Olin miehen ja tämän kavereiden kanssa pyöräreissulla - järkytys!
Taustana voin sanoa, että olen 30- ja mieheni 35-vuotias. Yhdessä ollaan oltu vähän yli kaksi vuotta ja kihlauduimme jouluna. Miehellä on kova vauvakuume ja itse vasta kypsyttelemässä ja miettimässä ajatusta. Meillä on ollut asiasta jopa riitaa, koska koen että mieheni painostaa lapseen ja kärttää jatkuvasti että pistettäisiin pulla uuniin. Eletään harrastusten ja matkustamisen täyteistä elämää melko itsenäisesti ja itselleni tämä riittää hyvin.
No, viime lauantaina olimme maastopyöräilemässä koko päivän (klo 8-21) mieheni ja tämän kavereiden kanssa. Reissu oli sinänsä hauska, mutta järkytyin kun kuulin millaisessa elämäntilanteessa miehen kaverit elävät...
Kaverin nro 1 vaimon laskettu aika on 2 viikon päästä ja mies on jättänyt tämän yksin kotiin koko päiväksi aiempien lapsien kanssa. Kaveri nro 2 on kahden alle 3-vuotiaan isä ja rehellisesti vähintään pari kertaa viikossa meidänkin kanssa ajamassa, omat treenit siihen päälle. Kaverilla nro 3 vaimo sai keskenmenon ja jäi kuulemma sitä kotiin suremaan, aiemmin ollut mukana paljon näillä reissuilla myös.
Mulla iski kamala ahdistus ja pelko. Jos miehen kaverit liihottelee vapaana menemään raskauksista, keskenmenoista ja pikkulapsista huolimatta niin mitä mies ajattelee isyyden olevan? Pitäisikö munkin tyytyä siihen, että oma elämä loppuu ja oon kiinni lapsissa 247 kun mies jatkaa elämäänsä normaalisti. Mies on puheissaan vinkannut, että kyllä lapset aina enemmän naisen projekti on.
En todellakaan ole enää valmis tai halua edes keskustella lapsien hankkimisesta. Tekis mieli jopa heittää koko suhde menemään, kun tulevaisuus ahdistaa niin paljon. Parempi olisi päästää mies etsimään se nainen joka haluaa olla äiti. Mä en halua.
Kommentit (428)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot 30-vee ja nyt vasta ajattelet lapsia. Ei oo koskaan aiemmin tullut mietittyä elämää nenää pidemmälle?
Lasten hankkimiseen tarvitaan sopiva mies. Aloittajalla ei ole sellaista tällä hetkellä.
Lasten hankkimiseen ei tarvita parisuhdetta eikä edes seksisuhdetta.
Hedelmöityshoito on tehokas tapa hankkiutua raskaaksi. Sopivan miehen geenit voi valita spermapankista. Kuten vaikka se Cryos International, missä spermanluovuttajila on omat profiilit (valokuva, ikä, pituus, paino, hiusten väri, silmien väri, koulutustaso, yms).
Tinder on turha, koska laadukasta spermaa voi tilata suoraan netistä. Suomalainen lääkäri sitten huolehtii sperman käsittelystä ja siirtämiswestä naisen kohtuun.
Tällä ei aloittajan tilanteessa ole mitään merkitystä, koska hänen miehensä se tässä lasta hinkuu. Aloittaja voisi lapsen tehdä, jos hän voisi olla varma, että mies tekee osansa. Jos taas nainen haluaisi lapsen, mutta mies ei, niin silloin hedelmöityshoito on ihan käypä ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin Suomea on hyvät kelit oikein usean tunnin maastopyöräilyille?
Ainakin Oulussa pyöräillään ympäri vuoden säällä kuin säällä. Taidat asua jossain Helsingissä, jossa ilmeisesti pyöräillään vain keskellä kesää, aurinkoisella vähintään +20 säällä?
Metsässä kahden metrin kinoksissa? Uskoo ken tahtoo.
Vai tarkoitatko että vedätte kylänraittia edes-takas 13 tuntia?
Sinä et taida talviaikaan kauhean usein poistua kotoasi muualle kuin ostoskeskukseen?
