Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsetkö läpi autokoulun teoriakokeesta?

Vierailija
21.03.2021 |

Tyttäreni on aloittamassa autokoulun ja kokeilin huvikseen netistä löytyvää teoriakoetta. Kolme kertaa olen sen tehnyt, enkä pääse läpi! Kortti mulla on ollut jo 25 vuotta, enkä muista että oma teoriakoe olisi noin hankala ollut aikoinaan.

Kaikki hylsyt on tulleet kuvakysymyksistä. Pitäisköhän mun lopettaa ajaminen kokonaan... Ikinä en ole kyllä joutunut onnettomuuteen tai aiheuttanut vaaratilanteita liikenteessä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Pääsin läpi yliopiston pääsykokeesta (heti ensimmäisellä yrityksellä), joten siihen verrattuna autokoulun teoriakoe menee vasemmalla kädellä hutaisten.

Terveisin,

laudaturin ylioppilas ja nyt maisterikoulutettava

Vierailija
2/24 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita linkki niin kokeillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin puolitoista vuotta sitten kun kävin autokoulun. Yksi meni väärin

Vierailija
4/24 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin seitsemän vuotta sitten mp- kortin ja olihan se erilainen kuin 20 vuotta aiemmin tehty teoriakoe. Kyllä sitä pitää ihan oikeasti harjoitella, vaikka liikennesäännöt tietäisikin. Niihin kuviin laitetaan niitä pieniä jippoja, mitkä pitää tihrustaa tarkasti. Ei sillä oikean liikenteessä toimimisen kanssa ole mitään tekemistä.

Vierailija
5/24 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/24 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni aikoinaan teoriakoe kirkkaasti läpi, mutta autoilijana olin aivan urpo. Siis todellakin olin. Enää en autoile ja ihmishenkiä säästyy.

~ mummo ~

Vierailija
7/24 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajoin seitsemän vuotta sitten mp- kortin ja olihan se erilainen kuin 20 vuotta aiemmin tehty teoriakoe. Kyllä sitä pitää ihan oikeasti harjoitella, vaikka liikennesäännöt tietäisikin. Niihin kuviin laitetaan niitä pieniä jippoja, mitkä pitää tihrustaa tarkasti. Ei sillä oikean liikenteessä toimimisen kanssa ole mitään tekemistä.

Siis juurikin tämä! Juuri katsoin että mitä ihmeen virheitä tein, niin kuvista pitää tihrustaa ne pienellä piirretyt stop-merkit, ja peilistä näkyvä pyörän kahva, että osaa huomioida takana tulevan pyöräilijän jne. Ja kun tuon kokeen tekee tarpeeksi monta kertaa, niin huomioi ihan epärelevantit asiat. Esimerkiksi itse katsoin että suojatie, ihminen seisoo sen edessä, joten pitäähän mun pysähtyä! En sitten huomannut että kuvassa vihreä valo paloi minulle 😂 Liikenteessä tuollaisia aivopieruja ei tule ikinä.

Vierailija
8/24 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla läpi. Minusta liiankin helppo, vaikken mikään ”upea laadukas ihan laudaturin kirjoittanut” olekaan.

Vierailija
9/24 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin pääsisin enää teoriakokeesta läpi. Ajokortti toki vielä on, mutta en autoile, kun ei enää ole autoakaan.

Vierailija
10/24 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös oppimateriaali on muuttunut ja harjoituskuvat ja -kokeet vastaavat hyvin oikeaa teoriakoetta. Mutta jos ei mitään jaksa tehdä kokeen eteen, niin tuntuuhan se vaikealta.

Vierailija
11/24 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoinpa edes tulee ajettua autoa teoriassa.

Vierailija
12/24 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhestä jäi kiinni että ois menny kerralla läpi.Kortti ollut yli 20v

Vierailija
13/24 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa täysin pistein on läpi menty. Toki varmaan uudenmalliseen pitäisi kerrata enkä kuvittele kylmiltään läpi menevän.

M54

Vierailija
14/24 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin puolitoista vuotta sitten kun kävin autokoulun. Yksi meni väärin

Sama juttu! Ja inssikin meni ekalla läpi.

15/24 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin tuon linkin kokeen läpi. 

Kuvakysymyksissä oli kuitenkin kompa. 

Kysymys oli: "Ajan suoraan. Minun pitää väistää kuvassa näkyvää tienkäyttäjää (yhtä tai useampaa)."

Vastasin ei, koska vaikka tulin kolmion takaa, kuvassa ei ollut KETÄÄN, ketä väistää. Eli vastasin tietysti ei, koska kuvassa ei näkynyt ketään. Vastaus oli kuitenkin merkitty vääräksi.

"Väistämismerkin takaa tullessasi sinun on väistettävä risteyksessä. Kuvan tilanteessa väistettäviä ei kuitenkaan ole." Kusetuskysymys, eikä tälläisiä tarttisi laittaa näihin kokeisiin ollenkaan. 

Vierailija
16/24 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt tuon nyt kuusi kertaa. Teoriakoekysymykset ja riskien tunnistaminen 0-1 virhettä, mutta noissa prkleen kuvakysymyksissä AINA 8 virhettä, eli yhdestä jää kiinni läpipääseminen. Huom, kysymykset ja kuvat ei aina toistu samoina. Olen tyhmä.

Aloittaja.

Vierailija
17/24 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä jaksa noin pitkää testiä tehdä "huvikseen". Tuskin pääsisin. En ole juuri edes ajanut autolla ajokortin hankittuani.

Vierailija
18/24 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut BC-kortin vuonna 2008. Kävin joku aika sitten teoriakokeessa ja inssissä, kun hommasin lisää aakkosia korttiin. Oli kyllä hankalia nuo kuvat, jouduin päivän pari harjoitella ennen kuin alkoi sujua. Itse koe ekalla läpi :)

Vierailija
19/24 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksytty!!!

Seitsemäs kerta toden sanoi 😄

Aloittaja, joka uskaltaa ajella edelleen!

Vierailija
20/24 |
21.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin sekä inssiajosta että teoriakokeesta ensimmäisellä yrittämällä vuonna 1983. Olen huvitellut iltapäivälehtien "teoriakokeilla" niin paljon, että tiedän, mihin niissä pitäisi kiinnittää huomio; nehän ovat ihan eri juttu kuin oikeassa tilanteessa havainnoiminen. Olen lukenut ja painanut mieleeni tieliikennelain uudistukset, joten varmasti pärjäisin teoriakokeessa nytkin. Inssiajon läpäisin viime syksynä uudelleen, taas ilman mitään huomautuksia. Harjoittelukysymys. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi