikä työmäärä lapsessa on ja että se on usein tylsää.

Toki voi sitä aina yrittää... mutta jos lapsen hankit naisena, niin varmista että kykenet hänet myös yksin tarvittaessa hoitamaan ja kasvattamaan. Koska se ei ole epätavanomainen lopputulos.

T. Edellinen kahden lapsen äiti

Vierailija
169/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin Suomea on hyvät kelit oikein usean tunnin maastopyöräilyille?

Esim. Itä-Suomessa, vaikka metri lunta. Juuri viikonloppuna pyöräiltiin reilut 30km. Talvipyöräily on enemmän kiinni lämpötilasta ja tuulen voimakkuudesta.

Vierailija
170/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45 kirjoitti:

- tuo kenelle vastasit

Joo, laitapa tähän.

Mitä luulet, vaikuttaako osaltaan se, että naiset ITSE HALUAVAT jäädä kotiin enemmän?

Ohis

Vaikka sinä nautitkin kotona kykkimisestä 24/7, jotkut naiset oikeasti tykkää käydä vaikka ystävän kanssa kahvilla tai urheilemassa. Luuletko oikeasti, että nainen ei voi olla esimerkiksi myös kiinnostunut urastaan? Ja jos haluat lukea näistä tutkimuksista, niin lue esimerkiksi Caroline Criado Perezin kirja "näkymättömät naiset - näin tilastot paljastavat miten maailma on suunniteltu miehille". Hänen koko kirjansa perustuu näille tutkimuksille, joissa käsitellään esimerkiksi naisten tekemää palkatonta työtä ja perhe-elämän vastuiden epäarvoista jakautumista. 

- sama

En ole se, jota kommentoit, mutta miksi puhut niin alentuvasti kotona "kykkimisestä". Yritä oppia kunnioittaMaan oikeasti erilaisuutta ja toisenlaisten ihmisten elämäntapoja.  T.äikän ope

Vierailija
171/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me naiset oletetaan aina että vauhdikkaampikin mies lapsen synnyttyä kiinnostuu perhe-elämästä. Ei pitäisi olettaa mitään, ei myöskään sitä että renttua/narkkia/rikollista rakastamalla siitä tulisi kunnollinen. Ei meillä ole sellaista maagista voimaa että näin tapahtuisi. Vain harva siinä onnistuu. Sen takia olisi hyvä keskustella asiat etukäteen, ja jos miehellä on huonoja harrastuksia, on viisainta ettei saattaudu raskaaksi koska lapset ansaitsee parempaa aina.

Vierailija
172/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ylipäänsä äitiys on sellaista mitä haluaa, niin silloin se ei ole yleensä ongelma hyväksyä, että kyllähän se vähän enemmän äidin projekti on, etenkin alkuvaiheessa. Jos taas ei muutenkaan ole äitiys ykkösasiana mielessä, niin en suosittele kokeilemaan onnea tuollaisessa kuviossa.

Vierailija
173/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt ylipäänsä äitiys on sellaista mitä haluaa, niin silloin se ei ole yleensä ongelma hyväksyä, että kyllähän se vähän enemmän äidin projekti on, etenkin alkuvaiheessa. Jos taas ei muutenkaan ole äitiys ykkösasiana mielessä, niin en suosittele kokeilemaan onnea tuollaisessa kuviossa.

Miksi pitäisi automaattisesti hyväksyä? Meillä oli imettäminen poisluettuna ihan yhtä paljon isän kuin äidin projekti. Jos alkuvaiheella tarkoitat raskautta ja synnytystä niin ne on kiistatta äidin heiniä.

Vierailija
174/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaksi lasta kahdesta avioliitosta (1. avioliitto kesti 12 vuotta, ja toisessa on nyt 7 vuosi menossa), ja voin sanoa, että valitettavasti kumppanieni sanat ja teot eivät ole kohdanneet. Molemmat ovat todella kovasti lupailleet huolehtivansa lapsista niin paljon kuin mahdollista, mutta valitettavasti näin ei ole tapahtunut. Pointtini on siis, että älkää pliiis antako lupauksia, joita ette aio pitää. Itselleni suuri syy uskaltaa hankkia lapsia oli, että minulle luvattiin olla tukena lapsiperhearjessa. Jotkut miehet todella huolehtivat upeasti lapsistaan (kuten isäni), mutta osa ei. Eli älkää ottako tätä monen keskustelijan toitottamaa "hanki lapsi vain, jos olet valmis olemaan yksinhuoltaja" vitsinä. Siinä on yllättävän paljon totuutta yllättävän monelle. 

Vierailija
175/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisethan niitä lapsia tyypillisesti mankuu ja kinuaa ja mies antaa periksi koska haluaa pitää parisuhteensa.