Olispa kiva joskus seurata keskustelua, ilman että kolmasosa viesteistä jankuttaa miten tämä on trollitrollitrololoo ja väittelee siitä, voiko joku yksityiskohta pitää paikkaansa.
Saisiko suoraan sensuuriin kaikki viestit, joissa sana trolli, provo tai porvoo missä tahansa muodoissaan?
Hieman asian vierestä mutta oletko AP hoikka/urheilullisen näköinen vartaloltasi kun ilmeisesti maastopyöräilet usein? Eli onko laji hyvä pitämään kropan timminä :)
Ja toisekseen itse asiaan jos mies ei käytöksellään ole saanut sinua vakuuttumaan siitä että olisi osallistuva ja huolehtiva perheenisä, niin ei sitä varmasti ole. Kuulostaa siltä että on lähinnä ajatellut ulkoistaa äidille koko homman ja itse nauttia samalla vapaudestaan, kuin isähahmona olemiseen. Ystäväpiirin erimerkit puhuu puolestaan myöskin. Jos et ole valmis jäämään kotiin älä tee lapsia.
Monet ovat täällä ihmetelleet tuota pitkää päivää, joka ei tässä aloituksessani ollut pointti. Mutta sitä avatakseni, tuo lauantai sisältää 1,5h ajot suuntaansa pyöräilypaikalle, ruokatauot x 3 ja pyörien ja varusteiden huollot jne. Ei tässä ole koko päivää sykkeet tapissa ajeltu ja poluilla ajat oikeilla pyörä- ja rengasvalinnalla kelillä kun kelillä.
Se, mitä hain aloituksellani oli se, että näiden ukkojen vaimojen "kohtalo" oli se mikä mua järkytti. Ei he ole pyöräilemässä näillä reissulla saati omillakaan. Sen verran näitä perheitä tunnen, että tiedän lastenhoito on aikalailla naisen heiniä ja ukot jatkavat elämää kuten ennenkin harrastuksineen ja reissuineen. Voi toki olla, että mieheni kohdalla asia olisi eri tavoin. Mutta valitettavasti ympäristön esimerkit ja seura missä aikansa viettää voi vaikuttaa omaankin ajatteluun ja näkemykseen kuinka kodin roolit jakautuu.
Voin olla itsekäs milleniaali, vastuuton, typerä ja huono ihminen mutta ainakin olen rehellinen. Tiedän jo nyt, että musta ei ole tuollaiseen samaan. Mun omat menot, harrastukset, ura ja monet muut asiat on mulle niin tärkeitä tässä elämässä että riski että joudun luopumaan niistä on aivan liian iso. Tiedän että katkeroituisin ja pahimmassa tapauksessa kohdistaisin sen mahdolliseen lapseen kun jäisin "vangiksi omaan kotiini". Lapsihan tässä tehtäisiin miehen mieliksi ja koska mies sen haluaa - ilman että hän on halukas osoittamaan ottavansa lapsen hoidosta vastuuta.
-ap
Se miehen "vauvakuume" on kisitä, että sinä et enää änkeäisi mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Monet ovat täällä ihmetelleet tuota pitkää päivää, joka ei tässä aloituksessani ollut pointti. Mutta sitä avatakseni, tuo lauantai sisältää 1,5h ajot suuntaansa pyöräilypaikalle, ruokatauot x 3 ja pyörien ja varusteiden huollot jne. Ei tässä ole koko päivää sykkeet tapissa ajeltu ja poluilla ajat oikeilla pyörä- ja rengasvalinnalla kelillä kun kelillä.
Se, mitä hain aloituksellani oli se, että näiden ukkojen vaimojen "kohtalo" oli se mikä mua järkytti. Ei he ole pyöräilemässä näillä reissulla saati omillakaan. Sen verran näitä perheitä tunnen, että tiedän lastenhoito on aikalailla naisen heiniä ja ukot jatkavat elämää kuten ennenkin harrastuksineen ja reissuineen. Voi toki olla, että mieheni kohdalla asia olisi eri tavoin. Mutta valitettavasti ympäristön esimerkit ja seura missä aikansa viettää voi vaikuttaa omaankin ajatteluun ja näkemykseen kuinka kodin roolit jakautuu.
