Olin miehen ja tämän kavereiden kanssa pyöräreissulla - järkytys!
Taustana voin sanoa, että olen 30- ja mieheni 35-vuotias. Yhdessä ollaan oltu vähän yli kaksi vuotta ja kihlauduimme jouluna. Miehellä on kova vauvakuume ja itse vasta kypsyttelemässä ja miettimässä ajatusta. Meillä on ollut asiasta jopa riitaa, koska koen että mieheni painostaa lapseen ja kärttää jatkuvasti että pistettäisiin pulla uuniin. Eletään harrastusten ja matkustamisen täyteistä elämää melko itsenäisesti ja itselleni tämä riittää hyvin.
No, viime lauantaina olimme maastopyöräilemässä koko päivän (klo 8-21) mieheni ja tämän kavereiden kanssa. Reissu oli sinänsä hauska, mutta järkytyin kun kuulin millaisessa elämäntilanteessa miehen kaverit elävät...
Kaverin nro 1 vaimon laskettu aika on 2 viikon päästä ja mies on jättänyt tämän yksin kotiin koko päiväksi aiempien lapsien kanssa. Kaveri nro 2 on kahden alle 3-vuotiaan isä ja rehellisesti vähintään pari kertaa viikossa meidänkin kanssa ajamassa, omat treenit siihen päälle. Kaverilla nro 3 vaimo sai keskenmenon ja jäi kuulemma sitä kotiin suremaan, aiemmin ollut mukana paljon näillä reissuilla myös.
Mulla iski kamala ahdistus ja pelko. Jos miehen kaverit liihottelee vapaana menemään raskauksista, keskenmenoista ja pikkulapsista huolimatta niin mitä mies ajattelee isyyden olevan? Pitäisikö munkin tyytyä siihen, että oma elämä loppuu ja oon kiinni lapsissa 247 kun mies jatkaa elämäänsä normaalisti. Mies on puheissaan vinkannut, että kyllä lapset aina enemmän naisen projekti on.
En todellakaan ole enää valmis tai halua edes keskustella lapsien hankkimisesta. Tekis mieli jopa heittää koko suhde menemään, kun tulevaisuus ahdistaa niin paljon. Parempi olisi päästää mies etsimään se nainen joka haluaa olla äiti. Mä en halua.
Kommentit (428)
Vierailija kirjoitti:
Monet ovat täällä ihmetelleet tuota pitkää päivää, joka ei tässä aloituksessani ollut pointti. Mutta sitä avatakseni, tuo lauantai sisältää 1,5h ajot suuntaansa pyöräilypaikalle, ruokatauot x 3 ja pyörien ja varusteiden huollot jne. Ei tässä ole koko päivää sykkeet tapissa ajeltu ja poluilla ajat oikeilla pyörä- ja rengasvalinnalla kelillä kun kelillä.
Se, mitä hain aloituksellani oli se, että näiden ukkojen vaimojen "kohtalo" oli se mikä mua järkytti. Ei he ole pyöräilemässä näillä reissulla saati omillakaan. Sen verran näitä perheitä tunnen, että tiedän lastenhoito on aikalailla naisen heiniä ja ukot jatkavat elämää kuten ennenkin harrastuksineen ja reissuineen. Voi toki olla, että mieheni kohdalla asia olisi eri tavoin. Mutta valitettavasti ympäristön esimerkit ja seura missä aikansa viettää voi vaikuttaa omaankin ajatteluun ja näkemykseen kuinka kodin roolit jakautuu.
Voin olla itsekäs milleniaali, vastuuton, typerä ja huono ihminen mutta ainakin olen rehellinen. Tiedän jo nyt, että musta ei ole tuollaiseen samaan. Mun omat menot, harrastukset, ura ja monet muut asiat on mulle niin tärkeitä tässä elämässä että riski että joudun luopumaan niistä on aivan liian iso. Tiedän että katkeroituisin ja pahimmassa tapauksessa kohdistaisin sen mahdolliseen lapseen kun jäisin "vangiksi omaan kotiini". Lapsihan tässä tehtäisiin miehen mieliksi ja koska mies sen haluaa - ilman että hän on halukas osoittamaan ottavansa lapsen hoidosta vastuuta.