Miehen kannattaa ehdottomasti sopia lasten hankkimisen ja hoitamisen ehdoista ennen siittiöidensä jakamista, jos mielii pitää omasta elämästään kiinni lapsen syntymän jälkeenkin eikä nöyrtyä ja alistua äidin pikku hoitoapulaiseksi ja kotiorjaksi ja joutua heittämään hsrrastuksiaan ja ystäviään roskiin.

Vierailija
176/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivisty kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäpäin Suomea on hyvät kelit oikein usean tunnin maastopyöräilyille?

Millä vuosisadalla elät!

Vaikka missä ja TALVELLAKIN voi pyöräillä,on läskipyörät sun vaik mitä.

Lue "talvimaastopyöräily"

13 tuntia putkeen? Trollijunasi meni jo 

Voe heveletti! Kaik pitää rautalangasta vääntää!

Tottakai pysähdytään lounaalle ja kahville ja huoltohommiin välillä.

Puhutaan pyöräilystä eikä mistään työmatkapyöräilystä tai kauppareissusta.

Oletko lukenut,jotkut ajavat satakin kilsaa vähimmillään päivässä?

Mitä kohtaa et ymmärtänyt?

Ps tutustu retkipyöräilyyn myös.

Vierailija
177/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45 kirjoitti:

- tuo kenelle vastasit

Joo, laitapa tähän.

Ohis

- sama

En ole se, jota kommentoit, mutta miksi puhut niin alentuvasti kotona "kykkimisestä". Yritä oppia kunnioittaMaan oikeasti erilaisuutta ja toisenlaisten ihmisten elämäntapoja.  T.äikän ope

Äikän ope 😂

Oletko sattumalta myös se "kolmen äiti"?

Vierailija
178/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa ennemmin joku perhearvoja arvostava ulkomaalainen mies, jolle ei tulisi kuuloonkaan jättää viimeisillään raskaana olevaa yksin tai jättää toista yksin pikkuvauvojen kanssa vain ja ainoastaan omien kavereiden takia. 

Ulkomaalainen mies? Niin kuin joku muslimi vai? Buahhahhahhaaaa

Niin. Koska kaikki Suomen rajojen ulkopuolella ovat muslimeja.

Vierailija
179/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tyypillinen harhakuvitelma ennen lapsia on tosiaankin se, että tottakai molemmilla on aikaa harrastaa samalla lailla kuin ennenkin. Juuri että 3 iltaa äiti harrastaa, 3 iltaa isä, ja 1 ilta ollaan kaikki yhdessä.

Ei tuollainen vain onnistu pienten lasten kanssa. Kun ne lapset ovat olleet päivän hoidossa, ilta on ainoa hetki jolloin heidän kanssaan voi vuorovaikuttaa edes vähän kaiken ruuanlaiton, siivouksen ja pyykkäyksen välissä. Sitten he menevät nukkumaan. Jos on vain yksi vanhempi kotona, niin yhteiset leikit jäävät kyllä todella vähiin. Ei tuollaista halua omalle lapselleen tehdä, että se on pelkkänä säilytyspaikasta toiseen pallolteltavana riesana viikosta toiseen. Lapsi kaipaa läsnäoloa ja vuorovaikutusta.

Kyllä se käytännössä on niin, että molempien vanhempien pitää karsia omia menojaan reippaasti lasten ollessa pieniä ja vaihtaa niitä sellaisiin, joita voi tehdä lasten kanssa. Jos isäehdokas ei ole tällaiseen halukas, niin kyllä harkitsisin vakavasti. Tyypillisesti se nimittäin kehittyy juuri ap:n kuvailemaan tilanteeseen, eli äiti hoitaa ja isä harrastaa.

Läsnäoleminen on muuten jotain sellaista, mistä kannattaa puhua ennen kun lapsia on vielä tulossakaan. Aika moni mies kuvittelee, että lapsille riittää jos saa ruokaa ja uuden vaipan, ja muuten voi katsella televisiota tai lärätä puhelintaan kunnes äiti tulee takaisin. Sitten voikin kätevästi naureskella luurin takaa, että "no mitä minä voin jos se itkee sinun perään!" kun lapsi pyrkii äidin videokokoukseen mukaan.

Vierailija
180/428 |
22.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen ja miehen fundamentaali ero on siinä, että lastenhankintaiässä naisen päämääriä ja toimintaa ohjaavat pesänrakennukseen, lisääntymiseen ja hoivaamiseen motivoivat hormonit joita miehellä ei käytännössä ole. Nainen ei voi ymmärtää, kuinka mies ei ole valmis luopumaan kaikesta muusta ja keskittymään sataprosenttisesti perheeseen ikään kuin kaikki muu elämä katoaisi ympäriltä. Mies taas on parhaassa iässä ja koko elämänsä kaaren zeniitissä eli huipulla liikkumaan, urheilemaan, metsästämään, harrastamaan, bailaamaan, nussimaan useiden naisten kanssa, elämään täysillä siis.