Voin olla itsekäs milleniaali, vastuuton, typerä ja huono ihminen mutta ainakin olen rehellinen. Tiedän jo nyt, että musta ei ole tuollaiseen samaan. Mun omat menot, harrastukset, ura ja monet muut asiat on mulle niin tärkeitä tässä elämässä että riski että joudun luopumaan niistä on aivan liian iso. Tiedän että katkeroituisin ja pahimmassa tapauksessa kohdistaisin sen mahdolliseen lapseen kun jäisin "vangiksi omaan kotiini". Lapsihan tässä tehtäisiin miehen mieliksi ja koska mies sen haluaa - ilman että hän on halukas osoittamaan ottavansa lapsen hoidosta vastuuta.
-ap
Ei lapsia tule tehdä vain toisen puolison toiveesta, osallistuu tämä sitten miten aktiivisesti tahansa lasten hoitoon.
Kyllä olet havahtunut oikean asian äärelle. 90%miehistä ei ole kiinnostuneita a) vaimonsa b) lastensa hyvinvoinnista MIKÄLI siitä aiheutuu vaivaa tai hankaluutta itselle.
Lasten hyvinvoinnista osa on aidosti kiinnostuneita, mutta mieluiten eletään kuitenkin niin että perheen äidillä on päävastuu kaikesta. Jos jostain poikkeuksellisesta syystä mies joutuu sitä vastuuta lasten ja kodinhoidosta kantamaan, siitä uhriudutaan välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Se miehen "vauvakuume" on kisitä, että sinä et enää änkeäisi mukaan.
Jos ei siedä puolisonsa seuraa, niin ehdottomasti kannattaa vaatia puolisoa synnyttämään lapsi itselleen.
Vierailija kirjoitti:
-ap
Mikä on ongelma, jos et kerran halua lasta? Problem solved. Next!
Ketä kiinnostaa apn lapsen tekemättä jättämiset? En tajua miten näin pitkä aihe täysin evvk aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen ja miehen fundamentaali ero on siinä, että lastenhankintaiässä naisen päämääriä ja toimintaa ohjaavat pesänrakennukseen, lisääntymiseen ja hoivaamiseen motivoivat hormonit joita miehellä ei käytännössä ole. Nainen ei voi ymmärtää, kuinka mies ei ole valmis luopumaan kaikesta muusta ja keskittymään sataprosenttisesti perheeseen ikään kuin kaikki muu elämä katoaisi ympäriltä. Mies taas on parhaassa iässä ja koko elämänsä kaaren zeniitissä eli huipulla liikkumaan, urheilemaan, metsästämään, harrastamaan, bailaamaan, nussimaan useiden naisten kanssa, elämään täysillä siis.
Niinpä. Ja voimaantunut suomimamma on aivan shokissa, kun oma mies haluaakin vielä elämältä jotain muutakin kuin pelkkiä paskavaippoja, nalkutusta, yösyöttöjä ja vaipanhakureissuja Prismasta jollain karmealla perhehelvetin symbolilla eli Skoda Octavialla turvaistuin takapenkillä.
Perhettä ei tule perustaa, jos kokee perhe-elämän perhehelvetiksi.
Lapset eivät tee perhehelvettiä, vaan tyypillisesti syypää on heidän äitinsä joka synnytyksen jälkeen käy läpi metamorfoosin naisesta ja puolisosta kontrolloivaksi tyranniksi.
Aika erikoista, jos ei mies koe mitään metamorfoosia lasten syntymän myötä. Luulisi sitä muuttuvan vastuullisemmaksi, tarkemmaksi ja tiukemmaksikin, kun joutuukin äkkiä huolehtimaan pienistä ihmisistä.
pitäskö miehen jääd kotiin istumaaan 2 viikkoa ennen raskautta? tai suremaan kuollutta sikiötä? OMG
O-LE TE-KE-MÄT-TÄ LAP-SI-A!
Tyypillistä nykypäivän milleniaali narsismia. Vouhkataan omaa asiaa ja aivan tyhjänpäiväisestä aiheesta. Tosiaan on kaikkien kannalta paras että pysyt lapsettomana.
