Mies suuttui minulle ja veti tukasta, en aluksi pitänyt minään mutta nyt puoli tuntia myöhemmin alkoikin itkettää
Naimisissa ollaan oltu useampi vuosi eikä ole koskaan käyttänyt mitään fyysistä väkivaltaa minua tai muitakaan kohtaan. Kiista oli ihan pikkujuttu, ei todellakaan edes suuttumisen arvoinen.
Miten tähän pitäisi suhtautua, millä vakavuudella? Ihan jälkijunassa tulee nyt tämä paha olo päälle yhtäkkiä, itkettää kovasti.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Hei sinä aggressiivinen miesoletettu joka olet luvatta ominut ap:n keskustelun, tässä ei ole sun mielipahasta kyse eikä kukaan ole velvollinen todistelemaan sulle kokemaansa väkivaltaa.
Miksi te naiset ette kannusta jättämään niitä väkivaltaisia miehiä?
Mikä on sinun motiivisi aiheuttaa naisille vammoja ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei taaskaan kyseenalaista aloitusta vaikka täällä on mt-ongelmaisia mieswihaajia ja trollaajia.
Joo, Suomessa kun ei tunnetusti tapahdu ollenkaan parisuhdeväkivaltaa naisia kohtaan... Ihan näin vinkkinä: ei ole miesvihaa, että nainen kirjoittaa nettiin kokemuksistaan väkivaltaisessa suhteessa.
Edelleenkin, 16% miehistä ja 17% naisista on kokenut parisuhdeväkivaltaa. THL
"Naiset ovat useammin uhreina myös viranomaisten tietoon tulleissa lähisuhdeväkivaltarikoksissa. Rikos- ja pakkokeinotilaston mukaan vuonna 2019 viranomaisten tietoon tulleissa tapauksissa oli yhteensä 10 600 uhria, mikä on 7 prosenttia edellisvuotta enemmän. Aikuisista lähisuhdeväkivallan uhreista 77 prosenttia oli naisia. Kaikista epäillyistä tekijöistä 78 prosenttia oli miehiä." Lähde: THL
Nuo sinun mainitsemat lukusi olivat tuolla samalla sivulla (v. 2010 tutkimus). Jännästi jätit tämän osan pois: "Tapahtumakertoja oli kuitenkin naisilla useampia ja naisiin kohdistunut väkivalta oli sekä fyysisiltä että psyykkisiltä seurauksiltaan vakavampaa."
Ymmärrätkö edes mikä on lähisuhdeväkivallan ja parisuhdeväkivallan ero? Et ilmeisesti.
Naiset itse valitsevat jäädä hakattavaksi.
Tiedätkö itse?
Lähisuhdeväkivalta
På svenska
Lähisuhdeväkivallan tekijä ja uhri ovat tai ovat olleet keskenään läheisessä suhteessa.
Lähisuhdeväkivalta voi kohdistua henkilön nykyiseen tai entiseen kumppaniin, lapseen, lähisukulaiseen tai muuhun läheiseen. Tyypillisesti uhrin koko lähipiiri altistuu väkivallan vaikutuksille.
-eri
ja vääristely jatkuu.
mistä vihasi miehiä kohtaan johtuu, ja kuka sinulle maksaa tästä propagandasta?
En oikein ymmärrä, mistä olet saanut käsityksen, että minä vihaisin miehiä. Vihaan vain väkivaltaisia kusipäitä. Minulla on elämässäni useita rakkaita miehiä. Heihin kuuluu esimerkiksi aviomieheni, isäni, veljeni ja monta miespuolista ystävää.
joku agendahan sinua ajaa. kerro siitä
Kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinä, jonka agenda on enemmän kuin ilmeinen.
ihan vaan ajankuluksesi leimaat miehiä?
Tulin ketjuun ja huomasin, että siinä vähätellään naisten kokemaa väkivaltaa. Vastasin faktoilla. Se ei ole leimaamista eikä miesvihaa.
Kuitenkin sivuutat faktan, että miehet kokee parisuhdeväkivaltaa yhtä paljon kuin naisetkin.
Se jos mikä on miesvihaa
Ja sinä sivuutat tämän: "Tapahtumakertoja oli kuitenkin naisilla useampia ja naisiin kohdistunut väkivalta oli sekä fyysisiltä että psyykkisiltä seurauksiltaan vakavampaa."
Löytyykö kommenttia?
Miksi nainen jää ihan itse siihen suhteeseen toistuvasti hakattavaksi?
Siinä minun kommenttini
"Moni jää väkivaltaiseen suhteeseen, sillä vaistoaa, että lähteminen voi olla vaarallisempaa kuin jääminen. Moni kuvittelee velvollisuudekseen toisen pelastamisen. Monen itsetunto on niin nujerrettu, että hän uskoo itsekin ansaitsevansa lyönnit.
Fyysiseen väkivaltaan liittyy aina myös psyykkistä väkivaltaa. Pelottelua, ahdistelua, alistamista. Sen vaikutus on musertava ja manipuloiva. Uhri voi silti olla niin kiintynyt tekijään, ettei voi vapautua suhteesta vaikka tietää olevansa vaarassa. Vaaraan tottuu. Usein uhri oppii lukemaan väkivallantekijää niin, että pystyy pitämään lyönnit poissa mahdollisimman pitkään.
Hän omaksuu väkivallantekijän viestin siitä, että hän on syypää, kaiken aiheuttaja ja vääränlainen."
Oma valinta, edelleenkin.
Väkivallan käyttö on oma valinta.
montako kertaa sinä otat pataasi, ennen kuin lähdet? tähän ei kukaan vielä ole vastannut
En ole ottanut yhtään kertaa. Reagoin jokaiseen punaiseen varoitusmerkkiin ja lopetan suhteen ennenkuin mitään pääsee tapahtumaan. Se ei tarkoita, että jokaisella olisi mahdollisuus samaan. Joskus kun niitä varoitusmerkkejä ei ole.
Kenellä ei ole mahdollisuutta kävellä ovesta ulos?
Sillä fyysisesti heikommalla osapuolella (joka on usein nainen), jota pidetään väkivaltaa käyttäen kiinni (kiinnipitäjä on usein mies). Silloin kun nainen yrittää pitää kiinni, niin mies on usein silti vahvempi ja pystyy poistumaan lyömättä.
Äläpäs siirtele maalitolppia. Monestiko otat pataasi ennen kuin lähdet?
Tämä oli se kysymys.
Siihen vastattiin jo ja sen jälkeen esitettiin uusi kysymys.
eli sinä et edes kannusta naisia lähtemään väkivaltaisesta suhteesta, toisin kuin minä teen?
miksi et kannusta?
On eri asia kannustaa naista lähtemään väkivaltaisesta suhteesta kuin antaa ymmärtää, että miehen väkivalta on kokonaan naisen vastuulla, naisen itsensä aiheuttamaa, ansaitsemaa ja hänen oma syynsä. Miehen suorittama väkivalta on vain ja ainoastaan miehen itsensä vastuulla.
Hei sinä aggressiivinen miesoletettu joka olet luvatta ominut ap:n keskustelun, tässä ei ole sun mielipahasta kyse eikä kukaan ole velvollinen todistelemaan sulle kokemaansa väkivaltaa.