Olin miehen ja tämän kavereiden kanssa pyöräreissulla - järkytys!
Taustana voin sanoa, että olen 30- ja mieheni 35-vuotias. Yhdessä ollaan oltu vähän yli kaksi vuotta ja kihlauduimme jouluna. Miehellä on kova vauvakuume ja itse vasta kypsyttelemässä ja miettimässä ajatusta. Meillä on ollut asiasta jopa riitaa, koska koen että mieheni painostaa lapseen ja kärttää jatkuvasti että pistettäisiin pulla uuniin. Eletään harrastusten ja matkustamisen täyteistä elämää melko itsenäisesti ja itselleni tämä riittää hyvin.
No, viime lauantaina olimme maastopyöräilemässä koko päivän (klo 8-21) mieheni ja tämän kavereiden kanssa. Reissu oli sinänsä hauska, mutta järkytyin kun kuulin millaisessa elämäntilanteessa miehen kaverit elävät...
Kaverin nro 1 vaimon laskettu aika on 2 viikon päästä ja mies on jättänyt tämän yksin kotiin koko päiväksi aiempien lapsien kanssa. Kaveri nro 2 on kahden alle 3-vuotiaan isä ja rehellisesti vähintään pari kertaa viikossa meidänkin kanssa ajamassa, omat treenit siihen päälle. Kaverilla nro 3 vaimo sai keskenmenon ja jäi kuulemma sitä kotiin suremaan, aiemmin ollut mukana paljon näillä reissuilla myös.
Mulla iski kamala ahdistus ja pelko. Jos miehen kaverit liihottelee vapaana menemään raskauksista, keskenmenoista ja pikkulapsista huolimatta niin mitä mies ajattelee isyyden olevan? Pitäisikö munkin tyytyä siihen, että oma elämä loppuu ja oon kiinni lapsissa 247 kun mies jatkaa elämäänsä normaalisti. Mies on puheissaan vinkannut, että kyllä lapset aina enemmän naisen projekti on.
En todellakaan ole enää valmis tai halua edes keskustella lapsien hankkimisesta. Tekis mieli jopa heittää koko suhde menemään, kun tulevaisuus ahdistaa niin paljon. Parempi olisi päästää mies etsimään se nainen joka haluaa olla äiti. Mä en halua.
Kommentit (428)
Vierailija kirjoitti:
Me naiset oletetaan aina että vauhdikkaampikin mies lapsen synnyttyä kiinnostuu perhe-elämästä. Ei pitäisi olettaa mitään, ei myöskään sitä että renttua/narkkia/rikollista rakastamalla siitä tulisi kunnollinen. Ei meillä ole sellaista maagista voimaa että näin tapahtuisi. Vain harva siinä onnistuu. Sen takia olisi hyvä keskustella asiat etukäteen, ja jos miehellä on huonoja harrastuksia, on viisainta ettei saattaudu raskaaksi koska lapset ansaitsee parempaa aina.
Me naiset myös vihataan aina sitä, että meitä syyllistetään miesten tekemisistä. On nähty moneen kertaan lähipiirissä, miten siitä tunnollisesta ja tasa-arvoisesta miehestä tulee yksi kiukuttelevista lapsista, jonka panos perhe-elämään on vaatimusten esittäminen ja tiuskiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Miksi piti sijoittaa tarina pyöräreissulle? Pelkkä kertomus olisi riittänyt.Pyöräreissulla mun silmät aukesi tähän epäkohtaan. Eipä muuta syytä asiaan ole eikä
se tilannetta mihinkään muuta-ap
Itse luultavasti päädyt samaan jamaan miehesi kavereiden vaimojen kanssa, jos alat lapsia tekemään. Tuntuu vähän siltä, että mies haluaa sitouttaa sinut kotiäidiksi ja itsensä huoltajaksi, että pääsee sitten itse hurvittelemaan niinkuin lystää. Taitaa olla narsistinen tyyppi?
Noin hirveää kohtaloa, että joutuisi äidiksi, ei missään tapauksessa toivo Ap:lle kun mieskin on narsistisika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa ennemmin joku perhearvoja arvostava ulkomaalainen mies, jolle ei tulisi kuuloonkaan jättää viimeisillään raskaana olevaa yksin tai jättää toista yksin pikkuvauvojen kanssa vain ja ainoastaan omien kavereiden takia.
Miksi ulkomaalainen? Ihankuin suomalaisissa ei olisi "perhearvoja" arvostavia. Tunnen muutamia ulkomaalaisia, joiden mielestä perhe on pyhä, ja tarkoittaa sitä että nainen on kotona anopin kanssa lapsia hoitamassa samalla kun mies saa tulla ja mennä milloin ja mihin huvittaa.