-ap
mistä mihin te ajoitte tuon 1,5 tuntia? tuossa ajassa kun ajaa ihan heittämällä jo Helsingistä melkein Tampereellekin. Mitä muuten huolsit pyörästäsi, kun ette edes pyöräilleetkään niin kovasti?
Trolli sä olet edelleenkin
Vierailija kirjoitti:
Monet ovat täällä ihmetelleet tuota pitkää päivää, joka ei tässä aloituksessani ollut pointti. Mutta sitä avatakseni, tuo lauantai sisältää 1,5h ajot suuntaansa pyöräilypaikalle, ruokatauot x 3 ja pyörien ja varusteiden huollot jne. Ei tässä ole koko päivää sykkeet tapissa ajeltu ja poluilla ajat oikeilla pyörä- ja rengasvalinnalla kelillä kun kelillä.
Se, mitä hain aloituksellani oli se, että näiden ukkojen vaimojen "kohtalo" oli se mikä mua järkytti. Ei he ole pyöräilemässä näillä reissulla saati omillakaan. Sen verran näitä perheitä tunnen, että tiedän lastenhoito on aikalailla naisen heiniä ja ukot jatkavat elämää kuten ennenkin harrastuksineen ja reissuineen. Voi toki olla, että mieheni kohdalla asia olisi eri tavoin. Mutta valitettavasti ympäristön esimerkit ja seura missä aikansa viettää voi vaikuttaa omaankin ajatteluun ja näkemykseen kuinka kodin roolit jakautuu.
Voin olla itsekäs milleniaali, vastuuton, typerä ja huono ihminen mutta ainakin olen rehellinen. Tiedän jo nyt, että musta ei ole tuollaiseen samaan. Mun omat menot, harrastukset, ura ja monet muut asiat on mulle niin tärkeitä tässä elämässä että riski että joudun luopumaan niistä on aivan liian iso. Tiedän että katkeroituisin ja pahimmassa tapauksessa kohdistaisin sen mahdolliseen lapseen kun jäisin "vangiksi omaan kotiini". Lapsihan tässä tehtäisiin miehen mieliksi ja koska mies sen haluaa - ilman että hän on halukas osoittamaan ottavansa lapsen hoidosta vastuuta.
-ap
Ap hei! Et todellakaan vaikuta äitityypiltä, joten unohda lapsiasiat ja vapauta itsesi ja mies. Hukkaatte vain aikaa koska ikää on jo noinkin paljon.
Lasten aika olisi nyt, ei 40-vuotiaana.
Terv. Kolmen koululaisen äiti 29v.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olet havahtunut oikean asian äärelle. 90%miehistä ei ole kiinnostuneita a) vaimonsa b) lastensa hyvinvoinnista MIKÄLI siitä aiheutuu vaivaa tai hankaluutta itselle.
Lasten hyvinvoinnista osa on aidosti kiinnostuneita, mutta mieluiten eletään kuitenkin niin että perheen äidillä on päävastuu kaikesta. Jos jostain poikkeuksellisesta syystä mies joutuu sitä vastuuta lasten ja kodinhoidosta kantamaan, siitä uhriudutaan välittömästi.
Ketkähän tässäKIN ketjussa uhriutuu?
Aloin lukea tätä ketjua koska otsikko herätti kiinnostuksen, mitä järkyttävää pyöräretkellä tapahtui?
Luulin, että miehen kaverit olivat raiskanneet ap:n. 🤯
Vierailija kirjoitti:
Aloin lukea tätä ketjua koska otsikko herätti kiinnostuksen, mitä järkyttävää pyöräretkellä tapahtui?
Luulin, että miehen kaverit olivat raiskanneet ap:n. 🤯
Samma här. Pointti olikin että Ap ei halua lapsia. Paljon melua tyhjästä. 😂
Saa vanhemmilla olla omaa aikaa, mutta tasapuolisesti sitten! Pääseeköhön noitten vaimot samalla tavoin liihottelemaan kuin miehensä??? Epäilen!
