Pääsetkö läpi autokoulun teoriakokeesta?
Tyttäreni on aloittamassa autokoulun ja kokeilin huvikseen netistä löytyvää teoriakoetta. Kolme kertaa olen sen tehnyt, enkä pääse läpi! Kortti mulla on ollut jo 25 vuotta, enkä muista että oma teoriakoe olisi noin hankala ollut aikoinaan.
Kaikki hylsyt on tulleet kuvakysymyksistä. Pitäisköhän mun lopettaa ajaminen kokonaan... Ikinä en ole kyllä joutunut onnettomuuteen tai aiheuttanut vaaratilanteita liikenteessä.
Kommentit (24)
Lisäkirjaimen hommasin korttiin viime syksynä, harjoitustehtävät olivat hankalampia monitulkintaisuutensa takia kuin oikean kokeen kuvatehtävät. Ensimmääisellä meni teoria, käsittely ja ajokoe, vaikka näin 43 iässä taisi jännittää vielä ihan yhtä paljon kuin B-kortikokeet silloin -95.
Vuonna 1993 sain ekalla yrittämällä teoriakokeen ja inssin läpi. Olen nyt tehnyt monta kertaa tuon teoriakokeen kun lapsi aloittanut autokoulun eikä se vaan mene läpi. Kuvallisista jää aina kiinni. Paras tulos oli se että kuvallisten puolesta olisi mennyt läpi mutta sillä kertaa oli liikaa virheitä muissa kysymyksissä.
Tietenkin pääsisin. Aina on ollut kaikki oikein kun olen testaillut.
Tosin tämä sääntö voisi olla kinkkinen, mikäli sitä kysytään, eli kärkikolmio voidaan korvata saman vaikutuksen ajavalla piilossa olevalla pyörätiemerkinnällä.
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/3a-2023/katketty-vaistamisvelvollisuu…
"Yksi kesäkuussa 2020 voimaan astuneen tieliikennelain ihmeellisyyksistä koskee väistämisvelvollisuutta paikoissa, joissa se pitää päätellä lumen alta.
Asia on piilotettu lain 24. pykälään. Siinä todetaan monen muun säännöksen lomassa kuin ohimennen, että muita tienkäyttäjiä on väistettävä tultaessa ajoradalle jalkakäytävän tai pyörätien ylityksen jälkeen."
Läpi ensimmäisellä, kortti ajettu v. 2013.