Näin on monissa kulttuureissa.
Eikä niissä mikään tasa-arvo tai feminismi pitkälle kanna. Tunnen itsekin tapauksia. Mies on niin ihana ja ihgu, että entisestä piti erota ja ottaa tämä uusi kultakimpale.
Myöhemmin on ääni kellossa muuttunut ja se tuttu ja turvallinen suomimies olisi taas mieleen. Komento on kotona sellainen, ettei asiasta kannata suutaan aukaista. Kun ukkonsa on kavereiden luona toisissa kaupungeissa, käy kylässä ja surkuttelee kohtaloaan.
Suominainen taitaa kuvitella itsestään vähän liikoja, unelmaprinssi haaveineen.
Itse otin ulkomaalaisen naisen kumppaniksi. Yhteiselomme sujuu tosi mallikkaasti, hän tosin aikoinaan ihmetteli kun saa lähteä virkistäytymään ystäviensä kanssa silloin kun haluaa, ilman mitään ristikuulustelua.
Minusta olisi ollut ihanaa, jos mies olisi harrastanut liikuntaa monta kertaa viikossa. Itse olen harrastanut liikuntaa koko ikäni ja olen nyt viiskymppisenäkin hoikka ja hyväkuntoinen. Mies on kykkinyt kotona ja on nyt ylipainoinen ja huonokuntoinen.
Koko ketjua en lukenut, mutta tuota ihmettelen, että miten miehenne voi päivystää kotona ympäri vuorokautta kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa. Oma mies ainakin joutui kulkemaan töissä. Ei saanut mitään synnytyksenodotusvapaata. Potkut olisi saanut, jos olisi jäänyt kykkimään kotiin, koska lapsi syntyy.
Eniten ihmetyttää, että aloittaja ei ole keskustellut lapsiasiaa selväksi ennen kihloihin menoa. Noh, hyvä sentään, että nyt järkytyksen kautta tuli selväksi ettei halua äidiksi. Niin on yksi avioero ja kärsivä lapsi vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
-Perhevapaiden käyttö. Onneksi on lakimuutoskin tulossa, mutta miehen perhevapaalla olo todellakin auttaa näihin tasa-arvo-ongelmiin. Vasta ollessaan yksin vastuussa lapsesta pidempiä aikoja se mies alkaa oikeasti osata vanhemmuutta ja välittää siitä miten asioita tehdään.
Heh... Siskon mies ilmoitti yks'kantaan ennen perhevapaalle jäämistään (toisen lapsen kanssa) että hänellä pitää olla illat ja viikonloput vapaat, kun on nuoremman lapsen kanssa kotona päivät.
Toisen siskon mies taas laski, että hänen piti saada vapaa viikonloppu lapsista, aina kun hän oli hoitanut viikonlopun lapsia, vaikka se olisi johtunut siskoni viikonlopun työvuoroista.
Että ei se lasten kanssa vietetty aika ihan aina järkeä siihen päähän tuo (varsinkin jos siellä päässä on jotain nestettä jo valmiiksi)
Vierailija kirjoitti:
Minusta olisi ollut ihanaa, jos mies olisi harrastanut liikuntaa monta kertaa viikossa. Itse olen harrastanut liikuntaa koko ikäni ja olen nyt viiskymppisenäkin hoikka ja hyväkuntoinen. Mies on kykkinyt kotona ja on nyt ylipainoinen ja huonokuntoinen.
Koko ketjua en lukenut, mutta tuota ihmettelen, että miten miehenne voi päivystää kotona ympäri vuorokautta kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa. Oma mies ainakin joutui kulkemaan töissä. Ei saanut mitään synnytyksenodotusvapaata. Potkut olisi saanut, jos olisi jäänyt kykkimään kotiin, koska lapsi syntyy.
No niin on. Ihan outoja vaatimuksia naisilla nykyään, että mies koko ajan passaamassa. Tosinkin nykymiehet pelaa tietokoneilla kaikki vapaa-ajat. Monet jopa vuorokaudet läpeensä.
Että perusta siinä perhe, kun lapsi on pelkkä rasite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Miksi piti sijoittaa tarina pyöräreissulle? Pelkkä kertomus olisi riittänyt.Pyöräreissulla mun silmät aukesi tähän epäkohtaan. Eipä muuta syytä asiaan ole eikä
se tilannetta mihinkään muuta-ap
Itse luultavasti päädyt samaan jamaan miehesi kavereiden vaimojen kanssa, jos alat lapsia tekemään. Tuntuu vähän siltä, että mies haluaa sitouttaa sinut kotiäidiksi ja itsensä huoltajaksi, että pääsee sitten itse hurvittelemaan niinkuin lystää. Taitaa olla narsistinen tyyppi?