Meilläpäin on metsät täynnä polkuja joissa on hyvä kävellä talvisin koiran kanssa tai muuten. Kiitos paikallisille nuorille, jotka polkevat läskipyörillään reitit auki. Ihan hyvä harrastus ja suurta muotia tänä päivänä!
Itsekin kotiin sidottu kirjoitti:
Saa vanhemmilla olla omaa aikaa, mutta tasapuolisesti sitten! Pääseeköhön noitten vaimot samalla tavoin liihottelemaan kuin miehensä??? Epäilen!
Siinähän epäilet.
Miksi et itse ole töissä ja elätä kotona lojuvaa miestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka aloitus ei ehkä ollut provojen aatelia, voi sitä silti keskustella siitä miten vapaa-aika jakaantuu lasten saamisen jälkeen vanhempien kesken. Yllättävän usein tuntuu olevan niin, että miehen on helpompi jatkaa omia harrastuksiaan ja naiselle kuuluu se joustajan osa.
Ei läheskään aina.
Itselläni on se tilanne, että lasten syntymän jälkeen juuri vaimo saa päättää mihin aikansa käyttää. Hänellä on 2 uutta liikuntaharrastusta. Minä joudun kysymään lupaa lenkillä tai kaupassa käymiseenkin.
Vaimon jutut menevät aina ohi. Ennen korona-aikaakin ilmoitti haluavansa lomaa lapsista, osti kysymättä itselleen yhteisistä rahoista viikon matkan ulkomaille. Ja ihmetteli kun olin vihainen, kun tuli takaisin.Nytkin olen lääkärin määräämällä sairaslomalla kotona ja samalla joudun hoitamaan 2 alle kouluikäistä lasta, laittamaan ruuat ja pesemään pyykit. Koska tämähän on vain "miesflunssa".
Oikeasti vihaan vaimoani, tuota stanan alistavaa ämmää.
Avioero on keksitty.
Voi apua. Yli tuhat on ostanut tämän sadun. Älkää nyt hyvät ihmiset osoittako toteen niitä väitteitä palsta(naisten) kritiikittömästä miesnegailusta.
Tää on ihan mainio ketju. Nainen pyöräilee eikä halua lapsia. Mitään järkyttävää ei tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan mainio ketju. Nainen pyöräilee eikä halua lapsia. Mitään järkyttävää ei tapahtunut.
Juu. huojentavaa ettei ap joutunut rikoksen uhriksi jota otsikon perusteella vähän uumoilin.
Kyllä kannattaa pyöräillä vaan ja pysyä neiti-immeisenä hänen, kun perhe-elämä ei kerran sovi sembaloon.
Lapsi kun tulee perheeseen, on mies kahlittava kellariin. Hän ei saa enää nähdä muita, sama pätee äitiin. On oltava _vain_lapsen_kanssa_. Yötä päivää, viikosta toiseen, mitään muuta _ei_saa_olla_.
Muu elämä tulee MITÄTÖIDÄ. Maailmankaikkeuden on toteltava Vauvaa, sillä vain Vauvalla on merkitystä.
Mielenterveys? Mitä väliä! Fyysinen terveys? Yhtä tyhjän kanssa! vain VAUVALLA on merkitystä.
Jokainen tästä poikkeava ajatus on RIKOS Vauvaa ja naissukupuolta kohtaan (huom. kattaa myös äidit, jotka eivät ole jokaista millisekuntia Vauvan tarpeita tyydyttämässä ja hyppää jokaisesta inahduksesta).
Muun elämän on loputtava, pysyvästi! HYVÄKSYKÄÄ SE!
noh, en todellakaan tekis lasta ainakaan tollaselle, jonka mielestä sen hoitaminen on enemmän naisten hommaa. 😂
Vierailija kirjoitti:
Mutta päästiin haukkumaan miehet maanrakoon ja paskoiksi! Millään muullahan ei tällä palstalla ole mitään väliä. Mission accomplished
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. huojentavaa ettei ap joutunut rikoksen uhriksi jota otsikon perusteella vähän uumoilin.
Kyllä kannattaa pyöräillä vaan ja pysyä neiti-immeisenä hänen, kun perhe-elämä ei kerran sovi sembaloon.