Muut kirjoittajat, varautukaa tuhatsivuiseen ketjuun kun ap tilittää kuukausia miltä hänestä tuntuu, mitä han haluaa, mitä hän ei halua, mitä hän inhoaa jne. Tämä on kansakunnan polttavin kysymys ja koronakin jää kakkoseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ketä kiinnostaa apn lapsen tekemättä jättämiset? En tajua miten näin pitkä aihe täysin evvk aiheesta.
Pitää päästä haukkumaan
1. ap:n miestä
2. ap:n seurueessa olleita miehiä
3. palstamiehiä
4. kaikki miehiä
Vierailija kirjoitti:
Vaikka aloitus ei ehkä ollut provojen aatelia, voi sitä silti keskustella siitä miten vapaa-aika jakaantuu lasten saamisen jälkeen vanhempien kesken. Yllättävän usein tuntuu olevan niin, että miehen on helpompi jatkaa omia harrastuksiaan ja naiselle kuuluu se joustajan osa.
Ei läheskään aina.
Itselläni on se tilanne, että lasten syntymän jälkeen juuri vaimo saa päättää mihin aikansa käyttää. Hänellä on 2 uutta liikuntaharrastusta. Minä joudun kysymään lupaa lenkillä tai kaupassa käymiseenkin.
Vaimon jutut menevät aina ohi. Ennen korona-aikaakin ilmoitti haluavansa lomaa lapsista, osti kysymättä itselleen yhteisistä rahoista viikon matkan ulkomaille. Ja ihmetteli kun olin vihainen, kun tuli takaisin.
Nytkin olen lääkärin määräämällä sairaslomalla kotona ja samalla joudun hoitamaan 2 alle kouluikäistä lasta, laittamaan ruuat ja pesemään pyykit. Koska tämähän on vain "miesflunssa".
Oikeasti vihaan vaimoani, tuota stanan alistavaa ämmää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen ja miehen fundamentaali ero on siinä, että lastenhankintaiässä naisen päämääriä ja toimintaa ohjaavat pesänrakennukseen, lisääntymiseen ja hoivaamiseen motivoivat hormonit joita miehellä ei käytännössä ole. Nainen ei voi ymmärtää, kuinka mies ei ole valmis luopumaan kaikesta muusta ja keskittymään sataprosenttisesti perheeseen ikään kuin kaikki muu elämä katoaisi ympäriltä. Mies taas on parhaassa iässä ja koko elämänsä kaaren zeniitissä eli huipulla liikkumaan, urheilemaan, metsästämään, harrastamaan, bailaamaan, nussimaan useiden naisten kanssa, elämään täysillä siis.
Niinpä. Ja voimaantunut suomimamma on aivan shokissa, kun oma mies haluaakin vielä elämältä jotain muutakin kuin pelkkiä paskavaippoja, nalkutusta, yösyöttöjä ja vaipanhakureissuja Prismasta jollain karmealla perhehelvetin symbolilla eli Skoda Octavialla turvaistuin takapenkillä.
Perhettä ei tule perustaa, jos kokee perhe-elämän perhehelvetiksi.
Lapset eivät tee perhehelvettiä, vaan tyypillisesti syypää on heidän äitinsä joka synnytyksen jälkeen käy läpi metamorfoosin naisesta ja puolisosta kontrolloivaksi tyranniksi.
Juuri näin.
Ei olis ikinä pitänyt päästää miehiä synnytykseen mukaan, sen jälkeen niillä on ikuinen syyllisyydentunne vaimon kärsimistä kivuista, ja nainen voi pyyhkiä miehellä lattiaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt taas kerran olette saaneet suomalaismiehet haukuttua maanrakoon ja paskoiksi, niin miksi te ette tee niitä kakaroitanne ihan omarahoitteisesti ja yksinänne? Tanskasta saa laatuspermaa.
tähän ei sitten tule vastauksia?
Metsässä kahden metrin kinoksissa? Uskoo ken tahtoo.
Vai tarkoitatko että vedätte kylänraittia edes-takas 13 tuntia?