Noin hirveää kohtaloa, että joutuisi äidiksi, ei missään tapauksessa toivo Ap:lle kun mieskin on narsistisika.
Mutta onhan tuossa jo hirveyttä tarpeeksi kun jouluna meni ja kihlautui narsistin kanssa. Kihlaus on kyllä helppo purkaa, ottaa sormuksen pois ja muuttaa muualle asumaan.
Sitten uusi yritys josko löytyisi parempi.
Vierailija kirjoitti:
Juu noin on. Meillä mies oli töissä kun minulla alkoi synnytys. Tilasin taxin ja menin keskussairaalaan. Illalla oli vauva valmiina ja mies tuli katsomaan.
Olimme onnellisia pikkuisesta. ❤️
Vierailija kirjoitti:
No ne miehethän on päivät töissä ja vapaa-ajat ties missä. Mahtavatko edes käydä kotona nukkumassa. Mitä sinun miehesi teki työpäivien jälkeen, ei kai vaan istunut kotona kykkimässä?
Olkaamme kaikki iloisia Ap:n kokemasta järkytyksestä pyöräretkellä. Hienoa, että totuus valkeni ajoissa !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä perheen perustaminen tuottaa tuollaista tuskaa nykyään?!?
20v. sitten se oli ihan luonnollinen asia.
Olen 40v. aikuisten lasten äiti. Kuopus on tällä hetkellä armeijassa. Nyt ollaan miehen kanssa kahdestaan ja eletään jo toista nuoruutta. Matkakin varattuna, ym. mukavaa.. :)Sulla on paska perhe ruma idiootti kuopus ja matkalle koronaAikana, haista rupsahtanut luuska pitkä PASKA JA piIIu!
Joo, yli-ikäinen on jo NELJÄkymppinen tälle palstalle. Täällä puhutaan vauvoista eikä lastenlapsista koska tämä on VAUVA palsta.
Älkää nyt noin rumasti sanoko. Ystäväni sai lapset kypsällä iällä 38-40 vuotiaana.
Minkälainen pyörä miehelläsi on?
Minulle paljastui että naisystäväni kaveri petti miestään pitkään ja harkitusti. Se oli silmiä avaava hetki. Pitää miettiä omaa parisuhdetta uudestaan, jos hänellä on tuollaisia kavereita. En todellakaan halua itse tulla petetyksi. Ehkä olisi parempi etsiä joku keneen voisi luottaa.
Ehkä perhe-elämä ei silloin paljoa kiinnosta jos talvellakin haluaa maastopyöräillä 13 tuntia päivässä. 2/5
Vierailija kirjoitti:
nyt oli todella huono.
toisekseen, eikö vanhemmilla saa olla omaa aikaa?
Saa. Ja ihan molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne miehethän on päivät töissä ja vapaa-ajat ties missä. Mahtavatko edes käydä kotona nukkumassa. Mitä sinun miehesi teki työpäivien jälkeen, ei kai vaan istunut kotona kykkimässä?
Mieheni juuri istui kotona kykkimässä työpäivien jälkeen. Minä olen aina harrastanut liikuntaa. Juossut, pyöräillyt ja käynyt salilla. Ja sen huomaa. Mies on ylipainoinen ja jatkuvasti väsynyt nykyään. Minä hoikka ja vielä elämäni kunnossa oleva viisikymppinen.
Joten olisin todellakin toivonut, että mieskin olisi työpäivien jälkeen ja viikonloppuisin harrastanut liikuntaa, eikä vain kykkinyt kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä perhe-elämä ei silloin paljoa kiinnosta jos talvellakin haluaa maastopyöräillä 13 tuntia päivässä. 2/5
Miehille hyvä muistutus: naisen kanssa yhteenmuutto tarkoittaa sitä että harrastemenot ja ajanvietto kavereiden kanssa vähenee radikaalisti siihen mitä vaimo suo. Sitten kun lapsia tulee, ne loppuvat kokonaan.
Totta.
Mutta usein kyllä miehetkin ajattelevat ihan kuten sinäkin eli "ihmetelen, miten..." toinen toimii jossain perhetilanteessa. Jos on ukolla vauvakuume, niin kai se nyt joskus miettii, miten sen isyytensä hoitaisi ja mimmoista sen toivoisi olevan. Jos kavereitten malli ei vastaa omaa, niin luulisi todella, että kommenttia olisi tullut.
Muuten erinomainen ehdotus tuo, että keskustelisitte, mitä kumpikin odottaa, miten hommat hoidetaan jne.
Joo, yli-ikäinen on jo NELJÄkymppinen tälle palstalle. Täällä puhutaan vauvoista eikä lastenlapsista koska tämä on VAUVA palsta.