Sí, sí. 😁
Toivottavasti aloittaja säilyy jatkossakin yhtä vähillä painajaisilla. Toki on trendikkäämpää kuntoilla kuin vaihtaa vaippoja. Toivotaan, että hän on vielä vanhoilla päivilläänkin päätökseensä tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
mistä mihin te ajoitte tuon 1,5 tuntia? tuossa ajassa kun ajaa ihan heittämällä jo Helsingistä melkein Tampereellekin. Mitä muuten huolsit pyörästäsi, kun ette edes pyöräilleetkään niin kovasti?
Trolli sä olet edelleenkin
Noin kirjoittaa ihminen, joka ei käy koskaan edes naapurikaupungissa.
Minun mies menee joskus kalaan Norjaan asti vaikka tuossa kilometrin päässä on lampi, jossa on kalaa. Muutaman kilometrin päässä on järvi, jossa on vielä enemmän kalaa. Nyt se haaveilee pääsevänsä joskus Helsingin venemessuille vaikka veneitä näkee tuossa lähisatamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistä olette saaneet käsityksen perheellisten miesten jonkinlaisesta vapaamatkustamisesta? Ajankäyttötilastoja lukemalla selviää kyllä, että esimerkiksi pienten lasten vanhemmista miehet tekevät jopa hieman pidempää päivää kuin naiset, kun sekä ansiotyöhön että kotitöihin käytettävä aika lasketaan yhteen.
https://www.stat.fi/tup/tasaarvo/ajankaytto-ja-vapaa-aika/index.html#ko…
Ei taida tilastoilla ja tutkimustiedolla olla tällä palstalla hirveästi painoarvoa. Käsitykset asioista muodostetaan mieluummin muilla perusteilla.
Miehet ns. pakenee töihin perhearkea.
Miten ne sinne pakenee? Työsopimuksessa kun määritellään työtunnit.
Tämäkin paskaväittämä elää sitkeästi palstalla
Olen itse nähnyt töissä tilanteita joissa kysytään vapaaehtoisia tekemään ylitöitä. Ja vapaaehtoiseksi ilmoittautuu pienten lasten isät.
Lisäksi osa miehistä venyttää työpäivää. Eli jäädään juttelemaan ja työkavereidem kanssa ja käydään ehkä yksillä jne. Eli ollaan pidempään ”töissä”...
Tämä nyt ei sinun kertomanasi faktaksi muutu. Ihan faktaa tiskiin, tilastoina ja tutkimuksina.
Tilastokeskuksesta löytyy tietoa kun viitsii ja osaa etsiä. Alle 3-vuotiaiden isät tekevät eniten ylitöitä. Osuus on ollut laskemaan päin, onneksi.
En tehnyt koskaan ylitöitä kun lapset oli pieniä. Mutta sitten en tienannut tarpeeksi ja nainen otti eron. Mietipä sitä!
Jos sinä olet tämä sama tyyppi, joka täällä aggressiivisesti kyselee alituiseen ketjussa jos toisessakin tilastojen ja tutkimusten perään kaikissa mies-nais-kysymyksiin liittyvissä asioissa, niin voin kuvitella että eroon on ollut muitakin syitä.
En ole sama tyyppi. Joten turha tehdä oletuksia ja olkiukkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannattaa pyöräillä vaan ja pysyä neiti-immeisenä hänen, kun perhe-elämä ei kerran sovi sembaloon.Sí, sí. 😁
Toivottavasti aloittaja säilyy jatkossakin yhtä vähillä painajaisilla. Toki on trendikkäämpää kuntoilla kuin vaihtaa vaippoja. Toivotaan, että hän on vielä vanhoilla päivilläänkin päätökseensä tyytyväinen.
Aloittajan mieshän sen lapsen haluaa, mutta ei tunnu olevan halukas vaipanvaihtoon. Hän voi vanhempana miettiä, olisiko tilanteen voinut hoitaa toisin.
Suomessa olisi isompi syntyvyys, jos naiset voisivat hoitaa äitiyden kuten miehet hoitavat isyyden lapsen syntymän jälkeen.
no etsipä sitten sitä tietoa